LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kattenwegjaagspray

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
piere
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:31

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door piere »

ik heb al jaren geen katten meer in mijn tuin gewoon een apparaatje aangeschaft waar zich een bewegingsmelder en infrarood in bevindt.
zodra er een kat nadert wodt er een geluid geproduceerd (voor mens en andere dieren niet hoorbaar) en de kat maakt zich uit de voeten.

marloes2
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:23

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door marloes2 »

Ik zou het liefst schrikdraad of gaasafrastering op de schuttingen willen. Die mogelijkheden zijn vorig jaar al de revue gepasseerd. Ik zou dan wel iemand moeten vinden die dat voor me kan realiseren; ik ben chronisch ziek. Maar ben begonnen toestemming aan de buren te vragen. Er is maar een schutting van mij......de andere twee zijn van de buren. Beide buren wilden het niet. Dan ben je gauw klaar. Koffiedik, peper, satéprikkers e.d. werkt alleen als je maar en kleine oppervlakte aan borders hebt. Ik heb borders rondom de hele tuin. Als ik het ene plekje onaantrekkelijk maak voor katten zoeken ze gewoon een ander plekje en zo blijf ik aan de gang. Zo 'n geluidproducerend apparaatje lijkt me niet fijn voor mijn eigen kat. Toch maar cacaodoppen dus........

cschouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:11

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door cschouten »

Marianne wat je gedaan hebt zal best wel doeltreffend zijn,maar het ziet er natuurlijk niet uit. Aan de bovenkant van de schutting kan je gewoon een strook plexiglas, van zo'n 50 cm. breed, schroeven. Niet te laag,want anders springt de kat er over heen en kan zich nog vast vast pakken. Als de kat omhoog moet klimmen kan hij/zij zich niet vast pakken,te glad natuurlijk.Als er een vreemde kat in de tuin komt,kan die er niet uit ook. Een golfplaat kan ook.
Succes. Cees.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Hallo Cees,

Klink wel mooi, maarrrrrrrr.

Vreemde katten wil ik ook uit de tuin houden :!: Ik zit namelijk niet te wachten op vechtpartijen tussen mijn katten en vreemde katten, waardoor de dieren verwondingen met als gevolg abcessen oplopen. Daarbij is het risico dat een zwerver kattenaids of leucoce binnenbrengt best groot. Vreemde katten brengen vaak vlooien, luizen, oormijt, wormen en dergelijke mee en al die dingen heb ik nu geen ellende van.
De katten in eigen tuin houden werkt voor twee kanten, de buren/buurt heeft geen (over)last en de katten lopen geen risico plat te worden gereden, overdraagbare ziekten door contact met vreemde katten op te lopen en voor mij geen angst en zorg doordat de kat niet thuis komt.

Misschien is jouw idee wel haalbaar als verhoging van de schutting en dan zo dat er ook niets vreemd meer binnen kan.

Groetjes,

Marianna

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Katten vallen onder huisdieren!

Hou ze daar dan ook, dan zijn ze tot niemands last.

Zo niet, dan mag diegen die er last van heeft ook tegenmaatregelen nemen, eerst diegene een waarschuwing geven om van wie de kat is zelf maatregelen nemen. Meestal is dit niet mogelijk aangezien de sluiptijgers geen adres op het lichaam dragen en ze via slinkse wegen en sluiproutes de meest onmogelijke wijze deze weten te ontwijken.

De volgende stap is, en dat stond al eerder in dit Forum: Kattenbelasting genoeg om de houder ervan bewust te laten worden, dat katten voor overlast zorgen als ze niet in huis zijn.

Als Honden aangelijnd moeten worden en een hondenpenning moeten hebben is het voor katten idem-dito. Katten zorgen voor vernieling en kattenurine is funest voor planten, ze bakenen hun territorium af, dat is wederom een teken dat het geen huisdieren zijn en voor mij mogen ze dan ook van de straat geplukt worden.

Er zijn diverse middelen om van overlast van katten af te komen.
Wij hebben ook huisdieren en daar heeft niemand last van.

Per jaar hebben wij ongeveer een kleine 200 Euro schade door katten die door onze tuin sluipen. Ook zijn er diverse vogels die ten prooi vallen aan dit schadelijke 'roofdier', vroeger konden we nog met de luchtbuks schieten. Helaas is dit verboden ivm de wapenwet, tegenwoordig is het zomers feest met de supersoaker. Ik denk dat ik de kattapult maar weer van zolder ga halen, het woord zegt het al, daar is hij ook voor bedoeld!

Helaas zie dit artikel: http://www.hsvog.nl/kca/KCA%20artikel%208.htm

Maar helaas is de kat, poes, kater of ander nogmaals 'huisdier' of wat er op lijkt een groter kwaad die jaarlijks voor vele duizenden Euro's schade en overlast zorgt!

P.S. die schuine pijp is misschien een oplossing, echter na een tijdje gaat het wellicht toch wel stinken! Misschien is de plaatselijk (afhaal- en opruim-) chinees een oplossing!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Heb hier al een forum over gehad, zolang dat zaakje in Den Haag niks doet zal er niks gebeuren. Consumentenbelangen daar heeft Den Haag een broertje aan dood.

Voorstellen:

minister voor consumentenzaken zoals in Duitsland ook heel normaal is.

Katten zijn huisdieren dus die houd je op eigen terrein, lopen ze daarbuiten dan is het eigen risico.

Bovendien staat in de wet dat je een huisdier mag houden (in dit geval een kat) mits een ander daar geen overlast van heeft.

Maar niemand die er een rechtszaak van maakt. Kortom de wet word niet nageleefd.

En RADAR, het was een waardeloze uitzending. Had er graag bij gezeten want deze uitzending verandert niks aan het slappe kattenbeleid in Nederland! Dus mevrouw Hertzenberg ACTIE!!!

nounou
Berichten: 17
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:21

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door nounou »

Mensen, voor groot vee al jaren bekend, maar ook voor honden en katten is er huisdierschrikdraad: werkt perfekt en ook voor kleine kinderen is er geen enkel gevaar.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Zo niet, dan mag diegen die er last van heeft ook tegenmaatregelen nemen, eerst diegene een waarschuwing geven om van wie de kat is zelf maatregelen nemen. Meestal is dit niet mogelijk aangezien de sluiptijgers geen adres op het lichaam dragen

Een beetje verantwoordelijke katteneigenaar laat de kat chippen :!: Daarbij worden dieren die via dierenbescherming/asiel en opvangstichtingen allemaal gechipt voor ze geplaatst worden. De eigenaar is dan dus makkelijk te achterhalen en voor de schade aansprakelijk gesteld worden :!:

Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Willem 4 »

zolang dat zaakje in Den Haag niks doet zal er niks gebeuren.
Sorry hoor maar ik vind het heel terecht dat de overheid zich niet gaat bemoeien met wat poep in je tuin of wat haar en zand op de auto.
We stikken de moord van de regels in dit land laten we er voor gaan om er minder van te maken en zeker niet meer.

PJ66, ik vraag me af waarom je zo obsessief bezig bent met die "overlast" van katten.
Die auto wordt toch wel vuil of er nou een kat op gaat zitten of niet.
Kan het niet zo zijn dat je een ander probleem hebt met de eigenaren van de katten en dit gebruikt om je gram te halen?

Ik heb geen kat en ik wil geen kat want ik hou nou eenmaal niet van katten, ik ben een hondenmens.
Maar een beetje verdraagzaamheid onder elkaar en jegens de natuur (jawel, katten vallen ook onder de natuur net als wij primaten) geeft een hoop rust.
Vergeet niet, als je last hebt van katten dan hebben die katten of hun eigenaren er absoluut geen slapeloze nachten van, je hebt alleen jezelf er mee

groete

Ingar
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2006 08:39

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ingar »

Jammergenoeg nemen de buren de klachten niet zo serieus. Meerdere malen hebben we aangegeven dat we niet meer lekker in de tuin kunnen werken vanwege de kattenpoep. Ook andere buren ondervinden last doordat de katten de nagels scherpen aan het tuinstel of de boompjes. Als je kinderen overlast veroorzaken, word je als ouder ook aangesproken en mag je voor de kosten opdraaien. Waarom katteneigenaren dan niet? Waarom wordt er geen kattenbelasting geheven net als voor de hondeneigenaren? En dan nog iets; een kat wordt als HUISdier gezien, waarom lopen ze dan hele dagen en nachten buiten?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Beste Willem 4 ik heb totaal geen problemen met die overburen nooit gehad ook, dus het is geen wraakactie ofzo alleen in dit land moet alles maar kunnen. En kat is een huisdier net als een hond. Duivemelken mag ook niet meer omdat je er andere mensen mee lastigvalt. Nederland wordt qua populatie steeds groter dus we moeten steeds meer rekening met elkaar houden. Je kent dat spotje wel met dat lontje. Is ook de schuld van dit kabinet en daarvoor.

De essentie is heb je een huisdier dan mag je een ander daar geen last meer bezorgen. Blaft jouw hond veel dat heb je een probleem. Is de kat in jouw tuin aan het graven of zit ie op mijn auto (ja soms ook krasjes ja) dan moet dat allemaal maar kunnen. De mazen van de wet. Naleving ho maar. Met wat meer bagage zou ik zo een partij willen oprichten NEDERLAND MOET ANDERS! En zeker geen PvdA!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Een goedwerkend alternatief is misschien een goede oplossing.
Mijn ouders leven niet meer maar bij onze ouderlijk woning hadden wij een grote moestuin en een siertuin. Daar waren nimmer katten!
Dit kwam doordat mijn vader gewoon koffiedik tussen de planten strooide. Katten hebben daar niets mee op.
Een hint misschien? En nog diervriendelijk ook!

Chanmaster

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Zo langzamerhand wonen er meer 3.5 miljoen katten Nederland en mensen die zoveel katten hebben die overlast veroorzaken komen meer dan eens in het nieuws.

Zoals ook bij ons in de buurt: ze komen nooit buiten, ze stropen alléén de buurt af naar voedsel!

Belachelijk als diegene verontwaardigd reageren als er 40 tot zelfs wel 80! katten in huis de boel bevuilen en een zodanige stank en overlast veroorzaken.

Pas nadat er meerdere malen geklaagd word en er zelfs dode dieren en zwaar verwaarloosd worden gevonden wordt er pas actie ondernomen.

Er zou zeker kattenbelasting ingevoerd kunnen worden, dan is de overlast zeker een stuk minder, verantwoordelijkheid betreffende de eigenaren, het chippen van katten kost geld en daar willen ze niet aan. Dit zou dus verplicht moeten worden en gelijk registratie voor kattenbelasting. Heeft de ambtenaar van de belastingen voor honden gelijk een dubbele taak. Dat is niet zo moeilijk, als de deur opengaat weet je direct of er een kat huist, de kattenbak staat of bij de voordeur of in de keuken. In beide gevallen kan je niet om de geur heen. Katten verspreiden een typische lucht en als geoefend ambtenaar te herkennen.

Bij onkenning en ontdekking van het ontduiken van de belasting 1000% boete. Heel makkelijk katten zitten altijd of meestal voor het raam en er zijn in de achterdeur meestal katten luiken aangebracht.

Het is als het ware een sluitend systeem.

Dus politiek en gemeente doe er je voordeel mee, in de strijd en zakkenvullende praktijken: ik pleit voor kattenbelasting!

En geen 25,-- per kat maar 100,-- en voor elke kat meer 150%, dit is gelijk een oplossing voor het asielprobleem. De eigenaren hebben wel geld over voor speeltjes, voer en voorzieningen voor de behoefte!
Totale omzet in de huisdieren industrie is 2 miljard Euro en met name de afdeling katten is dit ruim 1 miljard euro en dit is met 10 a 20% per jaar stijgende!

Het gaat niet zo slecht met Nederland, echter de overlast des te meer dus als het belastingklimaat nog slechter kan dan is het invoeren van Kattenbelasting een vereiste.

Dan nog even over de middelen die gebruikt worden, daar wordt dus alléén de fabrikant beter van, katten zijn slimme en sluwe beesten die hun wegen wel weten. Gebruik een doeltreffend middel die enkel en alléén niet op biologische basis toegestaan is. Wij hebben een tijdlang Kattenschrik in combinatie met cacaodoppen, koffiedik en satéprikkers gebruikt, niets hielp, elke morgen kwam diezelfde wit/grijze uitgezakte poezenkat weer langs en sproeide met z'n achterkant tot aan de voordeur en mat z'n territoriumgedrag over ons erf. Wij wonen 4 meter van de straat en niets hielp. Zelfs het aangeven bij de BOA, een speciale opsporingsambtenaar hier aangesteld in het dorp zegt niets tegen dit soort overlast te kunnen doen, zelf maatregelen nemen is zijn devies. Goed, heb ik gezegd maar dan niet komen klagen als de maatregel een zodanige vorm aanneemt dat ik verantwoordelijk wordt gesteld, ik heb verteld van de maatregelen in de tuin en het opsporen van de eigenaar. Het enige wat je als reactie van de eigenaar kan krijgen is een grote mond en waar bemoei je je mee.

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Francisca11 »

@ Marina, hier heb ik iets aan!! Bedankt voor de tip. Enne leuke foto :D

Ichikoh
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 aug 2004 13:04

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Ichikoh »

Ja leuke tip,

Kan hier ook 380 op!

Dan wil ik de volgende foto wel zien!

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Inderdaad Ichikoh je krijgt er alleen maar ruzie mee en dat wil ik ook voorkomen. Daarom moet er een wet komen die het verbiedt dat je katten op straat laat lopen. Daarmee is een hoop ellende mee bespaard. Lopen er toch katten rond op straat dan is het geheel voor eigen risico. Dan maar afmaken gezien het kabinet er toch niks aan doet!

Francisca11
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:42

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Francisca11 »

Misselijkmakende reacties hoor. Kan er 380 op wil die foto wel eens zien of dergelijke reacties.

Jammer dat er geen positieve reactie kan komen als: "Fijn dat er eigenaren zijn die er voor zorgen of willen zorgen dat katten op hun eigen erg blijven".

Misschien is het tijd om eens bij uzelf af te gaan vragen waarom u zo reageert. Kijk maar eens in het al genoemde spiegeltje.

Zijn er eigenaren van katten die zelf zorg willen dragen voor het niet bezorgen van overlast krijgen we nog van dit soort reacties. Enne ik ruim liever de kattenstrond op dan die van honden. Dat is pas echt smerig.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Fransisca die zijn er heus hoor maar de andere helft heeft er gewoon schijt aan! And that's the point! Die mensen met a-sociale gedrag moet je aanpakken.

La Grouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2006 18:03

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door La Grouw »

Onze kat draagt een zender van het merk Smartfence.
Die zender zorgt ervoor dat hij wel lekker buiten kan spelen,maar niet uit onze tuin kan.
Wij willen niet, dat onze kat overlast bezorgt aan anderen. Als iedereen zo dacht, dan zouden er geen kattenafschrikmiddelen meer nodig zijn.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: kattenwegjaagspray

Ongelezen bericht door Marianna »

Fransisca die zijn er heus hoor maar de andere helft heeft er gewoon schijt aan! And that's the point! Die mensen met a-sociale gedrag moet je aanpakken.
Ik denk dat het ook helpt als mensen bewust worden van de overlast en de gevaren die de kat loopt. Ik wil niet dat iemand last van mij of mijn dieren heeft en ook niet dat mijn dieren *onnodige* risico's lopen en los buiten lopen brengt het risico op verkeersongelukken, (dodelijke) ziekten, verdwalen, kattenhaters e.d met zich mee. Voor mijn katten heb ik gekozen en daar hoeven anderen geen last van te hebben.

In dit topic lijkt het erop dat alleen katten overlast zouden veroorzaken, maar helaas zijn er ook honden die overal plassen en poepen. Reuen tillen overal hun poot op om te markeren en heb je pech dan loopt er wel een hond met eigenaar in de buurt die voor de deur van anderen gaat zitten kakken. Honden begraven hun uitwerpselen niet zoals katten en in de stront trappen is het gevolg.

Misschien een idee om de vuiligheid bij eigenaren die niets aan de overlast willen doen voor hun eigen deur te deponeren?
Onze kat draagt een zender van het merk Smartfence.
Die zender zorgt ervoor dat hij wel lekker buiten kan spelen,maar niet uit onze tuin kan.
Wij willen niet, dat onze kat overlast bezorgt aan anderen. Als iedereen zo dacht, dan zouden er geen kattenafschrikmiddelen meer nodig zijn.
Helemaal mee eens :mrgreen:

Groetjes,

Marianna

Gesloten