LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediabox upc

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
mont ventoux
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 jul 2005 20:14

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door mont ventoux »

Ik ben negatief omdat het mij gewoon door de strot geduwd wordt. Mij geen keuze voorgelegd wordt.

Ik heb nooit om digitale TV gevraagd.

En waarom bezorgen in een doos zonder afzender erop.
Waarom een dure helpdesk.
Waarom komt zoals hier vaak te lezen staat UPC haar afspraken niet na.
Een verhoogd abonnement van meer dan 10% is veel.
Ik wil niet dat UPC precies kan zien waar en wanneer ik na kijk

Gast

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb gisteren de postbode vriendelijk verzocht de box weer retour te nemen. De postbode kon me melden dat ik één van de vele was die de box weigerde. Ben alleen benieuwd hoe e.e.a.bij UPC verwerkt gaat worden. Maar dat zien we over 6 maanden wel weer......

Het is te gek voor woorden dat produkten waar je niet om gevraagd hebt je op zo'n manier worden opgedrongen.

Waar blijft de concurrentie op de kabel minister Brinkhorst ??? Kan ik UPC er tenminste uitflikkeren..........

En voor de reageerders die zeggen: Dan neem je toch een schotel !!!

Helaas, voor mijn internet ben ik afhankelijk van de kabel en je kunt de TV via de kabel niet opzeggen want dan heb ik ook geen internet meer, een soort koppelverkoop dus.

Gast

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vind de reactie op UPC's "doordestrotduw" methodes een beetje overdreven moet ik zeggen.
Het is ook nooit goed. Ik vind de digitale TV van UPC echt wel wat toevoegen, we mogen het 6 maand uitproberen gratis, en daarna beslisssen of we het willen houden.

De beeldkwaliteit (en ook geluid) is bij ons echt een stuk beter, strakker. Geluid heeft minder ruis, ook bij hard zetten.

Heel af en toe een artefact in beeld, maar niet echt storend. Alleen krijg ik de teletext niet werkend op digitaal, wel op analoog.

Een optie om de zenders naar eigen voorkeur te nummeren is het tweede manco. Als deze twee dingen gefixt worden is het een subliem product naar mijn mening.

dada

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door dada »

Na alle negatieve geluiden wil ik ook iets positiefs laten horen.
Ik heb de mediabox inmiddels zo'n 3 weken in huis en alles werkt perfect. Installatie: Geen Probleem!
Je moet wel even de handleiding lezen voor je aan de slag gaat. Als je verkeerde activeringscodes gebruikt kan ik me voorstellen dat het niet helemaal werkt als zou moeten... Ook als je de box op de zelfdoorgetrokken en meerdere keren gesplitte coaxkabel aansluit kan ik me voorstellen dat er problemen zijn met het signaal...

Afgelopen week alleen een eigenaardigheidje gehad. Op een of andere manier was het signaal van de mediabox ge-mute. In de linker bovenhoek stond een luidsprekertje met een streep erdoor. Was met geen mogelijkheid weg te krijgen. De mute knop op de ab van de mediabox geeft namelijk de TV opdracht om het volume uit te zetten.
Ik klantenservice gebeld. Binnen 20 seconden iemand aan de telefoon.
Er was een oplossing voor:
RODE knop en OK knop tegelijk indrukken. Daarna 993 intoetsen. Vervolgens volume + toets en voila. Geluid werkt weer!
Alleen jammer dat deze oplossing (nog) niet op internet te vinden was.

Tag65
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jan 2006 06:51

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Tag65 »

Weet u wat goed is Gast van 15 uur 29 als ik keurig van UPC een brief ontvang waarbij mij de mogelijkheid wordt geboden om die mediabox te bestellen en niet zo'n produkt zomaar toesturen en als het niet bevalt moet IK weer moeite doen om er van af te komen.
Maar veel plezier met uw mediabox !

Ebr

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Ebr »

Nog leuker is dat UPC de pakketten bezorgt in een plaats waar helemaal geen digitale tv mogelijk is.
Hier komt UPC pas achter nadat er geklaagd wordt over 0% signaal en nadat diverse monteurs er uren mee bezig zijn geweest.
De helpdesk beweert daarna nog doodleuk dat alles moet werken. Na een tijdje moet men schoorvoetend toegeven dat het inderdaad niet mogelijk is.
Tussendoor belt een lieftallige dame om te informeren hoe het bevalt.
NIET DUS!!

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door coinoperator »

Volgens mij is het in Nederland zo dat je ongevraagd toegestuurde rotzooi gewoon als je eigendom mag beschouwen of de afvalbak ingooien.

Dus de troep van upc kun je gewoon inmekaar trappen en betalen geen sprake van.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zie mijn reactie van: Geplaatst op 20 Jan 2006 10:40 door Gast

Stom genoeg als Gast ? Maar goed, da's een ander verhaal !

Gewoon accepteren die box en lekker in de kast zetten.
Je hoeft niets te betalen en ook zeker niet op te zeggen... Je bent namelijk niets verplicht. Dingen die je ongevraagd worden toegezonden mag je houden, zonder verplichting.

Valo
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:59

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Valo »

Als je hem niet wil dan weiger je hem toch lekker aan de deur.

Accepteren en vervolgens vernielen of weggooien is alleen maar triest. Overigens het vervolg van dit (schadeclaims, afsluitingen etc) lijkt mij veel meer gedoe dan tegen de postbode zeggen "nee bedankt"

Hey en als je het wel doet, misschien krijg jeje gelijk wel bij de rechtbank na enkele jaren van gekloot, leuk joh ;p

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door coinoperator »

Ik doe zoiets JUIST graag als het om die upc klootzakken gaat.
Bovendien heb ik een rechtsbijstandverzekering dus laat die lafaards maar komen met hun bedreigingen.

Hopelijk krijgen we snel Digitenne hier dan kan ik de waardeloze rotkabel er uitrukken.
De walgelijke cHELLo is er gelukkig al uitgetrapt.

Wieringa
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2006 13:18

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door Wieringa »

Hallo Johan T,
N.a.v je vraag:

Krijg je geluid ook met 1seconden vertraging als je gewoon het geluid van tv volgt (als je digitaal kijkt) ????

Dat heb ik dus ook en soms is het weer ok tijdens het kijken ,soms alle
zenders en ook weer niet...dus heel vervelend.

Ga er eens goed voor je PC scherm zitten veel beter dan achter je digitale TV ontvangst.....want dat is....ondanks gebruik van bekabeling van hoge kwaliteit is en getest door UPC.

we hebben de box slechts per 13/1/06 in Almere...en meeste problemen die ieder ander elders in het land ook last van hebben in combinatie met UPC digitale TV.

En zeker 6 , 7 keer upc gebeld (circa 1,5 uur bij elkaar),nog meer dan ik contact heb met al mijn kennissen....in 2 weken tijd!!!

Ook de Digitale audio uitgang (zwart)loopt niet gelijk als je tv beelden dus alleen voor radio te beluisteren....

Analoge uitgang op aansl. box (rood wit) iets beter...

Het best is bij mij via TV maar niet zoals het hoort.

Geluid valt meerdere keren weg,vooral bij radio opname lastig.

Sinds twee dagen beeld is af en toe niet goed met blokjes,blauwe of groene streep over het beeld.

Vaak helemaal geen beeld, je ziet alleen de aanduiding welke zender je
gekozen had,oplossing 220 volt stekker eruit en weer erin...dus geen
kindvriendelijk apparaat.

Geluid valt helemaal weg gisteren avond rond 23:00 uur ,220V stekker eruiten hij werkt weer...

Inmiddels drie maal software door upc laten instaleren, 2 x metingen door upc thuis gedaan van Hirschmann antennekabels,wcd (ok bevonden ) aansluiten van nieuwe WCD en alle dure
scartkabels die we in huis hadden hebben we aangesloten echter geen
resultaat.

Mediabox schakel ik op een dag in met de afstandbediening en hij gaat plotseling in installatie procedure zoals je hem nieuw uit doos haalt.

UPC bellen en weer al die standaard vragen krijg ik voor mijn kiezen...

Hebben ze soms geen historie van elke klant ? het kost ons alleen geld en tijdverlies voor een andere beller....in nood en uiteindelijk wordt er
beslist voor de derde keer opnieuw iemand te sturen.

Dus vandaag wo 25/1/06 komen ze voor de derde keer langs....om kast om te ruilen ,hopen dat deze wel werkt en ben bang van niet....

Intussen doet hij plotseling het weer...zonder zelf de install.procedure af te ronden.

Die zes maanden gratis zonder verhoging abonnement????...dat is gewoon voor
UPC heel handig.......

N.l. een adresje waar ze kosteloos hun kabelnet kunnen testen op kwaliteit digitale TV ontvangst in je wijk , meer kan ik er niet van maken....

De voorlopige oplossing is gewoon analoog TV kijken totdat UPC het op
orde/getest heeft,maar intussen betaal je wel tzt.

25 jan is de box vervangen echter geen resultaat mbt af en toe blokkerig beeld en uitvallen geluid.
Ook opnieuw de bekabeling getest voor de 3e x weer ok bevonden.
(wij hebben trouwens geen konijnen......of knagend kind etc..)

25/1 tijd 21:00uur UPC helpdesk beweerde dat er een nieuwe software update zit eraan te komen en begin feb is de uitrol.
Gek dat de installateur die s'middags bij mij was dit niet eens doorgekregen had.

even afwachten .........

Grt,
Rolf

Almere
Laatst gewijzigd door Wieringa op 26 jan 2006 14:53, 4 keer totaal gewijzigd.

docoweb

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door docoweb »

wij hadden blokkerig beeld en onduidelijk
beeld 100 herz coaxkabel gekocht,2,40 euro en de kwaliteit is weer prima,buitengewoon goed zelfs!!

NonaSuomy
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2006 11:53

Re: mediabox upc

Ongelezen bericht door NonaSuomy »


Gesloten