Ben zelf geen Windows fan maar wel een Windows gebruiker.
Ook al eens een week achter OS X gezeten? Ik ben ook geen Mac-fan, maar als er dingen worden genoemd die niet kloppen wil ik deze wel rechtzetten.
De grootste kwaliteit van Apple blijft de fantastische marketing afdeling. OS X is een erg mooi besturingssyteem maar Windows blijft de alleskunner.
Ik gebruik ze beide en zou naast de paar extra spellen het voordeel van Windows boven OS X niet kunnen noemen. De reden waarom ik nog Windows gebruik is omdat ik nog weleens iets in Access en Visual Basic moet maken voor m'n studie. Maar voor de rest slinger ik m'n vroeger veelgebruikte PC nog maar weinig aan.
De toekomst kunnen voorspellen aan de hand van de gedragingen van Apple slaat nergens op. Enkele jaren terug riep Apple nog dat Intel verschikkelijk langzaam en slecht was. Waar stapt Apple vervolgens op over...?
Uit de overstap blijkt dat Apple niet conservatief maar progressief is in de keuzes. Vroeger was de Pentium inderdaad langzamer dan de PowerPc processor, verbruikte meer energie en had ook meer koeling nodig.
Want waar je nu op doelt is een reclamespot uit het jaar
1996. Apple of een onafhankelijk testbedrijf (zal ik nog even moeten nazoeken) heeft destijds een 1:1 test geplaatst van de Pentium en de Motorola PowerPC.
Daaruit kwam naar voren dat de PowerPC op bijna alle vlakken de Pentium chip naar de kroon steeg. Daar is door Intel een proces tegen aangespannen maar toen ze zelf de test opnieuw lieten uitvoeren moesten ze inderdaad toegeven dat de testresultaten klopten.
Daarna heeft Apple pas de burn-intel reclame uitgebracht
Maar die tijden zijn voorbij en Intel bakt nu dual-core chips die totaal niet te vergelijken zijn met de eerste Pentium processors.
Onderstaande komt uit de laatste keynote, waarin Apple hierin ook een knipoog naar het verleden geeft. Als je de keynote gezien had dan zag je dat de Intel topman ook zelf meewerkte aan de grap. Dus die nemen het niet zo serieus en dat is maar goed ook.
http://brastensager.com/blog/?page_id=150
Ook riep Apple dat je nooit meer nodig hebt als een één knops muis. Vervolgens ontwikkelen ze de mighty mouse.. Met meerdere knopjes en een scroll wieltje..
Fout, de mighty mouse heeft nog steeds maar 1 knop (of eigenlijk 'geen' knoppen.. zie
plaatje.)
Staat standaard ook ingesteld op de 'bediening' met 1 knop. De tweede knop is optioneel, dan moet je dit aangeven in het voorkeuren paneel.
In dat geval zorgen 'drukzones' op de muis dat je met links en rechts kunt klikken. Het scrollwheel heb ik nog niet eens getest, maar volgens mij is Apple nooit 'tegen' een scrollwheel geweest. Verder zijn er nog drukzones aangebracht aan de uiterst linkse en rechtse kant waar je b.v. de exposé effecten onder kunt zetten.
Het is en blijft een feit dat er voor Windows meer software en hardware beschikbaar is.
En het blijft een feit dat kwantiteit nog geen kwaliteit met zich meebrengt. Sorry, ik ken alle vooroordelen die je nu opnoemt. Veel van m'n studiegenoten hadden deze ook over Apple maar een grote groep wil er nu zelf een gaan kopen dus die vooroordelen zijn als je er even achtergezeten hebt wel weggenomen.
Er zijn maar weinig professionele studio's die op Windows draaien, alle grafische en geluidsbewerkingsstudio's draaien op Apple's. Daar is stabiliteit, flexibliteit en snelheid erg belangrijk.
De keuze is groter en de prijs lager. Misschien niet voor iedereen een probleem. Maar wel iets om rekening mee te houden..
Natuurlijk, maar de Mac Mini is ook een prima instap Mac voor een lage prijs.
Apple is in, en mensen met een Apple willen dat maar al te graag tonen. Opzich logisch, als je net een veel te dure BMW hebt gekocht wil je die toch ook aan iedereen laten zien?
Nee, het is niet het 'pimp' gehalte wat een Mac zo goed maakt.. maar dat merk je denk ik zelf wel als je eens dezelfde dingen die je op je PC doet op een Mac probeert te doen.