LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

marieclaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2006 17:41

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door marieclaire »

Wat een opluchting.. Ik ben inderdaad niet de enige..
Internet werkt wel.. VOIP niet.. 'Voert u maar een fabrieksreset uit aan het eind van de week bij de Experiabox'.. (... met een scherp dingetje op dat knopje naast de aan-uitschakelaar..) 'Nee, dat was een collega, die snapt 't nog niet zo goed' (..) 'Ja, u bent helaas niet de enige, ik ben al 4 weken ermee bezig, en het is een technisch (hardware ?) probleem, nee geen software probleem'.. 'Ja, u krijgt waarschijnlijk twee facturen (bel nu namelijk gewoon op de splitter.. ZUCHT..) en daarmee moet u contact opnemen met de klantenservice.. En dan te bedenken dat ik als voormalig KPN' er én zeer loyale klant vanwege de hoge kwaliteit voor KPN heb gekozen.. Had ik toch maar voor SOLCON gekozen.. Weet iemand of je een contract kunt laten ontbinden als er niet binnen redelijke tijd een fatsoenlijke oplossing is gevonden ?? :roll:

Petteflet
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2005 23:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Petteflet »

:evil: Ik ook dus KPN Internet Plus Bellen aangeschaft. Werkt overigens prima . Denkend alles in orde te hebben, ontvang ik sinds enkele maanden zowel van KPN een nota van IPB en van Planet IPB. Sorry ??? Ja , sorry meneer, moet U bij KPN zijn, u hebt bij ons een contract tot september. " Maar dat zou KPN toch regelen ????????? Nee dus, u betaald gewoon tot september dit jaar het ADSL aan Planet. ......... Maarre, ik heb dus dubbele kosten en wat moet ik daar mee ????...... Ja meneer, dan moet u bij KPN zijn, toch ?? U had het IPB ook bij ons kunnen aanvragen en dan waren er geen problemen geweest . .............. Sorry ??? :twisted: :( Klantenpikkers.

marieclaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2006 17:41

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door marieclaire »

Op advies van een van de KPN-techneuten een fabrieksreset uitgevoerd (puntje naast de aan-uit knop) maar nix.. Toch maar weer de telefoonkabel op de splitter ingeklikt en voila.. ineens ging het VOIP lampje branden (miraculeus..) dus alle kabeltjes toch weer omgewisseld. Ik had een kiestoon en kon 1369 bellen en mijn IPB is geactiveerd. Waar een boze e-mail met een cctje naar Tros Radar niet allemaal toe kan leiden.. :?

rluger
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 11:34

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door rluger »

Kan net als onderen eveneens niet bij het beheer van gegevens. Herhaaldelijk met helddesk gebeld. Vervolgens klacht ingediend via [email protected] op aanraden van de helpdesk. De reactie op mijn mail:
De problemen die u bij ons heeft gemeld zijn te complex om er met een e-mail afdoende op te kunnen reageren. Er kunnen namelijk meerdere oorzaken zijn. Wij adviseren u om telefonisch met onze Servicelijn contact op te nemen. Een van onze medewerkers kan het probleem dan samen met u oplossen.
Van alle antwoorden die ze hadden kunnen geven is dit werkelijk de meest onbevredigende :evil: :

IK HEB DE HELPDESK AL HERHAALDELIJK GEBELD EN ZIJ KUNNEN MIJ DUS NIET HELPEN, VANDAAR DAT IK DEZE MAIL STUURDE !!!!

Zoals ik vermoedde... op hun aanraden toch gebeld met de servicedesk (je moet toch iets!!!), maar zij konden me zoals verwacht ook niet helpen en raden me aan te wachten tot de storing is verholpen (geen idee hoelang het duurt); een reactie naar [email protected] was zinsloos zij deze medewerker mij nog te vermelden. Wat een giller.

Maar goed, internet en VOIP werkt, alleen beheerpagina niet. Moet ik wachten, kan ik er onderuit, ik weet het even niet.

Tis eigenlijk net als in een ziekenhuis; als je iets hebt gebroken blijf je toch wachten omdat je pijn hebt en er gips om wilt zodat het uiteindelijk kan genezen. Vaak komen dan ook pas de goede adviezen dat je beter had moeten opletten en zo :wink: [/quote]

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

rluger.

Het duurt tot enkele weken na de inbedrijfstelling tot de beheerpagina in beeld komt en werkend is.
Bij mij duurde het vorig jaar ongeveer 3 tot 4 weken tot de beheerpagina verscheen en ook werkte. Dat kan nu inmiddels wat langer zijn door grote drukte.
Na inbedrijfsteling belt u namelijk uitgaand de eerste paar weken nog analoog. Inkomend wordt wel meteen digitaal gebeld.
Pas na enkele handelingen van KPN (en dat kost wat tijd) is alles digitaal en kan eventueel ook de splitter worden verwijderd.
Dus heb geduld en alles komt goed.

Met vriendelijke groet,
Willem

dhaney
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2006 12:36

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dhaney »

Bij ons is het ook een groot drama. Eerst de bestelling die ik drie keer opnieuw moest doen, daarna de bestellign die door KPN doodleuk geannuleerd werd door een fout van hun, vervolgens is de experiabox nooit aangekomen en toen werkte het internet totaal niet.
Na inmiddels meer dan 6 uur bellen (voor 10 ct per minuut) kwam er dan eindelijk een monteur langs. DIe loste het probleem wel snel op (het lag aan de siemens software en gigaset, nu vervangen door alcatel) maar nu verbreekt mijn verbinding ongeveer iedere 4 minuten.

En toen ik een helpdesk medewerker vroeg naar het adres waar ik schriftelijke klachten heen kon sturen (want het was nogal een lang verhaal geworden inmiddels) kreeg ik als antwoord dat dat alleen telefonisch kon! Die afdeling zou mij vorige week terugbellen (want ik was erg boos) maar dat is dus nog steeds niet gebeurd.'
Ik word er echt doodziek van. De service is echt zo ontzettend slecht.

Het enige lichtpuntje is dat de telefoon bij ons wel goed werkt :roll:

Petteflet
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2005 23:22

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Petteflet »

Onderstaand een berichtje van KPN


Naar aanleiding van uw vraag over InternetPlusBellen kunnen wij u als volgt informeren:

Om u goed van dienst te kunnen zijn hebben wij uw e-mail doorgestuurd naar de afdeling Klantenreacties. Hier wordt uw vraag in behandeling genomen. Wegens grote drukte is het mogelijk dat er met enige vertraging, doch binnen 1 maand contact met u opgenomen wordt


En nu dus maar wachten of er na een maand iets gebeurt.
Een aanrader zou zijn om niet meer te betalen voor de diensten die de providers e.a. moeten leveren.
Vele jurisprudentie hierover is te vinden in Overheid.nl.

rluger
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 11:34

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door rluger »

Willemo,

toeval wilde dat net na het schrijven van mijn vorige posting mijn experia box de geest gaf !!! Geen telefoon en geen internet meer. Helpdesk KPN gebeld en dezelfde dag een monteur aan de deur en box omgeruild, HULDE !!!

Maar als de pagina pas werkt na "portering" zoals dat heet, dan zou het fijn zijn dat de helpdesk dat mededeelt of in ieder geval als reactie op mijn klacht !!!

Enfin, uw verhaal snap ik, maar ik ben inmiddels volledig geporteerd en de splitter is ertussenuit (voor alle zekerheid in overleg met monteur) en alles werkt nog steeds, behalve de beheerpagina.

Monteur van KPN Multiplay heeft collega gebeld en die heeft mijn probleem wederom opgepakt. Ook hij kon het niet oplossen maar ik werd wel absoluut beter te woord gestaan en zelfs na 5 minuten teruggebeld...

Voor alle duidelijkheid: mijn IPB afgesloten via Planet, maar tot nog toe komt de meeste en beste respons van KPN (if any from Planet). Ik begrijp dat alles best nieuw is, maar ZEG dat dan gewoon als helpdesk en stuur me niet met kluitje in het riet.

KPN: geweldig !!! Dochter planet kan nog wat van je leren!

Ik wacht met smart op mijn beheerpagina. Als ie verschijnt ga ik hem printen en 100x kopieren :lol:

Iemand een kopietje?

shadow.cd
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2006 20:13

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door shadow.cd »

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb nu sinds 2 maanden ook internetplus bellen en ook dat probleem dat een van de pc`s alle poorten in gebruik neemt door een spyware programma.
dat was het eerste wat ik te horen kreeg
tweede was dat ik gehackd was en alles blijft zoals het is
het probleem bleef zich zelfs voordoen toen ik alle kabels van het internet eruit had gehaald
je hebt een van het modernste van internet en telfefonie in huis en je kan nog geen mp3tje binnen halen
en terug zetten is al helemaal uit den boze
planet en kpn scoren punten bij ons
maar het probleem kan niet opgelost worden en ook ik heb een weekend zonder telefonie en internet gezeten
als je dan een klacht geeft bij planet wordt je afgescheept
en opzeggen dat gaat niet
:cry: :cry: :cry: :cry:

marieclaire
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2006 17:41

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door marieclaire »

Nu de beheerpagina nog.. Je krijgt totaal onbegrijpelijke mailtjes 'ga naar privi.. (zoek maar eens op..) en ze zal dus wel privé hebben bedoeld maar al met al werkt de hele boel nu wel, alleen administratief niet.. :cry:

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jeanne »

Mijn zus heeft 5 weken geleden als bestaande klant InternetPlusBellen aangevraagd bij Planet Internet. Tot op heden helemaal NIETS ontvangen, zelfs geen bevestigingsbrief.

Als je Planet belt, dan zeggen ze 'er is een verzoek naar KPN gestuurd, maar ja als zij hier niets mee doen...'. Ja, en? Zij is klant van Planet dus Planet heeft de plicht dit met KPN uit te zoeken, niet de klant. Een medewerker stelde zelf voor 'zal ik je met de afdeling Annulering doorverbinden'? Nee, ze moeten regelen dat het in orde wordt gemaakt en het niet afschuiven op KPN. Een kennis heeft IPB rechtstreeks bij KPN aangevraagd en zij was binnen 2 weken up and running!

robbyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2006 11:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door robbyn »

Zolang KPN geen goede ondersteuning biedt, geen internet plus bellen aanschaffen als je P2P of VPN wilt gebruiken of een server wil publiceren.
Dat werkt namelijk slecht. (zie ook bovenstaande opmerkingen)
Ook wij raden aan onze ca 5000 medewerker aan: Niet doen.
Goed werkend alternatief is Tiscali internet met telefonie.

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Webb »

Ach, dat is toevallig, wij hebben onze 26000 :lol: medewerkers tiscali juist afgeraden i.v.m. de onbereikbare dure helpdesk.

Overigens is het polletje niet compleet, het antwoord "bij mij werkt internetplusbellen uitstekend" ontbreekt, jammer.

robbyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2006 11:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door robbyn »

Dat kan inderdaad vervelend zijn. Ik moest echter even opzoeken wat de kosten zijn. € 0,30 per minuut vind ik bij een lange wachtrij ook wat aan de vele kant. Of die rij lang is, kan ik niet oordelen. Ik heb nog maar 3 jaar Tiscali ADSL en heb de helpdesk nog nooit hoeven bellen. Ik vind KPN internet plus bellen best wel een goed product, echter (nog) niet geschikt voor iedereen. Voor die mensen die extra zaken als P2P, VPN, ftp-server, internet server, internet spelletjes en dergelijke willen geldt in mijn ogen nu niet doen, neem wat anders. En dan hebben wij nog nooit problemen gehad met Tiscali. Alles werkt prima. Bij een individueel geval kan het altijd mis gaan, maar dat moet je kunnen accepteren zolang daar maar goed op gereageerd wordt. Dat laatste ontbreekt in ons geval bij KPN internet plus bellen i.c.m. onze problemen.
Wil je echter alleen 'normaal' internetten en bellen dan is het verder een prima product. Dat werkt probleemloos bij alle bij ons bekende gevallen.

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jeanne »

Nou mensen, neem vooral GEEN Planet Internet IPB. Ze kunnen niet eens een normale bestelling afhandelen (zie vorige post).

Nog steeds geen bericht van Planet Internet en wederom is de vorige opdracht van Planet richting KPN 'zoek' geraakt.

Wat een zooitje!

Je vraagt via de site IPB aan, als je bij Planet de abonnementsgegevens opvraagd zou je IPB hebben maar ruim 6 weken later heb je a. geen bevestigingsbrief en b. geen Experiabox. Je belt 4x en iedere keer moet je het verhaal opnieuw vertellen, want de 'historie' van jouw vorige telefoontjes is nergens meer terug te vinden!

_Henk_
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2006 22:16

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door _Henk_ »

Op zich werkt internetplusbellen hier goed, alleen administratief is het bij Planet Internet een grote bende, heb ondertussen 2 verschillende klantnummers, mijn factuur komt totaal niet overeen met de gegevens op de site.
Hierover al diverse mails verstuurd naar Planet maar op een antwoord kun je lang wachten (waardeloze service).

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Ik sinds begin deze maand internetplusbellen van Planet.
Alles zonder problemen over gegaan.
Prima geholpen bij de help-desk ivm een onduidelijkheid in de installatiehandleiding.
Er werdt ook gelijk aangegeven dat er een fout instond en ik werdt gelijk op nog een fout gewezen.
Beheer telefoniegegevens was door een fout bij een wijziging van de site niet ingesteld. deze is echter sinds vorige week bereikbaar.
Internet sinds januari 1999 via Planet en al die tijd tot volle tevredenheid en zonder noemenswaardige problemen.
Ben zelfs een keer 's-avonds na 22.00 uur terug gebeld ivm een storing waar ze niet zo snel uitkwamen. Ondanks dat de helpdesk om 22.00 uur dicht ging werd ik toch nog geholpen.

Plr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 17:27

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Plr »

Hallo, ik ben hier nieuw.

Wij hebben ons abonnement sinds vandaag ook veranderd in Internetplusbellen juist toen wij ons contract wilden downgraden naar ADSL Standard ipv Comfort. (Wij hebben nog de oude modem, omdat we al snds 2002 geabonneerd zijn bij Planet ADSL wat betekent dat we de Comfortsnelheid niet halen zonder nieuwe modem)

Ik download veel en speel graag (internet)spelletjes, maar ik lees dat de dienst daar minder geschikt voor is. Bovendien lees ik veel over connectieproblemen met het internet danwel de telefoon. Hoe groot zijn die problemen?

Omdat ik eigenlijk al snel tevreden ben met een goedkoper abonnement, is het dan niet beter om het hele internetplusbellen maar te annuleren en slechts het huidige abonnement te downgraden? Deze gedachten zijn met name ingegrepen door de kinderziektes waarover ik hier lees. Hoe denken jullie hierover?

Gelieve snel te reageren nu ik het abonnement eventueel nog kan wijzigen danwel annuleren.

robbyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2006 11:19

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door robbyn »

De dingen diue je wilt doen, kunnen prima met internet plus bellen. Er is helaas wel wat extra PC en netwerk kennis nodig. En dan bedoel ik niet dioe aardige buurjongen "die wel iets weet van computers" De telefonie doet het niet altijd goed, maar als je een mobiel aan hebt staan is dat geen probleem. Het is dus een keuze die je moet maken, waarvoor geen goed advies te geven is. Heb je echt weinig kennis van pc's en vooral netwerkzaken en ken je niemand in de buurt die dit voor je kan regelen, dan zou ik geen internet plus bellen nemen, maar een ADSL abonnement zonder de vele beveiligingsrestricties van de experiabox.

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jeanne »

Nou hier weer een update. Inmiddels zijn we 9 weken (!) verder en nog steeds geen InternetPlusBellen bij Planet.

Uiteraard al diverse keren gebeld en een klacht ingediend en op die klacht kregen wij als antwoord..... bel even met de Servicelijn! Wat een giller, dat hadden we al 5 keer eerder gedaan zonder resultaat.

Vandaag gaat er wederom een klacht naar Planet en als het nu niet binnen 2 weken geregeld is, dan kunnen we wettelijk gezien zonder kosten opzeggen. Pfff... eindelijk.

Gesloten