LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serieuze vragen over reïntegratie...?

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
S. ;-)

Re: Serieuze vragen over reïntegratie...?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

henrice schreef:Als het goed is begeleiden werkgevers hun nieuwe werknemers.
Wat zou het reintegratiebureau verder nog moeten betekenen?
Genoeg, lijkt me. Omdat de cliënt ook een RIbureau nodig had voor het solliciteren. Lijkt me dat wanneer daarin de ervaring tekort schiet, best de vinger aan de pols gehouden mag worden tijdens de proeftijd van de nieuwe baan.
Langhaar schreef: De cliënt mocht in groepsverband kranten doornemen en vacatures
opsporen. Brieven schrijven. Zinloos, werdt thuis ook al gedaan.
Het zou wel zin hebben wanneer de cliënt hulp/tips kreeg bij het opstellen van een goede brief of wanneer er wordt meegadacht met wat een passende vacature is.
tomaatje schreef:Ik hoef niets te doen en hun bellen voor mij (alsof ik dat zelf niet zou kunnen)
Ja, ben ik met je eens, kun je prima zelf. Vind dit zelfs een beetje betuttelend. Anders zou het zijn wanneer ze je erbij begeleiden.

Tjakka!!

S. ;-)

PS: enneh Opa, hoezo versloffende discussie? We zijn anders druk aan het 9065-en. :P

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Nou nou kijk eens aan S: je zou zo ook een reintegratieburo kunnen starten.

Je hoeft alleen maar te zeggen, je zult het toch allemaal zelf moeten doen en je hebt ze weer verdient.

Misschien slaap je toch stiekem met het boek van onze hyperactieve emile ;-) onder je kussen ?

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

vinger aan de pols
Wat me te binnen schiet bij dit antwoord is wat dat dan precies betekend in de praktijk.
Ofwel hoeveel invloed heeft de reintegratieconsultant bij de nieuwe werkgever als er problemen zijn.
Zal wat problemen noemen.

- Niet goed ingewerkt worden, cruciale info wordt moedwillig verzwegen.
-Binnen 1 week krijg je ruzie met een collega.Die gaat al zijn vrienden op de afdelingen af om je op te hangen.
-Je wordt als een stuk vuil gebruikt,wilt geen ruzie,dus zeg je niets.
-Je hebt opeens twee banden lek als je naar huis wilt.
-In het sollicitatie gesprek zijn de zaken anders voorgespiegeld dan ze zijn in werkelijkheid.

Zijn zomaar wat voorbeelden uit het leven gegrepen

opa

Ongelezen bericht door opa »

PS: enneh Opa, hoezo versloffende discussie? We zijn anders druk aan het 9065-en. Razz
S,

De start vd discussie ging over aantal uitgangspunten door AHW.
Daar zie ik niets van terug.... het is niet anders gemiste kans, spijtig.

S. ;-)

Ongelezen bericht door S. ;-) »

@ Opa,

AHW heeft reeds al aangegeven niet meer te willen deelnemen aan deze discussie, omdat het topic niet vrij was gehouden. Het uitgangspunt waarover hij/zij wilde discusiëren was deze:
-Is mijn sollicitatiebrief ok?
-Is een brief de beste manier om te solliciteren?
-Waarvoor dient een RIbureau?
-Hoe ziet een traject er uit?
-Wat verdienen ze aan mij?
-Hoe ga ik om met leeftijdsdiscriminatie?
Ach, en dan hou ik me redelijk aan de topic, dacht ik zo.
Ik probeer zo onbevooroordeeld mogelijk mee te denken.

Inhoudelijk kan ik de gequote vragen niet beantwoorden. Ik ben hier verzeild geraakt door nieuwsgierigheid, omdat een collega van mij na gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid in een reïntegratie-traject is beland.
Zij was de laatste keer dat ik haar sprak wel positief, dus vandaar mijn interesse.

S.;)

Henrice

Eigenlijk wil ik alleen weten waar de belastingcenten naar toe gaan.
Verdwijnt het in de zakken van een reintergratieconsultant of worden er echt mensen mee geholpen?

Is het eigenlijk niet de taak van de bijstandsambtenaar om te kijken of een brief lekker in elkaar zit of hoe om te gaan met discriminatie ?
Daar hebben ze voor geleerd op een daarvoor speciale opleiding.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Om te kunnen oordelen moet je eerst weten wat er met Uw brief gebeurt zodra deze in de postbus van de gemeente is gedeponeerd.
Uw brief komt binnen op de postkamer. Wanneer U denkt dat Uw brief geopend wordt door de persoon aan wie deze is gericht dan hebt U het mis, Uw brief wordt geopend door het team in de postkamer, gelezen en vervolgens ontvangen en in het informatiesysteem gezet waarna de brief pas aan de geadresseerde wordt doorgezonden per interne post.
Zo hoord dat ook. De mensen van de postkamer hebben zwijgplicht waar het gaat om inhoudelijke zaken. Het is nu maar net of de postkamermedewerker met zijn of haar goede been uit het bed is gestapt. Uw brief wordt omschreven en van de inhoud wordt een kort verslag in het systeem gezet. Dit korte verslag is toon aangevend voor de wijze waarop Uw brief behandeld wordt. Dus stuur nooit in het weekeinde of kort daarvoor een brief aan de gemeente of haar afdelingen.

Chanmaster

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Wanneer U denkt dat Uw brief geopend wordt door de persoon aan wie deze is gericht dan hebt U het mis, Uw brief wordt geopend door het team in de postkamer, gelezen en vervolgens ontvangen en in het informatiesysteem gezet waarna de brief pas aan de geadresseerde wordt doorgezonden per interne post.

Dit is pure onzin.
Het is bij wet verboden dat persoonlijk geadresseerde post door functionarissen op de postkamer wordt geopend.
Door het vermelden van de naam wordt al aangegeven waar de brief naar toe moet.
De brief wordt dan zonder opgave van inhoud ingeschreven.

Chanmaster

Zo werkt het niet meer, die tijd was eens!

Chanmaster

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Nee beste man, die tijd is er nog steeds.

In de organisatie waar ik werkzaam was geldt deze regel nog steeds.
Heeft namelijk te maken met briefgeheim.

Chanmaster

Waar het gaat om aan de persoon gerichte brief natuurlijk wel maar waar het gaat om brieven aan de gemeente t.a.v. niet. Die worden geopend behoudens daarop aangegeven staat dat het vertrouwlijk is, dan mag deze alleen door een daartoe bevoegde worden geopend.

Chanmaster

opa

Ongelezen bericht door opa »

Chanmaster,

Je bent mij net voor met je reactie. :wink:
Ik bevestig uw opmerking en voeg er aan toe
links bovenaan de envelop en dito links bovenaan de brief, VERTROUWELIJK of PERSOONLIJK.

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Wie heeft ervaring met een assessment?
Ik heb een ID-baan in een verpleeghuis in Rotterdam,maar de gemeente wil dat de ID'ers eindelijk eens doorstromen naar een reguliere baan. Ik werk al sinds december 2000 in dat verpleeghuis en doe al het transportwerk. Zelf vind ik dat dat verpleeghuis oneigenlijk gebruik maakt van de ID regeling! Dus begin april een assessment door een bureau: Valkenbosch consultancy. Ik kreeg het advies van een manager in het verpleeghuis om die test maar slecht te maken! Kan ik gewoon blijven in dat verpleeghuis. O ja, ik word 56 jaar.

Chanmaster

ID-banen worden opgeheven. Men wil er van af omdat het op de lange termijn te kostbaar wordt. Wat men U destijds bij het aangaan van de overeenkomst heeft voorgespiegeld was uiteraard onder voorbehoud van wetswijzigingen. Kortom, als de gemeente met de vingers knipt staat U weer op straat. Maar goed, ook hier in Tilburg hebben mensen soortgelijke situaties en worden tevens geconfronteerd met het zelfde euvel. U doet er goed aan om op Uw strepen te staan ten einde Uw werk te mogen blijven doen. Op 56 jarige leeftijd is de kans op werk vrijwel nihil.

Chanmaster

stekel

Nou afgelopen dinsdag het assessment gehad. Ik moet wel zeggen het was echt zwaar hoor! Aanstaande dinsdag hoor ik of ik doorstroomgeschikt ben verklaard. Dan begint er een volgend traject. De gemeente Rotterdam gaat dan met mij aan de slag met de uitslag van het assesssment, en het verpleeghuis die al meer dan 5 jaar misbruik maakt van de ID regeling wacht rustig af! Ik werk daar al sinds december 2000 in het transport,in de ruimste van het woord,maar dat terzijde. Dat maakt mij echt boos!

stekel

Gisteren de uitslag van het assessment. Advies: ID-werknemer kan uitstromen naar regulier werk. Hierbij is intensieve ondersteuning gewenst. (0-24maanden)
Over 2 jaar ben ik 58 jaar welke werkgever zit op mij te wachten? Trouwens van de manager in het verpleeghuis nog niet een telefoontje gehad!

Henrice

intensieve ondersteuning gewenst
Hoezo dan stekel?
Loop je moeilijk ofzo?
Of zijn er weer een paar psychologen die aan je moeten verdienen?

Eddie2

Ongelezen bericht door Eddie2 »

Trek de stoute schoenen aan en bel het verleegtehuis zelf en verwijs ze naar de 'stichting' Poolse arbeiders vreten Nederland uit. Dan kunnen ze u met rust laten. :lol:

Henrice

stoute schoenen
Vergeet dan niet de ondersteuningszolen in je schoenen te stoppen.

:lol:

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Hallo,

Een gesprek met personeelszaken van het verpleeghuis lijkt mij
op zijn plaats.

groet Langhaar

Gesloten