Pagina 3 van 5

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 15 feb 2010 10:40
door B.WILCO
Nou ik heb rond okt 2009 de pollis opgezegd.
ik moet nu nog betalen t/m juli 2010.

ik vind dit belachelijk

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 23 jul 2010 12:47
door Rob020
Begin juli is er in mijn woning ingebroken, mijn Iphone is toen gestolen. Deze melding heb ik bij safe&sure gedaan, ik werd verwezen naar de website. Hier diende ik aangifte te doen. Het online formulier bevatte echter een bug, het lukte niet om het formulier te verzenden. Toen safe&sure maar weer gebeld a raison van 55 eurocent p.m. Na 15 min in de wacht gestaan te hebben, was het antwoord dat dit bekend was bij safe en sure. Toen het proces verbaal en een deel van het formulier (zelf gekopieerd in word)+ aanvullende verklaring gemaild: geen antwoord. Weer gebeld: we nemen de melding z.s.m. in behandeling. Toen ik vroeg of ik op de hoogte gehouden kan worden was het antwoord nee, gewoon afwachten! Vandaag heb ik een brief ontvangen van Conner Davis: als ik binnen 14 dagen niet het 14cijferif IM nummer toevoeg aan mijn proces verbaal dan wordt het dossier zonder verdere berichtgeving gesloten. Het recht op schadevergoeding komt dan te vervallen. Hoe onbeschoft en klantonvriendelijk kan een bedrijf zijn? Zo dus!

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 04 sep 2010 16:08
door MadV87
Ik heb mijn toestel (Nokia N97 white) aangeschaft in een Belcompany winkel op 2 december 2009.
Ik heb hier wellicht een maand lang plezier van gehad. Toen kreeg het toestel al complicaties.

Ik zal zo duidelijk mogelijk zijn het goed te formulieren: Mijn toestel heeft dus de neiging om nergens op te reageren zodra ik het op wonderbaarlijke wijze uit mijn broekzak haal. Misschien dien je een telefoon niet in je broekzak te bewaren, al lijkt het mij de normaalste zaak van de wereld.
Dit betekent dus, dat als iemand mij belt. Ik gewoon niet eens kan opnemen!

Allicht een vreemde klacht, maar irritant genoeg om het door mijn verzekering te laten nakijken. Waar betaal ik anders deze dure safe & sure MAX verzekering voor? (8,95 ELKE MAAND).

Ik wilde deze klacht maar even aankijken, zodra ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal (en ja ik ontgrendel het toestel ook!) reageert het toestel dikwijls 30 sec tot een paar minuten nergens op.

Na enkele maanden was ik het zat en besloot ik dit toestel toch maar voor reparatie op te sturen. Plus het feit dat het toestel na verloop van tijd niet eens meer wilde opstarten. Alles wat ik in beeld kreeg was het Nokia logo. Blijkbaar had ik een software update misgelopen.
Toen MOEST ik wel het toestel opsturen...
Ook daarbij heb ik het verhaal verteld dat het toestel niet reageerd zodra ik de telefoon uit mijn broekzak haal.

29 maart 2010 werd het toestel opgehaald. Na enkele weken kreeg ik het toestel terug. Hij startte weer op, dus ik was al lang blij.
Na een paar weken kreeg het toestel weer last van dat het nergens op reageerde zodra ik hem uit mijn broekzak wilde halen... Dus leek het erop alsof er niks aangedaan was.

Ik besloot het weer even aan te kijken, tot uiterste irritatie heb ik het toestel 20 juli 2010 weer op laten halen.
Deze kreeg ik terug met de melding: 'toestel afgesteld tot de fabrieksinstellingen' ofzoiets dergelijks. Weer niks gedaan aan mijn probleem neem ik aan?
En inderdaad, het toestel werkt nog steeds voor geen ene meter.

Het leuke was ook nog eens, ik pakte het toestel uit... En toen bleek dat het pinnetje van mijn batterij-klepje was verbogen! Echt heel raar! Alsof dit onder hitte was gebeurd, dat het half gesmolten was ofzo.. Ik kreeg mijn klepje dus niet meer dicht ook!

Ik gebeld met de verzekering, die doet er dus gewoon niks aan he! Dan krijg je zo'n telefoniste aan de lijn, die zegt dan: 'Oh nee dat hoort zo niet afgeleverd te worden, stuur de telefoon maar weer op.'

Dus ik weer een afspraak gemaakt... Dinsdag 10 augustus zou mijn toestel weer opgehaald worden door de pakketdienst van TNT.
Ik had afgesproken op mijn werk... Precies de naam van het bedrijf en adres opgegeven.
Ik ben dus die dag op mijn werk, word ik gebeld door mijn ouders dat de TNT voor hun neus staat om de telefoon op te halen.
Ja die telefoon was natuurlijk op mijn werk?

Ik de verzekering gebeld, maar omdat dit na 14.00 uur was, konden ze de afspraak pas verplaatsen naar donderdag 12 augustus.
Zij wisten ook niet hoe het kon dat de TNT daar naar toe was gegaan (ja geef de TNT maar de schuld...).

Na half 5 's-middags nog geen TNT pakketdienst gezien te hebben, ging ik maar weer bellen met de verzekering.
De telefoniste verzocht mij om af te wachten, want de TNT heeft nog tot 5 uur de tijd om mijn telefoon op te halen! Ja we blijven positief he!
En als het toestel niet werd opgehaald, dan krijgt de verzekering vanzelf een melding en word ik de andere dag gebeld voor 14.00 uur.

Nou ik werd allicht niet gebeld he! Dus ik weer zelf om 16.00 uur gebeld!
'Ja sorry mevrouw ik weet ook niet waarom u niet gebeld bent, u staat wel op de lijst om vandaag gebeld te worden.'
Ik zei: 'Ik begin dit een beetje zat te worden, waar betaal ik deze verzekering voor?'
'Ja sorry mevrouw, maar ik kan de telefoon pas op dinsdag 17 augustus inplannen om opgehaald te worden.'
Dan wacht ik al een week!
'Ja mevrouw, wij hebben nieuwe software. En daardoor lopen er wat dingetjes mis.'
Dus ik ben de dupe van hun nieuwe software? Dat is een mooie zaak! Wat kan mij het nou schelen dat ze nieuwe software hebben?

Maar oke... Wat moet ik anders? Dan maar weer het toestel laten ophalen...
Dit keer kwam de TNT EINDELIJK...

Ik heb inmiddels het toestel terug na 2,5 week. Als reparatie omschrijving staat er vrolijk: 'Klacht niet geconstateerd'. Maar wel is mijn verbogen pinnetje TERUG GEBOGEN!!! SERIEUS MIJN PINNETJE IS TERUG GEBOGEN, WAT NU ELK MOMENT KAN AFBREKEN!!!

Ik betaal al 10 maanden 8,95 elke maand! Hun maken mijn batterijen klepje kapot. En dan krijg ik niet eens een nieuwe klepje?!?!
Ik zat net even op internet te kijken wat zo'n klepje nou kost! € 9,90!!!

Ik heb al 89,50 betaald aan deze verzekering, ik had het toestel dus net zo goed NIET kunnen verzekeren! Want alles valt onder de garantie toe nu toe... En een nieuw klepje t.w.v. 9,90 kan er niet eens vanaf!

Het is echt te gek voor woorden! Ik ben zo kwaad! Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij andere telefoonverzekeringen!
Je word totaal niet serieus genomen, de klacht is dus ook nog altijd aanwezig! En mijn batterijenklepje is door hun kapot gemaakt en niet eens goed vernieuwd! Ik had op z'n minst een nieuwe klepje verwacht!

A.s. maandag ga ik langs de vestiging van Conner Davis Insurance. Want volgens mij heeft dit bedrijf niet eens door wat Dynafix (het bedrijf waar hun de toestellen laten repareren) allemaal uitspookt met de door hun verzekerde telefoon toestellen.
En dan zal ik eens even laten zien hoe mijn telefoon reageert als ik het uit mijn broekzak haal. En zal ik ook even vragen of het normaal is dat ze mijn klepje slopen, en vervolgens dit zo weten 'te verhelpen' waardoor het pinnetje elk moment kan afbreken!

Handig hoor zo'n verzekering die alles doorstuurt naar Dynafix. Ook Dynafix is nou niet bepaald DE organisatie. Moet je maar eens in google gaan zoeken naar 'Dynafix'.

Verzeker je toestel dus maar niet! En zeker niet bij Safe & Sure!
- Je word niet serieus genomen, de klacht word niet gevonden
- Ze slopen je batterijen klepje om dit vervolgens op een amateuristische manier te repareren.
- Ik had beter die 89,50 op kunnen sparen en zelf mijn klepje dus kunnen kopen! Want er is dus tot nu toe nog helemaal niks gedaan wat mijn geld waard was. Alles is onder de 'garantie' gedaan.
- Klant is de dupe van 'nieuwe software'
- Ik zit nu al bijna een jaar met een toestel t.w.v. 640 euro, en ik heb er bijna niks mee kunnen doen.

Dit verhaal word vervolgd als ik langs ben geweest a.s. maandag bij Conner Davis Insurance.
Als zij niet met een HEEL goed voorstel komen, dan ben ik genoodzaakt om de DAS rechtsbijstand op ze af te sturen. Want waar heb ik al die tijd in godsnaam voor betaald?

Kortom: word vervolgd...

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 08 sep 2010 20:29
door Mastaline
Vraagje,

Deze verzekering dekt val, stoot, en waterschade , het probleem wat jij vermeld is duidelijk een garantie kwestie dus waarom heb je hem niet via de desbetreffende Belcompany opgestuurd wat veel sneller gaat?

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 01 okt 2010 00:42
door controvi
NEE, DAT IS HET PROBLEEM JUIST........ :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Belcompany stuurt ons juist naar Safe & Sure toe.

...geen woorden meer voor :evil:

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 03 okt 2010 23:48
door MadV87
Ja dat klopt helemaal, ik ben nu al 2 keer bij de Belcompany geweest. Als het niet vaker is...
En zij kunnen helemaal niks voor mij doen, zij staan er buiten (althans dat vinden zij).
Maar ik heb het al eens eerder mee gemaakt met een mobiele telefoon, ook al valt de schade onder de 'garantie' daarom moet je de telefoon nog altijd opsturen naar de verzekeraar.

Maar ik zal mijn verhaal verder afmaken. Ik was nog in afwachting van deze verzekering.

Ik ben op maandag 6 september naar het plaatsje 'Huizen' gereden. Wat een uur tot anderhalf uur rijden is.
Daar stond ik voor één of ander kantoorgebouw met meerdere verdiepingen. Er zat ook o.a. een opticiën in dit kantoorgebouw.
Wij liepen naar binnen, en de deur stond al gelijk open. We konden zo doorlopen.
Ik zag al gauw dat de Conner Davis insurance op de derde verdieping zat.
Dus wij stapten een lift in, waar nog 2 personen in de lift stonden met een hoop spullen. Zij zeiden zoiets van dat ze van kantoor aan het verhuizen waren?
En wij zeiden dat wij ook toevallig op de derde verdieping moesten zijn net als zij.

Ze vroeg waar welk bedrijf wij heen moesten. Wij vertelden dat we bij Conner Davis insurance moesten zijn.
Ze vroeg hierop door van: 'Oh kom je solliciteren dan? Of stage lopen?'
Dus ik vertelde haar: 'Nee, wij komen voor een klacht'.
Aan haar reactie was al te merken dat ze enigszins schrok. Ze vroeg namelijk: "Hoe zijn jullie hier binnen gekomen?".
En wij hadden echt zoiets van: 'Uhh.. via de openstaande deur?'
Blijkbaar is het al niet eens de bedoeling dat je in één keer kan doorlopen, normaal gesproken moet je er waarschijnlijk aanbellen beneden. En hadden ze ons misschien wel nooit binnen gelaten!
Maar we waren al binnen, jammer voor hun!

Ik zag een hoop computers staan met studenten erachter. Dit was blijkbaar de klantenservice afdeling, die wij aan de telefoon krijgen als we bellen.
Er was ook een balie, dus daar ben ik heen gelopen. Ik mijn hele verhaal verteld, en in eerste instante heeft deze recoptioniste haarzelf tot 2 keer toe herhaald met het antwoord: 'Ik kan niks voor u doen, u moet gewoon de klantenservice hierover bellen. Zij behandelen uw klacht verder'.
Totdat ik zei: 'Dan krijg ik te horen dat ik mijn telefoon maar weer moet opsturen. En dat heb ik nu al 3 keer gedaan. Al 3 keer schijnt er zogenaamd niks met mijn telefoon aan de hand te zijn. En al bijna een jaar heb ik een toestel wat niet goed functioneerd. '

Ik heb haar ook het hele verhaal verteld over dat ze mijn accuklepje geruïneerd hebben!
En toen moest ze maar even overleggen met iemand, en vroeg ze mij de papieren te geven.

Daarna kwam zij terug, en vertelde mij dat ze het toestel ging innemen. Dat ze ging proberen om een nieuw toestel te regelen via Nokia. Ook zij kon zelfs zien dat mijn toestel niet naar behoren werkt (zelfs een leek dus).
Als dat niet ging lukken dat ik een nieuw toestel krijg, dan zou zij zowiezo het toestel naar een ander reparatiecentrum sturen (dus niet meer naar Dynafix).

Ze was nogal onder de indruk dat wij helemaal van uit de buurt van Den Haag naar hun kantoor waren gereden. Maar ja, je moet toch wat als er niet naar je geluisterd word via een telefoon? Dan wil je toch liever persoonlijk contact...
Maar blijkbaar is het niet de normaalste zaak van de werelde dat je daar als klant zijnde binnen stapt... Normaliter zal je dus moeten bellen met ze... en maar hopen dat ze wat voor je willen doen...

Het is alleen jammer dat ik nu alweer 4 weken verder ben, en ik niks meer heb gehoord van dit hele verhaal.
Ik heb een ontvangstbewijs gehad van deze receptioniste, dus ze kunnen ook niet zeggen dat ze mijn toestel nooit hebben ontvangen! Daar dachten wij wel even goed over na voordat ik mijn toestel aan haar overhandigde.

Normaal gesproken had ik mijn toestel binnen 3 weken terug. Maar ik denk dat ik maar tot 5 weken wacht, aangezien in hun brieven ook altijd een wachttijd voor reparatie staat van 3 tot 5 weken.
Wellicht zijn ze dit keer echt goed voor mij bezig?
Ik ben dus in afwachting...

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 06 okt 2010 19:11
door bugmenott
Vervelende verhalen hoor. Ik leef met jullie mee.

Door de ervaringen die hier staan begon ik me enorme zorgen te maken nadat mijn toestel was opgehaald voor reparatie. Maar die zorgen zijn onterecht gebleken. Dat wil echter niet zeggen dat ik niks aan te merken heb op de werkwijze van Safe & Sure.

Hoe dan ook, ik heb vandaag mijn telefoon van Dynafix teruggekregen waar Safe & Sure hem naartoe heeft gestuurd nadat ik een schadeclaim bij hun had ingediend vanwege een defecte.

Ik heb niet hoeven te "liegen" over de oorzaak van het defect. De oorzaak wist ik namelijk niet en dat heb ik bij de melding ook aangegeven. Ik heb ook niks hoeven te betalen omdat het defect onder de garantie van het toestel viel.

Wat had er beter gekund. Na de schademelding via de website van Safe & Sure heb ik geen bevestigingsmail ontvangen. Daarom heb ik een paar dagen laten zelf contact met hun opgenomen via dat afgrijzelijke betaalnummer van ze en kreeg toen alsnog de e-mail toegestuurd. Vervolgens kreeg ik na het maken van de ophaalafspraak weer geen bevestigingsmail waardoor ik niet zeker wist dat het toestel op de afgesproken dag opgehaald zou worden. Dat was gelukkig wel zo. Jammer dat je daarvoor een hele dag op dezelfde plek moet blijven, maar verder wel goede service.

Verder vind ik het vervelend dat er niet op e-mail gereageerd wordt. Ik heb een aantal e-mails gestuurd om te informeren naar de voortgang van de reparatie, maar daar heb ik nooit een antwoord opgekregen. Dat doet mij vermoeden dat ze alleen willen reageren als ze daarbij wat extras aan je kunnen verdienen via hun betaalnummer en dat vind ik nogal treurig. Laat dan het e-mailadres gewoon achterwege.

Tussen het moment van de schademelding en het moment waarop ik het toestel terugkreeg heeft iets meer dan 4 weken gezeten. Dat vind ik vrij fors, maar goed het kan zijn dat het onderdeel dat vervangen moest worden niet voorradig was. Het toestel is overigens opgehaald en teruggebracht door TNT Post.

Al met al is Safe & Sure zijn afspraken met mij volledig nagekomen -alhoewel ze in de communicatie wel te kort zijn geschoten- en ik hoop dat ik geen uitzondering ben.

-- zet in mijn agenda dat ik het contract op tijd moet opzeggen :wink:

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 27 okt 2010 13:02
door ramona155
hallo allemaal,
wat een rot bedrijf is dit zeg.
dan heb ik toch een geluk bij een ongeluk.
ik heb rond mei dit jaar een verzekering afgesloten voor mijn telefoon(ook via belcompeny) ik ging laatst is mijn administratie na kijken en tot mijn verbazing werd er geen geld afgschreven door conner en davis. ik een mail gestuurd met de vraag waarom de automatische incasso is stop gezet ik kreeg geen reactie na 3 emails gestuurd te hebben was ik het zat en heb ik maar gebeld a 55ct p.m.
ik kreeg als antwoord dat de atomatische incasso niet was gelukt(terwijl er gewoon geld op me rekeing staat) dat ik 2 aanmaningen,een officiele brief en een voicemail bericht had genegeerd en dat de verzekering is stop gezet. lekker is dat ik heb geen brieven of voicemail bericht gehad hoor! ik was hier behoorlijk pissig over want zit dus nu met een telefoon zonder verzekering(naar mijn mening door hun schuld) als hun niet incaseren is dat niet mijn pakkie aan er staat gewoon geld op de rekening. maar nu ik al jullie verhalen lees ben ik denk ik maar blij ook dat ik er vanaf ben!! nu maar afwachten of ze toch niet opnieuw gaan incaseren(ik hoop het niet).
succes allemaal met dit bedrijf hoop dat het goed komt.
1 ding weet ik wel na al deze verhalen verzeker ik nooit meer bij conner en davis!

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 06 nov 2010 23:33
door MadV87
Beste allemaal,

Weer een berichtje van mij.

Een week of 2 geleden heeft een mederwerkster van Conner & Davis contact met mij gezocht via dit forum (je zal het niet geloven!).
Een beetje vreemd en via een omweg, maar goed. Ik moest contact met haar opnemen.
Ze vinden het vervelend dat het zo moet lopen. Omdat het al zo'n langdurig proces is.
Ik heb eindelijk gekregen (min of meer) waar ik recht op heb.

Er zijn waarde documenten naar mij opgestuurd, waarmee ik een nieuwe telefoon mocht uitkiezen, met de waarde van mijn Nokia N97.
Helaas was de prijs van dat toestel al 140 euro gedaald, maar goed... Ik mocht dus voor 499,- een nieuw toestel uitkiezen.
Nu maar een Samsung gekozen i.p.v. een Nokia. Het is namelijk al het 2e Nokia toestel wat van begin af aan al niet goed functioneerd.

Wat ik verder heel netjes vond, was dat ik geen eigen risico hoefde te betalen bij het ophalen van het nieuwe toestel!
Ik ben blij dat er nu eindelijk een positief einde aan dit hele gedoe zit.
Ze hebben echt hun best uiteindelijk voor mij gedaan. Ik ben alleen wel van mening dat zij de reparatie bedrijven vaker moeten inspecteren of het allemaal wel goed zit. In feitte zijn zij verantwoordelijk en staat het verzekeringsbedrijf Conner & Davis er buiten.

Helaas was mijn vertrouwen in dit verzekeringsbedrijf dusdanig geschaad dat ik besloten heb mijn nieuwe toestel niet te verzekeren.
Hoe goed zij me ook uiteindelijk hebben geholpen, ik durf het geen 2e keer aan.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhalen op dit forum.
Voor mij is deze zaak positief genoeg opgelost!

Bedankt!

Groetjes,
Vera

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 18 jan 2011 14:13
door qrec
wat een schijt bedrijf!
nog geen 2 maande geleden een iphone 4 gekocht.
deze gaat kapot. op 28 december komen ze hem ophalen.
en tot de dag van vandaag krijg ik telefoontjes met de vraag:
wanneer kunnen we u gsm ophalen?
blijkt daarna dat ze hem dus wel al in ontvangst genomen hebben.
en dat bekend was dat ik een nieuwe zou krijgen en deze binnen 2 weken zou ontvangen! nou ik heb nog geen telefoon gezien!
ik heb al 1000 keer gebeld en steeds gebruiken ze een andere smoes!
en wat die belcompany betreft met hun arrogante mederwerkers daar ben ik ook nog niet klaar mee zodra ik mijn telefoon terug heb.
ik bedoel het gaat om een telefoon van bijna 1000,-- !
zodra ik hem thuis heb ontvangen beindig ik meteen het verzekeringscontract.
en bij de belcompany zal ik ook nooit meer een telefoon halen!

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 06 feb 2011 14:31
door DokterG
Ik heb mijn iPhone 3GS een jaar geleden (23-12-2009) gekocht in combinatie met een abonnement van T-Mobile. Daarbij sloot ik een extra verzekering af bij Conner & Davis, ookwel bekend als Safe & Sure.

Naar aanleiding van enkele mankementen aan mijn iPhone, nam ik contact op met Conner & Davis. Ik stuurde mijn iPhone op met de volgende klachten:
1. Het mute-knopje functioneerde niet goed meer.
2. Er zat een spontaan onstane barst aan de achterzijde van de behuizing. Deze barst loopt van de ingang van de usb-kabel (om op te laden en aan je computer te koppelen) en loopt recht omhoog, zo'n 1,5 cm.
3. De accu liep sneller leeg dan gebruikelijk, maar dit was niet de hoofdklacht.

Nadat ik de telefoon op had gestuurd en na 3,5 weken nog geen reactie van Conner & Davis had ontvangen, stuurde ik een email (24-1-2011). Op 26-1-2011 kreeg ik een brief (gedateerd 25-1-2011) waarin stond dat er sprake was van waterschade en dat ik had aangegeven dat de schade spontaan was ontstaan. Spontaan ontstane waterschade valt niet onder de polisvoorwaarden. Als ik niet binnen 5 dagen de onderzoekskosten a 35,70 euro zou betalen, zou mijn telefoon vernietigd worden. Tevens werd ik per 20-12-2010 (de aangegeven schadedatum) uit de verzekering gezet. Op 23-12-2010 werd echter wel het volledige bedrag (19,75 euro) voor een nieuw kwartaal verzekering afgeschreven van mijn bankrekening. Wellicht ten overvloede, er is dus geen enkel defect aan de telefoon gerepareerd.
Ik heb een email gestuurd waarin ik aangeef dat ik bewijs wil dat er sprake is van vochtschade/waterschade. Daarnaast heb ik gevraagd of zij kunnen aantonen dat het onmogelijk is dat een causaal verband is tussen eventuele waterschade en de spontane barst in de behuizing. Daarnaast eiste ik restitutie van het afgeschreven bedrag van mijn rekening, ik was immers door Conner & Davis per 20-12-2010 uit de verzekering gezet. Na anderhalve week heb ik nog geen reactie ontvangen van de verzekeraar.
Omdat ik mijn iPhone toch graag snel terug wilde hebben, heb ik het bedrag voor de onderzoekskosten overgemaakt. Hierop kreeg ik op 4 februari 2011, 5 weken na het opsturen van de telefoon, mijn telefoon toegezonden via pakketservice GLS. Er zat een brief bijgevoegd van de reparateur Solid Vision te Rijswijk. In deze brief staat dat de reparatie op 3-2-2011 heeft plaatsgevonden en dat er vochtschade is geconstateerd. Op 25-1-2011 had ik echter al een brief ontvangen van Conner & Davis, waarin zij melding maken van vochtschade/waterschade. Dit is dus een dikke week voordat het onderzoek van Solid Vision heeft plaatsgevonden.
Toen ik mijn iPhone weer probeerde te gebruiken, ontdekte ik een mankement dat nog niet aanwezig was toen ik de telefoon opstuurde voor reparatie/onderzoek. De speaker van de telefoon werkt namelijk niet goed meer en ik kan mensen nauwelijks meer verstaan tijdens een telefoongesprek. Met oordopjes in kan ik wel goed verstaan, dus er is sprake van een nieuw ontstaan defect aan de speaker van de telefoon.

Samengevat is er mijns inziens sprake van oplichting door verzekeraar Conner & Davis:
1. Er is vochtschade geconstateerd voordat het onderzoek door Solid Vision heeft plaatsgevonden.
2. Er is geen bewijs geleverd van vochtschade.
3. Een spontaan ontstane barst in de behuizing kan een logische oorzaak van vochtschade zijn, dus valt onder polisvoorwaarden.
4. Er is tijdens het onderzoek door Solid Vision, danwel tijdens het transport van GLS een nieuw defect ontstaan aan mijn telefoon.
5. Mijn verzekering is per 20-12-2010 eenzijdig door u beëindigd. Echter op 23-12-2010 heeft u een nieuwe kwartaalbetaling afgeschreven van mijn bankrekening.

Ik zal dan ook mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 22 feb 2011 20:36
door mastrubatsu
Beste allemaal.

Ik heb op het moment ook een defect toestel een HTC Touch pro 2.
Er zit uit het niets een olievlek achter me touchscreen. (spontaan onstaan)
Ik ga dus ook het traject in met conner & Davis.
Vanmorgen heb ik om 9:00 een claim ingediend helaas konden ze hem vandaag al niet op komen halen ondanks de mooie tekst voor 14:00 aanmelden die dag nog ophalen.
Dus de afspraak staat voor morgen tussen 8:00 en 17:00.
Ik ben benieuwd hoe dit af zal gaan lopen maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Gr een telefoon gebruiker :wink:

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 01 mar 2011 18:04
door pen3way
Ook ik heb geen al te beste ervaring met Connor en Davis (en reparatiebedrijf SolidVision).

Ik heb sinds 2009 een HTC Hero. Gekocht bij Belcompany en ook meteen een verzekering afgesloten.
Eind vorig jaar heb ik hem laten vallen waardoor de telefoon aan de buitenkant beschadigd was. Hier baalde ik wel van, omdat ik nogal zuinig op mijn spullen ben, maar ik vond dit geen schade die ik direct op zou geven aan mijn verzekeraar.
Echter merkte ik dat ik ook heel slecht bereik had. SMSjes die uren later aankwamen en heel traag internet.
Ik heb dit kenbaar gemaakt bij de Belcompany waar ik de telefoon gekocht heb en deze zeiden dat dat wel degelijk iets te maken kon hebben met de val van de telefoon.

Daarop heb ik een claim ingediend bij mijn verzekeraar Connor en Davis.
Ik mocht mijn telefoon opsturen en dan zou hij nagekeken worden.

De TNT heeft mijn pakje opgehaald en na een paar dagen werd mijn telefoon alweer terug bezorgd. De telefoon zat in een speciaal HTC Doosje met pen en poetsdoekje. De batterij lag onderin het doosje. Er zat ook een formulier bij van SolidVision waarop stond dat er geen klacht geconstateerd was.
Hierop heb ik de telefoon nog even uitgeprobeerd, maar ik had nog steeds hetzelfde probleem. Weer contact opgenomen met Connor en Davis dat de klacht niet verholpen was. Ze zouden mijn telefoon weer opnieuw op komen halen.
Ik de telefoon weer netjes in het doosje (waarmee ik hem terug gekregen heb) gedaan. Telefoon, pen, poetsdoekje en onderin het doosje de batterij. Ditmaal heb ik aangegeven dat ze ook de schade aan de buitenkant moesten repareren, ik was hier per slot van rekening voor verzekerd en misschien loste dit de problemen wel op?

De bezorger heeft mijn telefoon weer opgehaald, maar 11 dagen later had ik nog geen enkel bericht ontvangen. Ik begon een beetje bang te worden of mijn telefoon wel aangekomen was. Dus ik voor de zekerheid contact opgenomen met SolidVision.
De telefoon bleek aangekomen en hij was toevallig de dag dat ik belde gecontroleerd. Na het weekend zou er een brief gestuurd worden naar mijn verzekeraar of de telefoon gerepareerd mocht worden.
Weer dagen lang niks gehoord dus zelf maar weer is gebeld met Connor en Davis. De telefoon werd gerepareerd, maar niet alle onderdelen waren beschikbaar. Daar waren ze op aan het wachten.
Na een week of twee vond ik het toch wel erg lang duren, dus voor de zoveelste keer contact opgenomen met Connor en Davis. Daar kreeg ik te horen dat ze bij SolidVision nog steeds niet alle onderdelen binnen hadden.
Afwachten dus maar weer.. Tot ik het een paar weken later toch echt zat was en WEER contact op heb genomen met Connor en Davis. Daar kreeg ik tot mijn vreugde te horen dat de telefoon eindelijk gerepareerd werd en ik hem aan het einde van de week terug kon verwachten.
Helaas had ik vrijdag nog geen telefoon ontvangen. Zoals ik al vermoedde kwam deze maandag's na het weekend. Wederom in een mooi kartonnen HTC Doosje met pen en poetsdoosje.
De telefoon zag er vrij netjes uit, de buitenkant was vervangen en er zat onderin het doosje een nieuw achterklepje voor mijn telefoon. Inderdaad onderin het doosje, waar de vorige keer de batterij zat. TUURLIJK, GEEN BATTERIJ MEEGESTUURD..!

Ik was het nu natuurlijk helemaal beu. Na 2 maanden krijg ik mijn 'gerepareerde' (hoop ik.. want ik kan het dus niet controleren) telefoon terug, zijn ze nu vergeten de batterij erin te stoppen!
De volgende dag dus meteen maar weer contact opgenomen met Connor en Davis, zij zouden contact opnemen met SolidVision dat de batterij niet meegeleverd is.
Wederom kreeg ik geen antwoord terug, dus heb ik een e-mail gestuurd naar Connor en Davis met daarin hetzelfde verhaal en dat ik binnen 2 dagen een antwoord verwachtte. Al was het een bericht dat ze ermee bezig waren.
Toen ik na 3 dagen nog geen e-mail terug had, heb ik ze maar weer is gebeld.
Door de telefoon werd mij verteld dat ze contact opgenomen hadden met SolidVision en die meldde dat er geen batterij meegeleverd was. Toen ik daarop heel verbaasd reageerde en vertelde dat ik 100% zeker ben dat die wel is meegestuurd werd ik vrij ruw behandeld en werd mijn probleem eigenlijk genegeerd. Als SolidVision zegt dat hij er niet bij zat, dan is dat zo. Ik ging daar dus niet mee akkoord, maar de man aan de lijn wilde mij daar niet verder mee helpen. Toen ik hem vroeg waarvoor ik dan betaalde voor een verzekering, zei hij tegen mij dat ik verzekerd ben om de kosten van de reparatie te dekken, maar niet voor een batterij. En ik mocht dit dus zelf op gaan lossen met SolidVision.
Op de vraag waarom ze niks van zich lieten horen en ik zelf weer contact op moest nemen, wilde de beste man overigens geen antwoord geven.

Helaas was SolidVision vandaag niet meer te bereiken vanaf kwart voor 5 (mensen vonden denk ik dat de werkdag lang genoeg had geduurd). Morgen dus nog maar eens proberen...

Mijn ervaring met SolidVision is dus niet al te best.. deze mensen schepen je heel makkelijk af door gewoon geen klacht te constateren. En doen er vervolgens super lang over om de telefoon te repareren. Waarna ze ineens de batterij kwijt zijn, en dan maar gewoon zeggen dat hij niet meegestuurd is.
Connor en Davis daarentegen laten nooit iets van zich horen, en blijken dus ook niet al te behulpzaam en klantvriendelijk te zijn.. Lekkere verzekering!

Edit: Ik heb 3 maart per e-mail contact gehad met SolidVision aangezien ze al gesloten waren en ik ze dus niet meer kon bellen. Daarin heb ik uitgelegd dat ik mijn telefoon en batterij weer op dezelfde manier heb teruggestuurd als ik hem van hun had ontvangen, en dat mijn batterij dus onderin het doosje lag.
Daarop kreeg ik als antwoord dat ze diezelfde dag nog een batterij per post aan mij zouden versturen.
De volgende dag (4 maart) had ik de batterij in huis. Inmiddels kan ik dus weer gebruik maken van mijn telefoon, nu nog afwachten of het originele defect (de trage verbinding en het slechte bereik) is opgelost.

Het lijkt uiteindelijk allemaal goed te zijn gekomen. Maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs...

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 05 apr 2011 00:10
door Nickker
mastrubatsu schreef:Beste allemaal.

Ik heb op het moment ook een defect toestel een HTC Touch pro 2.
Er zit uit het niets een olievlek achter me touchscreen. (spontaan onstaan)
Ik ga dus ook het traject in met conner & Davis.
Vanmorgen heb ik om 9:00 een claim ingediend helaas konden ze hem vandaag al niet op komen halen ondanks de mooie tekst voor 14:00 aanmelden die dag nog ophalen.
Dus de afspraak staat voor morgen tussen 8:00 en 17:00.
Ik ben benieuwd hoe dit af zal gaan lopen maar ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Gr een telefoon gebruiker :wink:
Hee alles leuk en aardig maar dit commentaar slaat natuurlijk nergens op!
quote van de site:
"U dient altijd een schade aangifteformulier in te vullen. Als u dit formulier op internet invult vóór 14:00 uur, dan proberen wij uw melding dezelfde dag te behandelen."

"behandelen" is iets anders dan 'ophalen'!

Verder is mijn Nokia N97 nu ook al voor de 5e keer opgestuurd en wordt tot op heden elke keer nog goed geholpen. Al zijn de reparaties niet altijd van hoge kwaliteit!
Tip is wel om echt aan te geven wat er is gebeurd en als je het niet weet iets te overdrijven, want ze schrijven tevens zelf dat ze het verzekeren!

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 30 aug 2011 10:23
door apalonia
Zoek zoek en nog meer mensen die niet blij zijn met deze maatschapij.
Ik Heb de verzekering bij belco... afgesloten voor mijn mobiel.
voor water -diefstal -val schade .
wat gebeurd er ik heb hem altijd in mijn broek zitten , maar nu ga ik naar de WC en valt hij er in . safe&sure wil niks vergoeden ze zeggen dat het mijn eigen schuld is dus dan vervald de verzekering . en wat dan het ergste nog is .. ze gooien me er gewoon uit. ben gewoon niet meer verzekerd. dat is makkelijk zeg.
ik bezwaar in gedient maar geen reactie. ze weer gebeld , alles weer uit gelegt maar te vergeefs ik krijg niks en heb gewoon nergens meer recht op :cry: :cry: :cry:
ik snap dat niet. ik neem een verzekering voor het geval er iets gebeurd en dan blijkt dat ze wel gewoon een jaar hebben geint maar niet uit willen betalen . lekker hoor :cry:
heb bij mijn vorige verzekering van kpn nooit problemen gehad koste wel iets meer maar nooit gezeur . moet helaas het nog een jaar uitzingen maar dan ga ik daar wel weer naar terug :mrgreen:

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 30 aug 2011 10:31
door apalonia
qrec schreef:wat een schijt bedrijf!
nog geen 2 maande geleden een iphone 4 gekocht.
deze gaat kapot. op 28 december komen ze hem ophalen.
en tot de dag van vandaag krijg ik telefoontjes met de vraag:
wanneer kunnen we u gsm ophalen?
blijkt daarna dat ze hem dus wel al in ontvangst genomen hebben.
en dat bekend was dat ik een nieuwe zou krijgen en deze binnen 2 weken zou ontvangen! nou ik heb nog geen telefoon gezien!
ik heb al 1000 keer gebeld en steeds gebruiken ze een andere smoes!
en wat die belcompany betreft met hun arrogante mederwerkers daar ben ik ook nog niet klaar mee zodra ik mijn telefoon terug heb.
ik bedoel het gaat om een telefoon van bijna 1000,-- !
zodra ik hem thuis heb ontvangen beindig ik meteen het verzekeringscontract.
en bij de belcompany zal ik ook nooit meer een telefoon halen!
ik ben het helemaal met je eens
ze hebben mij er uit gegooit en belcompany heeft me deze aan gesmeerd tewijl ik een goede had bij kpn en nooit geen gezeur met die verzekering heb gehad ,

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 22 sep 2011 15:42
door sbyn
Wow ik hoor hier zoveel slechte berichten over de verzekeringsmaatschappij.
Het is toch van de zotte dat je eigenlijk moet liegen om je telefoon gerepareerd te krijgen op hun kosten?.. En als je het door jezelf komt, kunnen ze zich weer beroepen op artikel 6 en hoeven ze dus niet je telefoon te repareren.. Maar wanneer doen ze dat wel? Volgens mij zijn de voorwaarden zo goed afgeschermd dat ze dus nooit je toestel te hoeven repareren als ik het zo lees.. Ik vind het vreemd.. Ik heb wel een verzekering van hun bij mijn telefoon afgesloten, maar ik heb er nog geen gebruik van hoeven maken.. En ik weet ook niet of ik nog wel deze verzekering afsluit bij mijn nieuwe telefoon.. het is eigenlijk gewoon geldverspilling. En fabrieksgarantie dekt ook genoeg. Trouwens heeft iemand wel eens waterschade gehad aan het toestel en vergoed gekregen door deze verzekeringsmaatschappij? Want ik vraag me af wanneer je dat wel vergoed krijgt...

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 22 sep 2011 16:10
door sbyn
Trouwens met de premie afschrijven is heel makkelijk.. Ze maken gebruik van automatische incasso.. Als je de verzekering opzegt, kun je dus de automatische incasso stopzetten met internetbankieren.. Krijg je vanzelf een brief thuis dat de verzekering is stopgezet blablabla.. ;)
Ben je er in ieder geval vanaf.. Ik heb iig nog geen problemen gehad met de verzekeringsmaatschappij zoals ik al had aangegeven.. maarja ik heb ook nog nooit een telefoon opgestuurd dus ik kan nog niet oordelen ;)
Ik ben benieuwd hoe het mij vergaat als ik hem moet opsturen..

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 23 sep 2011 18:13
door jooske
Nou, ik sluit me bij jullie aan!! Ik ben nu al 3 weken bezig iemand te spreken over de status van mijn telefoon (deze ligt nu al langer dan een maand daar), maar krijg op mails simpelweg geen antwoord en telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Word er gek van! Ik ben erg benieuwd of deze dan uberhaupt wel gemaakt wordt en of mij dat veel geld gaat kosten en of de rest van mijn telefoon heel is gebleven. Schandalig, wat een slecht bedrijf!!! zal het verloop maar even afwachten..

Re: Conner & davis insurance / safe & sure

Geplaatst: 01 okt 2011 13:04
door sbyn
Ik sluit me nu ook totaal bij jullie! Wat een kutbedrijf zeg!
Mijn telefoon heeft waterschade. Bij de belcompany werd gezegd dat alles wat buiten de fabrieksgarantie viel, werd gedekt door conner en davis, waaronder dus ook waterschade. Maarja eerst zeiden ze voor de telefoon dat ze de brief nooit hadden ontvangen.. dus moest ik een mail sturen. Had ik nog niet gedaan, maar toch krijg ik de volgende dag een brief in huis. Vreemd toch? Dus ze hebben de brief wel ontvangen.. Nou ja in ieder geval er stond in dat de telefoon niet werd gerepareerd en dat de verzekering is opgezegd. Dus nu flink erachter aan.. Slecht van de belcompany ook dat ze zeiden dat alles werd gedekt.. Maarja ik wil in ieder geval of een nieuwe telefoon, of mijn premie terug.. waar heb ik anders de hele tijd voor betaald? Ze kunnen gewoon mensen voor de gek houden met hun verzekering.. lekker geld innen maar als iemand een keer iets met de telefoon heeft beroepen ze zich mooi op artikel 6.. schade door eigen schuld.. Ik hoop dat dit nog flink in het nieuws komt, want er zijn echt veel mensen die gedupeerd zijn door dit ... bedrijf :@

Ik ga nu eerst mijn verhaal doen bij belcompany, hopen dat zij nog wat kunnen doen.. want nu heb ik een abonnement zonder telefoon.. lekker dan..
Wordt in ieder geval vervolgd..