LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM-alarm

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@erwin, kom je nog terug om de argumenten te weerleggen of heb je met de staart tussen de benen het hazepad gekozen?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

Een nietszeggende site en, zo te zien, een one-man crusade....

Geen normale argumenten tégen mlm.
Alleen vernederende opmerkingen.

Toch nog 40 reacties hier. Op die site zelf geen één......
Zegt genoeg.
De site is, zo te zien, opgezet uit persoonlijke rancune.

So be it

Schoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:28

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Schoen »

Ben ik de enige die de deling van omzet door het aantal medewerkers redelijk onzinnig vind als het gaat om wat die mensen betaald krijgen?

wie hem past...

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

Nee, helemaal niet "redelijk" onzinnig, als je de omzet per werknemer van een MLM bedrijf vergelijkt met een regulier bedrijf, dan zie je dat die MLM bedrijven, omdat ze zoveel distributeurs hebben, bitter weinig omzet halen per distributeur.

Schoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:28

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Schoen »

Een verschil is er toch wel, INHO al die distributeurs zijn in feite toch alleen maar te vergelijken met de verkooporganisatie van een "regulier" bedrijf.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

Als je distributeurs vergelijkt met verkopers bij een regulier bedrijf, dan stijgt de omzet van die "reguliere" verkopers...

Schoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:28

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Schoen »

Ja, klopt.

Blijf ik nog de deling onzinnig vinden en appels met peren enzo.
Ik kan ze zo niet vergelijken.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

Schoen,

Nou, dan moet je ook niet voorstellen ze te vergelijken ...
Laatst gewijzigd door mlmangel op 08 nov 2006 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

Voor Angel (weerhaak, zeker?) en KnellendeSchoen........,

Waarom zet je jullie snappertje nu niet wat verder open.......?

Voorbeeld:
Je zoon gaat naast zijn studie een krantenwijk lopen.
Hij werkt 5 dagen van 2 uur en krijgt € 100.

Wat is daar nou verkeerd aan?

En dan komt de reactie van negatievelingen.....:
"Ja, maar normaal krijg je bij je baas 8.000 euro Netto per week, dus zeg maar tegen die achterlijke zoon van je, dat hij beter voor een baas kan werken"

En nu zullen jullie wel weer met een of ander flauw argument komen, maar zo liggen gewoon de zaken in mlm.!
De een verdient veel en de ander weinig, maar de meesten doen niks, dus verdienen niks, maar gebruiken het ''product'' wat het ook is, naar hun tevredenheid.

Maak er nou niet meer van dat het is.

(En ik hoop dat de schoen nu wat beter past..... en dat het nu mlmangel (Engel, ipv weerhaak) is.

Prettige avond
So be it

Schoen
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 apr 2006 15:28

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door Schoen »

@MLMAngel

Ik vergelijk ze ook niet en zette mijn vraagtekens bij die vergelijking.

@So be it

Bij mij past ie goed hoor.

Het zijn in mijn ogen niet de alle MLM bedrijven waar de schoen wringt maar de organisaties of "lijnen" die de gouden regels van verstandig MLM (aldanniet verblind door het grote geld) niet toepassen of propageren.

En ik zou ze zeker niet over een kam willen/kunnen scheren.

Een regel is zeker dat je niet voorraad moet gaan opbouwen om aan je quota te komen, da's wel vaak waar het als eerste mis gaat.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

@So be it

Bij mij past ie goed hoor.

Het zijn in mijn ogen niet de alle MLM bedrijven waar de schoen wringt maar de organisaties of "lijnen" die de gouden regels van verstandig MLM (aldanniet verblind door het grote geld) niet toepassen of propageren.

En ik zou ze zeker niet over een kam willen/kunnen scheren.

Een regel is zeker dat je niet voorraad moet gaan opbouwen om aan je quota te komen, da's wel vaak waar het als eerste mis gaat.
Beste Schoen,

daar kan ik helemaal niets tegenin brengen........!

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

@Schoen, Onderstaande quote geeft aan dat jij bent begonnen met MLM's met gewone bedrijven te vergelijken ... dus nu niet terugkrabbelen.
Geplaatst op: 20 Apr 2006 16:34 Een verschil is er toch wel, INHO al die distributeurs zijn in feite toch alleen maar te vergelijken met de verkooporganisatie van een "regulier" bedrijf.
Trouwens, van wat er eerder op deze thread geschreven is, is het duidelijk dat je MLM beter niet kunt vergelijken met reguliere bedrijven.

@SoBeIt, we hebben het over MLM bedrijven, niet over een krantenwijk, al kan ik wel begrijpen dat je beide met elkaar vergelijkt... :D

Aan die krantenjongen worden geen gouden bergen beloofd. Er wordt die krantenjongens op voorhand gezegd wat hun taak is, hoeveel tijd ze eraan zullen bestenden en wat hun loon zal zijn, niet meer en niet minder. Daar is niets fout mee. In elk geval beter dan €200 voor 60 uren werken...

Bij MLM echter worden gouden bergen beloofd, als je keihard werkt. En als je faalt, zoals die 99% anderen, dan is het je eigen fout, niet de producten of het systeem. Kan ik ergens wel mee inkomen, je moet werken om ergens te geraken. Maar uit ervaring weet ik, en ja, ik heb van die meetings gevolgd, dat de MLM bedrijven doen uitschijnen dat iedereen het kan, want hey, we are all winners! Ach ja, ik ben naar zo'n meetings gegaan, verschrikkelijk om die mensen met financiële problemen met beide voeten in de MLM val te zien trappen...

@SoBeIt, Je spreekt van 8.000€ netto per maand (ik vermoed dat je per maand en niet per week bedoelde). Er zijn er weinig dit dit bedrag verdienen. Noch in MLM, noch in reguliere bedrijven.

@Schoen, van die voorraad, dat is nu een interessante opmerking. Dit doet me denken aan WIN bijvoorbeeld; als je daaraan wilt meedoen, moet je eerst minimaal voor €500 producten aankopen. En een eigen website kost je iets van een €250 Euro. Daarnaast natuurlijk nog inschrijvingsgeld, zo'n €75 meen ik me te herinneren. Die info heb ik van een van de oprichter van WIN, mail me als je zijn details wenst.

Dus nog voor je iets verkocht hebt, heb je al €825 betaald. En dan geef je al die producten weg... Zoals eerder aangehaald, welke verkoper geeft er nu zomaar gratis producten weg?! Buiten beschouwing gelaten marketing stunts, het gratis weggeven van gadgets. Maar producten zomaar weggeven doet geen enkel bedrijf. En als er geen aankopen volgen, ... pech.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 08 nov 2006 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

Nou, Michel, (Kapitein dregje)

Waar je die onzin vandaan haalt, mag Joost weten. (je collega, de "gevallen"Angel")

Ga je nou WIN vergelijken met normale mlm?
Dus kan ik jouw baas vergelijken met de onderwereld, de Maffia?

Gewoon nu vertellen wat er mis is met het principe van mlm....
Niet er omheen draaien van "ja, maar", maar gewoon vertellen.

En dat er zat bedrijven zijn die de mensen een oor aannaaien, weten we nou onderhand wel.
Wordt een saaie boodschap.

Niemand ontkent dat ook en het zijn steeds dezelfde zeuren die daar op terugkomen.

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

SoBeIt,

In wat is WIN dan verschillend van een "normale" MLM?

MLM is een manier voor enkelen om snel rijk te worden op de kap van een grote groep die wijsgemaakt wordt snel rijk te kunnen worden. Dit is in verschillende fora al uitgebreid aangetoond, en kan je ook nagaan via die site die ik hier ergens heb geplaatst.

Michel

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

In wat is WIN dan verschillend van een "normale" MLM?

MLM is een manier voor enkelen om snel rijk te worden op de kap van een grote groep die wijsgemaakt wordt snel rijk te kunnen worden. Dit is in verschillende fora al uitgebreid aangetoond, en kan je ook nagaan via die site die ik hier ergens heb geplaatst.
Michel
eerst stel je een normale vragen.... en dan ga je gelijk weer lopen guppen?

En dan verwacht je nog een serieus antwoord?

Zal toch niet!
Heb wel wat beters te doen. Je weet het toch beter.
Dat is je "eigen"-wijsheid......

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

SoBeIt, wat jij omschrijft als guppen is een antwoord op je vraag.

En ik heb je ook een vraag gesteld. Daar heb ik geen antwoord op gekregen.

In wat is WIN verschillend van andere normale MLM organisaties?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

@mlmangel(lucifer, dus? De gevallen ''angel"?)
SoBeIt, wat jij omschrijft als guppen is een antwoord op je vraag.

En ik heb je ook een vraag gesteld. Daar heb ik geen antwoord op gekregen.

In wat is WIN verschillend van andere normale MLM organisaties?
Ik zei het al eerder....
een "normale" vraag, inderdaad.
Helaas moet ik je teleurstellen. Je cynisme DAARNA is voor mij de reden dat ik je "normale" vraag NIET ga beantwoorden!

Bovendien...., wanneer je het verschil niets eens kunt zien, zou ik me maar verre houden van alles wat zich mlm noemt.....!

So be it.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

@SoBeIt, jij stelt mij een vraag, en ik geef je een antwoord. Dat dit je niet bevalt, is geen reden om niet in te gaan op de vraag die ik je stel. Meer zelfs, het niet beantwoorden van de vragen die je gesteld worden geeft aan dat je geen degelijk antwoord hebt.

Dus nogmaals, in wat is WIN verschillend van andere "normale" MLM organisaties?

Michel

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door mlmangel »

So Be It,

Op de site http://www.thefitfactory.com/aboutus.php, van twee onafhankelijke online distributeurs van WIN wordt dit bedrijf omschreven als "WIN is wereldwijd leidend in Netwerk Marketing..."

Jij zegt dat WIN geen MLM is. Waarin is volgens jou WIN verschillend van andere "normale" MLM organisaties?

Michel

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: MLM-alarm

Ongelezen bericht door So be it »

Michel,

Kort en bondig, dan!
Op de site http://www.thefitfactory.com/aboutus.php, van twee onafhankelijke online distributeurs van WIN wordt dit bedrijf omschreven als "WIN is wereldwijd leidend in Netwerk Marketing..."

Jij zegt dat WIN geen MLM is. Waarin is volgens jou WIN verschillend van andere "normale" MLM organisaties?

Michel
De jongens van WIN kunnen zoveel beweren....
Er kan voor kapitalen ingekocht worden, wat je dan maar kwijt moet zien te raken.
Dit alleen al is voor mij uit den boze en wordt overal door de locale wetten veroordeeld als een piramidale structuur. In de slechte zin van het woord! Beter woord is: Piramidale verkoop.
Ambtelijke molens draaien helaas langzaam.

Verder zijn er ongetwijfeld nog meer verschillen, maar hier knap ik al helemaal op af. Het verleidt mensen grote bedragen te investeren, zonder dat daar een goede terugkoop garantie tegenover staat.

Wanneer je zo overtuigd bent van je product, dan durf je ook garant te staan voor je product.

So be it.

Gesloten