Pagina 3 van 5

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 16 mar 2006 21:04
door toppie28
Ook ik heb tele2 digitaal besteld.
Dat was in januari en alles ging goed, digibox geleverd binnen twee week.
Aangesloten internet en telefonie, maar het laatste was voip 2 inplaats van voip1 dus dat werkte niet.
Aantal keer gebeld en dat had ik beter niet kunnen doen, daarna lag alles plat!!! Geen internet geen telefoon (wel van kpn) tot op heden is het nog niet zoals het wezen moet.
Misschien nog een tip, alleen als het status lampje van de digibox constant
brand kun je met je internet stoeien.
Aan een ieder succes

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 19 mar 2006 10:41
door anson.ringenoldus
Ik heb sinds midden december versatel voetbal compleet.
De installatie ging goed, maar het heeft tot midden januari geduurd voordat ik internet had.
Ondertussen had ik wel voor de maand december betaald.
Toen mijn internet opeens midden januari wel werktte heb ik meteen een mailtje gestuurd naar de klantenservice.
Binnen een week kreeg ik een brief dat ik restitutie kreeg van het abbonenemtsgeld.
En inderdaad, voor de maand februari hoefde ik inderdaad op wat telefoonkosten die ik gemaakt had na niks te betalen.
Tot afgelopen maandag werktte alles perfect, maar maandag viel m'n telefoon uit en was ik dus niet bereikbaar.
Ook m'n internet lag er konstant uit.
Deze problemen zijn donderdagmiddag weer opgelost.
Er bleek een defekte kaart te zitten in de DSLam (in de centrale dus).
En deze kaart is dus vervangen.
Daarna heb ik ook geen enkel probleem meer.
Er zijn echter twee dingen waar ik niet zo tevreden mee ben.
Als je versatel voetbal compleet afsluit krijg je de optie om voor € 5 per maand ook overdag onbeperkt gratis te bellen.
Dit moet je binnen twee maanden aanvragen want daarna is dat dus niet meer mogelijk.
Wat ik dus helaas mocht ontdekken.
Het tweede probleem is dat het (nog) niet mogelijk is om een tweede mediabox aan te melden.
Ik heb namelijk een tweede mediabox op de kop weten te tikken en deze staat in m'n slaapkamer.
Dit zou moeten werken, want ik heb m'n andere mediabox ook in m'n slaapkamer aangesloten gehad via twee highspeed devolo adapters (ethernet via het lichtnet).
Dit blijkt dus een software matige beperking want het modem heeft ook twee ethernetaansluitingen voor mediaboxen.
Ik ben nu dus op zoek naar iemand die z'n mediabox niet gebruikt en niet aangemeld heeft en die mij zijn account "wil lenen" zodat ik mijn 2e mediabox kan aanmelden.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 19 mar 2006 22:58
door taskforce2
NIET DOEN. Zit sind begin november bij tele 2 en vanaf het begin gezeur gehad met de klantenservice. Het aansluiten ging niet goed. De monteur wist gewoon niets, en deed ook niets om het probleem op te lossen. Hij zei sorry u moet maar bellen met de klantenservice. Hier kreeg ik geen normale antwoorden alleen we zoeken het uit. Ik heb hierna zelf alles nog eens gechecked en opnieuw aangesloten en toen werkte het wel. Het omzetten van mijn nummer is pas in december gebeurd omdat er geen monteur was geweest om de spullen aan te sluiten na de storing. Ik werkte toen al bijna 1,5 maand met internet van tele2. Na ongeveer 5 uur te bellen in totaal heb ik ze kunnen overtuigen dat het allemaal in orde was en dat de lijn moest worden omgezet. Vanaf 16 novemeber is het niet meer mogelijk om te vpnnen met het modem dat wordt meegeleverd. Dit geld niet voor alle soorten vpn maar alleen voor de high security verbindingen zoals checkpoint,netscreen en cisco. Tele2 doet hier niets aan. U moet maar een zakelijk abbonement nemen. Voor 16 november werkte het wel. Rond deze periode heeft tele2 een modem firmware verspreidt. Het modem dat word meegeleverd is een ramp, hij is door tele2 helemaal dicht gezet en de wireless is waardeloos en slecht te beveiligen. Ook is er geen nummerherkenning op sommige toestellen (siemes gigaset werkt niet) klantenservice koop maar een ander toestel. Alle andere doen het wel. Televisie is redelijk maar soms blokkerig. Je kan maar een decoder krijgen.

Conclusie

Internetverbinding/snelheid : Redelijk zeker geen 20mb.
Modem : waardeloos
Telefonie : redelijk, geen backup mogelijk bij uitval
Klantenservice : Welke klantenservice :lol:

Per november weer terug naar Xs4all, dan maar meer kwijt maar wel normaal kunnen internetten.

Oj ik kom uit regio utrecht dus daar is het ook niet zo best.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 25 mar 2006 17:54
door Abdelimy
UPDATE:

Status van de aanvraag is op 1 na laatste aangevinkt, de order is technisch opgeleverd en de modem wordt verstuurd. Verwachte oplevering 30 mrt. Dus nu ff afwachten, hoop dat alles goed gaat.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 25 mar 2006 18:48
door Consumentt
Inmiddels ben ik 11 dagen sinds de nummerportereing niet meer te bellen op mijn vaste lijn.
Zit met smacht te wachten tot de termijn in mijn in gebreke stelling is verlopen dan kan ik op zoek naar een fatsoenlijke provider, die niet alleen een beter product levert, maar vooral een die een fatsoenlijke klantenservice heeft en je niet laat barsten als de meuk niet werkt.

Dacht vanmiddag even dat ze er aan bezig waren want ik had een uurtje of zo geen verbinding en halverweg waren mijn modem instellingen veranderd, maar nee hoor er is helemaal niks veranderd, nog steeds geen goede telefonie, nog steeds niet de goede snelheid.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 27 mar 2006 13:17
door petra_leo
Absoluut niet doen !!!

We hadden internet via verstatel 2 mbit, nu overgenomen door tele 2 en die hebben een mooie aanbieding, 5 euro goedkoper dan we hadden en 2 maal zo snel.

Dit zou 13 maart aangesloten moeten zijn, modem aangesloten en toen brande de lampjes adsl en inet niet, na 2 dagen bellen hebben ze daar eindelijk een knop omgezet zodat nu wel het adsl lampje ook groen brandt. Het inet lampje blijft echter rood, het enige wat tele 2 aanraadt is reset het modem, na ongeveer 20 keer resetten snappen ze ook zelf dat er iets bij hun vandaan niet klopt.

Nu weten we zelf dat we buiten een oude kast hebben staan van de gemeente ofzo waar de vebinding moet binnenkomen. Toen we een paar jaar geleden versatel kregen moest er een monteur langskomen om daar handmatig iets in om te zetten. Bij de nieuwere modellen kan dat op afstand, bij onze wijk helaas niet.
Nu wachten we al anderhalve week om een simpele afspraak te kunnen maken met een monteur, maar zelfs de afspraak maken lukt niet.

Je komt niet voorbij de klantenservice en die willen of kunnen alleen de monteurs maar een mailtje sturen.

Met andere woorden je bent overgeleverd aan wanneer een monteur eindelijk eens besluit contact op te nemen. Nu las ik hier eerder dat iemand al een half jaar wacht dus dat belooft wat.

Een collega is overgestapt met hetzelfde pakket en ook daar doet zijn internet het nauwelijks, inplaats van 4mbit heeft hij 265bmb, nu dat schiet ook lekker op.

Radar pak alstjeblieft tele2 eens aan, wat wij als consument krijgen totaal geen voet aan de grond daar

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 27 mar 2006 13:45
door anson.ringenoldus
Tja, ik ken dit probleem.
Maar dat heeft niks te maken met die kast buiten hoor.
Het probleem zit in de centrale en het is vrij simpel.
Het modem krijgt z'n configuratie van die centrale en dat bestandje komt dus niet over.
Dit probleem heeft bij mij ook een maand geduurt.
Maar de enige troost is dat je het abbonementsgeld over de periode dat je geen internet hebt netjes terug krijgt zodra je weer internet hebt.
Hiervoor moet je dan wel even een mailtje naar de klantenservice sturen.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 27 mar 2006 23:49
door rovanitel
Enige tijd geleden heeft de consumentenbond onderzoek gedaan naar de kwaliteit van (versatel)tele2 internet en televisie. Dit kwam mede omdat er in de aanloop fase (het is een gloednieuw netwerk) nog al wat klachten kwamen. De consumentenbond heeft geen negatief commentaar en aanbevelingen gedaan. Kwaliteit valt dus binnen het consumentenbond eisen pakket.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 28 mar 2006 10:32
door ruudhend
Verwijderd

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 30 mar 2006 14:39
door Abdelimy
Yes!!

Inmiddels vandaag verbinding opgeleverd en aangesloten.....

... en alles doet t! :D

om en na bij de 1 MegaByte per seconde, dus snelheid is 2x zo snel, weet niet of het tijdelijk of permanent is.

Telefonie doet t ook goed, veeeel betere kwaliteit van Wanadoo.

Kortom goed gedaan Tele2!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 30 mar 2006 14:44
door ruudhend
Hi,

Das mooi. Nu maar hopen dat het blijft werken....
Ik heb maar 2 maanden mogen jubelen (het heeft ooit
gewerkt bij me) en nu.......... kommer en kwel :(
Veel plezier.

Gr. Ruud

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 01 apr 2006 01:41
door Mako
Wat mij erg opvalt is dat er een stuk of 6 mensen zijn die continu in allerlei posts hetzelfde probleem schetsen. Erg jammer. Heb hetzelfde pakket, en bij mij functioneert de boel probleemloos. Zeuren is natuurlijk ook een vak.
:shock:

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 01 apr 2006 09:35
door Consumentt
@Mako

"Zeuren" doen mensen als iets wat als geweldig wordt aangeprezen

A Niet werkt

EN

B Niet wordt verbeterd

Let op de combinatie. Mensen vinden het minder erg als er een storing of een tekortkoming is en ze dan fatsoenlijk geholopen worden.
Maar als het slecht werkt EN je wordt niet geholpen en krijgt bij het vragen om hulp de indruk dat het ze geen reet intreseert of het bij jou nu wel of niet werkt, dan ga je "zeuren"

Ben benieuwd Mako wat jij doet als het zaakje bij je uitvalt of de snelheid tot inbelmodem laagte daalt en ze je vervolgens weken zonder aansluiting laten zitten oid.

Dan ga je zeker lijdzaam af zitten wachten en tegen iedereen zeggen dat het allemaal zo geweldig is dat Tele2.

Of ga je dan (onder een andere naam) hier op het forum zitten "zeuren" zodat maar zoveel mogelijk mensen je teksten lezen en daarom besluiten om maar een andere (en mogelijk betere) provider kiezen dan Teleprut!

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 02 apr 2006 17:01
door Sterl
Begin niet aan een Tele2contract.
De rest van de ellende zal ik je besparen. Ongelooflijk, wat een zooitje bij dat bedrijf. :cry:

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 03 apr 2006 22:25
door Inter
Gelukkig zijn er nog zat mensen waar het nu wel allemaal prima werkt .
Heb wel geen voetbal of TV van ze maar ik ben er één van.

Helaas is het zo dat deze produkten nog niet echt overal stabiel zijn .
Dat is ook de reden om daaraan gewoon niet aan beginnen.
Eens zal het wel een keer goed komen maar wanneer is nu de vraag.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 06 apr 2006 00:16
door omeolaf
Ik ben Tele2 klant. Ik heb nog net een contract afgesloten bij Versatel en heb dus 20Mb, telefonie en voetbal. Internetsnelheid bij mij is mega hoog (richting 15Mb) en telefonie werkt perfect. Mijn voetbal werkt niet omdat ik bij een update bij mijn decoder de stroom heb onderbroken en daarmee een software probleem heb veroorzaakt. (Stond op de site maar had ik niet gelezen.)

De verkochte snelheden zijn snelheden tot. Dit houdt in dat deze altijd langzamer kunnen zijn. Fair-use-policy kan ook vertragend werken, maar gelukkig is het effect minder dan bij kabelaars. De afstand van de consument tot de centrale is bepalend voor de maximaal haalbare snelheid.

Ondanks het uitvallen van de voetbal mogelijkheid (en inmiddels televisie; ik heb me ge-upgrade) moet ik zeggen dat ik best tevreden ben. Na installatie door een monteur heb ik getekend voor een werkende situatie. Nu worden alleen doe-het-zelf installaties aangeboden waarbij als consument alsnog een monteur gebeld kan worden. Op zich is de doe-het-zelf niet ingewikkeld.

Over de provider. Ik heb voorheen bij planet gezeten. Ben daar altijd heel tevreden over geweest. Goede helpdesk. Wel duur. Ik ben nu overgegaan naar Tele2 omdat me dit gewoon veel geld bespaard op jaarbasis. (Zelfs met een 12 maanden contract analoog omdat ik ISDN had) Die besparing moet ergens vandaan komen. Ik vind het logisch dat het servicegehalte dus mogelijk lager zou liggen.

Maar... ik heb voor de decoder een aantal keer contact gehad en ben steeds correct en goed geholpen. De installatie vond twee weken voor de mogelijke datum plaats omdat ik zag dat er een afspraak ingepland kon worden en zelf heb gebeld. Kortom, ik heb over de service niet veel te klagen gehad.

Let wel. Ik zeg niet dat dit een standaard is, maar ben niet overtuigd dat problemen de standaard zijn. Ik maak per dag zeker 1 fout op 100 dingen die ik doe. Dat maakt in mijn werk niet direct een verschil. 1% van alle abonnees bij een provider wordt een ander verhaal. Doen zij het slecht? Misschien niet slechter dan ik mijn werk doe.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 07 apr 2006 15:39
door Seth_Logan
Tele 2 maakt echt niet gebruik van KPN... anders zouden er ook niet zoveel problemen zijn. Maar je moet wel over een vaste aanluiting beschikken wil je VOIP van Tele 2 kunnen krijgen. Overigens geldt hetzelfde voor ADSL van KPN en dochters. Tele 2 heeft een vaste lijn nodig om die te importeren. Waarom dat zo is heeft nog nooit iemand aan mij uit kunnen leggen.

Terug naar de vraag:

Tele 2 heeft volgens mij een prima aanbod... als je niet teveel belt. Bij Tele 2 kun je de gesprekskosten namelijk niet *afkopen* zoals dat bij KPN enzo wel kan. En... als je niet teveel storingen verwacht. Tele 2 maakt gebruik niet gebruik van de kabels van KPN voor haar diensten zoals Wanadoo, maar van de kabels van BBned/Veratel. Hoe zit het met storingen? Is Tele 2 dan verantwoordelijk of BBned?

Succes

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 07 apr 2006 16:03
door queenfan
Seth_Logan


Geplaatst op 07 Apr 2006 15:39 door Seth_Logan


--------------------------------------------------------------------------------

Tele 2 maakt echt niet gebruik van KPN... anders zouden er ook niet zoveel problemen zijn. Maar je moet wel over een vaste aanluiting beschikken wil je VOIP van Tele 2 kunnen krijgen. Overigens geldt hetzelfde voor ADSL van KPN en dochters. Tele 2 heeft een vaste lijn nodig om die te importeren. Waarom dat zo is heeft nog nooit iemand aan mij uit kunnen leggen.

Terug naar de vraag:

Tele 2 heeft volgens mij een prima aanbod... als je niet teveel belt. Bij Tele 2 kun je de gesprekskosten namelijk niet *afkopen* zoals dat bij KPN enzo wel kan. En... als je niet teveel storingen verwacht. Tele 2 maakt gebruik niet gebruik van de kabels van KPN voor haar diensten zoals Wanadoo, maar van de kabels van BBned/Veratel. Hoe zit het met storingen? Is Tele 2 dan verantwoordelijk of BBned?

Succes
Kleine correctie Iedereen die ADSL levert maakt gebruik van KPN, hoe anders komt het dan aan in je woonkamer????

Juist ja via KPN.

Dat je geen kosten betaald aan KPN is een afspraak tussen KPN en je provider maar de kosten zijn er wel.

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 08 apr 2006 12:23
door Consumentt
@queenfan: kleine correctie

1 Bekabeling

Voor de kabels naar je huis is het zeer waarschijnlijk KPN. Daarvoor betaal je ong € 10 (zgn kaal koper). Dit bedrag wordt via je abo geind

2 ADSL carrier

Hiervoor zijn verschillende partijen in het spel. Meest bekende zijn KPN, BBned, Versatel. De kosten ook via je abo geind.

3 Service provider

Dit is partij waar je je abo hebt afgesloten. Deze zorgt voor alle diensten en voor de afdracht van de netwerkkosten.

Het is dus iets ingewikkelder dan eerder geschetst.

Bij Tele2 is het dan ook nog zo dat Tele2 oud (voordat ze Versatel overnamen) met KPN als carrier werkte (Versatel dus niet). Afhankelijk van wanneer je abo bent geworden en welk product zit je dus wel of niet op het KPN netwerk. (bijv. Tele2 compleet Lite = KPN en Tele2 compleet 4Mbit ≠ KPN)

Re: Tele2 Compleet: doen of niet doen?

Geplaatst: 08 apr 2006 16:00
door Seth_Logan
Yep