LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klanten"service" Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
pelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2006 21:02

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pelt »

Wij hebben vorig jaar een contract afgesloten voor het set top-box pakket helaas met automatische incasso voor € 19,95 per maand.
Tot onze grote verbazing zien we nu (1 jaar later) dat er een bedrag van onze rekening is afgescheven van € 39,95. Als we online de factuur bekijken is dit bedrag alleen voor het set top-box abonnenement.
Dit betekend een verhoging van 100% in 1 jaar tijd.
Ik zit nu in dubio wat ik moet doen. Als ik het goed begrepen heb krijgen we als we het abonnement opzeggen alleen nog maar NL 1, 2 en 3 plus BVN. Maar we hebben vorig jaar wel een investering gedaan van € 300,-.
Ik ga ze in ieder geval een brief schrijven dat we de automatisch incasso intrekken en volgend jaar middels een factuur gaan betalen.
En dat we het abonnement niet meer wensen te verlengen als we niet ruimschoots van te voren over eventuele prijsverhogingen op de hoogte worden gesteld.

Misschien kan Radar dit bedrijf eens onder de loep nemen.

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Het probleem wat er speelt betreffende de helpdesk, dit is bij elk ander bedrijf net zo slecht als bij Canal Digitaal het is gewoon een kwestie van de Ned mentaliteit om wat te doen voor je werk en mensen te helpen ( bel de belastingdienst maar eens, het enigie is dat deze gratis is maar helpen kunnen ze je niet). Casema die ab. kosten tijdens kontrakts duur verhogen zonder bekendmaking.
Ik ben bij Canal Digitaal na een geschil ,ik heb eerder eenklacht via forum doorgegeven, uiterst vriendelijk geholpenis dit uiterst correct opgelost dus ik ben nu tevreden bij Canal Digital

DWilthof
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2006 17:43

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door DWilthof »

dat van canaldigitaal komt mij zeer bekendt voor mijn abbonement begon met €19.95 een jaar zonder mij hiervan in kennis te stellen zoals in de voorwaarden staat verhoogt tot €29.95 wat schetst mijn verbazing een jaar later verhoogt tot ja leest het maar goed €39.95 zonder vooraf in kennis te worden gestelt een aangetekende brief gestuurdt en mijn abbonement met ingang van het volgende jaar opgezegt en vriendelijk verzocht om een bevestiging van mijn opzegging maar geen antwoordt nou ik vindt dit hoogst onvatzoenlijk en er ook ingezet dat ik niet meer betaal dreigen ze met gerechtelijke stappen en dan kost het mij meer zeggen ze nou ik heb het bewijs van het verstuurde bericht bewaart en gecontroleerdt of zij dat hebben ontvangen en dat bewijs heb ik en betaal dus ook niet weer en vindt het dus onbeschoft jij moet berichten en zij niet kan het dus met de woorden van oplichter wel eens.

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door hafever »

Inderdaad, Canaldigitaal is waardeloos. Zo'n 0900-nummer (duur)
en dan die waardeloze ''herriemuziek''. Je kunt beter hun 035-nummer bellen, want de website is ook niet al te duidelijk af en toe. :(

rintina
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 nov 2006 00:42

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door rintina »

Goede tip, zeg al die abonnementen op, en neem gewoon alleen ned 1 2 en 3, plus de regionale oproep. Bevalt mij uitstekend! Als er niks op de tv is pak je tenminste weer een boek, en zit je niet dag en nacht achter dat kastje waar je vierkante ogen van krijgt!

Hase
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2006 13:55

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Hase »

Het is verschrikkelijk dat dit kan in ons land! Radar of ieder ander programma wat opkomt voor belangen van consumenten moet hier meer ruchtbaarheid aan geven. Zoals ik lees zijn er mensen waarvan zonder aankondiging de abonnementskosten dubbel zijn verrekend, en dan niet eens een verhoging gelijk voor iedereen, nee, bij de 1 het eerste jaar 29,95 en dan 39,95, bij de ander ineens van 19,95 naar 39,95! Als consument begrijp ik dat je de algemene voorwaarden goed moet lezen, en niet zomaar ergens een krabbel neer moet zetten. Maar in dit geval gaat het om Canal Digitaal, wat ik altijd als professioneel en kundig bedrijf heb gezien, niets is minder waar. Kundig en professioneel in aftroggelen.

Vast zit daar iemand -aangenomen voor dit werk- in een speciaal kantoortje die alle klantnummers op een opgerold briefje krijgt voorgeschoteld, gestoken in een houten bak met allemaal gaatjes, zoals je het vroeger zag op een braderie of markt, en zoals ik zelf eens heb gedaan toen ik een klein hummeltje was, de papiertjes uit de houten bak te trekken en bij de klantnummers de "leuke acties van Canal Digitaal" op willekeurige wijze toe te wijzen aan de, in principe. "aandeelhouders", want zonder de consument, geen bedrijf.

Op geen enkele wijze kun je zeggen van dit bedrijf dat zij, of hij, in dit geval onzijdig volgens de Dikke van Dale, want geen mannelijke of vrouwelijke zal van dit niveau zijn, dat het professioneel en kundig met haar klanten omgaat, maar blijkbaar kan dat als je als enige opereert in Nederland op satellietgebied. Voordeel is dat er op dit moment voldoende alternatieven zijn of komen waardoor Canal Digitaal niet meer poot op "Neerlandsch" bodem krijgt. Ook in dit geval zal mond op mond reclame zijn werk ook doen, in negatieve zin.

Ik moest mijn frustraties op deze manier even kwijt, mede omdat ik zelf de nodige ervaringen heb.

Cheers
Hase

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pbosse »

Waar hierom gaat dat zins kort in het top pakket ook tele2 voetbal erin zit.
Velen hebben al een apart betaald pakket voor Tele2 betaald.
Nu betalen die twee maal!
Ook heeft Canaal Digitaal gekozen voor kwantiteit en niet voor kwaliteit om zo veel als mogelijk op een transponder te gooien.
Nu is de kwaliteit zo slecht dat de meeste kanalen blok vorming heeft en niet om aan te zien is! Heb een mooie brief gelezen op sat4all.com en dat sluit aan bij de meeste klachten.

medea128
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:31

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door medea128 »

Het is erg moeilijk om door te dringen tot Canal Digitaal. Alles kan je regelen via internet, maar daar moet wel veel voor betaald worden. Denk je genoeg te hebben aan een receiver, een schotel, een LNB en kabeltje en dan een abonnementje. Nee hoor, een dure smartcard, een CI-module waar de kaart weer inkan, activeringskosten, registratiekosten, is bij elkaar duurder dan mijn satellietset.
Denk je dat je de gelegenheid krijgt om de configuratie 1 a 2 weken gratis te testen met alle programma's. Niets is minder waar, ik heb nog geen seconde beeld gehad, behalve de FTA-kanalen . BVN.
Ik vind het helemaal niks , Canal Digitaal.

medea128
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:31

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door medea128 »

Na een aantal berichten gelezen te hebben zie ik af om met Canal Digitaal in zee te gaan , ik slijt mijn smartcard en CI-module wel op marktplaats en kijk verdr wel met mijn kabelaar.

marieflorence
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 18:04

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door marieflorence »

Ik heb met interesse de berichten over de slechte service van Canal Digitaal gelezen, ik dacht dat ik de enige was met een probleem met dit bedrijf. Hoewel ik helemaal geen abonnement heb bij CD en evenmin een Set Top Box pakket, meent CD dat dit wel het geval is. Sinds najaar 2005 krijg ik aanmaningen en bij wijze van reactie op mijn brief waarin ik om uitleg vroeg, kreeg ik een bericht dat de zaak aan een incassobureau is overgedragen. In december 2005 stuurde ik een brief aan dit bureau waarin ik de vermeende vordering van CD betwist en begin maart dit jaar (dus na ruim één jaar) kreeg ik een brief met daarin een schikkingsvoorstel. Uiteraard ga ik hier niet op in, aangezien ik CD geen cent ben verschuldigd. CD heeft geen enkel bewijs kunnen overleggen dat ik een abonnement heb, maar ze blijven bij hun standpunt.
Ik raad Radar aan aandacht te besteden aan de slechte service van Canal Digitaal.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pbosse »

Ik raad Radar aan aandacht te besteden aan de slechte service van Canal Digitaal.
Ik heb in de afgelopen jaren aardig wat mails naar de redactie van Radar geschreven hierover.
Wel hebben de collega's van de VARA een tijd terug eens wat over Canaal Dig gehad, maar daarna was het weer stil.
1 miljoen Canaal Digitaal abonnees is waarschijnlijk niet zo interessant als honden handel vanuit het Oostblok.

Ik kijk met weemoed nog terug naar de tijd dat Multichoice bestond die waren namelijk wel benaderbaar en ook bestond er zoiets van service.
Canaal heeft het woord service niet eens in hun vocabulaire.
Jaren terug had ik een smartcard over genomen, maar de eigenaar had de kaart als vermist opgegeven. Wel had ik een aankoop bewijs en een adres wijziging maanden voor de daad van de vorige eigenaar doorgevoerd bij hun
Nee hoor kreeg ik na zo'n 15 minuten X 0,70 cent te horen moest maar een nieuwe smartcard aanschaffen

Denk dat het tijd word voor een concurrent aanbieder want echt met de satelliet is de keuze veel groter en ook de kosten zijn lager.

Het is gewoon jammer dat Canaal digitaal gewoon geen deur op een kier zet om de betalende abonnees tegemoet te komen.

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Paullus »

Inderdaad valt het op dat Radar de laatste tijd erg weinig aandacht besteedt aan digitale TV en de nadelen er van.
Die test uit 2004 is nu ook al weer 3 jaar geleden.
Honden, verzekeringen, pillen en dergelijke ok, maar wat meer aandacht voor digitale tv en alle ellende zou mooi zijn van Radar.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Ron58 »

maar wat meer aandacht voor digitale tv en alle ellende zou mooi zijn van Radar.
Ik heb niet het idee dat RADAR qua onderwerpen voor de uitzending erg let op wat er op het forum het meeste leeft.

medea128
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2007 16:31

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door medea128 »

Als ik mij registreer en activeringskosten betaal en een abonnement neem, want dat moet wel als je betaal-tv wilt ontvangen.
Kan ik dan alsnog binnen 7 dagen van alles afzien of ben je dan geregistreerd voor het leven???

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pbosse »

Op 30 oktober heb ik besloten om met Canal Digitaal in zee te gaan. Ik heb een Humax 5400Z en om zeker te zijn dat alles goed werkt heb ik een originele mediaguard van CD erbij gekocht (voor 60 Euro). Alles via een erkend CD dealer die op hun site vermeld staat. De eerste activatie heeft uiteindelijk 2 weken geduurd. Na diverse keren bellen met de dealer heb ik uiteindelijk de kaart terugbezorgd zodat hij hem kon activeren (tegen betaling...). Vervolgens is iedere maand de kaart wederom verlopen en niet meer werkende te krijgen zonder tussenkomst van de dealer. Her-activatie via internet en de hier eerder genoemde dure telefoontjes werken niet.
@Georg
In dit geval is Canaal digitaal niet schuldig.
Omdat de Humax 5400 van huis uit een Irdeto reciever is.
En mocht je een Aston CI erin doen moet je wel opletten, dus even nakijken, of die wel werkt met de maandelijkse updates.

Je kan Canaal Digitaal toch niet verantwoordelijk maken voor jou fout?
bvb Aston versie 1.03 geen updates maar hogere wel weer.
Dus gewoon EERST naar een goede sat vakhandel VOORDAT je gaat kopen of klagen.
Er zijn ook genoeg Nederlandse satelliet forums zoals sat4all.com waar je zo verder geholpen word.

Ik verdedig Canaal digitaal niet graag maar in dit geval gaat jou klacht mij te ver.

Jerry S
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2007 21:03

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Jerry S »

Hallo,
Geloofsgenoten, we weten allemaal dat CD niet de beste is voor je ontvangst op de TV, echter voor Schotel ontvangst is het de enige, je kan niet langs CD heen.
En dat is het prpbleem, enige jaren geleden ontving ik gratis de Nederlandse zenders, langzaam maar zeker is er per jaar een bedrag bijgekomen 9.95 naar 14,95 naar 19.95 naar 29.95 naar 39.95 en per 1 mei gaat het naar 49,95 waarom kan dit zomaar door blijven gaan, ik krijg er niets meer voor terug, ja minder kanalen te ontvangen op mijn Strong SRT 8000, omdat CD zonodig een frequentie moest wijzigen, inmiddels mezelf arm gebeld naar CD, maar die zeggen dat ik maar een nieuwe ontvanger aan moet gaan schaffen, dan in julie weer een andere LNB OMDAT DE REGIONALE ZENDERS NAAR ASTRA 3 VERHUIZEN OF ZOIETS, we hebben zojuist een nieuwe regering gekozen, is er dan geen enkele van onze volks vertegenwoordigers die punten wil schoren en aan deze pure diefstal (telefoontikken prijsverhogingen gedwongen aankopen van andere apparatuur) opgelegd door deze SAT CD Maffia
een einde kan maken, annaloog via de lucht is ook al niet meer mogelijk, het signaal via de kabel wordt steeds verder geknepen en de bandbreedte verminderd zodat iedereen wel gedwongen wordt om een digidoos aan te schaffen, heeft er dan niemand in de gaten waar ze mee bezig zijn, voor mij is het duidelijk dat de NMA hier een steekje laat vallen hier zijn duidelijk landelijk afspraken over gemaakt.
Zo ik ben het kwijt. !!!!! :twisted:

Van Mens
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:50

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Van Mens »

:( Ook ik heb de nodige problemen met CD administratie. Vorig jaar 2 keer betaald inmiddels 4 brieven geschreven (december en februari) met kopie rekeningafschriften erbij. Hoor niets zie niets, krijg ook niets terug.

Dit jaar wel een fantastische aanbieding vanwege 25 jaar bestaan CD 2 weken gratis extra paketten kijken. Ik ga er op in geef nadrukkelijk aan dat ik alleen die 2 weken wil en meer niet.
Nou vergeet het maar, inmiddels sta ik voor een abonnement geregistreerd dat ik niet heb afgsloten, wordt mijn rekening geincasseerd voor 20 Euro extra en nadat ik dat onmiddelijk heb gestorneerd, is nu mijn kaart afgesloten en krijg ik aanmaningen.
Alles bijeen genomen is mijn conclusie dat CD wel van alles makkelijk de administratie in krijgt, maar er daarna niets meer uit krijgt.
De consument draait bij deze monopolist uiteindelijk voor de fouten van CD op, wat een treurnis die organisatie.

pbosse
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 dec 2006 12:29

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door pbosse »

Ik zou zeggen iedereen een telefoontje plegen aan trosradar
wellicht worden ze dan wakker?

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jaap50 »

Heb je wel een schriftelijke bevestiging van ze gehad ? Daarin zou dan ook nog moeten staan dat je de "overeenkoimst" kan herroepen. Voor meer tips: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index ... l_digitaal

rdridder
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2005 20:31

Re: Klanten"service" Canal Digitaal

Ongelezen bericht door rdridder »

Ik heb ook een leuke kwestie met Canal Digitaal. Ik kreeg een brief dat er een nieuwe abonnementenstructuur is gekomen en dat mijn abonnement wordt omgezet naar een Entertainmentpakket.

Het Entertainmentpakket kost 6 euro per maand meer als mijn huidige abonnement dus ik heb een brief gestuurd dat ik niet akkoord ga met de pakketwijziging en dat mijn abonnement omgezet moet worden naar een familiepakket per 01-04-2007. Vervolgens krijg ik een brief dat ze mijn opzegging betreuren en dat ze per 29-02-2008 mijn Entertainmentpakket zullen beeindigen.

Ik heb nog een brief gestuurd dat ik geen entertainmentpakket heb omdat ik nooit akkoord ben gegaan met de abonnementswijziging. Ik heb Canal Digitaal nogmaals verzocht om mijn pakket om te zetten naar een familiepakket en als ze de omzetting niet per 01-04-2007 is gedaan dan beeindig ik mijn contract per 01-04-2007 omdat ze het pakket waar ik een abonnement op heb niet meer kunnen leveren.

Krijg ik weer dezelfde brief van Canal Digitaal. Canal Digitaal stuurt alleen maar standaardbrieven en ze gaan niet eens in op de inhoud van de vragen, heel bijzonder.

Ook zag ik dat ze geld incasseren onder de noemer Entertainmentpakket. Ik heb het geld teruggehaald en de incasso laten blokkeren.

Gesloten