LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] plas kater

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: plas kater

Ongelezen bericht door thee eefje »

Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Ik wilde alleen aangeven wat ik in deze korte tijd veranderd had. Ander voer en deksel van de kattenbak(maar dat had ik al eerder geprobeerd). Waarschijnlijk inderdaad de combi van geur van bleek en zonder deksel met een tevreden volle poezen maag die het hem doet.
Ik weet het niet maar ik hou deze combinatie vast.


Je hoeft trouwens niet bang te zijn voor die naaldhak. Zo ben ik niet.
Ik schop hooguit tegen je zere been. :D

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: plas kater

Ongelezen bericht door just the cook »

Ja hey, niet schoppen aub.
Maar na die dagen, hoe is het nu?

thee eefje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:17

Re: plas kater

Ongelezen bericht door thee eefje »

Gaat nog steeds heel goed, dank je voor de belangstelling.

Hij heeft van de week wel weer twee dagen achter elkaar in zijn kamertje geplast maar dat was een beetje eigen schuld.
Hij heeft helaas veel in zijn kamertje gezeten :oops:
Ik moest deze week 52 uur werken, kon er echt niets aan doen. Volgens mij waren dit protest plassen.
Maar verder gedraagt hij zich heel erg netjes. Ik hoef niet iedere dag meer te dweilen en plassen in de huiskamer en op mijn electrisch kookplaat heeft hij gelukkig ook niet meer gedaan. Kan enorm!!!! stinken als je dat niet door hebt en de kookplaat aanzet. Heel vies.

slinger
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2006 16:07

Re: plas kater

Ongelezen bericht door slinger »

ook wij hebben dit probleem gehad met 2 katers .wat ook helpt is de etensbakken op de plek zetten waar ze een plasje doen in de kamer .ze houden er niet van als ze moeten eten waar een kattenbak staat.ook wil wel wasverzachter een grote aanlokking zijn en je bent natuurlijk de gordijnen en andere stoffen daarmee te wassen,dat moet je dus even niet meer bij de was doen maar wel een scheutje in de kattenbak verder moet je niet met chloor amoniak aan de slag gaan .

gerdina
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mar 2006 11:35

Re: plas kater

Ongelezen bericht door gerdina »

He Eefje, ik heb me maar even aangemeld nadat ik jouw probleem en alle reacties daarop had gelezen. Niet dat ik een kant en klaar antwoord heb maar ik zou jou en alle andere kattenbezitters een boek willen aanraden, nl. Kattengeheimen van Vicky Halls (boek heeft als ondertitel Als het aan de kat lag dan las u dit boek)
Ik had problemen met mijn kater, hij was (bleek uiteindelijk) zo gestresst dat hij zn plas ophield, wat blaasproblemen veroorzaakte en hij dus bijna dood was gegaan, was kantje boord helaas tot 2 keer toe en je probeert alles dus ging ik ook op zoek in de boekhandel/bieb.
Ik vond deze boektitel intrigerend en het bleek een schot in de roos.
Allerlei suggesties die op dit forum gedaan zijn vind je in dit boek maar nog belangrijker is dat ik het idee heb dat ik mijn katten nu een beetje begrijp. Het boek zelf leest als een trein en is zeer humoristisch dus wat wil je nog meer. Ik vind het een aanrader voor iedere kattenliefhebber met of zonder problemen.
Het isbn is 90-225-4061-8 van uitgeverij M.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: plas kater

Ongelezen bericht door Bepje »

Eefje, wat je ook nog zou kunnen proberen is het middel Clomicalm. Is van oorsprong voor honden en wordt gebruikt bij gedragsproblemen, maar werd in een heel lichte dosering door de dierenarts voorgeschreven aan onze kater die "onzeker was over zijn positie in de groep". Je moet het dan wel een aantal weken volhouden en het schijnt (aan de reactie van de kater te zien) heel vies te smaken, maar het helpt hem om te ontspannen en aan de situatie met andere katten gewend te raken (zonder te stressen dus). Onze kater was plotseling tegen de meubels en muren gaan plassen, waarschijnlijk omdat hij niet blij was met de uitbreiding van de groep. De Clomicalm heeft uitstekend geholpen en heel af en toe als hij weer terugvalt (nu al heel lang niet meer) geven we het hem weer een tijdje. Vraag het maar eens aan je dierenarts. Succes!

brampoes
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 nov 2008 21:13

Re: plas kater

Ongelezen bericht door brampoes »

Ik heb een lieve rode kater die ook nog wel eens in huis wil plassen ook alles geprobeerd dierenarts wierook koffieprut enz. maar wat wel helpt bij mijn kat is mottenballen neerleggen op de plaatsen waar hij plast hier heeft hij dus een hekel aan hoop dat je wat aan deze tip hebt :lol: :lol: :lol:

Gesloten