LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Katten in de tuin
Re: Katten in de tuin
Nounou Marieta, ik snap dat het verkeerd overkomt maar het was maar een reactie om te laten zien dat ik ander gevoel voor humor heb. Dat staat er ook bij. Humor betekent niet dat je het ook echt doet. Ik ben gewoon een beetje raar maar zou dieren nooit echt kwaad doen.
Als ik sla doe ik ut zachtjes (oeps, dit is humor....hahaha )
Als ik sla doe ik ut zachtjes (oeps, dit is humor....hahaha )
okkie, humor is kennelijk voor jou het leed van dieren maar ook mensen. Hopelijk kom jij jezelf nog eens tegen op een vreselijke manier.
Reageer eens allemaal niet zo overdreven.
-
Ik kan er ook niets aan doen dat ik van die rotburen had die hun kat overal liet schijten en midden in de nacht iedereen wakker mauwde.
Katten zouden gewoon binnen gehouden moeten worden of kattenmeppen bij de wet toestaan.
Mijn probleem was in ieder geval opgelost.
Katten zouden gewoon binnen gehouden moeten worden of kattenmeppen bij de wet toestaan.
Mijn probleem was in ieder geval opgelost.
JH, volgens mij begrijp je de definitie van humor niet....okkie, humor is kennelijk voor jou het leed van dieren maar ook mensen. Hopelijk kom jij jezelf nog eens tegen op een vreselijke manier.
Katten luisteren vaak beter dan kinderen of hun ouders. De meeste kinderen vind ik leuk en lief, maar............ daar horen de kinderen van de achterburen zeker niet bij... Nadat de kinderen voor de zoveelste keer over de schutting in mijn tuin waren geklomen (schutting kapot, planten vertrapt!) heb ik twee ettertjes opgesloten en door de politie laten ophalen... De ouders vonden mijn klachten gezeik en ach het zijn maar kinderen die hun speelgoed over de schutting gooien en weer willen ophalen... De politie was DE oplossing om de overlast te doen stoppen en de schade vergoed te krijgenSorry, maar je kunt kinderen toch echt niet vergelijken met beesten!!
Maar inderdaad, je kunt eerst de ouders aanspreken. Uiteraard ook de bazen van de beesten. En als dat bij de beesten niet helpt......
Als zoiets bij de kinderen niet helpt dan zijn er andere maatregelen en dat is natuurlijk niet zoals bij de katten! Kinderen kun je toespreken, ouders ook. Katten e.d. moet je helaas dingen op een andere manier leren....
Marianna
Dus kinderen mag je in zo'n geval gewoon opsluiten? Dan gaan we dat met katten ook maar doen. Sluit ze gewoon op totdat de politie ze met de eigenaren komt halen. Helemaal zo gek nog niet! Bedankt voor de tip
Dat doen sommigen toch al... Die ouders wilden niets doen en hun kinderen niet leren dat over de schutting klimmen en de schutting kapot maken ongewenst was. Netjes uitleggen, vragen en later klagen hielp niet...
Volgens Okkie moeten kinderen dus mogen insluipen en vernielen, terwijl de volwassen vernieler en insluiper de cel kan krijgen... hoe kweekt men insluipers? Jong geleerd, oud gedaan...
Marianna
Volgens Okkie moeten kinderen dus mogen insluipen en vernielen, terwijl de volwassen vernieler en insluiper de cel kan krijgen... hoe kweekt men insluipers? Jong geleerd, oud gedaan...
Marianna
Volgens Okkie moeten kinderen dus mogen insluipen en vernielen
Eeeehhhmmmm, even voor de duidelijkheid: WAAR heb ik dit geschreven?? Ik lees iets heel anders. Maar oke, misschien heb je een verkeerd gemeten Hans Anders-bril op je hoofd staan....pfffff....altijd erg jammer als je woorden verdraaid worden!
Da's mooi, hoor. Maar als ik het tuinpad van mijn nieuwe huis oploop, heb ik echt de neiging een gasmasker op te zetten. Het huis heeft even leeg gestaan en de katten uit de buurt hebben de tuin overgenomen. Ik heb zelf twee brave cavia's, maar die stinken niet zo en die houd ik in de winter binnen (in de zomer wonen ze buiten, waar ze volop ruimte hebben, maar ik wel maatregelen heb genomen om diezelfde katten buiten de ren te houden)
Dus alle gezeik over katten(pis) voor lief genomen; als iemand een tip heeft over hoe ik de beesten de tuin van hun eigenaren weer in kan jagen, graag. Overigens ben ik ook gewoon lid van het WNF, dus dieren zijn me lief, maar ik wil die K**beesten niet in de tuin
Dus alle gezeik over katten(pis) voor lief genomen; als iemand een tip heeft over hoe ik de beesten de tuin van hun eigenaren weer in kan jagen, graag. Overigens ben ik ook gewoon lid van het WNF, dus dieren zijn me lief, maar ik wil die K**beesten niet in de tuin
Ooit is mijn hond inbeslaggenomen en pas na een hele tijd na een door mij aangespannen proces pas weer teruggekomen.....wegens het doodbijten van een kat.
Hond was aan de lijn maar de kat spurtte langs hem heen en wakkerde zijn jachtinstinct aan. Met fatale gevolgen en ik vond het vreselijk want al heb ik zelf geen kat , ik vond het vreselijk en had heel erg te doen met de eigenaar.
En toch vind ik dat je als eigenaar risicoos neemt door je kat vrij buiten te laten. Daar ben je uiteindelijk toch verantwoordelijk voor. Mijn hond is aan de lijn en z,n strond laat ik niet achter voor een ander. Is mijn hond dus mijn verantwoording.Simpel.
Ik lees dit topic met grote aandacht omdat ik sinds dit nare voorval panisch ben voor herhaling want overal waar ik loop zijn katten en zelfs mijn redelijk afgesloten tuin is hun terratorium.
Mijn blaffers zomaar even buiten laten kan pas nadat ik handenklappend en speurend door de tuin gelopen ben om de buurtschatten weg te jagen. Omslachtig gedoe
Bedankt dus voor de tips hier, ik ga er een aantal (alleen de diervriendelijke) uitproberen
Hond was aan de lijn maar de kat spurtte langs hem heen en wakkerde zijn jachtinstinct aan. Met fatale gevolgen en ik vond het vreselijk want al heb ik zelf geen kat , ik vond het vreselijk en had heel erg te doen met de eigenaar.
En toch vind ik dat je als eigenaar risicoos neemt door je kat vrij buiten te laten. Daar ben je uiteindelijk toch verantwoordelijk voor. Mijn hond is aan de lijn en z,n strond laat ik niet achter voor een ander. Is mijn hond dus mijn verantwoording.Simpel.
Ik lees dit topic met grote aandacht omdat ik sinds dit nare voorval panisch ben voor herhaling want overal waar ik loop zijn katten en zelfs mijn redelijk afgesloten tuin is hun terratorium.
Mijn blaffers zomaar even buiten laten kan pas nadat ik handenklappend en speurend door de tuin gelopen ben om de buurtschatten weg te jagen. Omslachtig gedoe
Bedankt dus voor de tips hier, ik ga er een aantal (alleen de diervriendelijke) uitproberen
Je kunt bij de dierenwinkel biologische anti-kattenkorrels kopen, die zijn niet schadelijk mocht een ander huisdier ze opeten, maar het werkt wel.
vooral als de katten op 1 bepaalde plek je tuin inkomen of hun behoefte doen.
vooral als de katten op 1 bepaalde plek je tuin inkomen of hun behoefte doen.
Het is wellicht een 'oude' discussie' maar het blijft een probleem!
Ik heb ook wel eens gehoord dat een blauwe regen tegen de schutting de katten tegenhoudt om er over heen te klimmen. Kan iemand dat bevestigen?
Peper helpt wel, maar na één regenbuitje is het ook weer weg, cocktailprikkers, lekker met wieden je eigen handen openhalen en koffieprut droogt ook uit en daarna helpt het dus niet meer. Voor mij zou een plant die een vervelende geur voor de katten verspreid een oplossing zijn. iemand naast die blauwe regen nog ideeën??
Ook ik ben lid van Green Peace, WNF en Waddenvereniging dus echt wel diervriendelijk, maar wil niet in de stank van kattenpoep en pies zitten!
Ik heb ook wel eens gehoord dat een blauwe regen tegen de schutting de katten tegenhoudt om er over heen te klimmen. Kan iemand dat bevestigen?
Peper helpt wel, maar na één regenbuitje is het ook weer weg, cocktailprikkers, lekker met wieden je eigen handen openhalen en koffieprut droogt ook uit en daarna helpt het dus niet meer. Voor mij zou een plant die een vervelende geur voor de katten verspreid een oplossing zijn. iemand naast die blauwe regen nog ideeën??
Ook ik ben lid van Green Peace, WNF en Waddenvereniging dus echt wel diervriendelijk, maar wil niet in de stank van kattenpoep en pies zitten!
-
Hoi,
nog een tip, ga naar de dierentuin, haal een emmer olifantenpoep (is geen geintje) en schep wat van deze mest over je tuintje. Is voedzaam voor de grond en zelfs je eigen kat komt de deur niet meer uit!!!!!!
Het werkt langdurig (een aantal maanden tot een jaar, afhankelijk van het weer) en is nog goedkoop ook (nou ja, behalve dat je wel even naar de dierentuin moet, of het circus natuurlijk)
nog een tip, ga naar de dierentuin, haal een emmer olifantenpoep (is geen geintje) en schep wat van deze mest over je tuintje. Is voedzaam voor de grond en zelfs je eigen kat komt de deur niet meer uit!!!!!!
Het werkt langdurig (een aantal maanden tot een jaar, afhankelijk van het weer) en is nog goedkoop ook (nou ja, behalve dat je wel even naar de dierentuin moet, of het circus natuurlijk)
Cacaodoppen werken prima, maar ook boomschors werkt uitstekend.
Groetjes Suus,
Groetjes Suus,
ik las deze stuk om deze berichten wordt ik zeer boos ,je hebt over diervriendelijke val en na een uur laat je de kat vrij?plus nog eens een plens water over hem heen.ik vind dit dierenmishandeling om eerst de kat te vangen vast zetten en dan nog eens doornat te maken,teneerste ze zeggen altijd dat ze een kat even vasthouden voor een uurtje nee dat is meestal voor uren en als dat valletje niet meer werkt dan ,dan gaan ze over naar gif ,want dat werkt beter de enigste wat ze willen dat de katten niet meer in hun tuin komen.Als ik een kat in mijn tuin zie dan is dat de laatste keer dat ie daar geweest is! Ik heb een diervriendelijke val gemaakt (het beest doet zich geen pijn, schrikt zich alleen een hoedje) en die gaat pas na een uur weer open. Heb ik nog de tijd om een plens water over 'm heen te gooien en geheid dat je 'm nooit meer terug ziet. Als mijn buren de kat niet tegenhouden moet ik het helaas zelf doen! En mijn val heeft gevolgen: 2 andere buren hebben er ook 1 gemaakt.
Dit even voor de mensen die roepen, ze moeten de katten in de eigen tuin laten, het wordt echt tijd dat de mensen eerst moeten leren hoe een kat inelkaar zit , er zijn katten die uit de raam springen om naar buiten te komen ,katten zijn goede klimmers het maakt niet uit hoe hoog je de schutting maakt ze komen er over heen,en een kat vast maken aan een riempje is geen leven voor een kat.
Er zijn heel veel spullen voor een kat uit te tuin te houden zelfs planten ga maar eens informeren ,ook bij dierenzaken zijn er spullen ervoor ,maar ga geen katten van anderen vasthouden in een val.zulke dingen doen alleen kattenhaters.
prachtig die verhalen over het weren van katten.ik neem er een aantal in produktie.ik heb er ook veel last van.je kan je tuintje niet omspitten of er heeft een kat weer in gepoept.
wat voor plan heb jij gemaakt emma47.laat het ff weten.
wat voor plan heb jij gemaakt emma47.laat het ff weten.
er is maar een manier om de kat van een ander bij ons uit tuin te houden , gewoon op je eigen beestjes letten, en die klets van : een kat springt uit een raam of klimt langs de muur is onzin. als ik mijn hond niet meer binnen of in de tuin zie ga ik haar zoeken. en dat smoesje van, een kat is van nature een loslopend beest . nou dat is een hond ook
dit schreef iker is maar een manier om de kat van een ander bij ons uit tuin te houden , gewoon op je eigen beestjes letten, en die klets van : een kat springt uit een raam of klimt langs de muur is onzin.
en nee dat is geen onzin zulke dingen doen een kat .er zijn katten die uit de raam springen om naar buiten te komen ,katten zijn goede klimmers het maakt niet uit hoe hoog je de schutting maakt ze komen er over heen
als een hond weg loopt zal die niet in een boom zitten en niet gauw in struiken ofzo,en als je de hond roept komt hij .als ik mijn hond niet meer binnen of in de tuin zie ga ik haar zoeken
Ik heb zelf een hond en katten en ja ze doen het op de kattenbak en ja ze doen het ook bij mijn zelf ook in de tuin en zelfs krijgen we bezoek van andere katten ,en nee ik graaf niet met mijn handen in de tuin daar gebruik ik tuingereedschap voor
Sorry ik ben gewoon een dierenvriend ik kan mijn eigen niet druk over maken over kattendrollen in mijn tuin wel over mensen die katten vangen en in een val laten zitten ,ze zegt dat ze de katten over een uur los laten,en ook nog eens nat gooien.(en wie weet nog meer)
Ons kat was ook uren lang weg en er waren ook mensen die ons kat in een val had laten zitten en dat voor uren,en ja nu tijdje later hebben ze de kat vergiftigd ,en dit alleen vanwege kattendrolletjes
Mensen vergeet niet dat er veel erger dingen zijn ,nu is het om kattendrollen ,dan weer hondendrollen,over sigarettenrook wat is er toch aan de hand met de mensen, dit vind ik erger dierenleed ,armoede,oorlog,ziekte,hoge rekeningen van energiebedrijfen er zijn zoveel dingen om op te noemen, denk daar maar eens over na !
emma47, ik zelf ben ook een dierenvriend, en laat ik voorop stellen dat ik een hond of kat nooit iets zal doen. niet mishandelen of vergiftigen. maar iedereen is verandwoordelijk voor zijn eigen huisdier. ik vind dat een ander van mijn hond geen last moet of mag hebben.en wat betreft die kattestront die hou je maar mooi bij je eigen in de tuin of kattebak als je dat zo prettig vind . als er een zandbak of zo iets dergelijks bij iemand in de tuin is gaat een kat ook op zitten schijten.lekker he voor die kindertjes.of mijn kleinzoon. en natuurlijk zijn er ergere dingen. maar voor rokers moet je zijn bij de gezondheid form. maar we kunnen het leven wel aangename maken als iedereen rekening met elkaar houd.