LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Het Net

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Uw ervaringen met Het Net

prima
24
22%
redeljk
3
3%
matig
8
7%
slecht
13
12%
echt slecht
62
56%
 
Totaal aantal stemmen: 110

RobP
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:17

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door RobP »

In verband met het niet nakomen van afspraken heb ik Het Net een brief gezonden waarin ik verzocht mij een kostenvergoeding te doen toekomen doordat ik twee keer ben thuisgebleven voor Jan met de korte achternaam. Tot tweemaal toe is namelijk een monteur niet op komen dagen.

Het antwoord van Het Net was in dit geval dat deze hier niets aan konden doen daar dit een kwestie van overmacht. Men zag dan ook geen enkele reden om de ontstane kosten te vergoeden.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de vergoeding van opgenomen vrije uren in deze?

yepp
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jul 2006 11:18

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door yepp »

Bij Het Net op 18 mei opgegeven m'n pakket (zogezegd: inbel-account) te willen opwaarderen naar "Surfen en Bellen"
Op 26 mei van Het Net per mail een bevestiging van omzetting ontvangen. En daarna ..... tjaaaa.

Ervaring inzake afhandeling omzetting; van Het Net nimmer 1 schriftelijke bevestiging ontvangen, noch aanvullende correspondentie inzake activering/installatie, noch een installetiepakket met modem.

Ervaring inzake Helpdesk Het Net: ... snif ... snif ... snif ... diep triest.
> Per mail aangegeven (bovenstaande ervaring) waar Het Net in gebreke blijft. Van Het Net als reply enkel 'incidentnummers' ontvangen met formele reacties (naar vermoeden standaard teksten).
> Zelf gebeld (17 juni). Helpdesk-medewerker 3x 't verhaal uigelegd, 3x de samenvatting aangehoord en bevestigd ... vervolgens werd mij gevraagd of ik volgende week ff wilde terugbellen. OH JA !!!!!!
> Weer gemaild. Formele reactie terug: 0900-nr bellen. OH JA !!!!!!

Ervaring inzake Helpdesk Het Net bij ingediende klacht: ... snif !!!
Formele reactie terug: 0900-nr bellen. OH JA !!!!!!

Als allround IT'r met service-desk/ITIL achtergrond zeg ik: dit is een schofterige manier van handelen.

Ervaring inzake opzegging Het Net:
> voor 'Surfen en Bellen' zit er in de AVV-art3-lid2 en addertje onder 't gras. Het Net wil dat je telefonisch opzegt. ofwel: klant beperkt in verkrijgen bewijs van opzegging.
> Per mail opgezegd (incl. verwijzing incidentnr's).
Formele reactie terug: Het Net web-formulier gebruiken.

Vandaag gekeken bij de OPTA inzake klachtenbehandeling: geen!
Wordt in eerste instantie doorverwezen naar Consumentenbond.

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door henkgeluk »

ik zit met hetzelfde probleem denk ik.

mijn abo loopt deze maand af.
op mijn vraag aan het net(ik wil naar surfen en bellen) of ik moet wachten
op mijn einde abo ,vertelden ze dat dat niet hoeft.
dus zou ik 2 maanden geleden al van surfen en bellen hebben kunnen profiteren!

omdat ik onbeperkt bellen er bij heb gekozen,bespaar ik gemiddeld elek maand € 25,- aan belkosten.

mei/juni en dadelijk juli (misschien ook nog augustus) is 3x 25=€ 75,- besparing die ik nu misloop!

kort door de bocht,hetnet gaat mij die echt niet vergoeden!!

vrgr


henk geluk

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Het Net kan een klant naar mijn mening nooit verplichten om telefonisch op te zeggen, zelfs niet, zo lijkt het me, als dit ook in hun algemene voorwaarden staat. Als een rechter dit hoort dan draait ie zich in zijn slaap nog om.

Aangezien ik uit ervaring spreek, raad ik een ieder aan die bij Het Net opzegt, dit aangetekend, met bericht van ontvangst te doen. Echter zelfs dan durven ze nog te beweren dat ze iets niet ontvangen hebben :lol: , en ook daar spreek ik wederom uit ervaring. Had laatst namelijk een aangetekend schrijven met bericht van ontvangst aan Anita van Beem gezonden van Het Net. Aangezien ik vrij gemakkelijk kon weerleggen dat ze dit gewoon ontvangen moest hebben en ik dit ook aan haar vertelde, werd het haar een beetje te machtig waarna ze het gesprek beeindigde. Het Net, in dit geval vertegenwoordigd door Anita van Beem kan dus weinig kritiek verdragen wanneer ze met hun leugens door de mand vallen.

Bink007
Berichten: 90
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:22

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Bink007 »

Voordat ik het vergeet. Wat yepp ook al meldde klopt dus echt. Als je bijvoorbeeld een mailtje verstuurt met daarin een klacht over de telefonische helpdesk krijg je ijskoud een antwoord terug dat je jezelf hiervoor moet wenden tot de, jawel hoor, de telefonische helpdesk. Hoe lamlendig kun je zijn als internetprovider en dochteronderneming van KPN.

lagcher
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2006 08:47

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door lagcher »

Mijn ervaringen met HetNet zijn ronduit slecht:

Vorig jaar september kwam ik erchter dat mijn abonnement (Voordeelsurfen, 25,- per maand, had abonnement al een jaar of twee) niet meer werd verkocht door HetNet. Hiervoor is Snelsurfen in de plaats gekomen. Dit abonnement kost hetzelfde, maar kent geen datalimiet en is een stuk sneller. HetNet geeft oude Voordeelsurfklanten echter geen upgrade. Zij laten je dus veel te veel betalen voor een antiek produkt. Er wordt voor een upgrade een nieuwe naam bedacht om trouwe klanten geen automatische update te hoeven geven. Eerst lokken met leuke aanbiedingen om je nadien een poot uit te draaien.

Ik heb vervolgens in oktober 2005 besloten om een upgrade te nemen naar Snelsurfen (beter produkt voor dezelfde prijs). Tot maart 2006 heb ik zonder enig resultaat getracht dit te bewerkstelligen. Bellen naar de klantenservice kost liefst 0.45,- per minuut, je moet lang wachten en het heeft totaal geen resultaat. Ook Emails en brieven worden niet beantwoord.

Hierop heb ik in maart uit pure frustratie besloten mijn abonnement te beeindigen. Omdat ik al het voorgevoel had dat ook dit mis zou gaan heb ik alles zowel per brief al per Email verstuurd. Ik heb 2 bevestigingen gekregen dat per 11 maart 2006 mijn abonnement zou worden beeindigd. Tot mijn verbazing is voor de maanden hierna gewoon weer geld van mijn rekening afgeschreven. Bij navraag blijk ik ondanks eerdere bevestigingen van opzegging toch weer tot 2007 abonnement te hebben. Nu maar weer bellen en brievenschrijven :x :x

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Dat is standaard bij Het Net. Opzeggen is gewoon heel ingewikkeld, vraag me niet waarom :?

Ik was er ook al vanuit gegaan dat het opzeggen niet gemakkelijk zou gaan, en dat klopt. Ik heb inmiddels wel schriftelijke toezeggingen dat mijn abonnement per april 2006 beëindigd is. Die brieven komen echter van Boukje Gabreëls. Ik kreeg eergisteren een herinnering voor een factuur van juni van Michiel Buitelaar, die wil dus dat ik mijn rekeningen gewoon doorbetaal.
Sja. Ik ga er niet meer achter aan, ze zoeken het maar uit. Laat ze maar een incassoburo inschakelen, want ze hebben geen poot om op te staan en het gaat ze alleen maar geld kosten.
******.

deroode
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2006 23:03

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door deroode »

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Het Net.
Al sinds half april probeer ik mijn abonnement "Voordeel surfen" op te waarderen naar "Snelsurfen". Na een maand wachten gemaild met de vraag hoe lang zoiets normaal duurt. Het antwoord was 2 à 3 weken.
Weer gemaild met de vraag waarom er bij mij nog niets gebeurd was.
Het antwoord was dat ze het aan de technische dienst zouden melden.
Weer een paar weken gewacht en toen weer gevraagd of er nog iets gebeuren zou. Kreeg ik een mail terug dat mijn aanvraag was afgekeurd. Waarom, dat wisten ze niet. Dat moest ik maar bij de KPN vragen. De KPN gebeld. De mevrouw aan de telefoon reageerde hoogst verbaasd. Natuurlijk kon mijn aanvraag wel. Ze nam contact op met Het Net, legde mijn probleem uit en gaf me zo'n snotneus van Het Net aan de lijn die uit de hoogte vroeg:"Meneer wat wilt u nu eigenlijk?" Na weer uitleg gedaan te hebben werd er beloofd alles snel te regelen.
Na een week nog niets veranderd. Het Net weer gebeld (de helpdesk van € 0,45 p/m) En nu even lachen. Krijg ik de KPN en ja echt, de zelfde mevrouw van eerst. Weer van alles regelen, de manager er zelfs bij.
Ja de snelheid die u wil, kan niet. We halen uw datalimiet (één van mijn grootste grieven) er wel af.
We zijn nu weer een paar weken verder. Er is is nog niets veranderd.
Wie gelooft die mensen van Het Net nu nog? Ik intussen niet meer!!!!

Jan W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:16

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Jan W. »

Hallo,

Ik heb de afgelopen tijd een aantal problemen bij HetNet gehad.
Hieronder volgt een beschrijving van hetgeen gebeurd is sinds begin mei van dit jaar.

Op 3 mei heb ik via de website van HetNet een aanvraag gedaan om mijn ADSL Tijd surfen om te laten zetten naar instap surfen.
De aanvraag stond 2 dagen later op "fout".
Ik heb toen gebeld naar de helpdesk en gevraagd wat er aan de hand was en wanneer ze dit probleem opgelost zouden hebben.
Door de helpdesk medewerker is toen de aanvraag nogmaals aangmaakt en na raadpleging van "mijn gegevens" stond de tweede aanvraag bij order status erbij.
Een dag later was deze echter weer verdwenen en stond de aanvraag met de melding "fout" er alleen nog.

Na meerdere mails en telefoontjes naar de helpdesk en een tweede mislukte poging om de aanvraag tot wijziging nogmaals in te voeren, ben ik in contact getreden met de "technische afdeling" van de helpdesk en deze medewerker vertelde mij doodleuk dat ik het slachtoffer was van een bug in hun systeem en dat ik maar moest wachten tot het probleem werd opgelost en dat hij verder niets voor mij kon doen. Upgraden was dus niet mogelijk.

Ik heb toen meerdere mails verstuurd naar de helpdesk om een concreet antwoord te krijgen op de vraag wanneer een oplossing voor het probleem kon worden verwacht. Hierop kreeg ik telkens hetzelfde nietszeggende antwoord dat "het probleem was doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling en dat geen termijn voor een oplossing kon worden gegeven", met andere woorden, barst maar, en wij helpen je niet verder.

Vervolgens heb ik aangegeven dat ik mijn abonnement op zou gaan zeggen indien er niet snel concrete actie zou worden ondernomen, waarop hetzelfde nietszeggende antwoord van de helpdesk volgde.

Ik heb toen op 5 juli mijn abonnement opgezegd, (loopt 22 agustus 2006 af) zowel telefonisch als via het webformulier dat via de "help" op de site van hetnet te vinden is.
Ik heb per mail een ontvangstbevestiging van het webformulier ontvangen waarmee voor mij duidelijk was dat de opzegging is geaccepteerd.
Hierna heb ik drie maal vergeefs per mail geprobeerd om voor 22 juli (opzegtermijn) een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging te krijgen van HetNet. Op een van de drie mails heb ik een antwoord gekregen dat de opzegging niet op tijd kon worden behandeld en dat de behandeling ervan "langer kan duren dan U normalerwijze van ons gewend bent".

Tot mijn grote verbazing is het abonnement inmiddels, ondanks mijn telefonische en schriftelijke opzegging, ruim voor de opzegtermijn, toch met een jaar verlengd.
Vandaag heb ik dan maar weer voor de zoveelste keer een mail gestuurd en heb inmiddels weer telefonisch contact met de helpdesk gezocht om na te gaan wat er nu eigenlijk aan de hand is en ik kreeg hier door dat de opzegging is misgelopen, dat dit inmiddels in behandeling is en dat verlenging van het contract teruggedraaid zal worden.
Op mijn vraag om een schriftelijke bevestinging kreeg ik het antwoord dat zij geen bevestigingen mogen versturen en dat zij geen mail kunnen versturen. Ik werd doorverwezen naar optie 1-1 van de helpdesk.
Na deze gebeld te hebben werd ik doorverbonden met de afdeling waar ik net vandaan kwam.
Dit werkt dus ook niet.

Ik ben inmiddels toch overgestapt naar Orange en de ADSL aansluiting is inmiddels verhuisd.

Nu nog kijken of het dit keer geen loze belofte is van HetNet en of het abonnement daadwerkelijk wordt opgezegd.

pieter58
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jul 2006 13:57

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door pieter58 »

Had mij twee maanden geleden gevraagd wat ik van Het Net vind en ik had deze provider van harte aanbevolen. Ben al jaren klant. Helpdesk nooit gebeld. Alles werkt. Vorig jaar nog een gratis snelheidsverhoging van 1,5 naar 4 Mb. :D
In april besloot ik mijn SnelSurfen abo te upgraden naar Snelsurfen plus Bellen. Na inloggen op "mijn gegevens " kon ik kiezen hoe ik mijn bestaande abonnement wilde wijzigen. Enkele weken later ontving ik de hardware, Experia box, splitters en alle denkbare aansluitstukken. Daar was goed over na gedacht door KPN. Zonder installateur had ik in een middag het zaakje geinstalleerd en het werkte perfect. Twee PC's, notebook en decttelefoonset. Ook draadloos door het gehele huis goede ontvangst :D
Maar toen ! Na inloggen op "mijn gegevens" vond ik onder Pakketten zowel mijn oude ( SnelSurfen ) als nieuwe abo (Snelsurfen plus Bellen )
vermeld. Dit is tot op de dag van vandaag het geval en de incasso's voor de twee abonnementen gaan vrolijk door. Inplaatst van een besparing op mijn totale communicatiegebeuren van zo'n 10 euro
ben ik nu 15 euro per maand duurder uit !
Ik ben nu al weken bezig met mails en brieven naar Het Net en er komt geen enkel antwoord of aktie. Slechts "wij kunnen uw mail niet zo snel beantwoorden als u van ons gewend bent " Nou ik ben niets gewend want ik heb nog nooit kontact met Het Net behoeven te hebben. Brieven worden ook niet beantwoord. Ik ben nu maar aan het storneren gegaan. Moest in het woordenboek nog uitvinden wat dit betekende !!
Met Internet bankieren is een terugstorting bij de bank zo aangevraagd.
Maar Het Net heeft haar huiswerk goed gedaan. In de voorwaarden staat duidelijk dat terughalen van incasso''s kan leiden tot afsluiting van het net. Dat risico neem ik dan maar. Hoe ze dat technisch willen doen met twee abo's op één telefoonlijn, op naam van één gebruiker lijkt mij interessant. Toch een ergerlijke situatie ! :(

Ericje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2006 15:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Ericje »

Ook ik ben de dupe geworden van de talloze beloftes van het Net.

Zo heb ik in april 2005 het abonnement voordeel surfen bij het Net afgesloten.
Deze aanbieding bestond uit het volgende: Het eerste half jaar voor 19,95
Het tweede half jaar voor 29,95
En geen data limiet voor het hele jaar.
Het leek allemaal goed te gaan, correcte verbinding, correcte facturen enz. Tot dat ik in Februari een factuur kreeg waarin stond dat ik over mijn data limiet heen was gegaan en dat ik 169 euro moest betalen.
Raar maar waar, kennenlijk kun je over een niet bestaande data limiet heen gaan bij het Net.
Na vervolgens de helpdesk gemaild te hebben kreeg ik als antwoord dat mijn vraag te complex was om via de mail te verhelpen, of ik maar even wou bellen a 0,45 euro/p.m
Dit heb ik uiteindelijk gedaan en na zo'n 40 minuten kreeg ik te horen dat ze een nieuw facturerings systeem hadden en dat dit de oorzaak was van het ten onrechte berekenen van een data limiet.
Als oplossing werd mij verteld dat het te veel betaalde bedrag bij mijn volgende factuur terug gestort zou worden.
In eerste instantie vond ik dit een goede oplossing, ze wisten dat ze zelf een fout hadden gemaakt dus ik was vol goede moed dat het goed zou komen.
Deze moed zonk mij echter al gauw in de schoenen toen ik mijn volgende factuur kreeg.
Geen terug storting zoals belooft was maar wederom een rekening waarin stond dat ik ook in de maand maart over de niet bestaande data limiet heen was gegaan.
Na weer met de helpdesk gebeld te hebben kreeg ik na zo'n 40 min het zelfde antwoord als een maand geleden.
Het Net had een fout gemaakt en zou de ten onrechte berekende data limiet zo snel mogelijk retourneren op mijn rekening.
Inmiddels had ik in april mijn afgelopen abonnement omgezet naar surfen en bellen van het Net.
Hierin zaten waarschijnlijk veel kinderziektes want ik ben voor een periode van twee weken telefonisch onbereikbaar geweest. Ook berekende het Net gewoon de kosten door van mijn oude abonnement.
Toen ik eenmaal weer telefonisch bereikbaar was belde er meteen iemand van het Net om te vragen hoe ik het nieuwe abonnement vond.
Ik heb hem verteld dat ik twee weken telefonisch onbereikbaar ben geweest en dat ik de berekende data limiet kosten nog steeds niet terug gestort heb gekregen. Als compensatie voor het onbereikbaar zijn kreeg ik de mededeling dat ik het nieuwe abonnement twee maanden gratis mocht gebruiken. Een nette oplossing dacht ik.
Voor de maand juni kreeg ik een rekening van mijn surfen en bellen abonnement van 0,00 euro. He, dacht ik toch eindelijk iemand die zijn woord houd daar bij het Net.
Maar twee dagen later kreeg ik weer een rekening over de maand juni waarin ik gewoon mijn abonnement moest betalen.?????
Dit bedrag hadden ze al afgeschreven dus ik dacht dan zal ik wel de maanden juli en augustus gratis krijgen.
Ook voor de maand juli kreeg ik een rekening van 0,00 euro zoals afgesproken was.
Maar wederom twee dagen later een rekening waarin ik gewoon mijn abonnement moet betalen.????
Dit bedrag heb ik inmiddels laten storneren en jawel eindelijk een reactie van het Net.
Ik kreeg een email waarin stond dat ik van het Net een bedrag te goed heb van 210,- euro wegens telefoonkosten van de helpdesk en het inhouden van een niet bestaande data limiet.
Een dag later weer een mail van het Net.
Dat ik nu het Net een bedrag schuldig ben en dat ze het internet en de telefonie kunnen blokkeren.
Ze begrijpen niet waarom ik het bedrag heb laten storneren en verzoeken dan ook vriendelijk om het abonnementsgeld voor de maand juli gewoon te betalen.
Ik het Net een bedrag schuldig !!! zij mij, 210,- euro plus twee maanden gratis gebruik van hun diensten twv. zo'n 60 euro dus in totaal zo'n 270 euro. !!!!!!!
Ik zit al bijna een half jaar te wachten op mijn geld dat ze ten onrechte hebben afgehouden in februari en maart.
Dat dit zomaar kan, zijn er hier geen regels voor of kunnen ze zomaar afschrijven wat ze willen??
Ik heb momenteel een brief naar het Net gestuurd waarin ik om opheldering vraag en ze een week de tijd te geven om het geld wat ze mij nog verschuldigd zijn over te maken.
Doen ze dit niet dan geef ik dit hele dossier uit handen ik heb nu wel lang genoeg gewacht.
Kennelijk is dit de manier van zaken doen van het Net als ik al die verhalen hier lees.
Het Net: ronduit schofterig !!!!!!!!!

stefan001
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2006 17:20

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door stefan001 »

Mijn ervaringen met Het Net (of beter Het Not!) zijn ook bedroevend.
Helpdesk is allereerst veel te duur. Daarbij heb ik al vele tientallen minuten in de wacht moeten staan om FOUTEN te herstellen die zij hebben gemaakt.

Surfen en bellen aangevraagd eind juni. Gevolg: 2 weken afgesloten van de buitenwereld. Helpdesk medewerkers weten niks als je ze hierover belt. Ook komt het regelmatig voor dat je automatisch wordt doorgeschakeld met een KPN medewerker als je 0900-1407 belt. Deze mensen weten ook nagenoeg niks. Uiteindelijk een modem gekregen. Dan toch weer niet kunnen bellen. Account is niet aangemaakt. Weer bellen à 45 eurocent en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Het Net "vergeten" is een account aan te maken.

Op e-mails wordt ook erbarmelijk slecht gereageerd. Zo'n 12 e-mails moeten sturen voordat ik eindelijk eens een antwoord krijg dat wel ergens op slaat. Toch staat de anonieme laffe toon in de e-mail berichten mij ook niet aan. Altijd sluiten ze berichten af "met vriendelijke groet, Het Net".

Advies: sla Het Net over! En kies een andere provider...

jan.vanmourik
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2006 09:47

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door jan.vanmourik »

erg slechte ervaringen; dure helpdesk (45 ct/min) niet deskundig, en na 3 weken werkt de internet aansluiting nog steeds niet. Heb ook liefst 3 maanden op installatie pakket moeten wachten. 1e factuur klopt ook niet. :evil:

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Sinds juni 2006 bezig om internet + bellen van Het Net voor elkaar te krijgen. Had nog internet via een simpel modem maar dat is tegenwoordig niet meer te doen. Raakte geïnteresseerd toen ik door SLIM van KPN gebeld werd met een aanbod van internet + bellen. Toen ik de gegevens ervoor toegestuurd kreeg, bleek dat de internetverbinding maar 2 x sneller dan via een gewoon modem dus dat leek me niet zo slim. Ik belde SLIM af. Volgens een medewerker van SLIM kon ik dan het beste internet + bellen van Planet of Hetnet nemen.
De keuze viel op Hetnet want sneller surfen voor hetzelfde geld. Meteen aangevraagd, bevestigd etc. Kan nog steeds op Mijn gegevens en instellingen zien dat het per 19 juni 2006 allemaal moet werken.
Maar dat modem en inloggegevens komen maar niet.
Na tientallen telefoontjes en toezeggingen blijkt de order door de technische dienst "handmatig" te zijn verwijderd. Deze mythische dienst is voor niemand bereikbaar. Ook de helpdesk kan deze niet bereiken. De helpdesk zou een onderzoek "opstarten" naar het hoe en waarom van die handmatige verwijdering, en zou me terugbellen (duurde ongegeveer 2 weken). Niet gedaan natuurlijk dus nog maar weer gebeld (voor de meer dan 20e keer). Weer een verbaasde helpdeskmedewerker en weer hetzelfde verhaal: "dat is vreemd, uw order is handmatig verwijderd. Nee, er staat niet bij waarom. Dat verwijderen kan alleen de technische doen. Nee, ik kan u helaas niet met ze doorverbinden. Maar we zullen een onderzoek opstarten. Dat duurt 2 weken." Grrrrrr!!!!! "U kunt ook een nieuwe order aanvragen." Ja maar niet onder dezelfde gebruikersnaam en geen garantie dat het dan wel goed gaat.
Toen ik zei dat ze zo een jarenlange, trouwe klant in de armen van de concurrentie dreven werd de helpdeskmedewerker gepikeerd. Toen ik vroeg waar ik een klacht kon indienen kwam ik niet verder dan "de gegevens hiervoor staan op uw telefoonrekening". Ja maar ik zit op mijn werk en wil nu een klacht indienen. Maar nee hoor, ik kreeg de informatie niet.

Maar ja, wat moet ik nu? Ik had een trage internetverbinding via een gewoon modem met een oude computer. Had speciaal een nieuwe computer gekocht. Maar die moet om de dag diverse zware updates binnenhalen dus een gewoon modem is geen optie meer. Na lang nadenken toch maar opnieuw bij Hetnet aangevraagd. Ander alternatief is Planet maar die club is ook van KPN, pf via de kabel (UPC) en dat wil ik al helemaal niet....we hebben inmiddels geld ingezet: a: deze nieuwe aanvraag lukt ook niet (daar komen we pas weer over 2 maanden achter) of b: over een paar maanden stellen ze dat ik 2 abonnementen bij ze heb afgenomen en krijg daarvoor de rekening gepresenteerd....

Heb via bellen.com gezocht naar alternatieven maar ben ook voor de andere providers inmiddels huiverig, ook voor die kleintjes met stunttarieven.
Internet voorlopig maar op mijn werk....

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Waarom geen kleinere provider? Mijn ervaring is dat deze prima werken en ook een betere en snellere klantenservice hebben dan de grotere bedrijven. Dit heb ik ervaren bij Freeler, maar dat bedrijf werd helaas overgenomen door HetNet. Nu zit ik bij Speedxs en ik word heel goed te woord gestaan. Ik kan via irc vragen stellen waar ik meteen antwoord krijg, of ik stel ze via email, en ik krijg altijd binnen 2 dagen antwoord. Niks hoge helpdeskkosten.
Mijn vriend zit bij DDS, die krijgt nog sneller antwoord op zijn vragen, soms om half twaalf 's avonds nog :shock:

Ik zou je dus aanraden om het toch bij een kleinere provider te proberen. Het bevalt mij tot nu toe prima en ik ga nooit meer naar de KPN.
IK wens je veel succes!

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Ja maar bieden die ook internet + bellen aan dan?

vandijktheo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2006 22:26

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door vandijktheo »

HetNet, hou aub hierover op weg met die bende Ik ben het er helemaal mee eens HetNet is 1 woord slecht. En die helpdesk is inderdaad afzetterij en je wordt met een kluitje het riet in gestuurd.

Ze presteren het zelf om bij mij een creditfactuur af te schrijven en als je belt dan zal het terug gestord worden, mooi niet dus. Het het terug laten boeken. En wat denk je incasso!!! Op mail wordt niet gerageerd of je krijgt een standaard mail met incidentnummer bla bla bla. Nou op de mail van 3 maand terug heb ik nog steeds geen antwoord.

HetNet is zeer slecht qua Helpdesk (verbinding wel goed)

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Tinos,
nee, helaas hebben die providers dat niet. Ik weet toevallig wel van DDS dat je daar tegenwoordig ook kunt bellen. Ik geloof dat je dan een abonnement hebt van 2,50 euro p/m en voor dat geld kan je vrij voordelig bellen. Speedxs zegt al een tijdje dat ze voip gaan aanbieden, maar voorlopig gebeurt er niks.

Ik zou het liefst ook internet+bellen hebben, maar ik lees er veel te veel negatieve verhalen over. Ik hou het dus voorlopig even bij voipbuster en dat bevalt me prima. Er zijn eigenlijk genoeg goedkope alternatieven te vinden.
succes!

Tinos
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2006 12:01

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door Tinos »

Boebele,
Dat leek mij nu juist het grote voordeel. Ik bel vrij weinig, maar zit wel met dat ellende KPN abonnement. Doe je daar los ADSL bij, dan komen daar zo € 25,- kosten per maand bij, terwijl je voor internet + bellen in totaal € 35,- per maand kwijt bent. (ligt er natuurlijk wel aan wat voor ADSL je neemt). Bijna iedereen maakt natuurlijk dat rekensommetje, want wie wil dat KPN abonnement nog? Is echt niet meer van deze tijd.
Eigenlijk ben ik het zo zat dat ik helemaal van KPN afwil. Optie is dan, omdat ik toch weinig bel, het abonnement voor de vaste lijn gewoon op te zeggen en dan alleen nog maar mobiel te bellen, da's tegenwoordig nog goedkoper dan vast bellen. En dan internet via de kabel (helaas UPC). Eens op zoek naar mensen die daar ervaring mee hebben. Potentieel drama is wel dat ik hopelijk volgend jaar ga verhuizen...dat schijnt een echte uitdaging te zijn voor deze providers....

boebele
Berichten: 174
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:58

Re: Ervaring met Het Net

Ongelezen bericht door boebele »

Tinos,

ik snap je overweging. InternetBellen is inderdaad voordelig, maar als ik op diverse fora de verhalen lees van klanten dan word ik niet aangemoedigd om het aan te schaffen. Daarom wacht ik nog een jaartje, misschien 2, en dan kijk ik weer eens verder. Ik ga nu het risico niet nemen.
Heb je weleens via de computer gebeld? Dat kost echt bijna niks. Ik betaal nu voor mijn KPNverbinding 10,00. Daarnaast bel ik met VOIP naar vaste nummers, is gratis. Ik heb momenteel ook een mobiel abonnement van 20 euro p/m, maar die ga ik in januari verlengen met sim-only waardoor het me hoop ik minder dan 10 euro p/m kost. Ik betaal voor mijn internetverbinding 24 euro p/m.
Al met al vallen die kosten dus wel mee, en al helemaal zodra ik mijn mobiele abonnement heb verlengd (in januari).

Gesloten