LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Marnix,

De schatting is gemaakt aan de hand van hoeveel planten er zouden kunnen staan (oppervlakte).
Voor een aantal planten zijn weer zoveel lampen nodig. Waterpompen, filters enz.

Dit alles over een period. En voila een schatting.

De schatting in mijn geval zal best juist zijn. Maar de tijdsduur is genomen tot de tijd van ontdekking door mij, terwijl de plantage al een lange tijd verlaten was. Dit is ook waargenomen door de politie.
Dus die ene factor namelijk tijdsduur, scheelt ongeveer de helft van de rekening.
Dus zo'n schatting is maar een schatting. Probleem is dat ik er mee opgezadeld word. Als ik een schatting zou maken over de periode dat ik niet zeker weet dat de woning normaal bewoond is kom ik op de helft.

Maar dan nog, ik ben niet de dader, ik ben het slachtoffer!!

Er zijn zoveel dingen niet juist, dat ik maar begonnen ben met het opzeggen van de energielevering, en dat in ieder geval door een ander laat doen. Want elke dag dat er geen meter en stroom is kost mij geld. Inmiddels heel veel geld. En dan nog de herstel kosten.
Die NUON rekening is daar niets bij vergeleken.
In plaats van te herkennen dat zowel ik als de NUON beiden slachtoffer zijn van een misdrijf doet NUON gewoon maar wat en schuift het probleem door naar mij.

Inmiddels is al mijn spaargeld op, ook die van de kinderen, daarboven op een krediet. De hypotheek rekening en verzekeringen blijven gewoon doorlopen. Dus begrijp dat ik behoorlijk in de rats zit.
Nog even en ik ga zo in de stress dat mijn werk ook in gevaar komt.
Dus ik moet kalm blijven, beleefd, netjes alles doen. Geloof maar dat dat niet makkelijk is.

Gr,
Jean

tukker2
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2006 12:50

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door tukker2 »

Jean in drie dagen heb je veel informatie gekregen

Heb je er iets aan gehad ben je wijzer geworden.
In mijn ogen heb jij gelijk en sta in je recht maar als je voor de rechter staat zal die jou ook geloven?
Ook hij zal naar de bewijzen kijken die er zijn.
Een daarvan is, waar is de persoon die je appartement heeft gehuurd.
Heb je trouwens aangifte bij de politie gedaan
Stel je voor jij bent iemand die ergens een hennepkwekerij wil beginnen en huurt een huis als de zaken goed gaan betaal je steeds netjes de huur. Je hebt immers geïnvesteerd in de installatie
Als om wat voor reden de huur voor 5 maanden niet is betaald moet je afvragen waarom niet.
De zaken lopen immers goed dus geen reden om de huur niet te betalen.
Het is misschien mogelijk dat de persoon een nieuwe huisvesting heeft gekregen, de gevangenis.
Ik zou naar de politie gaan om te kijken of de persoon misschien vast zit.
Misschien helpen ze jou verder. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Voor jou is van belang dat die persoon boven water komt wat jij zegt is mooi maar jij moet je voor veel mensen bewijzen dat jij het niet hebt gedaan.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

nogmaals jij bent eigenaar van die woning en betekend dus uit eindelijk dat je de 7000 euro aan energiekosten zal moeten betalen.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Flappie,

Zoek het uit. En verlaat dit onderwerp, je levert namelijk geen enkel nuttig commentaar.
Vanaf nu sta je bij mij op ígnore' oftewel negeren.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Tukker2,

Ja er is aangifte gedaan, inclusief een goed signalement. Minstens drie personen hebben deze persoon gezien als de huur betaald werd.

En je hebt gelijk, misschien is hij wel opgepakt. Goeie tip, ik zal dat eens navragen.

Met vriendelijke groet,
Jean

Internet-police
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:16

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Internet-police »

Er zijn wel meer mensen die uit de schulden willen komen en een onzinnig verhaal ophangen. De huur ving je zwart en verder sprookjes bestaan niet, ja in je hoofd.

Al is de waarheid nog zo snel de leugen verliest het wel.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

@Internet-police,

Wat voor een onsamenhangend gebrabbel sla jij uit.

Contante betaling staat niet gelijk aan zwart geld. Er is in het verhaal verteld dat de huur contant werd betaald en dat is volgens mij nog steeds niet bij wet verboden.

Ik vind het knap dat jij over helderziendheid en mogelijk nog andere gaves beschikt om dit op afstand te kunnen constateren.

Kun je niet nog even in je glazen bol kijken waar die onbekende huurder nu is.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Internet-police,

Ha ha ha ha ha ha.

Huur zwart ontvangen. Das grappig. Heb je wel eens van box 3 gehoord?
Ik hoef niet over mijn schouder te kijken hoor. jij wel?

Hoe was die spreuk ook al weer.

De pot verwijt de ketel ..........

Internet-police
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 jul 2005 20:16

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Internet-police »

Pinokkio je neus is net zo lang als de verdwijning van je gasmeter zeg maar. Geld verdienen en illegaal energie aftappen is verboden. Je reageert te laconiek daarom val je door het mandje.

Betalen dus..........je brengt het leuk :lol:

Een ketel verbruikt energie en een mafketel nog meer :wink: :arrow: :idea:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

@Internet-police,

Lezen is een vak, volgens mij heeft een gasmeter niks te maken met het verbruik van stroom.

Maar goed, cocaine en andere toxische middelen kunnen soms problemen opleveren met het lezen.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

bonzai
hieronder jou reactie

Hou toch eens op met die overheersende flauwekul en rare eisen.
Jean hoeft helemaal niets aan te tonen.
Sinds wanneer is Nuon een onderafdeling van Justitie?
Met een huurkontrakt hebben jullie geen ene moer te maken.
Als ie een huurkontrakt zou willen overleggen kan ie dat beter doen in een kort geding bij een (doorgaans onpartijdige) rechter, i.p.v. bij een louter nieuwsgierige Nuon.
Trouwens, wie vertegenwoordig je nu precies, Nuon of Continuon?

nu mijn reactie

1) nuon heeft te handelen volgens de energie wet, deze geeft aan dat als er geen aanmelding is voor energie de eigenaar van de woning verantwoordelijk is voor het verbruik.
als de verhuurder een huurcontract kan overleggen dan vervalt de verantwoording voor de eigenaar en word deze door de huurder overgenomen.
met zo'n huurcontract is meneer dus uit de problemen
(en jou mening over wat redelijk is heeft hier dus niets mee te maken zo STFU en reageer eens op een volwasse manier (ik ben het zat om steeds een op de man gespeelde reactie te krijgen, ik ben hier vrijwillig en om te helpen))

2) ik werk op het CCC en als CCC agent vertegenwoordig ik bijde instellingen.
in mijn functie mag ik geen informatie aan retail geven over netbeheer

aan de post starter, ik stel voor dat je het fantastische advies hier op de site negeerd en naar een advocaat gaat om daar inzicht in je recht te krijgen. dan weet je teminste waar je aan toe bent (en dat het bovenstaande klopt)

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door flappie »

nogmaals NUON Retail is een afzonderlijke onderneming en behoort niet tot Continuion de netbeheerder.

tukker2
Berichten: 74
Lid geworden op: 26 jan 2006 12:50

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door tukker2 »

Mensen we gaan de 4de forum pagina in
Het is niet aan ons om te zeggen of hij gelijk heeft of niet dat is een taak van de rechter om dat uit te zoeken.
Het enige wat Jean vraagt is, alle hulp is welkom
Kritiek is niet wat hij vraagt en op zit te wachten dus probeer eens hulp te bieden

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
1) nuon heeft te handelen volgens de energie wet, deze geeft aan dat als er geen aanmelding is voor energie de eigenaar van de woning verantwoordelijk is voor het verbruik.
als de verhuurder een huurcontract kan overleggen dan vervalt de verantwoording voor de eigenaar en word deze door de huurder overgenomen.
met zo'n huurcontract is meneer dus uit de problemen
Misschien heb je het verhaal van Jean niet zo goed gelezen of begrepen.
Het illegaal aftappen heeft in zijn geval niets te maken met de reguliere afname (die Jean kennelijk op zijn naam heeft staan).
Nuon was door de politie gevraagd de (afzonderlijke) illegale installatie onschadelijk te maken.
Niet om de aansluiting, welke Jean op z'n naam had staan, 'onschadelijk' te maken.
Daar was immers niets mis mee.
Omdat Jean waarschijnlijk toch als 1ste verdachte beschouwd werd door de politie, kon/kan Jean de huurovereenkomst aan de politie tonen om zich vrij te pleiten van zijn betrokkenheid bij het kweken van wiet en alles wat daar bijhoorde.
De verdenking van zich afschudden is zo te lezen succesvol geweest, want ik lees nergens dat Jean door Justitie achterna gezeten wordt. :)
Echter, Nuon is in haar ijver te ver gegaan door - naast de illegale installatie- ook maar even de aansluiting van Jean te slopen.
Terwijl zowel de politie als de Nuon-medewerker ter plaatse geen rare dingen hebben geconstateerd.
(Later is dit zelfs nog schriftelijk bevestigt door Nuon.)
Jean hoefde/hoeft daarom niet zijn onschuld ook nog een keer te bewijzen tegenover Nuon.
Nuon moest/moet rustig afwachten -met de orginele aansluiting intact- wat een onderzoek van Justitie zou/zal opleveren t.a.v. werkelijke dader i.v.m. het claimen van de schade van de illegale installatie.
Meneer Jean heeft geen probleem, Nuon heeft een probleem (met een tot nu toe niet te vinden persoon)! :)
(en jou mening over wat redelijk is heeft hier dus niets mee te maken zo STFU en reageer eens op een volwasse manier (ik ben het zat om steeds een op de man gespeelde reactie te krijgen, ik ben hier vrijwillig en om te helpen))
Misschien wil je die zin nog eens herschrijven voor mij?
(Trouwens, ik wilde er nooit over beginnen, maar veel van je schrijfsels zijn voor mij wat moeilijk leesbaar.)
Wat is o.a. STFU?
Wie wil je vrijwillig helpen?

2) ik werk op het CCC en als CCC agent vertegenwoordig ik bijde instellingen.
in mijn functie mag ik geen informatie aan retail geven over netbeheer
Dan zul je het binnenkort misschien nog moeilijker krijgen met 4 petten op, als de vrijage met Essent doorgaat.
Ik zou de pet van Justitie daarom maar mooi laten liggen.
aan de post starter, ik stel voor dat je het fantastische advies hier op de site negeerd en naar een advocaat gaat om daar inzicht in je recht te krijgen. dan weet je teminste waar je aan toe bent (en dat het bovenstaande klopt)
Ach, ik wil Jean niet de mogelijkheid ontnemen eerst zelf eens z'n licht op te steken over zijn positie in dit geschil.
Hij heeft inmiddels al een paar ideeen opgedaan, lijkt mij.

Groet,
Banzai.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

Alco


Geplaatst op 10 Feb 2006 11:29 door Alco
Leuk hoor, dat jullie ook zo graag op de stoel van Justitie zitten.
Laat me raden .........
----------------------------------------------------------------------------------

Jij bent geen jurist...............ik wel Wink
Daar geloof ik niets van.

Banzai.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Ach, er zijn altijd mensen die van het slechte uitgaan.
Ik heb daar niet zo'n moeite mee.

Inmiddels wat ideeen opgedaan, en daar ga ik mee aan de slag. Ik wil niet helemaal onvoorbereid aan een kort geding of rechtzaak te beginnen.
Plan is om bij een ander energie bedrijf een aansluiting te regelen.
Ik heb dan weer energie, daar is het mij om te doen zodat ik verder kan.

De rekening van de NUON. Tja ik heb al een brief gestuurd dat ik die rekening niet accepteer. Van mij mogen ze die rechtzaak zelf opstarten. In hun eigen brief spreken ze zich zelf tegen, wat heel erg zwaar zal wegen bij een beslissing die de rechter zal nemen. Dus ik ben daar inmiddels niet meer zo bang voor.

Mocht het andere energie bedrijf niet willen leveren, omdat er misschien onderling gegevens worden uitgewisseld en het bedrijf het niet betrouwbaar genoeg vind om bij mij een aansluiting te plaatsen, dan zal een kort geding aangespannen worden om NUON te verplichten de aansluiting te herstellen.

Ik heb de voorwaarden van de NUON goed gelezen, en daarin staat niets wat dit zou kunnen tegenhouden.

Mooi klusje voor aanstaande maandag.

@Banzai, bedankt voor de serieuze reacties op een serieus probleem.

Het beste is om figuren met alleen maar rare opmerkingen 100% te negeren. Soms is dat moeilijk als er op de persoon gespeeld wordt of wanneer er emoties in het spel zijn. Op internet noem je zoiemand een trol. Het is alleen maar uitlokken van reacties en die reacties is waar ze van leven. Een normaal leven hebben ze namelijk niet en hebben een ernstig verstoorde blik van de wereld om hun heen.

Als er een moderator op deze site is, er staat u wat werk te doen, dit is namelijk niet het enige onderwerp wat verstoord wordt door diezelfde figuren. Een uitsluiting zou wenselijk zijn.

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Janneke B »

Is Banzai soms Jean of is hij de huurder :?: Werkt Banzai soms bij Oxxio en heeft hij de meter meegenomen naar huis :?:

Zal deze zaak ooit opgelost worden of ligt de waarheid zoals gewoonlijk ergens in het midden :?:

Eens zullen we het weten :roll:
Geplaatst op 11 Feb 2006 02:56 door puma73


--------------------------------------------------------------------------------



Maar goed, cocaine en andere toxische middelen kunnen soms problemen opleveren met het lezen.
Of is het toch puma73 want die handelt blijkbaar in drugs :lol:

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Janneke B.:

Doe je maar zo dom, of ben je zo dom?
Bedankt voor je interessante bijdrage aan deze discussie.

Banzai.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@Jean:

Jij bedankt voor je opmerking over Chanmaster.
Ik vond 'm eerlijk gezegd ook al lange tijd 'wat merkwaardig' overkomen.
Of ik moet mij sterk vergissen, maar ik denk dat iemand - met het leed van anderen - inmiddels een handeltje begonnen is en/of zijn eigen fantasiewereld aan het uitbreiden is.
Efin, men kan in ieder geval niet zeggen dat je over 1 nacht ijs gaat.
Zeg dat maar uit mijn naam tegen de rechter. :D

Succes.
Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

laat ik het versimpelen

1) we hebben een pand waar persoon 1 op staat ingeschreven
2) we hebben een illegale aansluiting die naar dit pand loopt
3) we hebben persoon 1 die aangeeft dat dit gedaan is door persoon 2
4) er is geen bewijs van huur door persoon 2 van de woning laat staan bewijs van het bestaan van deze persoon!

nuon stopt de levering met meneer (door de meter weg te halen) om dat nuon in dit geval uitgaat van fraude door de woning eigenaar
het is namelijk ongeveer de meest gebruikte smoes bij energiefraude
"ik was het niet, ik heb alles verhuurd"

de bewijslast ligt dan ook bij persoon 1 en deze heeft zonder huurcontract verhuurd
daardoor kan deze het niet aantonen en is dus verantwoordelijk voor de fraude.

het maakt trouwens niet uit bij stroom buiten de meter om of u een draadje direct bij de meter aansluit of aan de overkant van de straat
de stroom word in uw woning gebruikt en is niet op de meter!

om een lang verhaal kort te maken.
verhuur nooit zonder huurcontract! dan kan dit ook niet gebeuren.

Gesloten