Waarom gaan de producten niet zo lang meer mee?Of dat nu zo terecht was............ in ieder geval waren de producten wel beter van kwaliteit. Ze werden ook gekocht om langer mee te gaan. Iedereen kent het fornuis van zijn ouders nog wel; ging 25 jaar mee.
Nu is de consument na 7 jaar toch zat van de oude en wil een nieuwe. Kapot of niet kapot.
Ligt dat aan de fabrikanten? Nee, de consument eist veel lagere prijzen. Dat gaat weer ten koste van de kwaliteit!
Wat er nu gebeurd heeft de consument zelf gewild! En nu maar lopen klagen!
Weer een punt wat ik al vaker geschreven heb:Als de consument redelijkerwijs mag (moet) verwachten dat die slijtage optreedt dan heeft hij daar rekeing mee te houden. Maar het is wel aan de verkoper aan te geven wat die verwachting mag zijn.
Commercieel lastig: je verkoopt een apparaat dat gemaakt is om 7 jaar mee te gaan, maar als je dat de consument verteld gaat hij naar de concurrent. Die liegt namelijk en zegt dat zijn apparaat 10 jaar meegaat.
Men wilt een langere levensduur voor de helft van de prijs.
En dat gaat niet samen! De bezuiniging moet toch ergens vandaan komen!
De kleine winkelier is hier wel degelijk de dupe!En wie mag voor die kosten opkomen? Juist! De winkelier!
Onjuist. Regresrecht.
De dozenschuivers hebben hier gewoon maling aan.
Neem sommige computermerken. Die hebben dat soort dingen allang ingecalculeerd! Oneerlijke handel is dat!
Als ik doe wat de consument en de consumentenbond wil dan ben ik zo failliet! omdat ik dat gewoon niet uit eigen zak kan betalen!
Maar de hebberige consument wilt een nieuwe computer, maar wilt ook 3 keer per jaar met vakantie gaan!
Ik heb het hier niet over die mensen die het echt financieel moeilijk hebben.
Maar over die mensen die net hun huis voor 2 ton hebben verbouwd en twee Mercedessen voor de deur hebben staan. Voor alles hebben ze geld over, behalve computerapparatuur. Dan mag het geen geld kosten!
Want dat hebben ze er niet voor over! Schijnheilig gedoe! Bah!