LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van 455 euro

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Het schijnt over de afgelopen tijd te gaan......voordat ik gestopt ben.

D. Idaho
Berichten: 247
Lid geworden op: 03 jan 2006 12:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door D. Idaho »

Schijnt of blijkt? Als dit een na-fakturatie is dan geldt dat dus ook voor de mensen die nog niet "klaar" zijn zoals jij.

Dan zou het dus op het volgende neerkomen;

Men betaald een voorschotnota en krijgt vervolgens nog een faktuur op basis van nacalculatie vd gemaakte uren tot op heden.
En dit alles zonder een uitspraak van een kantonrechter, nou dan kan men misschien op basis van deze 2 nota's uitrekenen waar men in totaal op uit gaat uitkomen.

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Er hangt een vies luchtje aan deze zaak, proceert Ton met zijn torenhoge schuld zelf bij Holla Poelman en worden "onderzoekskosten" voor zijn zaak verdeeld over de groepen? Met een schuld van 10 duizenden euros is het een makkelijke afweging maar met onze beperkte schuld waren we graag wat eerlijker geinformeerd over de kosten. Achteraf hadden we onraad moeten ruiken vanaf het moment dat Ton zich vertegenwoordiger ging noemen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

op=op je gaat nu VEEL TE VER

Ik twijfel absoluut NIET aan Ton.

Doe wat ik ga doen: Kijk je papieren na (ook de eerste nota) en mail dan de advocaat.
Ton kan hier NIETS aan doen.[/u]

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Janneke ik weet nu niet meer wie ik kan vertrouwen het ging op dit forum altijd over 500 euro tot aan de uitspraak ik vind dat Ton en Piet zich er te makkelijk van afmaken als ze zich nu opstellen alsof het ons probleem is sorry als ik misschien emotioneel reageer maar ik heb een email ontvangen van Ton daar lusten de honden geen brood van het ergste is nog het einde van de kosten is nog niet in zicht als we dit van te voren geweten hadden was onze afweging heel anders geweest.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Geloof me, Ton is te vertrouwen die wil alleen het beste voor de gedupeerden. Het komt alleen soms verkeerd over wat hij zegt.
je kunt me ook mailen op [email protected]

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door pluutje »

op=op,

Het lijkt een beetje onduidelijk maar als je nu eens eerst contact opneemt met HP [zoals Janneke adviseert] dan ben je [en wij] voorlopig weer van een heleboel onrust gevrijwaard!

Mocht je gelijk hebben dan horen we dat wel?

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Janneke en pluutje bedankt voor jullie reacties we gaan ons beraden op de nu ontstane situatie misschien kunnen we ermee leven als deze rekening echt de laatste was tot aan de uitspraak maar we zitten niet te wachten op nog meer verassingen deze affaire geeft al genoeg onrust we willen graag weten waar we aan toe zijn.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Pieter »

op=op

Mijn inziens blijf je aan het (door)zagen je schiet te ver door. Hierdoor komt het op mij over dat het te doen is om verwarring en onrust te scheppen in plaats van opheldering.
Mocht ik het verkeerd inschatten dan bij voorbaat mijn excuses.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Pieter, verwarring en onrust was er direct al NA DE EXTRA rekening.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door aert0001 »

ik heb een email ontvangen van Ton daar lusten de honden geen brood van het ergste is nog het einde van de kosten is nog niet in zicht als we dit van te voren geweten hadden was onze afweging heel anders geweest.
op=op mag ik die lelijke e-mail zelf ook lezen?

beste mensen ; nogmaals, wat ik doe is vrijwillig, het kost gewoon erg veel geld, tijd en moeite, indien iemand het over wilt nemen? graag! geef even je adres dan suur ik je alle benodgdheden toe, succes enne.. sterkte,

T :? n

Steph
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:03

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Steph »

op=op

Hoe komt u erbij om opheldering inzake een extra nota van uw ‘belangenbehartiger’ via een forum op TrosRadar te vragen? Mijn inziens was ten alle tijden te verwachten en duidelijk dat de procedure jegens Dexia danwel Aegon veel tijd en dus geduld + kosten met zich mee ging/gaat brengen. U communiceert nota bene niet eens met uw advocaat want u richt zich rechtstreeks naar dit forum en heeft het nu al over een klacht indienen bij de orde van advocaten!? (Ze zien u al aankomen).

U wilt toch uw recht halen? Dit brengt risico’s met zich mee. Bovendien is het nog helemaal niet zeker dat u door de rechter in het gelijk gesteld gaat worden. Stelt u zich voor dat de rechters de Duisenberg-Schikking als maatstaaf gaan aanhouden, dan bestaat het risico dat deze u alsnog opgelegd wordt als uitspraak. U bent dan slechter uit + een paar jaar verder dan de gedupeerden die de schikking bijv. geaccepteerd hebben.

In ieder geval luidt mijn conclusie dat u (wederom) geen goede afweging genomen heeft.

Succes toegewenst.

Mvg,

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Steph jij ziet een klepel liggen maar weet niet van welke klok hij is het gaat erom dat via dit forum klanten werden geworven voor een groepsprocedure waarbij de afspraak was 500 euro vaste prijs tot aan de uitspraak dat er nu achteraf mensen komen met kleine lettertjes dat het om een voorschot ging daar heb ik geen boodschap aan het gaat er om dat je medegedupeerden moet kunnen vertrouwen ben jij zelf wel gedupeerd?

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door anne_ »

ik heb een email ontvangen van Ton daar lusten de honden geen brood van het ergste is nog het einde van de kosten is nog niet in zicht als we dit van te voren geweten hadden was onze afweging heel anders geweest.
Hier geloof ik geen barst van. Als je lef hebt zet dan gewoon je naam hier neer, en laat die mail van Ton zien. Ik heb alle namen van groep 1 maar daar staat geen op=op bij.

op=op nu moet je ophouden met je insinuaties. Ton is de integerheid zelve, werkt zich kapot en staat iedereen fatsoenlijk te woord. Dit verdiend Ton niet die alles op vrijwillige basis doet.

Groet,

Anne.

op=op
Berichten: 38
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:01

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door op=op »

Anne Ton weet precies wie wij zijn tenzij hij leidt aan spontane alzheimer verder zetten we geen namen en correspondentie op dit forum het is gebleken bv bij Pipa en Idaho dat niet iedereen er tegen kan als mensen een kritisch geluid laten horen.

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door faeks »

De enige die ik wat verwijt, ben ik zelf. Achteraf gezien had ik beter op mijn qui vive moeten zijn. Zwarte Pieten aan deze of gene toespelen heeft geen zin denk ik. De facturen liggen er nu eenmaal. (let op: over periode achter ons, er komen dus meer facturen!).
Dat er onrust en vooral ook onduidelijkheid bestaat, lijkt me duidelijk. Om echter te voorkomen dat de kosten nog verder omhoog schieten omdat iedereen individueel gaat bellen naar HP, is het denk ik zinvol wanneer de coördinator (Ton), ook al is hem wel duidelijk hoe HP aan de hoogte van het bedrag komt, namens degenen voor wie het niet duidelijk is de vraag voorlegt aan HP (tevens wat er in dit opzicht in de nabije toekomst te verwachten valt) en vervolgens iedereen hieromtrent (per mail?) informeert.
Groet
I.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door Janny »

Nog een keer. omdat men schijnbaar niet wil lezen wat eerder geschreven is.
Probeer om een overzicht te krijgen ook de oudere berichten te lezen. daardoor kom je veel aan de weet.
Ik weet dit gaat niet alleen over dexia, maar over de handelwijze van Holla Poelman. die hier duidelijk wordt uitgelgd.
Janny
Geplaatst op 03 Jan 2006 15:27 door Janny

Quote:
Geplaatst op 27 Nov 2004 18:07 door Piet


Vrijdag 26 november is er een informatie middag geweest voor de groep Vliegwiel gedupeerden die zich hadden opgegeven voor de gezamenlijke actie tegen Aegon.

Ongeveer 60 gedupeerden waren te gast bij Holla Poelman advocaten in Den Bosch.

Mevr. Mr. Kim Schobben gaf een duidelijke uiteenzetting over aandelenlease, het Aegon Vliegwiel, de laatste ontwikkelingen en besprak de procedure die gevolgd gaat worden.
De bijeenkomst duurde de hele middag en er zijn heel veel vragen gesteld en beantwoord.

Het is nog steeds mogelijk je op te geven en mee te doen met deze groep.

Na sluitingstijd van deze groep zal er een volgende groep worden geformeerd.

Bij een ander advocatenkantoor zijn ruim 100 Vliegwiel zaken in behandeling, dit kantoor zit vol.

Hieronder nogmaals de, eerder verschenen, informatie brief van Mevr. Mr. Schobben:

OPROEP: gezamenlijke procedure AEGON Vliegwielovereenkomsten

De procedures tegen Dexia zijn volop bezig. Niet alleen de collectieve procedures van de Stichting Leaseverlies en de Stichting Eegalease zijn in het nieuws, ook zaken van particulieren die het opnemen tegen Dexia leveren vaak verrassende (soms in voordelige zin, maar soms ook in nadelige zin) uitspraken op.

Minder aandacht is er weggelegd voor de effectenlease contracten die door andere aanbieders zijn afgesloten, zoals de Vliegwielovereenkomsten van AEGON. De constructie van de Vliegwielovereenkomsten lijkt echter wel op die van bijvoorbeeld de WinstVerdriedubbelaar van Dexia: er werd belegd met geleend geld. De vraag is of AEGON en Dexia hadden moeten waarschuwen voor het mogelijk kunnen ontstaan van een restschuld of dat deze mogelijkheid voldoende duidelijk bleek uit de contracten. Met andere woorden: er bestaat een spanningsveld tussen de zorgplicht van de effecteninstelling en de “eigen schuld” van de belegger. Ook dient de vraag te worden beantwoord of een overeenkomst kan worden vernietigd die voorzien is van slechts een handtekening van één van beide echtgenoten.

Duidelijk is dat het voeren van een procedure een kostbare zaak is. Het is moeilijk om een advocaat te vinden die de zaak op toevoegingsbasis kan en wil behandelen. Indien een gedupeerde niet in aanmerking komt voor een toevoeging en ook geen rechtsbijstandverzekering heeft die dekking verleent voor het voeren van een dergelijke procedure, komt al snel een “dure” advocaat met een hoog uurtarief in beeld.

Holla Poelman Advocaten biedt u in samenspraak met de Vereniging Payback de mogelijkheid van het voeren van een gezamenlijke procedure. Dit gaat als volgt in zijn werk:

- Er wordt een groep van minimaal 40 gedupeerden gevormd. Indien er veel meer dan 40 gedupeerden zijn worden er volgende groepen gevormd. Mochten zich er voor 15 november a.s. niet 40 gedupeerden hebben gemeld, dan vindt de procedure geen doorgang. Degenen die zich dan wel hebben aangemeld ontvangen hierover bericht.

- De advocaat stelt een gezamenlijke dagvaarding jegens AEGON op. Dit houdt in dat ongeveer 80% van de dagvaarding voor alle gedupeerden geldt. Een beroep op dwaling of misleidende reclame geldt voor iedereen. De overige 20% van de dagvaarding wordt gevormd door de individuele omstandigheden van iedere gedupeerde, zoals bijvoorbeeld het feit dat een gedupeerde ten tijde van het afsluiten van de overeenkomst slechts een WAO-uitkering genoot en geen eigen vermogen had;

- De gedupeerden besparen ieder gezamenlijk op advocaatkosten omdat het uurtarief (€ 200,-- per uur exclusief 19% BTW en exclusief 6% kantoorkosten) gedeeld wordt. Er wordt géén gebruik gemaakt van een toevoeging; de daadwerkelijk gemaakte uren worden afgerekend. Er vindt geen uitsplitsing plaats naar bestede tijd per persoon; het uurtarief wordt gedeeld door het aantal personen (minimaal 40). De voorschotnota per persoon bedraagt € 300,--.

Het voordeel is duidelijk: het grootste gedeelte van de procedure ziet op collectieve werkzaamheden zodat de kosten gedeeld worden.

Mocht u mee deel willen nemen aan een dergelijke procedure dan kunt u zich – uitsluitend per e-mail! – aanmelden bij mr. K.V.A.J.M.M. Schobben:

[email protected]

Indien u niet bezit over internet dan telefonisch via: 073-61611151.
Zodra er 40 aanmeldingen binnen zijn ontvangt u een oproep voor een collectieve voorlichtingsbijeenkomst bij Holla Poelman Advocaten. Na afloop van die bijeenkomst dient u definitief aan te geven of u deel wenst te nemen aan de procedure. U dient daartoe een opdracht te verstrekken aan Holla Poelman Advocaten en de voorschotnota te voldoen.

Zodra alle voorbereidende werkzaamheden zijn afgerond wordt een aanvang gemaakt van het in concept opstellen van de dagvaarding. U ontvangt op voorhand een concept van de dagvaarding thuis. U kunt vervolgens eventuele opmerkingen doorgeven aan de contactpersoon van de Vereniging Payback, die de opmerkingen zal bundelen en aan de advocaat zal doorgeven, zodat de wijzigingen in de dagvaarding kunnen worden doorgevoerd. De dagvaarding wordt vervolgens door de deurwaarder aan AEGON betekend. Hiermee is de procedure van start gegaan.

Uiteraard is de uitkomst van de procedure op geen enkele wijze te voorspellen. U dient er rekening mee te houden dat de rechter de vordering in zijn geheel afwijst.

Uw aanmeldingen zien wij graag tegemoet.

’s-Hertogenbosch, 16 september 2004
mr. K.V.A.J.M.M. Schobben

PS
De aanmeldingstermijn is inmiddels gesloten en er wordt gezocht naar een nieuw advocatenkantoor voor een nieuwe groep.
Aanmeldingen hiervoor kunnen worden gestuurd naar Peter, e-mail:
[email protected]


Ik heb het hele gedeelte aangehaalt om te voorkomen dat er weer dingen uit zijn verband worden gerukt.
en niet iedere keer alles opnieuw moet worden uitgelegd.
Bovenstaand bericht is van: Geplaatst op 27 Nov 2004 18:07
alle andere berichten zijn van latere datum. Wat betekent dat de berichtgeving steeds aanvuld, maar niet zonder het voorgaande gelezen kan worden.
Janny

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door faeks »

Janny, het gaat me om de hoogte van het bedrag, afwijkend voor groep 1. Kostenverdeling over diverse groepen...

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door anne_ »

op=op zit in geen van de groepen Ton. Laat je niet gek maken.


gr. Anne.
Laatst gewijzigd door anne_ op 05 jan 2006 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.

*
Berichten: 287
Lid geworden op: 29 jan 2005 10:02

Re: Rekening van 455 euro

Ongelezen bericht door * »

Op=Op zit niet zo door te zagen. Overal staat VOORSCHOTNOTA.

Je hebt een probleem met een rekening van HP, dus:
Waneer heb je navraag gedaan bij HP?
Wat zegt HP hierover?
Zo niet, waneer neem je contact met HP op? Want DÁÁR moet je zijn.
Waarop probeer je je ontevredenheid op een ander (onschuldig iemand, want de rekening komt van HP) af te reageren?

Gesloten