![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hondje gewurgd door vandalen.
Re: Hondje gewurgd door vandalen.
Daar moet ik je ook gelijk in geven. Maar anders heeft Hart van Nederland geen onderwerpen meer ... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
En met welk doel dan? Wie wordt daar dan precies beter van? Het is een beetje zinloos om een actie te ondernemen waarbij niemand gebaat is. Als je een klein kind in zijn kamer op sluit voor een tijdje dan leert hij de regels kennen omdat ongewenst gedrag in ongewenste gevolgen resulteert. Daardoor groeit hij beter op en heeft hij er uiteindelijk zelf het meeste baat bij. Wie heeft er baat bij de actie die jij voorstelt?Zeg Gassst, wel een beetje een rare opmerking. Natuurlijk krijg je die hond daar niet mee terug, als je dat mens opsluit. Maar wat dan? Maar niet opsluiten dan? Gewoon weer de samenleving in sturen en wachten tot ze nog eens zoiets flikt? Nee hoor, die vrouw moet opgesloten worden (niet in de bak maar in een inrichting uiteraard) en de komende jaren niet meer worden vrij gelaten.
De geestelijk gehandicapte gaat toch al door het lint als die realiseert wat er gebeurd is, wat voegt een opsluiting daar aan toe?
Of is het goed voor jouw gemoedsrust, zodat je er niet meer mee hoeft te worden geconfronteerd dat we niet weten hoe we met gehandicapten moeten omgaan. Stop ze maar in een kerker onder de grond dan hoeven we niet van hun bestaan af te weten en hoeven we ons er ook niet druk over te maken? Als we dan nog 1 stapje verder gaan en we wachten niet tot ze een hondje hebben vermoord maar we sluiten alle gehandicapten bij voorbaat al op, dan zijn we helemaal terug op het strafrecht van 200 jaar terug. Dat scheelt hondjes. Goed idee?
En hoe verhoudt het levenslang opsluiten om reden van het doden van een hondje tijdens geestelijke nood zich tot bijvoorbeeld 6 weken taakstraf voor het doodrijden van iemand onder invloed van alcohol maar dan door een dader die toevallig kan voetballen of zingen? Mogen we jouw genuanceerde oordeel daar ook over vernemen?
Ik weet niet WAT je gelezen hebt, maar NIET mijn topic van 21 december 12.55u.......
Laat ik mij hier ook maar eens in mengen.
ten eerste : degene die een dier en mens op dezelfde voet plaatsen ,die moeten zelf snel hulp gaan zoeken.
Het eerste wat naar buiten werd gebracht is dat mvr zelf ziek was.
Daarom begrijp ik jullie onzinnige reacties niet.
Tim
ten eerste : degene die een dier en mens op dezelfde voet plaatsen ,die moeten zelf snel hulp gaan zoeken.
Het eerste wat naar buiten werd gebracht is dat mvr zelf ziek was.
Daarom begrijp ik jullie onzinnige reacties niet.
Tim
Ik heb zo iets in het verleden meegemaakt, een patient neemt een hondje om niet alleen te zijn, was vreselijk goed voor het diertje, totdat er weer een psychose kwam en ze dacht het hondje is ziek, moet gedood worden, 3 dierenartsen wilden het hondje niet laten inslapen, edoch voor geld liet een andere dierenarts hem wel inslapen.
Hoe kun je daar nou over oordelen.....ik was woest...nu denk ik de hele wereld is verrot
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Hoe kun je daar nou over oordelen.....ik was woest...nu denk ik de hele wereld is verrot
-
Mevr. moet opgesloten worden zodat ze een dergelijke daad nooit meer kan begaan en verder zijn mens en dier beide levende wezens met gevoel maar inxsnl daar kun jij je waarschijnlijk niets bij voorstellen. Ja en wie is er dan ziekHet eerste wat naar buiten werd gebracht is dat mvr zelf ziek was
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Ik had gisteren weinig tijd om wat uitgebreider te reageren (nu heb ik ook niet veel tijd, maar goed, ik zal mijn best doen). Een paar dingen:
Ik vind het ook erg voor die vrouw, want ze zal zoiets niet uit verveling gedaan hebben. Zodra ze beseft wat ze gedaan heeft, zal ze het waarschijnlijk heel erg zwaar krijgen. Het is een schreeuw om aandacht/hulp geweest en die moet ze dan ook krijgen. En ik vind dus dat zo iemand dan inderdaad een TIJDJE (dus niet voorgoed) opgenomen zou moeten worden in een instelling (dus NIET in één of andere KERKER). En dit geldt dus niet voor alle gehandicapten omdat we niet zouden weten hoe we er mee om moeten gaan, zoals Gasssst wil beweren. Maar als iemand een misdrijf pleegt (ja, daar valt dierenmishandeling dus ook onder), dan moet zo iemand aangepakt worden. En wat voor straf hangt dan af van de omstandigheden. Je moet ook niet vergeten dat ze de schuld in eerste instantie op 2 getinte jongen gaf. Hup, daar worden de allochtonen in die omgeving weer met een scheef oog aangekeken....
Wat vindt jij dan van dat stel dat geestlijk gehandicapt is en hun pasgeboren kindje hebben omgebracht (was een tijdje geleden in het nieuws)? Hoe zou jij dat aan willen pakken?
En dan de vergelijking van Kluivert en Marco Bakker. Wil je weten hoe ik daar over denk, Gasssst? Nou, gewoon een vette boete en een gevangenisstraf, zoals ieder ander mens gekregen zou hebben. Maar dat hebben ze niet gekregen helaas, maar kan ik daar iets aan doen? Dat is nou eenmaal die geweldige rechtsstaat die we hier hebben..![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Inxsnl, je kunt mens en dier inderdaad niet op gelijke voet plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat men maar met een dier kan doen wat men wil.
Ik vind het ook erg voor die vrouw, want ze zal zoiets niet uit verveling gedaan hebben. Zodra ze beseft wat ze gedaan heeft, zal ze het waarschijnlijk heel erg zwaar krijgen. Het is een schreeuw om aandacht/hulp geweest en die moet ze dan ook krijgen. En ik vind dus dat zo iemand dan inderdaad een TIJDJE (dus niet voorgoed) opgenomen zou moeten worden in een instelling (dus NIET in één of andere KERKER). En dit geldt dus niet voor alle gehandicapten omdat we niet zouden weten hoe we er mee om moeten gaan, zoals Gasssst wil beweren. Maar als iemand een misdrijf pleegt (ja, daar valt dierenmishandeling dus ook onder), dan moet zo iemand aangepakt worden. En wat voor straf hangt dan af van de omstandigheden. Je moet ook niet vergeten dat ze de schuld in eerste instantie op 2 getinte jongen gaf. Hup, daar worden de allochtonen in die omgeving weer met een scheef oog aangekeken....
Wat vindt jij dan van dat stel dat geestlijk gehandicapt is en hun pasgeboren kindje hebben omgebracht (was een tijdje geleden in het nieuws)? Hoe zou jij dat aan willen pakken?
En dan de vergelijking van Kluivert en Marco Bakker. Wil je weten hoe ik daar over denk, Gasssst? Nou, gewoon een vette boete en een gevangenisstraf, zoals ieder ander mens gekregen zou hebben. Maar dat hebben ze niet gekregen helaas, maar kan ik daar iets aan doen? Dat is nou eenmaal die geweldige rechtsstaat die we hier hebben..
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Inxsnl, je kunt mens en dier inderdaad niet op gelijke voet plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat men maar met een dier kan doen wat men wil.
Als je een dier of een mens kwaad kan doen zit er zoveel agressie in je hoofd dat je inderdaad opgeloten zou moeten worden omdat je een gevaar voor de samenleving zou worden/bent.
Het ligt aan de aanleiding en de behandeling of je nog vrij komt of niet.
Dat die vrouw erg in de war is is sneu maar ze is een te groot gevaar voor de samenleving. De volgende keer ziet ze t weer niet zo zitten en wurgt ze een kind wat haar toeveallig voor de voeten loopt.
Hoe fout kan t gaan in iemands bovenkamer dat t zover komt, walgelijk gewoon en daarna nog glashard liegen en een ander de schuld geven, zo gek ben je dan nog niet, meer berekenend en daarvoor moet je worden opgesloten!!!!
Het ligt aan de aanleiding en de behandeling of je nog vrij komt of niet.
Dat die vrouw erg in de war is is sneu maar ze is een te groot gevaar voor de samenleving. De volgende keer ziet ze t weer niet zo zitten en wurgt ze een kind wat haar toeveallig voor de voeten loopt.
Hoe fout kan t gaan in iemands bovenkamer dat t zover komt, walgelijk gewoon en daarna nog glashard liegen en een ander de schuld geven, zo gek ben je dan nog niet, meer berekenend en daarvoor moet je worden opgesloten!!!!
Ach je ziet het vandaag weer een 16 jarige stumperd die door een groep getinte jongens een hakenkruis in zijn arm gekerfd kreeg. Dus niet en wederom een bepaalde groep in discrediet gebracht. Ik vind dit zo treurig dat ze deze l*l maar helemaal moeten villen. Dit is in korte tijd de tweede keer dat er geprobeerd wordt medelanders in ee3n kwwad daglicht te stellen. HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL KWALIJK.
Sorry voor de twee schrijffouten maar ik word hier zo treurig en kwaad van.
vooral voor de twee vals beschuldigden
Welke 2 dan?
Hahaha ja want er waren geen daders... En ook niemand opgepakt ofzo...
Gewoon samen met die vrouw die haar hondje mishandeld heeft opsluiten in een klein hokje. Kunnen ze lekker samen allerlei dingen verzinnen. Rare mensen.Nu blijkt een 16 jarige jongen uit hattem ook een verhaal te hebben verzonnen. Hij zou door een 5 of 6 getinte jongeren mishandeld zijn en er zou met een mes een hakenkruis in zijn arm zijn gekerfd. Nu blijkt dat hij het gelogen heeft en zelf aan het snijden is geweest
Triest geval die jongen, t zal je kind maar wezen...
trouwens ik zou zie ouders wel eens willen zien, wat zijn dat voor types???
trouwens ik zou zie ouders wel eens willen zien, wat zijn dat voor types???
ik denk dat je er beter aandoet om dit soort mensen niet te willen zien.trouwens ik zou zie ouders wel eens willen zien,
-
In het verlengde hiervan:
Kortgeleden stond ik in de rij bij een postkantoor. Ik had, net als iedereen een volgnummer genomen.
Deur gaat open, komt een vrouw op een scootmobiel binnen (ik heb haar in meer zaken op onderstaande wijze bezig gezien), en ze rijdt regelrecht naar de balie. Ze moet 40 decemberzegels hebben, maar de man aan de balie verwijst haar naar het nummer-apparaat, en zegt dat ze op haar beurt moet wachten.
Dat accepteert ze niet, ze begint te schelden, dat ze wordt gediscirimineerd omdat ze in zo'n scootmobiel zit. Rijdt andere klanten haast over de voeten, onder allerlei niet hier te herhalen verwensingen.
Dat was het sein voor die medewerker om even de politie te bellen, die ook prompt een babbeltje kwam maken. Beweert de vrouw, dat die baliemedewerker haar heeft uitgescholden voor zwakzinnige teef, en nog van die dingen.
Politie keek rond, en vraagt: heeft iemand die man dat horen zeggen?
Nee, natuurlijk niet, was ook niet gebeurd. Vrouw onder dwang mee naar het bureau. Bleek later een proces verbaal te hebben gekregen, en een lokaalverbod.
Moraal van dit verhaal: dat je in een scootmobiel terecht komt, is niet leuk, je hebt er tenslotte niet om gevraagd. Maar wil je als ieder ander behandeld worden, gedraag je dan ook zoals het hoort. Lichamelijk of verstandelijk gehandicapt zijn, mag geen vrijbrief zijn voor dit soort misdragingen. Natuurlijk iets anders als met dat hondje, maar toch.
Mevrouw heeft haar postzegels daar overigens niet gekocht........
Kortgeleden stond ik in de rij bij een postkantoor. Ik had, net als iedereen een volgnummer genomen.
Deur gaat open, komt een vrouw op een scootmobiel binnen (ik heb haar in meer zaken op onderstaande wijze bezig gezien), en ze rijdt regelrecht naar de balie. Ze moet 40 decemberzegels hebben, maar de man aan de balie verwijst haar naar het nummer-apparaat, en zegt dat ze op haar beurt moet wachten.
Dat accepteert ze niet, ze begint te schelden, dat ze wordt gediscirimineerd omdat ze in zo'n scootmobiel zit. Rijdt andere klanten haast over de voeten, onder allerlei niet hier te herhalen verwensingen.
Dat was het sein voor die medewerker om even de politie te bellen, die ook prompt een babbeltje kwam maken. Beweert de vrouw, dat die baliemedewerker haar heeft uitgescholden voor zwakzinnige teef, en nog van die dingen.
Politie keek rond, en vraagt: heeft iemand die man dat horen zeggen?
Nee, natuurlijk niet, was ook niet gebeurd. Vrouw onder dwang mee naar het bureau. Bleek later een proces verbaal te hebben gekregen, en een lokaalverbod.
Moraal van dit verhaal: dat je in een scootmobiel terecht komt, is niet leuk, je hebt er tenslotte niet om gevraagd. Maar wil je als ieder ander behandeld worden, gedraag je dan ook zoals het hoort. Lichamelijk of verstandelijk gehandicapt zijn, mag geen vrijbrief zijn voor dit soort misdragingen. Natuurlijk iets anders als met dat hondje, maar toch.
Mevrouw heeft haar postzegels daar overigens niet gekocht........
Ik hoor dit soort dingen helaas ook vaker. Het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n scootmobiel terecht te komen, maar ik kan geen respect opbrengen voor mensen die denken dat ze daardoor boven alles en iedereen staan. Ik heb het wel eens in de super meegemaakt. Een vrouwtje in zo'n mobiel scheurde door alle gangpaden, zonder ook maar te kijken of er iemand liep. Tot overmaat van ramp kwam er 5 minuten later een vriendin van haar in een soortgelijk mobiel de winkel binnen crossen. Ze zaten gezellig met elkaar te kletsen en hielden daardoor een "kruispunt" in die toch al kleine winkel dicht. Toen er iemand wat van zei, antwoordden ze (met een heel zielig gezicht) dat ze toch wel met elkaar mochten praten, want ze "hadden het al zo moeilijk in zo'n mobiel". Toen een ander daarop zei dat ze ook wel buiten of in een cafeetje met elkaar konden praten, was het hek van de dam. Ze veranderden beide in furies en spraken op erg luide toon dat niemand tegenwoordig nog rekening hield met gehandicapten.....
Ze kregen overigens van niemand bijval ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik hoop echt voor bepaalde posters in dit topic dat zij nooit psychotisch worden........
ik ben werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg, en kom dit soort gevallen, in meer of mindere mate, vaak tegen.
Ik weet natuurlijk niet of deze vrouw psychotisch was of niet, en zij dus bij haar volle verstand was of niet. Maar goed dat weten jullie ook niet.
Dus waarom dan uitspraken doen als "levenslang oplsuiten"?
Stel he...je bent in een discotheek, je besteld een cola, en de barman besluit om lsd in je drankje op te lossen. Jij gaat flippen, krijgt wanen, hallucinaties en meer van dat soort vervelende zaken. Je gaat vanalles denken en horen, en op straat kom je een hond tegen die zegt dat hij je gaat vermoorden. Vervolgens wurg je het hondje, want door de lsd ben je er volkomen van overtuigd dat de hond satan himself is.
Nu wordt je levenslang opgesloten in een kliniek.
Goede actie???
Denk niet dat als je zoiets overkomt, je het er mee eens bent dat je voor altijd achter de tralies gaat. Mensen met een psychische stoornis zijn geen monsters. Zij hebben vaak een geschiedenins van verwaarlozing, misbruik, geweld, vaak al van kind af aan.
En om een psychose heb je zelf ook niet gevraagd.
Waarom is het voor veel mensen zo moeilijk om zich eens in een ander te verplaatsen, voordat je meteen een oordeel velt.
Ik kan toch ook een voorbeeld aandragen? Waarom kunnen jullie dat zelf dan niet?
Wie weet wat er allemaal wel niet gaande wasin het hoofd van die vrouw?
Wat weten jullie eigenlijk werkelijk van psychische stoornissen?
Sorry, maar daar wordt ik dus triest van he...zulk veroordelend gedrag.
bah
ik ben werkzaam in de geestelijke gezondheidszorg, en kom dit soort gevallen, in meer of mindere mate, vaak tegen.
Ik weet natuurlijk niet of deze vrouw psychotisch was of niet, en zij dus bij haar volle verstand was of niet. Maar goed dat weten jullie ook niet.
Dus waarom dan uitspraken doen als "levenslang oplsuiten"?
Stel he...je bent in een discotheek, je besteld een cola, en de barman besluit om lsd in je drankje op te lossen. Jij gaat flippen, krijgt wanen, hallucinaties en meer van dat soort vervelende zaken. Je gaat vanalles denken en horen, en op straat kom je een hond tegen die zegt dat hij je gaat vermoorden. Vervolgens wurg je het hondje, want door de lsd ben je er volkomen van overtuigd dat de hond satan himself is.
Nu wordt je levenslang opgesloten in een kliniek.
Goede actie???
Denk niet dat als je zoiets overkomt, je het er mee eens bent dat je voor altijd achter de tralies gaat. Mensen met een psychische stoornis zijn geen monsters. Zij hebben vaak een geschiedenins van verwaarlozing, misbruik, geweld, vaak al van kind af aan.
En om een psychose heb je zelf ook niet gevraagd.
Waarom is het voor veel mensen zo moeilijk om zich eens in een ander te verplaatsen, voordat je meteen een oordeel velt.
Ik kan toch ook een voorbeeld aandragen? Waarom kunnen jullie dat zelf dan niet?
Wie weet wat er allemaal wel niet gaande wasin het hoofd van die vrouw?
Wat weten jullie eigenlijk werkelijk van psychische stoornissen?
Sorry, maar daar wordt ik dus triest van he...zulk veroordelend gedrag.
bah
-
@Chani, je zult mij die uitspraken ook niet zien doen, ik weet dat mensen die geestelijk iets mankeren, daar lang niet altijd iets aan kunnen doen. De oorzaak kan, zoals je zegt, volstrekt buiten die persoon liggen. Waar ik echter op doel, is een persoon, die geestelijk eigenlijk niets mankeert, en het zich heeft eigen gemaakt (laat ik maar niet gaan gissen naar het waarom), om haar lichamelijke tekortkoming te compenseren met boven beschreven gedrag. Ook in supermarkten dringt ze vaak voor, en reageert ze zeer vervelend, als je daar iets van zegt.
Dan zeg ik: lichamelijk gehandicapt of niet: wanneer je in staat bent om je zelfstandig en zonder begeleiding te verplaatsen, dan mag een ander ervan uitgaan dat je dat ook mentaal aankunt.
Ik zal niet iemand, die afwijkt van wat algemeen als normaal wordt beschouwd, voordragen voor levenslange opname in een inrichting. Ik vind het prima dat een gehandicapte zich in de maatschappij probeert staande te houden (voor zover dat van toepassing is), maar dan moet die handicap niet worden misbruikt om sneller aan de beurt te komen, of iets dergelijks. Daar heb ik dus wel moeite mee als dat gebeurt.
Dan zeg ik: lichamelijk gehandicapt of niet: wanneer je in staat bent om je zelfstandig en zonder begeleiding te verplaatsen, dan mag een ander ervan uitgaan dat je dat ook mentaal aankunt.
Ik zal niet iemand, die afwijkt van wat algemeen als normaal wordt beschouwd, voordragen voor levenslange opname in een inrichting. Ik vind het prima dat een gehandicapte zich in de maatschappij probeert staande te houden (voor zover dat van toepassing is), maar dan moet die handicap niet worden misbruikt om sneller aan de beurt te komen, of iets dergelijks. Daar heb ik dus wel moeite mee als dat gebeurt.
Dat is heel triest en ze hebben dus hard hulp nodig.Zij hebben vaak een geschiedenins van verwaarlozing, misbruik, geweld, vaak al van kind af aan.
Maar dat geeft ze nog niet het "recht" om andere mensen of dieren te doden.
En dan is het o zo makkelijk om het als excuus aan te dragen voor advocaten want die mensen zijn zielig.
En het slachtoffer dan ? en de nabestaanden? zijn die niet zielig?
Het zijn meestal niet degene die de patient wat aangedaan heeft die er voor moet lijden of het leven moet laten.
Begin 70er jaren hebben we een denkfout gemaakt, mensen die iets doen wat we niet "normaal" vinden zijn ziek dus je mag ze eigenlijk laten opdraaien voor de consequenties.
De slachtoffers en nabestaanden, ja die hebben gewoon pech, verkeerde tijd en verkeerde plaats.
In mijn ogen nog steeds een verkeerde manier van aanpak
groeten