LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wij bellen u terug, na een half jaar

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Persoonlijk vind ik u toch een enge man met enge ideeën.

Ik denk dat u zich soms belachelijk maakt.

Langhaar

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door opa »

@Opa: ik vind het echt sneu dat u zich voortdurend belachelijk maakt met blaten dat uw generatie zo geweldig was,
werkmeesteres:

Excuus u moet mij geen dingen in de mond geven die ik na mijn beste weten nergens in dit forum zo heb opgeschreven.
Ik beweer namelijk het tegendeel, dat als we niet oppassen we een maatschappelijk onrust krijgen zoals voor de oorlog.
U bent een heel enge man vind ik, een starre, vooringenomen,
rechtlijnige man.
Dank u wel voor uw respect en dat ik mijn mening mag zeggen.

tomopweg
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 feb 2006 23:48

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door tomopweg »

Ik moet toch weer even reageren op AHW.

Wie is nu eigenlijk een raar mannetje?
Gelukkig kunnen wij een half uurtje per dag achter de computer kruipen, jij bent in een betere positie want het lijkt wel of je uren achter elkaar hier de mensen voor de gek probeert te houden. We weten niet wat jou bedoelingen hiervan zijn maar het lijkt erop dat er mensen zijn die zich hieraan beginnen te ergeren. Indien je niet hebt meegemaakt wat de meeste mensen hier wel aan den lijven hebben ondervonden heb je gewoon het recht niet om hier een oordeel over te geven. En ja, iedereen mag schrijven wat hij wil enz. maar je maakt je beslist belachelijk met je uitspraken. Het lijkt mij verstandig als de mensen hier op het Forum jou links laten liggen en niet meer reageren op de domme uitspraken van jou.

Tom

fun30
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 feb 2006 13:16

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door fun30 »

AHW oordeel over je zelf en niet over andere, toon respect en oordeel niet over persoonlijke situaties waar je niets van afweet.

Maar ik wou dat ik net als jij, het geld had om een scholing te betalen.
Tevens ben ik van mening dat je wel plezier in je werk moet hebben. Verder moet een baan ook een zekere uitdaging hebben. Lijkt mij ook niet leuk als je elke dag met tegen zin aan het werk moet. Kennelijk vind jij dat geen probleem.

Ik hoop dan ook twee dingen voor jou: dat het bedrijf niet failliet gaat en dat je slaagt voor je scholing zodat jij te minsten wel over je eigen toekomst kan beslissen. Dan hoef je niet mee te maken wat een hele hoop mensen hier wel mee maken.
Mocht je toch reïntegreren, via een reintergratiebureau, dan wil ik nog wel eens zien of je er dan nog zo over denkt.

fun

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Langhaar: Waarom reageert u nu wel (met een inhoudsloze kreet), maar beantwoordt u mijn vragen niet? Is er eindelijk, na jaren van brute mishandeling door re-integratiebureaus, eens iemand die u wil helpen en dan geeft u niet thuis..??

@opa: ik vind u eng en ik vind u star, vooringenomen en rechtlijnig. Dat ik dat vind is net zo goed mijn vrijheid van meningsuiting. Het zou respectloos zijn als ik u zou schofferen. Als ik u raak met mijn opmerkingen dan spijt me dat. Uw laatste opmerkingen snap ik ook niet. U geeft af op 'jonkies', u heeft het steeds over de ouderen die het allemaal veel beter weten toch? En waarom komt u niet trug op uw sollicitatiebrief-blunder?

@Tomopweg: u heeft een vreemde manier van niet meer reageren, dat moet gezegd. Waarom mag ik eigenlijk niet oordelen over iets dat ik niet heb meegemaakt? Heeft u bijvoorbeeld de tweede wereldoorlog meegemaakt? Zo niet, heeft u er dan ook geen oordeel over? Met welke uitspraak maak ik me precies belachelijk? En waarom gaat u de inhoudelijke discussie niet aan dan?

@Chanmaster: 'weinigen' is niet hetzelfde als 'geen'. Overigens, wat bedoelt u toch steeds met die reiskosten? Is dat hetzelfde als die enorme telefoonkosten van die forumdeelnemer die niet even één keer per negen maanden kon bellen? En welke mensenrechten worden er door de bureaus geschonden? Dat lijkt me dan een zaak voor het Europees Hof!

Ik zal het maar weer eens samenvatten: het enige dat RIbureaus doen is proberen mensen te helpen met het vergroten van hun kansen op de arbeidsmarkt, meer niet, minder ook niet. Geen goede ervaringen? Ga naar een van de andere 1400 bureaus.
Mijn aanbod aan Langhaar, waar hij helaas niet op ingaat, geldt ook voor de andere forumdeelnemers: wie een serieus advies wil om zijn of haar kansen te vergroten, mag dit vragen via dit forum. Dan kan ik daar inhoudelijk op reageren en hebben we het tenminste weer over iets opbouwends.

Groet AHW

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste AHW.

Ik val U niet in persoon aan maar spreek mijn bezorgdheid uit over een aantal aspecten en feiten. Om in de huidige tijd, onder de actuele condities, te komen met reïntegratiebureaus zonder daarbij dan ook de werkgelegenheid te met goed resultaat te bevorderen is te vergelijken met het uitnodigen tot het gaan vissen op het droge. De insteek had goed kunnen zijn wanneer de reïntegratiebureaus ook een zelfgenerend productiesysteem zouden hebben waarmee de salarissen der betrokkenen uit de opbrengsten daarvan betaald werden. Het is nu lood om oud ijzer. Wie van een uitkering leeft wordt hoe dan ook door de staat onderhouden en juist die kosten doen afbreuk aan het bruto nationaal inkomen. Het geld wat uitgegeven wordt aan die werklozen is juist hard nodig om de economie te stabiliseren zodat er ruimte komt voor integratie van nieuwe producten en dus uiteindelijk werkgelegenheid schept.

Chanmaster

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Chanmaster: Ik denk dat het met de kosten en baten van de RIbureaus nog wel meevalt. Een traject zonder plaatsing kost ongeveer 2500 euro, met plaatsing het dubbele (geschatte bedragen). Stel dat 10% een baan vindt door een traject (als dit al meetbaar is, maar even voor de duidelijkheid). Ga eens uit van 100 man met een uitkering die nog 5 jaar duurt. Van 10 man stopt de uitkering. Dat bespaart zo ongeveer 60 maanden maal 3000 euro (allemaal geschat) is 1,8 miljoen. De trajecten hebben dan (90x2500) plus (10x5000) is 275.000 gekost.
Ik kan niet zo goed rekenen hoor, maar volgens mij is dit een aardige indicatie?
Groet AHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door opa »

Beste werkmeester(es),
Dat ik dat vind is net zo goed mijn vrijheid van meningsuiting.
U geeft of wil een toon aan de diswcussie geven, waar ik niet zo van ben gecharmeerd.
Het zou respectloos zijn als ik u zou schofferen. Als ik u raak met mijn opmerkingen dan spijt me dat. Uw laatste opmerkingen snap ik ook niet. U geeft af op 'jonkies',
u heeft het steeds over de ouderen die het allemaal veel beter weten toch?
Inderdaad, dat de jonkies dezelfde fouten maken als de jonkies van vroeger alleen dan nog even een beetje extremer dan pakweg 60 jaar terug.. begrijpt u nu wat ik betoog?
En waarom komt u niet trug op uw sollicitatiebrief-blunder?
Pardon?
Volgens mijn beste eer en geweten heb ik daar inmiddels al meerdere keren riant en zelfs uitvoerig met voorbeelden uit de praktijk, op gereageerd.
(mijn epistel over de sollicitatie met 50 sollicitanten die alle 50 door een RiB, prachtige brieven hebben leren schrijven en daardoor de verkeerde man/vrouw op de verkeerde plek is terecht gekomen.....

prettig weekend

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa:
U kunt niet van mijn mening gecharmeerd zijn, dat laat me koud. Ik zet er ook m.i. geen toon mee. Denkt u er even aan of de jongeren op dit forum zich niet constant gekleineerd voelen door u? Wat voor toon zet u daarmee zelf?

Voor wat betreft jong versus oud: u roept hier een tegenstelling in het leven die nergens voor nodig is. Veel oudere mensen hebben door levenservaring andere inzichten, dat klopt. Maar er zijn er minstens zo veel die al die jaren niets wijzer zijn geworden. Daarentegen zijn er zat jongere mensen te vinden die een veel betere kijk op dingen hebben dan velen van uw leeftijd. Dat generaliseren maakt dat ik u eng vind. Als geschiedeniskenner moet u toch weten dat generaliseren heel gevaarlijk kan zijn.

Ten aanzien van uw sollicitatiebrieven-betoog heeft u nog niet inhoudelijk gereageerd op mijn stellingname, namelijk dat briefselectie wel degelijk plaatsvindt, of de goede man nou op de goede plek komt of niet. Goede brief=eerder uitgenodigd worden!

Ik merk trouwens dat het op dit forum erg moeilijk is om een inhoudelijke reactie te krijgen op een inhoudelijk argument..! :cry:

GrAHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door opa »

Beste werkmeester,
Daarentegen zijn er zat jongere mensen te vinden die een veel betere kijk op dingen hebben dan velen van uw leeftijd.
Opa heeft diverse bestuursfuncties binnen het verenigingsleven en denkt een rdelijke kijk te hebben op de levensvisie van jongeren.
Vraag:
Kijkt u wel eens naar jeugd discussie programmas op TV bijvoorbeeld RondomTien? Volgt u de JOVD, of JCDA of jongere vd PVDA. Wat vindt u van de manier van spreken, he zeg, weet je.
Wat vindt u bijvoorbeeld van de mening van de nieuwe jongemens vd PVDA, die v Hulten? Ik bedoel, die jongelui weten nog helemaal niets van deze wereld en kletsen of ze de wijsheid al in pacht hebben.
Ik merk trouwens dat het op dit forum erg moeilijk is om een inhoudelijke reactie te krijgen op een inhoudelijk argument..!
Dit komt dat u halverwege uw betoog uw argumenten 180 graden veranderd..... U vroeg aan mij om voorbeelden van de nutteloosheid voor cursus sollicitatiebrieven schrijven en dito nutteloosheid van de voorselectie. Met het praktijkvoorbeeld toon ik dit haarscherp aan en is antwoorden op uw vraag.

mattijs1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2006 19:13

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door mattijs1970 »

hallo,
ben nieuw hier op t forum en zit redelijk gefascineerd te lezen. compliment voor AHW, het is makkelijker om hier te gaan schelden op allerlei bureau's dan het is om duidelijk stelling te nemen en daarmee tegen de stroming in te roeien.

Persoonlijk denk ik dat we met de hele reintegratie-sector de plank volledig misslaan. De enige manier waarop een grote groep mensen weer aan het werk komt, is het vergroten van het gat tussen uitkering en minimumloon. Zolang er onvoldoende financiele prikkel is, zal (uitzonderingen daargelaten) niemand hard gaan lopen voor één of ander (al dan niet gesubsidieerd) prut-baantje. Probleem blijft het gegeven dat veel werk goedkoper in het buitenland gedaan kan worden. Of het uitkeringsniveau dus naar beneden moet: ja! Uitsluitend omdat verhogen van minimumloon geen optie is omdat met een hoger minimumloon je geen betaalbare producten/diensten kan leveren.
Op het moment dat de economie iets aantrekt en werkgevers redelijk flexibel mensen kunnen inhuren (en eventueel weer kunnen ontslaan), zullen zij dat zeker doen. De starheid van het nederlandse ontslagrecht maakt werkgevers zeer schuw.

Overigens is het volledig duidelijk dat de herkeuringen veel ellende met zich meebrengen, dat een aantal mensen die met recht een wao-uitkering ontvingen daardoor nu in allerlei, bij voorbaat kansloze reintegratietrajecten geperst worden is diep triest. Dat het bestaande wao-systeem aangepakt is, is zeker te verdedigen, de bij de herkeuringen gemaakte fouten zijn dit echter absoluut niet.

gr.,
Mattijs

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Opa:
Ma Tokkie heeft ook een aparte manier van spreken, en die is toch echt van uw generatie..! :wink:
De personen uit uw voorbeeld zeggen me slechts gedeeltelijk iets, maar al zou ik ze goed kennen, dan nog zou ik niet op basis van hun voorkomen een hele leeftijdsgroep over één kam scheren.
Uw taalfouten zijn toch ook niet illustratief voor uw gehele generatie..?

@Matthijs: Dank voor het compliment. Volgens mij ga je zelf ook voor de inhoudelijke discussie; ben benieuwd naar reacties.
Geld kan inderdaad een prikkel zijn, maar dat geldt niet voor iedereen. Er zijn er velen die (willen) werken om heel andere redenen. Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van het middel geld.
Ook vind ik een reintegratietraject vrijwel nooit bij voorbaat kansloos. Ik denk dat dat kleine beetje invloed dat je kunt uitoefenen op een sollicitatieproces, in ieder geval in orde moet zijn om zodoende je kans een beetje te vergroten. Meer is het niet, toch?
Vrgr AHW

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@AHW

Uw stelling als hierboven door U aangevoerd gaat helaas niet op.
Er bestaan reïntegratiebureaus welke connecties hebben in overheidstakken en daarmee de weg openen voor mensen welke een kruiwagen nodig zijn omdat ze eenvoudig teveel capaciteiten hebben voor de gewone arbeidsmarkt, een goede zaak overigens maar 10% wordt gemiddeld bij lange na niet gehaald. 4% komt eerst en daarvan blijft slechts 0,6% aan een contract hangen wat bij daarvan nog eens 0,2% na verloop daarvan niet verlengd wordt.
Zolang de arbeidsplaatsen gesubsidieerd worden is er geen man overboord maar zodra een werkgever zelf voor dekosten moet opdraaien geven ze niet thuis en dat is gezien de financiële positie van de bedrijven ook niet zo onverstandig. We moeten niet vergeten dat ze met name de laatste jaren op de nullijn hebben gezet om hun concurentiepositie te kunnen behouden en toch tegemoet te komen aan de overheidswensen. Vandaag was dit overigens nog even topic binnen mijn werkomgeving. Alleenstaanden welke zelfstandig wonen kunnen niet meer van hun inkomen in levensonderhoud voorzien.
Ik ben niet negatief gestemd van omschrijf de feiten en die betreur ik.


Chanmaster

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

@Chanmaster; baseert u zich op plaatsingscijfers van bijvoorbeeld het UWV, gemeenten, het bedrijfsleven, Arbodiensten..? Ik ken andere plaatsingscijfers.
Vrgroet, AHW

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door opa »

De soap afgeleide familie tokkie bestaat inmiddels echt en ze vermenigvuldigen zich razendsnel over heel Nederland. Het kunnen zelfs morgen u buren worden, beangstigend, of niet?

kidcat
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 sep 2005 22:56

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door kidcat »

Zolang de arbeidsplaatsen gesubsidieerd worden is er geen man overboord maar zodra een werkgever zelf voor dekosten moet opdraaien geven ze niet thuis
Klopt helemaal, helaas.
Ruim acht jaar heb ikzelf op een school gewerkt, en het bestuur heeft al die tijd geen cent voor mij en mijn collega's hoeven betalen.
Maar toen die subsidie in 2005 niet meer kostendekkend was en we hen een beetje geld gingen kosten was het 'de groeten en tot ziens'. :?

Kid

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Dus? Schuld maar weer van de reïntegratiebureaus?

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Waar blijft die brief?

Je weet het toch zo goed

Langhaar

Aan het werk!
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 dec 2005 16:04

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Aan het werk! »

Ik weet het inderdaad vrij aardig, zie reactie op andere topic

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: Wij bellen u terug, na een half jaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

AHW,

Je weet het helemaal niet.

Zie andere topic.

Langhaar

Gesloten