LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beginnen met MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

sobeit,
3x, engel. 3x.
Als je de drie goed leest, dan kan je zien dat de tweede aangehaalde studie aangeeft dat werknemers wel tevreden zijn. Leer lezen, sobeit. Dus 2X, niet 3X!

Ik weet dat je met mlm geen geld kunt verdienen. Dat probeer ik je al een tijdje uit te leggen.

Wat die 18-20% betreft, het geeft aan dat het commissie systeem onnodig ingewikkeld is, en niet rechtvaardig naar hen die het hardst werken. Een goede reden om niet in mlm te stappen.
Ik kan begrijpen waarom je terugging.
En waarom dan volgens jou? Kan je mijn gedachten lezen? Je weet het niet, maar tracht door onaangename opmerkingen me te overbluffen. Nice try...
Je bent gewoon boos omdat je geen gelijk hebt
Als iemand kan aantonen dat ik ongelijk heb, of het nu betreffende mlm of iets anders is wordt ik niet boos hoor. Dan geef ik mijn gelijk toe. Maar tot hiertoe heb je me niet kunnen overtuigen.

En anderen die zich in de discussie mengen en ongefundeerde uitspraken doen op basis van uit de context gehaalde woorden van derden is jou fout niet natuurlijk, maar draagt niet bij aan de geloofwaardigheid van mlm.

En ik heb zeker niet ingezien dat ik ongelijk heb, ik blijf erbij dat 99% van de mensen die in mlm stappen er geen cent aan verdienen.

Ik hoef geen eervolle of oneervolle aftocht, dt laat me koud. 'k Ben al lang blij dat ik geen geld heb verloren aan mlm. Jij mag je eer behouden, ik behou mijn geld. Het belangrijkste voor mij is dat zij die eraan denken om in mlm te stappen, inzien dat het geen goed idee is. Jou en de andere mlm adepten zal ik niet overtuigen, maar die twijfelaars wel.

@Max, iemand die zijn gezond verstand gebruikt stapt niet in mlm.
Dit is niet anders als dat je een eigen BV start.
Lees het artikel via http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/lf9.htm, dan zal je begrijpen dat instappen in een mlm niet hetzelfde is als het opstarten van je eigen bedrijf. Als je een eigen bedrijf opstart bepaal je zelf welke producten je inkoopt/verkoopt, je bepaalt zelf je marketingstrategie, je bepaalt zelf je afzetregio.

Aan alle mlm adepten, zin om bij jullie colleaga's een enquête op te starten naar hun tevredenheid over hun huidige situatie? Zijn ze tevreden over hun commissies, tevreden over hun upline, tevreden over het feit dat ze geen pensieon opbouwen, tevreden dat ze geen betaalde vakantiedagen hebben, etc.?

MLM Buster

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Trouwens, sobeit, onderstaande tekst, een studie uitgevoerd in Nederland, geeft aan dat tweederde van de beroepsbevolking is tevreden met het salaris.

Monsterboard.nl heeft in november, onder de bezoekers van haar site, de tevredenheid over het salaris onderzocht. 1655 personen hebben aan het onderzoek deelgenomen. 32.75 % geeft aan absoluut niet tevreden te zijn over het salaris. 38% vindt het salaris redelijk voor de functie. Slechts 19,75% is tevreden over het salaris. Het onderzoek in Nederland is onderdeel van een pan-Europees onderzoek dat heeft plaatsgevonden in België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. In totaal hebben er 13.000 mensen aan het onderzoek deelgenomen.
BRON http://about.monsterboard.nl/9050_nl_p1.asp

Bijkomend, in 2004 was 67 procent van de werkenden tevreden met de beloning.
BRON http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arb ... 076-pb.htm

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ de mlm-er in spé, Engelbuster,

Eens zul je het licht zien.....! LOL

Al 3x gelijk dus.
*Eerste maal--regulier
*Tweede maal---tevredenheid werknemers
*Derde maal--- de 18% die in de 20% zit. (wanneer je de mooie constructie dóór hebt ga je mlm-en...LOL
Ik weet dat je met mlm geen geld kunt verdienen. Dat probeer ik je al een tijdje uit te leggen.

Wat zijn mensen toch vreemd volk.
Al meer dan 50 jaar aan het tobben en er KAN gewoon geen geld mee verdiend worden?
De zeer achtenswaardige rekenkundige wonderen op dit forum beweren dat het wél kan(alleen de louche figuren dan....) en jij weer dat het niet kan?
Wat die 18-20% betreft, het geeft aan dat het commissie systeem onnodig ingewikkeld is, en niet rechtvaardig naar hen die het hardst werken. Een goede reden om niet in mlm te stappen.
Ja, ja, je hebt het helemaal door....! LOL
We maken het zó ondoorzichtig dat jij het in ieder geval niet snapt.
Ik probeer het gewoon NOG een keer:
De omzet, de arbeid dus van jouw broer zit in jouw omzet, jouw arbeid dus....... en daarom zit de financiele vergoeding voor jouw broer in jouw financiele vergoeding!
En als je nu NOG niet snapt dat dit verzekerd dat degene die het hardst, slimst of langst werkt het meeste verdient..., dan geef ik jou op. :oops:
Als iemand kan aantonen dat ik ongelijk heb, of het nu betreffende mlm of iets anders is wordt ik niet boos hoor. Dan geef ik mijn gelijk toe. Maar tot hiertoe heb je me niet kunnen overtuigen.

Doe nog eens een poging.....?
En ik heb zeker niet ingezien dat ik ongelijk heb, ik blijf erbij dat 99% van de mensen die in mlm stappen er geen cent aan verdienen.
Men kan je in ieder geval NIET verwijten dat je niet koppig bent! LOL
Als je een eigen bedrijf opstart bepaal je zelf welke producten je inkoopt/verkoopt, je bepaalt zelf je marketingstrategie, je bepaalt zelf je afzetregio.

Niet lopen zeuren, Engel.
Ik kan "weetikalniet" verkopen of verhandelen NAAST mijn mlm overeenkomst.. Ik mag alleen niet pretenderen dat het bij het mlm bedrijf vandaan komt!
Wanneer een reguliere leverancier met mij afspraken maakt over regels ivm kortingen en promotie materiaal (Of heb je daar nog nooit van gehoord?) dan dien ik mij daar aan te houden. Basta.
En in die regels kan ook staan dat ik maar in één bepaalde regio actief mag zijn. (Bij mlm bepaal jij ZELF wat je regio is!)
Aan alle mlm adepten, zin om bij jullie colleaga's een enquête op te starten naar hun tevredenheid over hun huidige situatie? Zijn ze tevreden over hun commissies, tevreden over hun upline, tevreden over het feit dat ze geen pensieon opbouwen, tevreden dat ze geen betaalde vakantiedagen hebben, etc.?
Het ondernemen zit je wél in het bloed hè? Nu nog ff je vóóroordelen opruimen en je wordt een succes met mlm......LOL

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

nog ff @ "de Reddende engel", (je kunt niet tegen een grapje, merkte ik, vandaar....)

Heb voor jou, speciaal voor jou, even iets "gevet", gecursiveerd en onderstreept.
Trouwens, sobeit, onderstaande tekst, een studie uitgevoerd in Nederland, geeft aan dat tweederde van de beroepsbevolking is tevreden met het salaris.

Monsterboard.nl heeft in november, onder de bezoekers van haar site, de tevredenheid over het salaris onderzocht. 1655 personen hebben aan het onderzoek deelgenomen. 32.75 % geeft aan absoluut niet tevreden te zijn over het salaris. 38% vindt het salaris redelijk voor de functie. Slechts 19,75% is tevreden over het salaris. Het onderzoek in Nederland is onderdeel van een pan-Europees onderzoek dat heeft plaatsgevonden in België, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. In totaal hebben er 13.000 mensen aan het onderzoek deelgenomen.
BRON http://about.monsterboard.nl/9050_nl_p1.asp
Het bovenstaande is een LETTERLIJKE quote, meneer.
Vroeger naar bed gaan, aub.
mvg. So be it
Misschien kunnen we beter hier maar over stoppen, want ik word wat cynisch en dat vind ik eigenlijk helemaal niet leuk..., vandaar mijn eerdere opmerking van: "mijn zuidelijke broeder". wat bij jou zo in het verkeerde keelgat schoot.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

sobeit,

Er staat letterlijk, en je moet alles overnemen, niet enkel wat jou uitkomt:
38% vindt het salaris redelijk voor de functie. Slechts 19,75% is tevreden over het salaris.


38+19,75= 57.75% Dus 2/3 is wel tevreden!

En dat 2/3 tevreden is staat trouwens aan de kop van het artikel er staat letterlijk: Eenderde beroepsbevolking is niet tevreden met het salaris! Op en positieve manier geformuleerd betekent dit dat 2/3 el tevreden is.

sobeit, nogmaals, je moet mij niet verwijten dat ik zaken over het hoofd zie als je het zelf voortdurend doet. Eerst had je niet gezien dat een van die artikels uit Nederland kwam, en nu ga je gewoon aan het simpele feit voorbij dat in de kop van een studie aangegeven staat dat 2/3 wel tevreden is over hun loon.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 29 jun 2006 12:17, 3 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik kan wel tegen grapjes, maar jou cynische opmerkingen en je attitude zijn wel storend.
Doe nog eens een poging.....?

Juist, doe jij nog eens een poging aan te tonen dat er niet mis is met MLM. Begin alvast met een poging de uitspraken op de website http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/leugensenfeiten.htm te weerleggen.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,

Je krijgt gelijk.

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Dankjewel sobeit.

Zo, nu dat uitgeklaard is, en we het eens zijn dat 2/3 van de werknemers tevreden is over zijn/haar loon, wat vinden de mlm'ers van de 20 uitspraken (ontkrachtingen, analyses van mlm mythe's) op de website http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/leugensenfeiten.htm

Ik verwacht gedegen, onderbouwde argumenten die de uitspraken op bovenstaande website betreffende de mlm mythe's trachten te ontkrachten. Dus met verwijzingen naar bestaande studies of artikels, correct geciteerde uitspraken van derden, enz. Niet onmiddellijk natuurlijk, neem je tijd, maar kom wel af met een antwoord.

En cynische opmerkingen, ongefundeerde verwijten of spottende ondertoon achterwege laten aub.

Succes,

MLM Buster

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,
Dankjewel sobeit.
Graag gedaan.
we het eens zijn dat 2/3 van de werknemers tevreden is over zijn/haar loon,

Nee.
ik gééf je gelijk.
Er staat:
38% vindt het salaris redelijk voor de functie. Slechts 19,75% is tevreden over het salaris.
Iets redelijk vinden is NIET hetzelfde als "tevreden" zijn.
"Tevreden" is trouwens een smerig woord.
Wanneer iemand tevreden is, is hij NIET meer aan het zoeken naar "verbetering". En stilstand is achteruitgang......
wat vinden de mlm'ers van de 20 uitspraken (ontkrachtingen, analyses van mlm mythe's) op de website http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/leugensenfeiten.htm
Flutzooi.
Graag even onderbouwd, punt per punt - allen tegelijk hoeft niet - en zonder cynische opmerking, ongefundeerde verwijten of spottende ondertoon. Ik verwacht, punt per punt, een gedegen, onderbouwde argumenten die de uitspraken op bovenstaande website betreffende de mlm mythe's ontkrachten. Niet onmiddellijk natuurlijk, neem je tijd, maar kom wel af met een degelijk antwoord.
Dus met verwijzingen naar bestaande studies of artikels, correct geciteerde uitspraken van derden, enz.
Ben je van de werkverschaffing, of zo?

het 18/20% verhaal kun je al niet volgen.... :(

Succes, jij ook.

So be it

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Over uit zijn verband rukken gesproken zeg...

Als er staat dat SLECHTS 19,75% TEVREDEN is, zeg je dus NIET dat 2/3 tevreden is met zijn salaris...

Voor de rekenwonders op dit forum: 33.333333% is 1/3 deel van 100

19.75% is zelfs minder dan 1/3 deel....

Als mensen vinden dat het salaris past bij hun functie betekend dat niet automatisch dat het salaris wat zij bij deze functie krijgen naar tevredenheid is....


@MLMangel,

FF over je interpretatie dat 90% niets verdient met MLM....

Verklaar mij aub het volgende:

Distributeur koopt produkt bij MLM bedrijf voor € 15,- Distributeur verkoopt dit produkt aan klant voor € 22.50...

Wat zijn de verdiensten van betreffende distributeur?

Veel succes.

Alex van Breemen

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Alex,

Dat 2/3 tevreden is staat aan de kop van het artikel, er staat letterlijk: Eenderde beroepsbevolking is niet tevreden met het salaris!

Op een positieve manier geformuleerd betekent dit dat 2/3 tevreden is.

99% verdiend niets aan mlm. Voor meer informatie over waarom ik dit zeg verwijs ik naar de websites die ik en anderen gemeld heb en waar alles tot in de puntje uitgelegd staat. En op dit forum staan er voldoende threads waarin dezelfde argumenten staan, dus niet nodig ze hier nogmaals te herhalen.

€7.5 brutto

Wat vinden de mlm'ers van de 20 uitspraken (ontkrachtingen, analyses van mlm mythe's) op de website http://members.lycos.nl/mlmwaarheid/leugensenfeiten.htm ?


MLM Buster

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Econometrist »

FF over je interpretatie dat 90% niets verdient met MLM....

Verklaar mij aub het volgende:

Distributeur koopt produkt bij MLM bedrijf voor € 15,- Distributeur verkoopt dit produkt aan klant voor € 22.50...

Wat zijn de verdiensten van betreffende distributeur?

Veel succes.
Die inkomsten zitten dan ergens in de buurt van de € -52,50. Hij heeft immmers een marge van 7,50, betaalt 60 euro aan de KvK voor zijn inschrijving, dus tel uit je winst van je eigen onderneming. En nu heb ik het zeker mis? Ik ben zijn distributiekosten nog vergeten? Zijn auto? Zijn verzekeringen? Accoord, de opgave was moeilijker dan hij op het eerste gezicht liet aanzien.
Maar de eigenlijke vraag moet natuurlijk zijn: verkoopt hij dat produkt wel? Of is iemand uit zijn downline hem net voor, of erger nog, iemand uit een hele andere tak van de mlm? Want het grote voordeel van mlm is, las ik een paar berichten hiervoor, dat je geen enkele regiobescherming hebt. Nou dat geeft een lekker rustgevende zekerheid van een steady inkomen, vooral als je net wat verkopers in je eigen straat geworven hebt.


De discussie over de tevredenheid met het inkomen is een goeie. Zijn de mensen die hun inkomen 'redelijk' vinden nu tevreden of ontevreden of er precies tussenin? Laten we dit eens zetten naast een rekenvoorbeeld van één van de langst lopende mlm's in Nederland, een zeepclub met 3,3 miljoen distributeurs, zoals vol trots op de website wordt vermeld. Elders op dezelfde site staat in de evenzeer vol trots gepresenteerde jaarcijfers zo'n 1,5 miljard aan commissies is uitgekeerd. Een snelle rekensom leert dat dit een gemiddelde oplevert van 450 euro, oftewel 1/40 van het gemiddelde salaris van een kassadame bij de Edah. Welk percentage van die mlm-ers zou daar tevreden mee zijn denk je? En zou het dan raadzaam zijn voor een kassameisje om naar de mlm over te stappen, of juist vanuit de mlm subiet achter de kassa te kruipen?
Jaja, geld is ook niet alles, maar als er een gasrekening moet worden betaald denk ik niet dat de energieleverancier happy zal zijn met een stukje van je persoonlijke groei.


En dan komen we toe aan so be it, oh grote connaisseur van wie de schrijfstijl zoveel overeenkomsten vertoont met die van een alarmenverkoper uit sweetlake city. Jij bent een boefje; je doet het voorkomen alsof in de mlm de commissie over de verkoop van een produkt worden verdeeld naar rato dat de distributeurs aan de verkoop hebben bijgedragen. De 18% zit in de 20% zeg je. En misschien ligt het aan mij, maar het lijkt waarempel wel of je er met voorbedachte rade niet verder op in gaat en het zo onduidelijk mogelijk houdt zodat je zo lang mogelijk vol kan houden dat je gesprekspartner 'dat nog niet eens snapt' maar wel de mogelijkheid open houdt dat je achteraf kan zeggen 'ja maar dat heb ik nooit beweerd'. Laat het me eenmaal luid en duidelijk zeggen: Wat een flauwekul!!! Elke mlm heeft prominent op zijn website het 'compensatieplan' vermeld dat er niets meer of minder erop neer komt dan dat er per verkocht produkt een marge X naar de verkoper gaat, marge Y naar level één erboven, marge Z naar level twee erboven, etc. etc. Met andere woorden; de laatst aangeworven distributeurs hollen met de produkten langs de deur, en bij elke vangst zijn er 6, 7, 8 levels van parasiten die erop mee profiteren. Dat is in één zin waar mlm op neer komt. En omdat 30% op een eigen verkoop nou eenmaal minder oplevert dan 1% van honderd verkopen van 'downliners', al was het alleen maar wat die zelf opvreten of in hun haar smeren, is iedereen vooral op zoek naar wederverkopers in plaats van naar klanten. Één van de gevolgen hiervan is mijn al eerder genoemde voorbeeld van een zeepclub, jou misschien wel bekend, waar ze 40 jaar de tijd nodig hebben gehad om 3,3 miljoen nitwits te verzamelen om een luizige 6 miljard omzet aan de man te brengen. Een fabeltastische jaaromzet per distributeur van, schrik niet, 1800 euro. Let wel; JAARomzet. Zijn dat 3,3 miljoen geweldige eigen bedrijven, of niet dan? En wat doen die 3,3 miljoen zelfstandige ondernemers? Klanten zoeken zou je zeggen? Nee, ze zoeken vooral.... nog meer distributeurs om deze geweldige kans te grijpen.
Dat er veel distributeurs de pijp aan Maarten geven en van de trein springen valt ook uit de jaarcijfers op te maken. De groei in het aantal is slechts plm. 0,3 miljoen. Dat betekent dat óf 90% weet geen enkele nieuwe distributeur te vinden en de rest maar één per jaar (en plaatste niet iemand recent de opmerking dat 'stilstand is achteruitgang'?) óf het is zo dat voor elke 10 nieuwe distributeurs die worden aangeworven er 9 oude weghollen uit dit systeem 'dat zich al 50 jaar bewezen heeft'.

Welnu, bewijzen doet dit systeem zich zeker. Maar toch trappen er nog altijd mensen in. En dat bewijst nog een vaststaand feit:
THERE'S BORN ONE ANY MINUTE !!!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,

Heb wel je eerdere postings gelezen.
Ben niet erg onder de indruk. Een waardig discussie tegenstander ben je niet erg. Te veel veronderstellingen die natuurlijk niet kloppen.

Daar gaan we . Het rijtje af.
Die inkomsten zitten dan ergens in de buurt van de € -52,50. Hij heeft immmers een marge van 7,50, betaalt 60 euro aan de KvK voor zijn inschrijving, dus tel uit je winst van je eigen onderneming.

Rare vergelijking. Frustratie?
Één enkel winstje op één produkt tegenover de jaarkosten zetten van de KvK.... EN..... de branstofkosten die er misschien helemaal niet zijn.... EN al je verzekeringen (die je TOCH al had) er tegen wegstrepen????
Dat zet al een beetje de toon dat je verder ook wel niet zal komen met redelijke argumenten, maar erg graag overdrijft.
verkoopt hij dat produkt wel? Of is iemand uit zijn downline hem net voor,
Natuurlijk liegen de omzetcijfertjes in jou ogen. Dus dan geloof je ook niet dat een produkt verkocht KAN worden..LOL
En iemand uit zijn downline? Dat is mlm in actie. Mooi.
of erger nog, iemand uit een hele andere tak van de mlm?

Tja.... Had je maar geen advertentie moeten zetten om te "werven"!
Had je maar gewoon tegen je zus moeten zeggen dat ze dat fijne produkt bij jou kan krijgen. Maar je was TE bang wat ze er van zou vinden????
Want het grote voordeel van mlm is, las ik een paar berichten hiervoor, dat je geen enkele regiobescherming hebt. Nou dat geeft een lekker rustgevende zekerheid van een steady inkomen, vooral als je net wat verkopers in je eigen straat geworven hebt.

Ja! LOL Je hebt het helemaal door! Geweldig. Ging wat sneller dan bij de "mlmbuster".
De discussie over de tevredenheid met het inkomen is een goeie. Zijn de mensen die hun inkomen 'redelijk' vinden nu tevreden of ontevreden of er precies tussenin?
Lekker belangrijk.... :?
Tevreden waren ze in elk geval niet!
Laten we dit eens zetten naast een rekenvoorbeeld van één van de langst lopende mlm's in Nederland, een zeepclub
Je hele toon al.....LOL
En je verwacht dan nog dat mensen je serieus nemen? Waar komt die frustratie vandaan? Een rot dag gehad bij je werkgever?
Elders op dezelfde site staat in de evenzeer vol trots gepresenteerde jaarcijfers zo'n 1,5 miljard aan commissies is uitgekeerd. Een snelle rekensom leert dat dit een gemiddelde oplevert van 450 euro,

Geweldig, geweldig! Je weet het mooi te brengen.
Maar er zal wel een addertje ergens kruipen anders was je allang met mlm begonnen.
oftewel 1/40 van het gemiddelde salaris van een kassadame bij de Edah. Welk percentage van die mlm-ers zou daar tevreden mee zijn denk je?

Een héél hoog percentage, Econometrist! En dat nog wel op parttimebasis! Prachtig. Zeer motiverend.
En zou het dan raadzaam zijn voor een kassameisje om naar de mlm over te stappen, of juist vanuit de mlm subiet achter de kassa te kruipen?
Jaja, geld is ook niet alles, maar als er een gasrekening moet worden betaald denk ik niet dat de energieleverancier happy zal zijn met een stukje van je persoonlijke groei.

Tja, mijn mond vol nu hè? Sip. Wat een mond vol nonsens.
En dan komen we toe aan so be it,
Oh. Dacht dat ik al mocht reageren. LOL
oh grote connaisseur van wie de schrijfstijl zoveel overeenkomsten vertoont met een alarmenverkoper uit sweetlake city.

Je gaat spoken zien? Of krijg je net zo op je falie van hem als van andere mlm-ers? Zelfde opvoeding denk ik? Zelfde leeftijd? Wijsheid? Dezelfde mlm leerschool?
Concentreer je nu maar hier op. Je hebt het al moeilijk genoeg zo.
Jij bent een boefje;

Helemaal mee eens.
je doet het voorkomen alsof in de mlm de commissie over de verkoop van een produkt worden verdeeld naar rato dat de distributeurs aan de verkoop hebben bijgedragen. De 18% zit in de 20% zeg je
.
Je hebt het door! Feesie! Geweldig! Je bent geen "regulier" persoon! Voordat je het weet ga je enthousiast worden en word je één van de toppers in mlm!
Oh, nee....., dat kan niet...... Want je staat niet bovenaan! Dan had je 10, 20 jaar geleden moeten beginnen! Wat zielig.
En AL die naivelingen maar denken dat ze nog op tijd begonnen zijn. :(
En misschien ligt het aan mij, maar het lijkt waarempel wel of je er met voorbedachte rade niet verder op in gaat

Ja. Het ligt aan jou.
Wat een flauwekul!!!
Gut. Dat is precies wat IK dacht. LOL
Elke mlm heeft prominent op zijn website het 'compensatieplan' vermeld dat er niets meer of minder erop neer komt dan dat er per verkocht produkt een marge X naar de verkoper gaat, marge Y naar level één erboven, marge Z naar level twee erboven, etc. etc. Met andere woorden; de laatst aangeworven distributeurs hollen met de produkten langs de deur, en bij elke vangst zijn er 6, 7, 8 levels van parasiten die erop mee profiteren. Dat is in één zin waar mlm op neer komt.

Waar HAAL je die onzin vandaan??????
Speciaal voor jou leg ik het nog een keer uit. Het is niet zo vreemd dat je het niet snapt..... Echt niet.
Een beetje trots en vooroordeel belet je logisch te denken.
Let op. Nee, nee... nog niet maar-en... eerst opletten!... STIL!
Je zwagertje creeert een omzet van € 800,-.....
Heeft recht op 12% (volgens een staffel)= 12x € 8,-= € 96,-
Maar je hebt ook nog je broer uitgelegd wat hij zou kunnen gaan doen en DIE ging me toch enthousiast aan het werk!!!!! NIET TE GELOVEN!
In no time had hij een omzet veroorzaakt van € 5000,-! Nee, echt waar. Jaha!
Volgens de staffel krijgt hij een premie van 18%!!!! Jezeker. Niet gek voor een hypotheker!!!! LOL 18 x € 50,- = € 900,- En dat parttime?
Hoeveel moet je daarvoor overwerken bij je baas, in een maand? Duidelijk? Mooi.
Hoeveel omzet is er nu door jou, in totaal veroorzaakt aan omzet? Wat is er door JOUW toedoen aan omzet veroorzaakt?
Laat me je helpen, want ik merk dat je niet zo goed bent in rekenen. (Eigenlijk wel vreemd voor een student Economie??)
Je zwager een omzet van € 800,-....... even kijken..... je broer een omzet van ...... even kijken..... € 5000,-.......?
Dat is samen....... Even onder elkaar zetten..... mnmnmhmnmnhmnhhnhn..... Ik weet het al... € 5800,-!!!!!
Lalalalalala!!!! Goed hè?
Maar wacht eens even.......? Je andere broer de advokaat vindt die energiedrank zo verdomde lekker!!!! En de andere van je twaalf zussen vindt de magnetiche sierraden zo mooi. En zelf koop je ook nog wel dingen uit je eigen winkeltje......!
Samen, heel toevallig, goed voor nog eens € 200,-......
Weer ff opschrijven..... +...-....:....x..... weer gedeeld door 2 eieren..... ehhhhh.... Alles bij elkaar heb jij dus € 6000,- veroorzaakt aan omzet!!!!

Kun je het nog een beetje volgen..... of zit je hartslag al bij de 200?
Gaan we verder..... Wanneer ik te snel ga, stuur je maar een posting....

Ik krijg dus in totaal...... 20% volgens de staffel.... ff rekenen weer.... calculator erbij deze keer...... € 1200,-.... Echt waar waar? Fantastisch man. Helemaal te gek! Zie je wel dat de bovenste het meest verdient.....!
Maar wacht een ff....? So be it zegt dat dat niet automatich zo is... :?
FF nadenken....... :shock:
Wacht ff.......
De omzetten die mijn zwager en mijn broer hebben veroorzaakt zitten in de door mij veroorzaakte omzetten..... dus de premies waar zij recht op hebben zitten in MIJN premie.....!!!!!!
Maar...., maar......, ma..ma.. maar dan verdien ik helemaal niet zo veel? Mijn broer heeft veel meer dan ik! :cry:


(De liefdevolle mlmengel....!) (ook een van de acteurs in dit luisterspel)

"Dan had je potdomme maar harder moeten werken, kreng!!!!
Je dacht ff slapend rijk te worden via je debiele zwagertje en broertje!!!!
Maar ZO werkt mlm niet! Luie donder!!! EERST werken, mormel.....
EERST zorgen dat anderen euro's verdienen! Dan krijg jij dubbeltjes!!!
En als je nu genoeg mensen helpt €'s te verdienen..... krijg je zelf ook euro's....!
alleen als jij dan ziek wordt..... of niet meer werken wil......, of wat minder werken wil...... dat gaat je premiedeel over de mensen die euro's verdienen gewoon dóór!
WAT een MOOI marketingplan toch!".


Maar TOCH heeft die mlmengel geen gelijk....... Lekker puh.....
Want ik heb TOCH meer premie dan mijn zwagertje!!!! Nehnehnehnehnehe!!!!
Maar...., maaar ik heb wel heel hard mijn broer geholpen met het bouwen van zijn omzet. Dat is WEL waar!!!!! :lol:
En als ik er nou nog even 2 van die debielen zoals mijn broer NAAST zet...... :shock:
Oh oh..... Dat gaat zoden aan de dijk zetten....!! :roll: :lol:
En omdat 30% op een eigen verkoop nou eenmaal minder oplevert dan 1% van honderd verkopen van 'downliners', al was het alleen maar wat die zelf opvreten of in hun haar smeren, is iedereen vooral op zoek naar wederverkopers in plaats van naar klanten. Één van de gevolgen hiervan is mijn al eerder genoemde voorbeeld van een zeepclub, jou misschien wel bekend, waar ze 40 jaar de tijd nodig hebben gehad om 3,3 miljoen nitwits te verzamelen om een luizige 6 miljard omzet aan de man te brengen. Een fabeltastische jaaromzet per distributeur van, schrik niet, 1800 euro. Let wel; JAARomzet. Zijn dat 3,3 miljoen geweldige eigen bedrijven, of niet dan? En wat doen die 3,3 miljoen zelfstandige ondernemers? Klanten zoeken zou je zeggen? Nee, ze zoeken vooral.... nog meer distributeurs om deze geweldige kans te grijpen.
Dat er veel distributeurs de pijp aan Maarten geven en van de trein springen valt ook uit de jaarcijfers op te maken. De groei in het aantal is slechts plm. 0,3 miljoen. Dat betekent dat óf 90% weet geen enkele nieuwe distributeur te vinden en de rest maar één per jaar (en plaatste niet iemand recent de opmerking dat 'stilstand is achteruitgang'?) óf het is zo dat voor elke 10 nieuwe distributeurs die worden aangeworven er 9 oude weghollen uit dit systeem 'dat zich al 50 jaar bewezen heeft'.
Welnu, bewijzen doet dit systeem zich zeker. Maar toch trappen er nog altijd mensen in. En dat bewijst nog een vaststaand feit:
THERE'S BORN ONE ANY MINUTE !!!
En de rest van het bovenstaande verhaal......?
Klopt dan ook niet meer hè?
Niet de moeite om op in te gaan.

Geen nachtmerries krijgen..... Handen boven de dekens......, maar toch je vrouw niet wurgen door je frustraties........ en zoet gaan slapen.
Morgenochtend kun je best wel ergens inschrijven....! :wink:

mvg.
So be it
Ik denk dat mlmengel het nu beter snapt dan jij Econometrist.....
Hij heeft het nu 3x gelezen.
Vraag verder maar uitleg aan hem......

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Prachtig verwoord so be it.

Wat me overigens opvalt is dat er regelmatig gezegd worden door de tegenstanders dat MLM oplichterij is. Opvallend is dan vooral is dat de tegenstanders er in de ruim 60 jaar dat MLM bestaat nog steeds niet in geslaagd zijn om tussen al die miljoenen mensen die er mee gestart zijn er ook maar eentje te vinden die naar de rechter stapt en een uitspraak in die richting krijgt. Want dan zou het direct afgelopen zijn met MLM en is deze hele discussie niet meer nodig.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door student26 »

Rare vergelijking. Frustratie?
Één enkel winstje op één produkt tegenover de jaarkosten zetten van de KvK.... EN..... de branstofkosten die er misschien helemaal niet zijn.... EN al je verzekeringen (die je TOCH al had) er tegen wegstrepen????
Wellicht moet je eens leren om tussen de regels door te lezen. Wat Eco bedoelt is m.i. toch vrij duidelijk: jij geeft een casus, maar je laat slechts 1 kant van het verhaal zien (stomtoevallig alleen de "mooie" kant). Eco zet je op je plaats door aan te geven dat je de andere kant voor het gemak even achterwege hebt gelaten. Je weet toch wel dat verkoop -/- inkoop niet hetzelfde is als winst? Brutomarge heet zoiets. Eco geeft aan dat je je kosten er nog af moet halen. En dat chargeert ie inderdaad een beetje, om het punt duidelijk te maken. Dat het punt dan nog niet bij je doordringt, tsja.
Natuurlijk liegen de omzetcijfertjes in jou ogen.
Wat heeft dat er nou mee te maken? Kun jij uit een omzetcijfer halen WIE die omzet heeft veroorzaakt?
Had je maar gewoon tegen je zus moeten zeggen dat ze dat fijne produkt bij jou kan krijgen.
Waarom bij jou? Het ging er toch om dat je anderen zo goed en eerlijk moest helpen? Waarom gun jij die verkoop aan je zus niet aan de pas door jou gewerfde distributeur? Voel je misschien het spanningsveld dat de rest van de wereld "concurrentie" noemt ineens??? Kom je ineens tot inzicht?????
Ja! LOL Je hebt het helemaal door! Geweldig. Ging wat sneller dan bij de "mlmbuster".
Heel grappig, maar reageer nou eens op wat er gezegd wordt? Wat is er zo gunstig aan het gebrek aan regiobescherming volgens jou?
Tevreden waren ze in elk geval niet!
Dat komt dan kennelijk omdat ze de verkeerde baan hebben, want ze vinden het salaris passen bij hun functie!
Een héél hoog percentage, Econometrist! En dat nog wel op parttimebasis! Prachtig. Zeer motiverend.
Verman je eens, en kom eens met een onderbouwing van jouw stelling dat ze dit op parttime-basis bereiken? Gezien je reactie kun jij ons exact vertellen hoeveel uur onze zeepverkopers besteden aan hun omzet van 400 dollar. En uiteraard kun je ons ook even hun exacte jaarkosten voorrekenen...
Tja, mijn mond vol nu hè? Sip. Wat een mond vol nonsens.
Fijn dat je het allemaal zo sterk onderbouwd! Argumenten op? Rotdag gehad? Stiekum toch met je spullen moeten leuren?
Waar HAAL je die onzin vandaan??????
Van jou! Dat is het mooie nou net! Zie hieronder:
Speciaal voor jou leg ik het nog een keer uit.
-KNIP-
EERST zorgen dat anderen euro's verdienen! Dan krijg jij dubbeltjes!!!
En als je nu genoeg mensen helpt €'s te verdienen..... krijg je zelf ook euro's....!
Dit is EXACT wat Eco zegt! De onderkant rent langs de deuren (al dan niet met jouw bezielende "hulp"), en de "parasieten" erboven pikken de graantjes mee. Fijn dat je zijn stelling onderbouwt, het lijkt er zowaar op dat je de zwendel door begint te krijgen!

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Oh, dus bij E moet er WEL tussen de regeltjes doorgelezen worden?! Voor de zoveelste keer wordt er dus met twee maten gemeten.

En het barst weer van de aannames maar het belangrijkste....op mijn post wordt niet gereageerd. Waarom toch niet?! Omdat ik overduidelijk gelijk heb en jullie niet geconfronteerd willen worden met het feit dat jullie onzin verkondigen?!

Ach ja, weer word bewezen dat het de TS'er er niet om gedaan is om gelijk te HEBBEN maar om gelijk te KRIJGEN.

Hoe vaak je ze ook een spiegel voorhoudt, ze zijn zo blind als wat. Dat krijg je met dat soort sektegedrag.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door student26 »

Oh, dus bij E moet er WEL tussen de regeltjes doorgelezen worden?! Voor de zoveelste keer wordt er dus met twee maten gemeten.
Ok jij weer een stelling, ik vraag je weer om je onderbouwing: WAAR heb ik gezegd dat bij voorstanders NIET tussen de regels door gelezen mag/moet worden?

Verder is het weer niet meer dan je gewoonlijke bla-bla. De moeite niet om inhoudelijk op in te gaan.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Slim »

Leg jij intussen even uit aan de Engelbuster hoe het zit met die 18 en 20%, dan gaan we hier gewoon door met "regulier" nadenken en discussieren, Goed?
Nee. Dat was jouw taak, die je zelf op je genomen had. Het lijkt me sterk dat ik dat beter kan uitleggen dan jij.

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Slim »

Want DAT leer je vaak wel in mlm, eerlijk zijn tegen jezelf
Heb jij daar mlm voor nodig? Arme jongen toch...

mrtelecom

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Wou jij zeggen dat jij eerlijk zijn tegen jezelf al onder de knie hebt?!

Dank je dat je me hebt laten lachen!

Enne student....waar is jouw inhoudelijke reactie op mijn opmerking dat er in al die jaren nog niemand gevonden is tussen de miljoenen MLM'ers en ex-MLM'ers die MLM verboden konden krijgen?!

Ook een kwestie van niet eerlijk tegen jezelf zijn?! Weer eens met twee maten meten?!

Ook dank aan jou voor een hartelijk lachbui!

Gesloten