LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
J. Peters

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door J. Peters »

Wat ik zo raar vindt is dat in mijn geval mijn werkgevers wel een vergoeding voor de aanvullende verzekering verstrekt wanneer ik bij IZA verzekerd ben maar niet als ik overstap naar een willekeurige andere verzekering. Ik ben van mening dat je werkgever dat ten alle tijde zou moeten doen ongeacht waar je verzekerd bent. Zo wordt het minder interessant om over te stappen naar een andere verzekering.

[email protected]

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door [email protected] »

:lol: wij zijn over gegaan van de agis en groene land naar friesland verzekeringen
de info van friesland was erg duidelijk en overzichtelijk en ze zijn goedkoper.
achteraf hoorde ik pas dat de friesland als beste uit de test was gekomen. :idea:
geeft meteen al een goed gevoel over de beslissing die ik genomen had. :!:
of alles verder soepel zal verlopen met de opzeggingen weet ik nog niet
omdat alles nog erg kort geleden is. :?:
ik had wel de nieuwe polissen snel binnen met de uitgebreide informatie.
tot nu toe ben ik tevreden :D
hanneke

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn vrouw en ik zijn collectief verzekerd via de werkgever (the greenery).De verzekeraar was Amicon en is gewijzigd in CZ.
Tot op heden hebben wij echter nog geen polis o.i.d. ontvangen. De oude verzekering opzeggen kan dus nog niet! Ik hoop , dat er geen problemen ontstaan hierdoor.
Ik denk, dat wij beter uit zijn als de meeste anderen. Het zelf uitzoeken lijkt mij toch wel lastig.
Cor J. Somvorde

Gast

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben nu aangesloten bij Unitid Customers en heb met 10% premiekorting dezelfde voorwaarden als voordien bij VGZ, waar ik bij blijf omdat ik over hen geen klachten heb te melden.

mus

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door mus »

Ik heb twee collectieve aanbiedingen allebei van Zilveren Kruis maar via twee verschillende instellingen. De ene vraagt euro 98,20 voor basispakket plus Beter Af extra drie sterren, en de ander vraagt voor basispakket plus Beter Af vier sterren euro 98,50.
Maar nergens valt er te kiezen tussen in natura of restitutie. D.w.z. zij bepalen de zorgaanbieder of ik heb vrije keuze maar moet eventueel bijbetalen en in ieder geval vooruitbetalen. Ik wacht nu op antwoord op mijn vragen aan het Zilveren Kruis.
Voorts houdt vrijwel niemand rekening met het feit dat er van het eigen inkomen nog eens 6.5% per maand, plus 4.4% van andere inkomsten bijv. pensioen voor ziektekosten betaald moet worden. Het gaat dus niet alleen over euro tussen de 1100,- 1200,-- per jaar maar om veel meer per jaar! Bij mij ongeveer rond de 1900,-- in totaal. Dat is in guldens rond de 4100,-- per jaar van iemand met AOW en een klein aanvullend pensioen! Ik ga er vergeleken met 2005 flink op achteruit.
Hier word ik niet vrolijk van en ook niet dankbaar.
Roos

Mirjam b

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mirjam b »

Wij zijn een gezin met 3 jonge kinderen. Mijn man zat bij CZ ziekenfonds, ik, werkend in het onderwijs, dus zkoo vergoeding, was particulier verzekerd bij Geove/menzis.

we komen, net niet, in aanmerking voor zorgtoeslag (ik werk 54 %), mijn man 100%. we krijgen ook geen zkoo meer, dus ik ben benieuwd wat het salaris doet, vooral dat van mij.

ik weet echt niet of en hoe we maandelijks moeten gaan rond komen.

we zijn overigens overgestapt naar Menzis via PMA coolectief, het goedkoopste, ik hoop dat ze ons tevreden stellen, anders is het allemaal wel erg zuur!

we hebben nog niets binnen.

idabarelds

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door idabarelds »

ik ben over gestapt van Agis naar Unive, heb de prijzen vergeleken via de site van radar en kwam uit bij unive omdat dit het goedkoopst was.
voor mijn oude basis pakket betaalde ik per maand 35 euro ik krijg van mijn baas 12.81 euro terug die nu niet meer van mijn salaris af gaat krijg het er dus bij, van de belasting krijg ik 6,00 euro terug tel dat bij elkaar op kom je uit op 53,81, nu is mijn basis pakket 82,90 trek dat van de kosten af die je nu niet meer hoeft te maken moet ik dus 29,19 bij gaan betalen vind ik nog best wel meevallen positief bliven denken

Fonnie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Fonnie »

Graag wil ik ook even mijn zegje doen inzake een onderwerp van de nieuwe zorgverzekering. Het betreft hier de kraamzorg waar iedereen het zo druk mee heeft. Vooral de mensen die al kinderen hebben vinden het onlogisch dat ze moeten meebetalen aan kraamzorg. Kraamzorg zit in de basisverzekering (wettelijk geregeld) en dat was ook al zo in het ziekenfonds, wat dat betreft is er niets veranderd. Dus ook die mensen die in het verleden wel aanspraak hebben gemaakt op kraamzorg en die nu eigenlijk niet mee willen betalen hebben toentertijd geprofiteerd van het feit dat kraamzorg al vanuit de basis werd vergoed. De reklame van FBTO is gewoon misleidend dat men kraamzorg niet mee hoeft te verzekeren. En zo zijn er veel meer voorbeelden waarin we eigenlijk voor elkaar betalen omdat dit wettelijk zo is geregeld en dat is denk ik maar goed ook.[/quote]

Rakkeregel

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Rakkeregel »

Het is niet te begrijpen voor een student hoe alles nu in z'n werking gaat. Wat wordt nu nog vergoed als je een vast contract hebt?? Waar moet je het van betalen??? De zorg toeslag is zo laag, dat er weinig over blijft van je salaris, omdat je hiermee je verzekering moet gaan betalen. Het is gewoon belachelijk!!

stropie

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door stropie »

Ik wilde gewoon bij de oz blijven maar dat ging me te veel kosten.
Omdat ik een dochter van 15 heb die meeverzekerd moest worden kon ik niet een verzekering nemen zonder tandartsverzekering.
Ik heb namelijk een gebit en vond dat dus niet nodig.
Voor mijn man was een toppakket uitgezocht.
Maar..... zo zeggen ze bij oz een dochter beneden 18 krijgt het pakket van de laagstverzekerde ouder.Is dat wat nu stappen we over naar vgz via united costumers krijgen we alletwee ook nog eens 10% op de basis en 10% op de aanvullende.
Groetjes Lia

kweettutnogniet

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door kweettutnogniet »

tja het nieuwe zorgstelsel.....bezorgd stelsel,
veel mensen gaan in de problemen komen, alles wordt duurder, niet betalen????royeren die hap!!!
kraampakket jaaaa, maar ouderen en chronisch zieken dan???
een bril werd al bijna niet vergoed (15 euro per glas)
andere voorzieningen???
mijn man en ik hebben er niet voor gekozen om chronisch ziek te worden,zwangerschap kies je toch over het algemeen zelf voor.
dus als ik voor die kraamhulp betaal,wie betaalt dan mijn aanpassingen?

voorlopig blijven wij bij zorg en zekerheid, we zien wel hoe het in de toekomst gaat

Meijer

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Meijer »

Ik ben blij dat ik nu bij de Agis weg kan, hoop problemen mee gehad.
Mijn zoontje is nu 1,5 jaar en is geboren met een klompvoetje en moet elke nacht gespalkt worden. De Agis deed daar moeilijk over, ja zo'n kleintje groeit en dan moet zo'n splak 3 keer per jaar vervangen worden..

Wij zijn nu per 1-1-2006 naar de Mensis overgestapt.
Betalen nu voor de uitgebreidste aanvullende en tandverzekering 235,00 voor het gehele gezin, 2 volw en 2 kinderen.

De polis hebben we nog niet binnen en na telefonisch contact te hebben gehad met de Mensis betalen zij het verschil van de premie ( die wij deze maand nog wel aan de Agis hebben moeten betalen) terug en de verzekeringen regelen het met elkaar.

Ik heb goede hoop!
Groet Miriam

JJWW

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door JJWW »

Zoals het er nu uitziet ben ik er ook deze keer weer op achteruitgegaan.
Het wordt vrijwel onmogelijk om met een gezin 4 personen nog rond te komen van nog geen 1000 euro pmnd.
Het aller ergste is dat de nieuwe premieverhogingen nu al weer worden aangekondigd.

Ik weet niet eens of ik het nu ga redden, maar ik weet wel heel zeker dat ik de eerste de beste opvolgende verhoging van de premies zeker niet meer ga redden. Ook mijn gezin zal dan deel gaan uitmaken van het toenemende aantal onverzekerden in Nederland.

Ik kan alleen nog maar hopen dat er op zo kort mogelijke termijn een parlementair onderzoek gaat plaatsvinden naar de onverzadigbare geldhonger van de gezondheidszorg.
Misschien dat de gezondheidszorg ook toe kan met wat minder (interim)managers die meer dan een modaal jaarsalaris per maand ontvangen?

dick baron

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door dick baron »

Als militair val je automatisch onder de medische verzorging van de Militaire Geneeskundige Dienst (MGD) en zijn de familieleden collectief verzekerd bij een verzekeringsmaatschappij, in ons geval Unive. Wanneer je als militair met FLO gaat blijf je tot je 65e levensjaar verzekerd via defensie bij die verzekeraar die tot op dat moment alleen voor de gezinsleden gold, alleen vergoedt Defensie hier een gedeelte van. Nu het zorgstelsel anders geworden is blijven bijna alle post-actieve militairen in het ongewisse over hun wedde omdat waarschijnlijk die vergoeding gaat vervallen. De verschillen tussen de verschillende zorgverzekeraars worden niet bekeken omdat het aanbod via Defensie komt. Voor de meeste postactieven zal het nieuwe pakket, van welke verzekering dan ook, hoe dan ook naar alle waarschijnlijkheid :cry: een verslechtering zijn van het inkomen.

van der Wilde

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door van der Wilde »

Van dit systeem zal niemand blij worden, het is erg onoverzichtelijk, de door mij gevraagde offertes laten meer vragen open dan beantwoord worden.
Ik ben dus maar gewoon bij mijn eigen verzekering gebleven echter wel met een ander aanvullend pakket als uit de offerte.
Zoals we in de Telegraaf hebben kunnen lezen wordt elke Nederlander aan het lijntje met mooie beloften, stelt de minister zich garant voor de nu aangegeven premies ?, het is verwachtbaar dat we volgend jaar de rekening krijgen gepresenteerd en dan is iedereen de pisang en kunnen we "dankbaar" knikken naar deze minister :lol: :lol: :lol: inderdaad praten kan hij goed.

ron50

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ron50 »

Ik heb een aanbieding gehad van de Agis doordat ik al lid was,gaven ze mij 5% korting op de basispremie,daar heb ik een originele polis van.
Ik werk bij TNT waar in het voorlichtings krantje duidelijk staat dat ik bovenop alle aanbiedingen die ik heb gehad ook nog 10% korting van TNT krijg.
Dat is ook gelukt,maar de Agis heeft nu mijn solidariteits premie zoals zij dat noemen weer ingetrokken dus heb ik ineens weer 5% minder korting,terwijl het mij zwart op wit is toegezegd.
Na herhaalde pogingen met de Agis om hier samen uit te komen word ik door hun afgewezen onder het mom dat zij het ook niet weten,dus vraag ik mij af wie het dan wel nog weet??
En is er soms nog iemand anders met dit probleem.!!
Ik ben al weken bezig maar er gebeurt helemaal niets ik krijg steeds weer nieuwe polissen met telkens een ander bedrag.!!

rj.drent

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door rj.drent »

Mijn vrouw zat al bij de Friesland en ik zat sinds een jaar particulier bij Ohra. Wij hebben besloten dat we nu met z'n allen naar de Friesland gaan. Dus moest ik de overstap maken. Ik heb mij afgemeld bij Ohra en een offerte aangevraagd bij de Friesland. De offerte-aanvraag deed ik telefonisch bij de Friesland. Ik kwam niet in een wachtrij en werd direct zeer goed en vriendelijk te woord gestaan. De volgende dag had ik de offerte al binnen! Daarna heb ik direct besloten de verzekering bij Ohra op te zeggen d.m.v. het wijzigingsformulier. Een week later besloot ik te bellen naar Ohra om te vragen of de opzegging goed was binnen gekomen. Ik heb eerst 15 (!) minuten aan de telefoon gehangen voordat ik iemand te spreken kreeg en later nog eens 20 (!) minuten nadat ik werd doorverbonden. Totale gespreksduur kwam uit op 44 minuten en 10 seconden!!

Het kwam er op neer dat ze wel konden zien dat er post binnen gekomen was, maar het was niet duidelijk of het mijn opzegging betrof. Uiteraard ook gevraagd naar mijn bewijs van uitschrijving, want die heb ik nodig om aangemeld te worden bij de Friesland. De klantenservice van Ohra wist mij te vertellen dat het bewijs van uitschrijving ongeveer 3 tot 4 weken na opzegging zou worden opgestuurd. Ook dat vond ik weer erg lang duren.

Inmiddels heb ik de offerte getekend retour gestuurd naar de Friesland. Ik ben nu in afwachting van het bewijs van uitschrijving van Ohra, zodat ik die alsnog naar de Friesland kan sturen.

Kortom, bij de Friesland werd ik uitstekend geholpen en geïnformeerd, maar van Ohra heb ik inmiddels mijn buik vol.

Minimens

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Minimens »

Wij blijven denk ik ook hangen bij Zilverenkruis i.v.m. collectief.
Maar ben het helemaal met Hennyvl eens dat je moet gaan betalen voor zaken die je niet nodig hebt.
Zo vind ik het ook een hele vreemde zaak dat zorgverzekeringen sportclubs sponseren.
Als ik een voetbalclub wil steunen dan geef ik zelf wel geld.
De zorg moet mijn en ons aller geld besteden daar waar het nodig is en niet uitgeven aan zaken waar ze niets mee te maken hebben.
Als dat zou gebeuren zou de premie vorstelijk naar beneden kunnen.
Wie o, wie heeft enig idee of het grote publiek of die mensen in den Haag daar niet eens iets aan zou kunnen doen?
Zorgverzekeringen Houd het boompje bij het huisje en U zult vele nieuwe klanten trekken!

muregu30

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door muregu30 »

Nog geen idee wat we kunnen betalen!
Het ziet er naar uit dat we alleen een basisverzekering kunnen (moeten) bekostigen.
Net te horen te kregen dat mijn rug versleten is en dat ik naar fysiotherapie moet.......om te leren met de rugspieren e.e.a. op te vangen.....maar dat kan dus niet met alleen een basisverzekering!
Kan ook niet meer naar podologie/pedicure (i.v.m. suikerziekte) dus met een goed jaartje kan ik helemaal niets meer........dan alleen achter de geraniums zitten en naar buiten staren!
Daar komt nog bij dat met 1,5 jaar we in inkomen 30 procent achteruit gaan omdat dan mijn echtgenoot met pensioen gaat.........en dan moeten we ons nog maar afvragen of zelfs de basisverzekering nog haalbaar is!
LANG LEVE DEZE REGERING!!!! :evil: :( :( :(
Voor de actieve reageerder even het volgende:
We hebben al geen abonnementen......of lidmaarschappen meer o.i.d.

hansdiaken62

Re: Overstappen naar andere zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hansdiaken62 »

Ik vind het vreemd dat ik zie dat Zilveren Kruis Achmea bij andere mensen al een collectief contract heeft aangeboden.
Bij mij als gepensioneerde van een ingenieursbureau is dat helaas nog niet. Het contract komt waarschijnlijk eind februari. Ik heb dan nog geen maand om, eventueel, over te stappen. Ik vind dit erg slordig. In het verleden was Zilveren Kruis ook niet erg vlug met het aanbieden van de polis.

Gesloten