Ja met een leenbijstand die men wel ooit eens terug moet betalen .
Het huis is dus het onderpand wat ik niet wil zeggen dat men nu ineens eens zijn eigen huis moet verkopen.
Een uitzondering is als het verschil maar minimaal is ,dan doet men niet moeilijk.
Wat er gebeurt , als men dan toch niet kan betalen ,is mij ook niet bekend maar je mag wel aannemen dat men niks cadeau geeft.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] chipknip
Re: chipknip
Julllie hebben allebei gelijk. Indien je overwaarde hebt, kan het inderdaad zijn dat je geen bijstand krijgt, omdat je dit eigen vermogen eerst moet 'opeten'.
Aan de andere kant is het zo dat een deel van de overwaarde buiten beschouwing wordt gelaten, waardoor je met een kleine overwaarde van een eigen woning toch in aanmerking kan komen voor bijstand. Voor cijfers en uitzonderingen zou ik die site van de 'kennisring' nog even raadplegen.
en nu niet meer ruziemaken !!!
Aan de andere kant is het zo dat een deel van de overwaarde buiten beschouwing wordt gelaten, waardoor je met een kleine overwaarde van een eigen woning toch in aanmerking kan komen voor bijstand. Voor cijfers en uitzonderingen zou ik die site van de 'kennisring' nog even raadplegen.
en nu niet meer ruziemaken !!!
Re: chipknip
Het is geen ruzie, het is een meningsverschil, daar mag best over gepraat worden. Inter schrijft:en nu niet meer ruziemaken !!!
Dat is onzin.Bijstand is er trouwens niet eens als je daarnaast ook een eigen huis bezit.
1. Het kan zijn dat je een eigen huis hebt zonder overwaarde. Dan kun je gewoon bijstand krijgen.
2. Het kan zijn dat je een eigen huis hebt met een overwaarde die binnen de vrijstelling valt. Dan kun je gewoon bijstand krijgen
3. Het kan zijn dat je een eigen huis hebt met een overwaarde boven de vrijstelling. Dan kun je leenbijstand krijgen.
De stelling dat er geen bijstand is als je een eigen huis bezit is dus klinkklare nonsens.