Wij hebben ook zulke slechte ervaringen met tele2 en uiteindelijk besloten de boel op te zeggen en dat is gelukt. We hebben diverse brieven gestuurd waar wel op werd gereaggerd, echter het was blijkbaar moeilijk voor tele2 om afspraken na te komen:
De brief correspondentie...........misschien hebben jullie hier iets aan!
Aan
Tele2 Nederland B.V.
t.a.v. de heer P. Heuman
Postbus 70041
9704 AA GRONINGEN
Betreft: -klacht oplevering digitaal pakket
-voorstel verrekening extra kosten
Datum: 30 december 2005
Geachte heer Heuman,
Eerder heb ik u op 28 december 2005 schriftelijk laten weten dat wij zeer ontevreden zijn over de afhandeling van een aangevraagde Internetaansluiting (digitaal pakket). Dit pakket zou geactiveerd worden op 30 december 2005. Op 29 december 205 heb ik telefonisch overleg gehad met uw afdeling klantenservice en heb ik het Tele2 inbel-telefoonnummer ontvangen waardoor ik tijdelijk gebruik kan maken van tele2internet middels het inbellen met de analoge telefoonverbinding waarover wij gelukkig nog wel beschikken.
Onze huidige ineternetverbinding hadden wij inmiddels opgezegd i.v.m. de aanvraag bij tele2.
In verband met bovengenoemde vertraging dat m.i. is ontstaan door een gebrekkige communicatie en/of verwerking van onze aanvraag worden wij ongevraagd geconfronteerd met extra kosten. Indien wij tijdig het installatiepakket van tele2 hadden ontvangen, hadden wij, conform uw (nog te ontvangen)instructies, onze KPN abonnement opgezegd en daarmee onze (extra)kosten, zoals de bedoeling was, behoorlijk kunnen beperken.
Gezien bovenstaande doe ik hierbij het voorstel om alle extra kosten m.b.t. telefonie en internet die boven het bedrag van € 49,95 uitkomen te verrekenen met tele2.
Graag ontvangen wij binnen 10 werkdagen bericht over bovengenoemd voorstel. Daarnaast hopen wij dat tele2 er alles aandoet om de aangevraagde internetaansluiting alsnog met spoed te leveren. Indien tele2 het voorstel zoals aangegeven, niet zal overnemen, voelen wij ons genoodzaakt, deze zaak uit handen te geven aan onze rechtsbijstandverzekering.
Hoogachtend,
Geachte heer Heuman,
Hierbij laat ik u weten dat ik het vertrouwen in Tele2 heb opgezegd. Begin november 2005 heb ik een aanvraag gedaan voor het digitale pakket en ondanks dat ik regelmatig heb gebeld en schriftelijk contact heb gezocht met Tele2 hebben wij nog steeds geen duidelijkheid met betrekking tot de activeringsdatum. Tele2 kan zich blijkbaar niet houden aan een gestelde termijn van 3 tot 4 weken en is niet in staat geweest om de beloofde CD ROM voor de zogenaamde Dial-up Internet naar ons toe te sturen. Onze teleurstelling heeft vooral te maken dat wij gemerkt hebben dat beloftes niet nagekomen worden en dat mondelinge afspraken voortdurend hebben geleidt tot “communicatiestoornissen” en dat Tele2 als het gaat om het maken van concrete afspraken weigert deze schriftelijk te bevestigen.
In verband hiermee hebben wij besloten om geen gebruik meer te willen maken van de diensten van Tele2. Voor ons betekent dit, dat wij afspraken zullen maken met een andere internetprovider en tevens geen gebruik meer zullen maken van Tele2 telefonie. De gemaakte kosten van de afgelopen maand zullen wij verrekenen met de laatste factuur.
.
Hoogachtend,
Bijlage:
1. ontvangen brief (per mail dd16-01-2006)
2. ontvangen mail annulering digitaal pakket dd 29-01-2006
________________________________________
Van:
[email protected] [mailto:
[email protected]] Namens
[email protected]
Verzonden: maandag 16 januari 2006 12:28
Onderwerp: digitaal pakket
Sinds september 2005 biedt Tele2 in Nederland Digitale telefonie in combinatie met ADSL.
Net als veel andere Tele2 gebruikers heeft u zich ook voor onze nieuwe dienst aangemeld.
Tele2 is blij verrast met deze grote belangstelling.
Zoals u helaas heeft ondervonden is uw aanmelding niet op de juiste manier verwerkt. U
heeft hiervoor inmiddels een aantal keer contact opgenomen met onze klantenservice. Tot
op heden hebben wij uw klacht echter niet kunnen verhelpen. Dat spijt ons zeer. Tele2
werkt hard aan een oplossing, het kan echter nog tot maximaal 4 weken duren voordat uw
aanmelding op de juiste manier is verwerkt. Wij willen u daarom vragen om nog geduld te
hebben.
Ter compensatie voor bovengenoemd ongemak sturen wij u separaat een CD-Rom waarmee u
eenvoudig ‘Dial-up internet’ kunt installerenvoor installatie van. Binnen enkele dagen
kunt u dan internetten via uw ‘analoge’ (gewone) telefoonlijn, u betaalt daarvoor een
tarief per minuut. Dit tarief kunt u nalezen op ‘
www.tele2internet.nl. Als tegemoetkoming
kunt u circa 20 uur gratis internetten, wat gelijk staat aan 20 euro. Bovendien ontvangt
u het abonnement voor het Tele2 Digitaal pakket gratis tot en met 30 juni 2006. Wij gaan
ervan uit u hiermee een passende compensatie aan te bieden.
Heeft u nog vragen, dan kunt u bellen met ons gratis nummer 0800-5522553. Dit nummer is
bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 8:00 uur tot 21:30 uur en op zondag van 9:00 tot
18:00.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Tele2 Nederland BV
________________________________________
Van: Margit van Corven [mailto:
[email protected]] Namens
[email protected]
Verzonden: zondag 29 januari 2006 13:27
Onderwerp: annulering digitaal pakket
Ik bevestig u bij deze dat we uw digitaal pakket gaan annuleren. We verwerken uw annulering zo snel mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Tele2 klantenservice