LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR registratie door Dexia!

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Jos1
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 jul 2003 17:36

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Jos1 »

Wij hebben na intensief overleg met onze hypotheekverstrekker wel een verhoging gekregen van onze hypotheek, ik denk gezien ons inkomen en betaalgedrag aan hun, en het feit dat we eegaleasers zijn. Echter nu krijgen we vanwege die BKR-registratie weer geen Nationale hypotheek garantie. Ik wordt zo schijtziek van het misbruik dat Dexia maakt van dat BKR en de invloed dat dat particuliere bureau heeft, ergens zou dat aan banden gelegd moeten kunnen worden. Het smerige is nu weer van dat bureau dat de registratie wel geschrapt kan worden als je maar die Duisenberg regeling accepteerd. En dat willen we nu juist niet. Ik zie ook het verband niet. Ik heb heel hun verhaal gelezen maar de relatie tussen de registratie en de Duisenbergregeling is me niet duidelijk. We hebben wel al ozne termijnen betaald, dus er is eigenlijk geen grond voor die notering. Ik ben in beroep en ben benieuwd naar de uitkomst.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Elias »

Jos1,
het gewoon ronduit schandalig, de pressie die Dexia cs met een schijnheilige glimlach uit mag blijven oefenen op de benadeelden en daarbij door de overheid wordt afgedekt.

Succes !

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door faeks »

Jos, het kán helpen je advocaat een brief te laten schrijven, waarin de omstandigheden rondom het ontstaan van die a2 codering worden uitgelegd, dat je in een rechtzaak vs. Dexia verwikkeld bent en op welke gronden je advocaat denkt dat je de zaak gaat winnen.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Joshua »

http://66.197.141.254/rietveld/rietveld-collusie.htm

Ervaringen van een gedupeerde met de BKR

Het BKR in Tiel werkt onzorgvuldig en onrechtmatig. Deze instelling wordt op twee manieren misbruikt door malafide financieringsmaatschappijen. Voorbeelden zijn: Er worden onrechtmatige toetsingen verricht, wanneer geen financiering is gevraagd; dan mag er geen enkele toetsing plaatsvinden. Toch gebeurt dit dagelijks heel veel. Collusie leidt hier direct tot maffiapraktijken waarbij gewone, eerlijke mensen fiancieel geplunderd kunnen worden door organisaties als de campingmaffia.
O.a. door en via malafide financieringskantoren zoals Akkerman Financiering te Utrecht/Barneveld / Van de Loosdrecht / Finata, Kaaphoorndreef te Utrecht, vroeger directeur v/d Ree, enz.; en door malafide parkeigenaren [ Bergervoet ] die van te voren al gerotzooid hebben met de gegvens over de financiële zwakte van de aanvrager, zoals boven vermeld. Dit geeft veel voorspelbare slachtoffers.

Tot slot kan en wordt er bewust door een financiële instelling bij het BKR onnodig de naam van Nederlandse burgers verziekt (categorie 1 tot 5), zodat zij totaal vast komen te zitten. Ja toch, directeur Machielse van het BKR, want ik ken u al van de tijd dat u nog onder heer Slob werkzaam was. U weet al vele jaren van het misbruik van de privacy-gevoelige informatie over de Nederlandse burgers. Voorkennis over de positie van een aanvrager kan misbruikt worden om deze compleet kaal te plukken.


Inzageprocedure BKR
U kunt uw gegevens opvragen bij iedere bank in Nederland. Het is niet mogelijk om gegevens via internet of per telefoon op te vragen. Om inzage te doen moet u zich namelijk legitimeren bij de bank. Zo wordt voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. De bank controleert namens ons uw identiteit. U overhandigt het ingevulde formulier met € 4,50 aan de bankmedewerker. Hij voorziet uw formulier van aanvullende gegevens voordat het naar ons wordt gestuurd. Als het aanvraagformulier volledig en correct is ingevuld, ontvangt u binnen twee weken of zoveel eerder als mogelijk het gevraagde overzicht op het opgegeven thuisadres

Protocol inzage
Wilt u weten welke deelnemers de afgelopen 12 maanden naar uw gegevens hebben geïnformeerd? Een overzicht van deze deelnemers kunt u opvragen door een brief te sturen naar BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, postbus 6080, 4000 HB Tiel onder vermelding van ‘Protocol inzage’. Bij de brief voegt u een kopie van een geldig legitimatiebewijs. Ook voor dit overzicht betaalt u € 4,50.

http://www.bkr.nl/beschikbaar_stellen/f4.html

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Ik vind het uitstekend dat het BKR bestaat.
Twee redenen:

1. Het beschermt de consument tegen zichzelf: te veel krediet nemen.
2. Het beschermt mij, dat ik via mijn duur betaalde belasting geld moet opdraaien voor mensen die schulden maken, en dan op het eind deze schulden niet meer kunnen voldoen.

BKR: ga zo door.

B+

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Het B.K.R. is verworden tot dievenmaat van de oplichters!

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door anne_ »

1. Het beschermt de consument tegen zichzelf: te veel krediet nemen.
Niet waar, bij Dexia werd niet gekeken of je kredietwaardig was. Als b.v uitkering's gerechtigde kon je zoveel contracten afsluiten zonder dat er gekeken werd naar je kredietwaardigheid. Niets geen bescherming voor de consument.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat het voor Dexia alleen maar een "broekzak-vestzak-operatie" was. De bank liep bij deze transacties, die alleen op papier bestonden, geen enkel risico. Wat is dan voor zo'n malafide bank het nut van onderzoek naar kredietwaardigheid bij het B.K.R.? In werkelijkheid ging er toch geen "geleende" euro naar de ongelukkige die in zo'n contract was gestonken!

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Julika »

Een tijdje geleden was ik al bang, dat het forum dicht zal gaan vanwege het desinteresse van mensen.
Een rede daarvan was natuurlijk omdat de
Dexia-bande de gerechtshoven manipuleren.
Let wel, een groot deel is mede te danken aan Belegger!!dat dit forum nog draait
Beter een bericht, als geen bericht .

LG Julika
Laatst gewijzigd door Julika op 26 nov 2005 17:33, 4 keer totaal gewijzigd.

Adne
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:08

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Adne »

Als het uitstaande bedrag van de contracten hoger was dan hfl 100.000,00 dan gingen ze je financiële situatie wel in kaart brengen.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Hallo Julika.

In Uw villa in Bergen aan Zee moet het goed toeven zijn !
Haardblokje op het vuur, een mooie rode wijn in het glas.
Toch goed dat Uw lease contract rechts geldig vernietigd kon worden.

Vele anderen gaat het niet zo goed: voor hen geen villa met rieten kap op enkele honderden meters van zee. Niet het geruis van de bomen rond de oprijlaan. Niet de twee auto's in de rietgedekte garage.

Armoede, zorgtoeslag, huursubsidie is hun deel.

De harde kern der gedupeerden echter stapelden contract op contract en kregen de hals niet vol genoeg. Nu procederen zij en benutten dure advocaten om vrij te komen van hun contracten, die niet de vruchten wierpen waarop was gehoopt.
De publieke opinie is het al lang zat en heeft voor dit geweeklaag geen oor meer. Terecht.


B+

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door ad snoeren »

jij vindt het blijkbaar nog razend intersant B=

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: BKR registratie door Dexia!

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Er zijn banken die Dexia-bkr niks kan schelen hoor!!

Gesloten