LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontgoogelen?

Hoe krijg je jezelf van internet (Google etc.) af? Bespreek hier jouw ervaringen of discussieer mee over dit onderwerp.
ronvo

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door ronvo »

Het zou de redactie van Radar sieren als ze in dit forum zouden reageren op alle (in mijn ogen steekhoudende) kritiek...

overigens zie ik een parallel met de heisa over printertonerstof...

Gast

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door Gast »

Vooral stap 5 rulezzz. Stap naar de rechter....Muhaha. google engine van nl staat in uk dus valt niet onder de nederlandse wet. nog leuker, alles wat niet binnen nl wordt gehost kan je via de rechter geen bal aan doen.
check for the fun eens de leuke reacties op http://thepiratebay.org/legal.php, zie je wat de wet uit kan richten op internet. Zolang je maar niks doet tegen de wet in je eigen land. Hele onderwerp is echt totaal nonsense, klopt niet en werkt niet...Gewoon met je domme kop niet je eigen naam gebruiken op het net..

Gast

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door Gast »

Heb net de herhaling bekeken.

Uiterst teleurstellend dat radar een verkeerd beeld schetst over ons forum. Je zelf namelijk je bericht wissen. zonder dat er een andere persoon moet tussen komen. Ook erg vervelend dat ze zonder te vragen aan onze beheerder iets uit te proberen want dan via Google weer terecht komt. Dus moet je bij Google zijn en niet bij vrouwenpower.

Ik neem het dan de redactie zeer kwalijk dat zij in mijn ogen de naam vrouwenpower misbruiken voor hun eigen onderzoek. Was dat in overleg gebeurd was het heel anders geweest.

borez

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door borez »

google doet niks verkeerd als ze mensen doorverwijzen naar de webmasters..

Wat radar doet is ongeveer t zelfde als toeristen die de vvv gaan beschuldigen omdat een cafebaas een foto van de respectievelijke toerist zou hebben opgehangen in zijn cafe.

Cooperbaasje
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 feb 2006 11:00

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door Cooperbaasje »

Ronduit bespottelijk vind ik het dat ons forum
VROUWENPOWER wordt gebruikt voor een onderzoek naar de fouten van google.

Uitslag van de test is dus dat GOOGLE de fout is en niet vrouwenpower.
Was dat in overleg gebeurd dan had er een andere situatie onstaan. Het onderwerp is ook bespottelijk Zelfmoord!!!!!
Doe toch eens normaal. Had er iets anders opgezet dan was dat ook iets prettiger geweest.

Harry van Deelen

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door Harry van Deelen »

L.S.,
Als oud assurantie makelaar maakte ik vroeger gebruik van de zgn. Zwarte Lijsten inv. waarmee wij al dan niet iemand in de verzekering namen, als men dan dit verzweeg conform art 251, kon men desnoods gebruik maken v.h. verzwijgingsartikel als men wel een polis opmaakte, dit gebeurde regelmatig (feitelijk een vorm van autoselectie met kennis door de assuradeuren). De gegevens kon over van alles gaan, wanbetalers, personen die voor moesten komen bij de rechter etc.. Men kon zich als bedrijf abonneren op deze lijsten bij indertijd Graidon daarvoor v.d. Graaf. Zij handelde in deze wat men noemde handelsgegevens. Toen is er op een gegeven moment in de jaren tachtig v.d. vorige eeuw een wettig verbod op dergelijke lijsten gegeven. Ik meen dat dit verbod nog steeds van toepassing is. Bovendien zijn deze gegevens ingrijpend op het persoonlijke leven van de persoon en kan gerechtelijk afgedwongen worden om de gehele lijst van het internet te halen, zonder vergoeding. D.w.z. als er zich een belangengroep zich dit aantrekt. Bovendien gaat een dienst in op het moment dat een persoon (ongewenst) wordt vermeld, dit kan gezien worden als bij een ongewenst abonnement (men moet een dienst bewijzen, is dit ongewenst dan is er geen dienst), als je dit niet wenst dan dient men dit doodgewoon door te halen. Een dienst gaat men aan bij het begin, niet op het eind van het verhaal.

julien

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door julien »

Ook ik heb u uitzending bekeken van d.d 27-2-2006 en ons is dit óók overkomen op uw Forum. Ik heb een bedrijf wat gespecialiceerd is in ex-lease auto's Tot mijn verbazing worden op uw Forum de meest schikbarende reacties over mijn bedrijf geplaatst,die totaal...maar dan óók écht totaal op onwaarheden gebasseerd zijn!!! Over terug-gedraaide tellers,boekjes vervalsen etc. Ik vraag u daarom vriendelijk doch dringend deze afzenders op het Forum te verwijderen!!! Iederéén die bij ons een auto koopt wordt er een aankoop-nota ondertekend zowel de koper én de verkopende partij. Zoals gezien,bereden,en goedbevonden met.....Km,en zonder de wettelijke garantie bepalingen.Maar ja....dat mailen ze niet!!! Ook bestaat de mogelijkheid dat andere autobedrijven deze onzin plaatsen. Want wij verkopen uitstekend.Dus,onze vraag luid:VERWIJDEREN A.U.B. Vr.Gr. Casals ex-lease auto's Enschede. P.S) Bij de tot heden geplaatste Forums hebben wij uiteraard bewijs materiaal!!! ZWART OP WIT!!!

anoniem112233

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door anoniem112233 »

Ik heb zelf een site. ik kijk vaak op google, en er is duidelijk een code waarmee je berichten niet op goolge komen. http://www.google.nl/webmasters/remove. ... e_snippets
daar staat de code, dus als webmasters van de site de berichten tussen die code zetten, komt het niet op google. :P En ik dnek als je ff op andere zoekmachines kijkt dat je ook wel code´s vind.

IkOpGoogle

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door IkOpGoogle »

Ik vind dit een goed initiatief van Radar!
Google is wel degelijk aan te spreken op zijn/haar werkwijze. En de naam van de site lijkt me ook geen inbreuk maken op de rechten van Google, omdat Googlen inmiddels als woord in onze taal is opgenomen.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat de webmaster die mijn naam vermeld had, deze zonder problemen weer wilde verwijderen.
Dit is inmiddels al anderhalf jaar geleden gebeurd, maar via Google kom je met mijn naam als zoekterm nog steeds op die site terecht (dus wel degelijk een ongemak dat door Google zelf wordt veroorzaakt).

Ik ben ook in de gelukkige omstandigheid dat Google heel vriendelijk reageert op mijn klachten, en zelfs medewerking toezegt. Ze hebben meteen de beschrijving van de site uit de zoekresultaten verwijderd, zodat je nu alleen nog een link naar de betreffende site ziet, zonder mijn naam eronder. Dat is tenmiste al iets! Maar mensen die op mijn naam Googlen krijgen dus nog wel steeds een link naar de betreffende site, en bekenden van mij vragen zich dan ook af wat ik met die site te maken heb, aangezien ze nergens (noch in de zoekresultaten, noch in op de site zelf) mijn naam kunnen terugvinden.

Al anderhalf jaar roept Google dat het een kwestie van geduld is voordat mijn naam helemaal niet meer wordt gekoppeld aan de bewuste site. Dit zou gebeuren wanneer de zoekrobot van Google de site opnieuw bezocht en geindexeerd heeft. Maar inmiddels is dit al verschillende keren gebeurd, en is er nog niks veranderd.

Ik heb het idee dat Google zelf ook niet weet hoe het precies zit. De mensen bij Google die zo vriendelijk zijn om mijn klachten te behandelen zijn van Google Nederland. Google is een Amerikaans bedrijf en de software die ze gebruiken is uiterst geheim... Dus maar weinig mensen die weten hoe het echt werkt. Laat staan een paar vriendelijke medewerkers van Google Nederland. :?

gast123

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door gast123 »

Dat radar iets wil aantonen mbt het verkrijgen van persoonsgegeven via google is op zich niet zo raar maar ........ dat ze daar ons forum voor misbruiken en een bericht plaatsen dat mensen de stuipen op het lijf jaagt dat gaat natuurlijk nergens over.
Een algemener onderwerp / posting was natuurlijk ook voldoende geweest om aan te tonen dat via google gegevens te vinden zijn. Er zijn op ons forum een heleboel mensen die hebben meegeleefd met de persoon die het bericht heeft gepost en ik vind het dan ook onbehoorlijk dat het hier om een test (!) ging.

Mensen levens zijn geen test !

dubieuzedebiteur
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2006 09:43

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door dubieuzedebiteur »

Die gast van de dubieuzedebiteuren ben ik
Ik ben vorige week gebeld door ene Palsma van TrosRadar die insinuerende vragen stelde.
Het verhaal van de 125 euro's is heel plausibel, omdat we een beetje uit de kosten willen komen. In de reportage werd gesuggereerd dat wij gewoon gegevens kopieren, maar helaas moeten we er gewoon voor betalen.
Desondanks overwegen we die 125 te laten vervallen en het verwijderen alleen nog mogelijk maken als er gegronde redenen voor zijn. Toevallig heb ik gisteren een bedrijf uit het systeem gehaald omdat hij onterecht door de KvK was opgegeven.
Daarnaast was de opmerking aan het einde van het programma "zij zijn zelf misschien wel heel dubieus" zeer ongepast en suggestief voor een programma dat zo weinig echt onderzoek doet. Ze willen gewoon scoren en hebben de feiten verdraaid weergegeven.
Kijk gewoon op onze site: Onze gegevens zijn makkelijk te vinden en niet na 'lang zoeken'.
Bovendien kunnen alleen bedrijven vermeld worden en zijn we helemaal niet uit op consumenten. De site is vorig jaar ontstaan na diverse frustraties van ons over slecht betalende klanten(bedrijven).

http://www.dubieuzedebiteuren.in

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door ronald g »

Voor zover ik de berichten lees komt er wel het zelfde uit het is zo dat persoonsgegevens en ook die van de rechtspraak en alle publicatie's openbaar zijn dus is dat google (google is zeg maar een tom tom navigatie systeem zou leuk zijn dat je naar een plaats wilt en tom tom zegt nee) niet aan te rekenen. Ik heb een sterk vermoeden dat sinds het lease leed geluwd is radar door de onderwerpen heen is, en de populairiteit het programma ingehaald heeft. Om dan toch door te gaan worden dit soort onderwerpen aan gehaald. Ik ben dan ook van mening dat radar er goed aan doet om eens naar de inhoud te gaan kijken en de frequentie van de uitzendingen aan te passen tot dat er een echt nijpend onderwerp is. Ook ben ik van mening dat het programma opgelicht en radar wel erg op de zelfde dingen ingaan. met andere woorden bijna de zelfde programma's enkel een andere naam.
Ronald.

deanderekant
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2006 16:53

Re: Ontgoogelen?

Ongelezen bericht door deanderekant »

schandalig gewoon dat het onderwerp zo eenzijdig word bekeken! mensen wordt verweten dat ze alle informatie er zelf op zetten. Als dit zo is is het simpelweg hun eigen fout omdat ze zich niet voldoende hebben laten informeren.

Maar bekijk het eens van de andere kant! Wat nu als een andere persoon JOUW gegevens op internet zet. Ongevraagd. Met een uiterst vernederende context. En die persoon is de ENIGE die het kan verwijderen, maar doet dit niet, puur uit pestgedrag. Dit is mij overkomen. Mijn volledige naam en alle privégegevens, en zelfs een foto werden schaamteloos op internet gekwakt door iemand die het wel leuk leek om mij eens goed voor *** te zetten. Hij is inmiddels bekend. Ik heb helpdesken platgemaild, faxen verstuurd en nog meer gemaild, met uitleg over mijn situatie en de dringende vraag deze informatie te verwijderen. Mij werd verteld dat dit alleen kon met een aangifte van de politie. Toen ik mijn aangifte had gedaan en deze verschillende keren had verstuurd met het dringende verzoek mijn privé informatie te verwijderen, en ik heb nooit meer wat van ze gehoord. De dader is inmiddels berecht en gestraft, maar dat heeft mij niet geholpen, want die informatie die hij op internet heeft gezet staat er nog steeds, inmiddels al haast een jaar! Instanties zeggen 'machteloos' te zijn en me niet te kunnen helpen, en hij is de enige die deze informatie kan verwijderen, maar hij doet het simpelweg niet. 'wachtwoord vergeten' is zijn idiote excuus. De politie zegt niet in staat te zijn instanties te dwingen informatie te verwijderen, en de instanties zelf reageren niet eens meer op mijn haast wanhopige oproepen. Ik ben door de informatie die van mij is vermeld verschillende keren lastiggevallen, door mensen die mij mailden of mij 's nachts opbelden. Enkelen van hen vroegen zich af hoe ik het in mijn hoofd haalde om mezelf zo te vernederen op internet! Dat had ik dus niet gedaan! Jullie begrijpen, het is niet altijd de schuld van de persoon zelf als zijn of haar informatie op internet te vinden is. Deze zaak is erg pijnlijk voor me en het ergste is dat ik de persoon die mij dit heeft aangedaan niks heb misdaan. Ik voel me beledigd, vernederd en bedreigd.

Dit is nu al veel te lang aan de gang en er lijkt voor mij geen weg meer naar buiten. Ik kwam hier in de hoop informatie te vinden over wat ik kan doen en hoe ik in mijn recht sta in deze situatie, maar het enige wat ik vind is gezeik op radar over de verkeerde onderwerpkeuze en gezeik op mensen die hun informatie op internet zitten. Helaas valt er hier dus WEER een instantie weg die mij zou kunnen helpen. Een vicieuze cirkel is waar ik in zit. [/b]

Gesloten