LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door janxx »

het zijn en blijven muntjes.....ijzerhandelaren genoeg in europa...ga zo verder bailey goed zo...oh ja mensen die moeten schrapen kunnen het geld beter aan iets anders besteden. dan leven ze iets gemakkelijker.. daaaaaaaaag jan xx

jyoung
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:46

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door jyoung »

Beste Eeline,

De Amerikanen zijn gewendt om 19% tip te geven bij Restaurant en Bar's
Dit is zo omdat personeel in bars en restaurants GEEN salaris krijgen ze leven van de TIP'S ze moeten zelfs belasting over de tips betalen.
Daarom zijn ze altijd Erg Pissig als je geen tip geeft.

OMDAT Amerikanen erg kortzichtig zijn denken ze dat het in de rest van de wereld ook zo gaat.

Vandaar dat de amerikaan VOOR de tips erg Geliefd zijn ,maar voor de rest worden ze gezien als Arogante Mensen.

Dat je het weet

Young

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Bailey »

het zijn en blijven muntjes.....ijzerhandelaren genoeg in europa...ga zo verder bailey goed zo...oh ja mensen die moeten schrapen kunnen het geld beter aan iets anders besteden. dan leven ze iets gemakkelijker.. daaaaaaaaag jan xx
En muntjes zijn ook geld! Wat maakt het nu uit of je 5 euro aan muntstukken krijgt of een briefje van 5? Die munten kan je gewoon zonder kosten storten op je rekening. Ken je het spreekwoord 'je moet een gegeven paard niet in de bek kijken'? Misschien moet je daar maar eens over nadenken. Wees dan blij dat je nog iets krijg, en dat terwijl je zo zeurt.

En wie ben jij om te beslissen hoe mensen hun geld moeten besteden? Ik kan niet vaak op vakantie, ik ga 1 keer in de 2 jaar. Omdat ik tot voor kort alleenstaandenreizen moest boeken, kostte me dat veel geld. En aangezien ik ook wel eens andere dingen moet kopen, koelkast o.i.d., kan ik helaas niet ieder jaar met vakantie, maar 1 keer in de 2 jaar. Omdat de reizen die ik dus boekte me al veel geld kostten, kon ik niet al te veel geld uitgeven. Maar als het personeel hun werk goed heeft gedaan ben ik altijd wel bereid om iets extra te geven, ook al kan dat soms niet veel zijn. Bij veel mensen gaat het altijd nog om de gedachte die er achter zit, om de waardering die ze krijgen en niet om het geld zelf.

Maar goed, bij jou blijkbaar dus niet. Jij wil het liefst een fooi van 1000 euro zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Weet je wat?? Houd jij het maar lekker bij de buitenlanders, want ik zou jou echt niet als reisleider willen hebben.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door G7 »

Nou dit is toch echt de arrogantie van ene janxx, ten top.

Jeetje, die wil dus alleen maar papiergeld. Ik zal je vertellen jan, mijn neef is touringcarrchauffeur en had een keer geen tijd en eigenlijk ook geen zin om het klein geld van de fooi te tellen. Of ik dat wou doen! Dus ik tellen, was het ruim € 110 van 1 week. ( 3 dagen Parijs en 3 dagen Berlijn) Ik mocht het trouwens zelf houden.

En hierbij wil ik wel even zeggen, dat hij een heel bekwaam chauffeur/gids is en daar willen de mensen best aan geven. Al is het dan klein geld. Veel klein geld, maakt groot geld.

Maar ik ben het nogmaals met Baily eens, het MOET NIET vanzelfsprekend zijn en ook IK hoop jou nooit als gids of leider te krijgen. Jij lijkt mij alleen aardig, als je er nog EXTRA geld voor krijgt, terwijl je al voor je job betaalt wordt.

En verre landen? Ach, als je dat kan betalen, kun je inderdaad ook best zo af en toe een fooi geven. :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Bailey »

Zelf tellen hoeft nog geeneens. Bij de Rabobank (vroeger ook bij de ABN maar sinds de euro niet meer) heb je een telautomaat. Je gooit het geld erin, je toetst je rekeningnummer in en het wordt op je rekening gezet. Kleine moeite en soms een groot plezier, want al lijkt het soms weinig, het is vaak meer dan je denkt. Maar ja, sommige mensen zijn nooit tevreden, helaas.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Marco Polo »

....en eigenlijk ook geen zin om het klein geld van de fooi te tellen. Of ik dat wou doen! Dus ik tellen, was het ruim € 110 van 1 week. ( 3 dagen Parijs en 3 dagen Berlijn) Ik mocht het trouwens zelf houden
.

Dat is fraai.....denk je iemand plezier te doen met een fooi, maar nee ...mijnheer is te lui om het geld te tellen en geeft het ongezien weg aan iemand voor wie het niet bedoeld is!!!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door G7 »

Misschien omdat zijn baas hem WEL genoeg betaald. :)

En even voor de goede orde, dit was ook eenmalig. Zo was dat op DAT moment een keer. Natuurlijk is hij blij met een fooi, maar toch nog blijer met complimenten en een stukje schrijven in zijn gastenboek, die hij altijd de bus rond laat gaan.

Maak je niet zo druk joh! :shock:

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Maak je niet zo druk joh!
Het zal mij eerlijk gezegd volslagen worst wezen wat de chauffeur met zijn fooien doet!

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door janxx »

g7 jij mocht natuurlijk de fooi houden omdat je neef het een lachertje vond. en bailly bij de schroothandelaar brengt kleingeld vaak meer op dan het op je rekening te storten,... maar jullie snappen het nog niet..ok ik hoef jullie niet alles te vertellen .gelukkig maar. ik zal het nog een keer proberen..IK HOEF HEEN FOOI. IK WIL ALLEEN DATGENE BETAALD KRIJGEN WAT IK EXTRA DOE. begrijp je nu of nog niet...en houw die muntjes maar.... 5 euro of 2 euro of 1 euro het is allemaal hetzelfde. het probleem is dat bij nederlanders alles normaal lijkt. gidsen krijgen over het algemeen NIKS.helemaal NIKS. wat ze ook doen.en dit is typisch nederlands begrijp je het nu nog niet. het gaat om alles wat extra is ...hoe moet ik het uitleggen?????? laat ook maar zitten...janxx

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door eeliane »

Nederlanders zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang, dat blijkt maar weer uit alles.
En nog even over de fooi, die is van sommige dan ook om te huilen, maken ze een dure rondreis van een eurootje of 900, geven ze de chauffeur op t einde een 2 euro muntstuk, kijk daar word je niet vrolijk van als chauffeur met gids. Nederlanders zijn knierten en zo staan we bekend in t buitenland, eigen schuld.
Maar er zijn toch al wat mensen die door hebben dat een vriendelijk woord en een 10 euro biljet een enorme glimlach en extra service/gezelligheid kan geven. En ik blijf t zeggen t helpt wel hoor, een vriendelijk woord VOORAF en een kleine tip.
Maar er zijn idd nog steeds lui die de hele reis de gids op zijn lip zitten, controleren zeuren en klagen want ja die vent doet ook niks bijzonders (tja waarom zou ie?!) en naderhand een paar eurocent in een anoniem bakkie doen. En wie bepaalt wat er goed is, sommige hebben altijd wat te zeuren en geven echt nooit een fooi ook nkiet nadat iemand zich t schompes heeft gerend, die zien t gewoon niet en daar valt nooit iets van te verwachten.
Walgelijk... en maar zeuren dat ze recht hebben op...
waarop eigenlijk????
Dus lekker aanpassen vooraf dat geeft veel minder gezeik achteraf, haha.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Janxx. Oke dan. Ik ook nog een keer. :?

Jij wilt datgene wat jij extra doet ook betaald krijgen? Waarom vraag je dat niet aan je baas? Of ben jij dat zelf? Moeten de gasten jou onderhouden? Kom op zeg!

En MP. Nou, ik vind dat je je nog wel aardig druk er om maakt.

Maargoed, wat maakt het verder nog uit? De vraagsteller hoor je toch ook niks meer van en is hier ook niks wijzer van geworden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door G7 »

Ja Elianne, ja. Ik wil graag voor dat dubbeltje op de eerste rij zitten en weet je? Dat lukt mij ook nog vaak en het best nog, via het internet.

En als wij klagers zijn, waar heb jij het dan over? Zeker niet over die mensen die zich wat jij zegt, de schompes lopen? Je kiest er per slot van rekening zelf voor om dat werk te doen! Die mogen van jou dus klagen?

Nouja, je vind je werk leuk of je vind het NIET leuk. Zoek dan wat anders.

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door janxx »

nou dan nog een keertje ,je hebt altijd mensen die het niet direct snappen..en dit is echt mijn laatste reactie..................... ik doe datgene waar ik voor betaald wordt, en dat is datgene wat in het programma staat. en ik probeer dat ook goed te doen,hetgeen me vrij aardig lukt na 35 jaar. VOOR AL HET EXTRAS WIL IK BETAALDT WORDEN. hetgeen normaal is bij elke buitenlandse tourist. nederlanders denken dat alles maar automatisch inclusief is. is dit gierigheid,zuinigheid,domheid of hoe je het ook noemen wilt...ik noem het gewoon profiteren.......allemaal plezierige kerst en een gelukkig en zuinig nieuwjaar.......ik reageer niet meer,hoef voorlopig niet meer met nederlanders te werken...gelukkig. janxx

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door G7 »

Jij hoeft voorlopig niet meer met die krenterige Hollanders te werken! Wees blij!

Jij ook natuurlijk een hele fijne kerst en een fantastisch nieuwjaar gewenst.

Ik moet nu ook gaan, want er moet nog wel gewerkt worden hier! :D

Dag :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Bailey »

Jij schrijft hier iedere keer dat je het niet meer leest en niet meer gaat reageren en toch doe je het iedere keer wel, Jan. Als je ook zo in je werk bent, dan kan ik me voorstellen dat je geen fooi krijgt!

Har

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door Har »

janxx

Waar woon jij eigenlijk, Janxx ????,

Niemand verplicht je met Nederlanders te werken, het zal ook wel vica versa zijn.

Mevr Verdonk geeft wel fooien en tips. :shock:

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door hoffie »

VOOR AL HET EXTRAS WIL IK BETAALDT WORDEN.
dat wil de cassierre ook heel graag als ze u vraagt of u zegeltjes wilt, airmiles spaart, een bonus kaart heeft en u uw wisselgeld terug geeft.....

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door eeliane »

Over welke extra's hebben we het eigenlijk? en G7 wat doe jij eigenlijk??
Dat lukt nog wel eens voor een dubbeltje op de eerste rij dat geloof ik graag maar de gemiddelde hollander stoot steeds vaker zijn neus in t buitenland omdat ie zo krenterig is. Dat wat ie krijgt (tja en als dat niet is wat ie voor de hollandse maatstaven mag verwachten gaat ie uit z'n dak)is wat hij voor ZIJN geld mag verwachten. Wil je iets meer service moet je er gewoon voor betalen anders krijg je gwoon de basic standaardservice van dat land. Is meestal niks bijzonders dus even in de portomonnee ern iedereen blij...

ReisMeis
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 nov 2005 20:21

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door ReisMeis »

bij alle grote touroperators moeten de tourleaders hun tour kopen, met andere woorden ze krijgen helemaal niks van reisbureau
ik doe datgene waar ik voor betaald wordt, en dat is datgene wat in het programma staat.
Janxx (janlu?), je schrijft zelf letterlijk dat je geld moet betalen in plaats van het te krijgen en vervolgens zeg je dat je alleen doet waarvoor je betaald krijgt. En aldus doe je dus niets want je krijgt er ook niets voor.

Ik heb trouwens ook het vermoeden dat je de zoveelste beunhaas bent; echte reisbegeleiders (de enige correcte benaming) zijn zeer hoog opgeleid, krijgen (zeer) goed betaald èn ze beheersen op z'n minst de nederlandse taal.

Beste lezers, een echte reisbegeleider heeft liefde voor het vak en (meestal) een passie voor de bestemming. Een enthousiast gehoor, een schouderklop en lach zeggen dan ook veel meer dan een fooi!

janxx
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:55

Re: *"VERPLICHTE" ??? FOOIEN BIJ SKY INTERNATIONAL TOU

Ongelezen bericht door janxx »

reismeis je moet je eerst leren lezen, dat kun je op de lagere school leren...ok dan mag je nog typefoutje maken ook zoal ik doe. en ook jiij hebt het hele verhaal niet begrepen. en volgens mij ben je nog nooit en ik weet het zeker nog nooit met een groot reisbureau op vakantie geweest....voor de rest geen discussie meer. simpelle zielen genoeg...dag janxx

Gesloten