LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werken via uitzendbureau

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.

Werken via uitzendbureau?

Ja, dan ben ik tenminste aan de slag
17
41%
Nee, want als het werk stopt is het zo´n gedoe weer WW aan te vragen
2
5%
Ja, alleen als het een klus voor langere tijd is met uitzicht op contract
10
24%
Nee, ik wil helemaal niet werken (speciaal voor Eddie)
2
5%
Ja, maar alleen als het werk aan al mijn eisen voldoet
3
7%
Nee, om andere reden (graag reactie)
4
10%
Ja, om andere reden (graag reactie)
3
7%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ja, alleen moet je maar niet zeggen dat je de loonstrook nodig hebt voor de huursubsidie, dat is immers huurtoeslag geworden :D

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

het valt mij trouwens op dat vaak de zelfde vacatures worden geplaatst door uitzendburo's in de krant als zowel op internet. Sommige vacatures zie ik nu al maanden achter elkaar. Zou het soms zijn dat ze er geen mensen voor kunnen krijgen ? maar dat lijkt me sterk.

Ook heb ik wel eens een paar keer gebeld en ze zeggen dat die vacatures nog altijd open staan.

Of zou het alleen maar zijn om mensen te werven voor hun personeelsbestand ?

mijn ervaring is dat als ik vaak achtereen dezelfde vacature zie dan is er meestal iets aan de hand in het bedrijf.

by the way tomaatje is per vandaag exit bloemenveiling.

ik raad ook echt iedereen af om daar te gaan werken.

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door Langhaar »

Tomaatje

Fijn voor je dat je daar weg bent.

Groet Langhaar.

mmg
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:41

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door mmg »

Tomaatje,

Laat eens horen wat voor werk je werkelijk zoekt, misschien kan ik je helpen aan een paar bureaus of bedrijven waar je wel goed behandeld wordt.

Groetjes, Martine

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoi mmg,

Wel ik zou graag iets in de beveiliging willen doen, heeft altijd mijn interesse gehad maar ik heb geen diploma's ervoor en kan het zelf helaas niet betalen.

heb al heel veel moeite gedaan om bij falck te solliciteren maar ben helaas afgewezen ivm met diploma's

mijn laatste poging was bij securior daar was ik in princiepe bijna aangenomen todat ze ineens 40 mensen niet meer nodig hadden, dus die kregen een excuses brief thuis.

Voor de rest sta ik open voor (bijna) een hoop dingen.

maar voor mij in iedergeval nooit meer een bloemenveiling.
Mijn hemel wist je dat mn collega's 5 a tien minuten van hun pauze op offeren om alleen al aan een (snel) elektrotrekkertje te komen.

Zelfs bij de koffie pauze wordt er van je verwacht dat je al rijdend op je trekkertje je koffie opdrinkt.

En voor de rest denken ze alleen maar aan cijfers en percentage's
waardoor mensen op de werkvloer ontzettend worden opgejaagd en een hoop ongelukken gebeuren.

Ik heb helaas te weinig weken nog gewerkt om voor een WW uitkering in aanmerking te komen en naar de bijstand wil ik al helemaal niet.

Toch jammer aan een kant want ik zit nu wel weer in een werk ritme en dat beviel me wel weer.

mmg
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:41

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door mmg »

Heej Tomaatje,

ik zag securicor staan dus ik vermoed dat je in de omgeving Den Haag/Zoetermeer/Rotterdam woont :) Als je het leuk vind zoeken ze bij stadstoezicht Rotterdam regelmatig mensen. De procedure duurt wel vaak lang, want je krijgt allemaal testen, maar wellicht is het een leuke opstap. Vaak zul je helaas zelf je diploma's moeten halen, tot je stage moet gaan lopen, dan hebben de meeste bedrijven wel een mogelijkheid voor je om verder te leren. Maar het Beveiliger II diploma moet je helaas in eerste instantie zelf mee beginnen.

Anders zou je nog aan bv werk bij een garage achter de balie? Of iets dergelijks kunnen denken? Zodat je in ieder geval uit de bijstand blijft? En op die manier wellicht een appeltje voor de dorst hebt om te starten met je opleiding.

Kun je hier wat mee?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoi mmg,

Nog een vraagje!

pas geleden ben ik op gesprek geweest bij een uitzendburo.
Ze hadden daar misschien iets voor mij maar ik moest met eigen vervoer (auto) daar naar toe.

Ik krijg wel reiskosten vergoeding, maar als ik met het busje van het uitzendburo mee wil rijden kost mij dat 1.50 euro per dag van mijn toch al weinige loon wat ik van hun zou krijgen.

kunnen ze dat zo maar doen ?

bedankt

Tomaatje.!

mmg
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:41

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door mmg »

Heej Tomaatje,

Als jij ermee akkoord gaat mogen ze dat doen. Echter, voor zover ik weet is er geen wettelijke grond voor om dit te doen. Ik zou er dan ook voor kiezen om de reiskostenvergoeding te pakken en met eigen vervoer erheen te gaan.

Ze zullen het er waarschijnlijk op gooien, dat je moet betalen omdat je dan meerijdt in dat busje wat zij moeten huren. Het is hun probleem dat dit hun geld kost, niet het jouwe.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoi MMG,

Bedankt voor je antwoorden,

Wat ik ook graag van je wilde weten of uitzendburo's jaaropgave's verstrekken ivm de jaarlijkse belastingaangifte ? Ik maak me een beetje zorgen aangezien ik nog niet eens mijn loonstrookjes op tijd kreeg.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door Frankkk »

@tomaatje: dat zijn ze verplicht, je zou kunnen bellen om te vragen voor welke datum je de jaaropgaaf kunt verwachten. Ik verwacht dat je de jaaropgaaf voor 1 maart krijgt.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ik zag gisteren een vacature op het CWI iets in de tuinbouw via olympia uitzendburo ik gelijk bellen dus , ze hadden dringend mensen nodig. of ik direct even langswilde komen zodat ik de volgende dag met nog 4 anderen langs kon komen bij het bedrijf.

Afijn ik vandaag dus in alle vroegte daar naar toe en een rondleiding in het bedrijf gehad. Ik heb veel interesse getoond en was de enige die vragen stelde. De rest hield netjes z'n mond. we waren met zn vieren 2 mannen en 2 vrouwen. Daarnet ben ik gebeld dat de directeur het met mij niet zo zag zitten het had iets met zn gevoel te maken ??? . even doorvragend hoorde ik ook dat die andere jongen ook niet was aangenomen de meiden daarintegen wel. Rare zaak aangezien je geen ervaring nodig had voor deze baan en ze dringend mensen nodig hadden. Mijn hemel als ik op mijn gevoel af moet gaan wil ik bij geen enkel bedrijf gaan solliciteren.

Waarschijnlijk heeft het toch iets te maken met leeftijd e.d. maar dat vertellen ze je natuurlijk niet.

En op de vraag waar uiteindelijk wel werd geselecteerd werd geen duidelijk antwoord gegeven.

Oh ja de directie van het moeilijk 4 mensen te gelijk te woord te staan en kon daardoor niet goed een oordeel over ons geven.

zoiets mafs heb ik nog nooit gehoord.

Zo druk waren we nou toch ook weer niet :-)))

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door kidcat »

even doorvragend hoorde ik ook dat die andere jongen ook niet was aangenomen de meiden daarintegen wel
Hmmm...
IS het alleen de leeftijd? Of niet....
Waren de dames soms jong en de heren 'oud'?

En wat voor werk was het dan? Ik bedoel maar: als het zwaar lichamelijk werk is (tuinbouw is over het algemeen genomen best wel zwaar) zullen ze toch eerder sterke kerels aannemen ipv (jonge) meiden.
En dan zeggen ze dat ze zitten te springen om werknemers?
Weird....

Ik krijg daar een heel raar gevoel bij. Eng bijna.... Als vrouw zou ik daar niet met een gerust hart aan het werk gaan. Nu ik dit gelezen heb in ieder geval niet.
Je snapt vast wel wat ik bedoel. :?
Ik hoop van harte dat mijn gevoel hierin niet klopt!

Groet,
Kid

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door kidcat »

Oh ja de directie van het moeilijk 4 mensen te gelijk te woord te staan en kon daardoor niet goed een oordeel over ons geven.
Nou, dan wens ik ze sterkte met de sollicitatieprocedure als ze zitten te springen om personeel!
Als ze vier man ineens al te moeilijk vinden....
Dan maar hooguit per twee sollicitanten misschien?
Tegen de tijd dat ze daarmee klaar zijn is de oogsttijd ook al voorbij :D


Groet,
Kid

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door tomaatje »

Hoi Kid,

Wel het was werk in de gerbra's een of andere bloemensoort. Aangezien ik van gekkigheid niet meer weet waar ik op moet solliciteren probeer ik maar wat ik kan.
Het rare was dat toen ik met die uitzendconsulente sprak dat ze al wist dat die andere jongen niet werd aangenomen. Ze worden ergens op geselecteerd, persoonlijk denk ik dat ze geen mensen willen hebben die veel baantjes hebben gehad.

Nou ja a.s. gaan we weer op intake gesprek voor de WWB en aangezien ze liever mij niet dan wel in de bijstand willen hebben moet het CWI mij dan maar bemiddelen naar een baan.

Ben benieuwd.

bottebijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2006 23:32

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door bottebijl »

Ik heb 20 jaar ervaring met uitzendburo's, heb er niets aan overgehouden, heb niets opgebouwd en heb nu alweer een uitkering.
Nee, voor mij hoeft het niet zo nodig.
Uitzendkrachten worden wat mij betreft toch een beetje te vaak behandeld als wegwerparbeiders die goed genoeg zijn voor de rotklusjes binnen het bedrijf.
Vaak kom je binnen als het extreem druk is en er achterstand is met het werk, dus de werkdruk bij uitzendkrachten ligt enorm hoog. Als je daar nou voor beloond zou worden met een redelijk salaris, maar nee hoor. Vaak verdien je minder dan het vaste personeel, terwijl je het bedrijf toch maar mooi even uit de **** komt helpen.

Josien80
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jul 2005 22:13

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door Josien80 »

Deze week contact gehad met Olympia Uitzendbureau... Er was ineens bijna 1000 euro op onze rekening gestort als zijnde het loon van week 7. Dat was echter een week eerder al gestort.

Vandaag kreeg ik een berichtje terug... foutje bedankt! Ze hebben per ongeluk al het opgebouwde vakantiegeld en de vakantiedagen uitbetaald. Waarschijnlijk is dit bij enorm veel uitzendkrachten fout gegaan. Men had het over de hele zuidelijke regio, maar wellicht zelfs nog wel meer. Nu krijgen we 4 weken geen loon overgemaakt om dit te kunnen corrigeren... lekker foutje natuurlijk...! Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

ikke1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2006 15:17

Re: Werken via uitzendbureau

Ongelezen bericht door ikke1 »

hallo

ik ga ook werken voor het uzb,ik ben door hun benaderd via de nvb ik zie het als een springplank omdat ik uit de wao kom,maar er zit wel degelijk verschil in de verschillende uzb.ik kwam bij een om mijn afspraak af te zeggen omdat ik al een job heb en toen hadden ze ineens tijd voor mij terwijl ik er de dag ervoor was en toen moest ik eerst een afspraak maken,conclusie daar ga ik niet meer heen.

ik zie het zo ik heb eerst wat en meestal als je een baan hebt vindt je sneller wat anders dan als je geen baan hebt.

Gesloten