Zonnetje:Je noemt jezelf "opa", dus ik neem aan dat je kleinkinderen hebt..!
Wat geef je hen mee?
Jazeker dit is correct zij studeren allemaal op kosten van de staat.
Ik stel ze een 2 tal opties voor.
A) dat het leven niet bestaat uit werken maar dat het een systeem is welke is ontstaan om andere te dienen en dat het dienen van andere inhoud dat je een deel van je eigen indentiteit moet opofferen en dat een dergelijk systeem niet einden-loos voort kan blijven bestaan.
Eens is er geen behoefte meer om je tegen geldelijke vergoeding, dienstbaar aan anderen te stellen. Dat we aan de vooravond staan van het einde van zo een periode, moge voor iedereen duidelijk zijn.
( de huidige egoistische consumptie maatschappij ).
B) Dat je ook prima voor jezelf kan zorgen zonder een ander te hoeven dienen tegen geldelijke vergoeding, dat dit veel vrijheden geeft en dat het vrij en onafhanelijk zijn, niet altijd door iedereen wordt gewaardeerd en dat je het erg lang kan vol houden als je in je eigen behoeftes kan voorzien en dat dit een vorm van creativiteit, inzicht, discipline in de uitvoering van des persoons zal vragen.
( wordt de maatschappij voor de toekomst ).
Bij de huidige jongelui zie je duidelijk dat optie B
een beetje uit het oog wordt verloren en optie A de algemene doelstelling is geworden. Met optie A creer je op den lange duur de ondergang van je eigen maatschappij.
Ze zullen in iedere geval niet van de honger omkomen.Kinderen, opa heeft een tuin, een balkon, in de toekomst als opa er niet meer is en dit aan jullie nalaat, dan kunnen jullie daarvan prima leven..!!
Gelukkig heb ik kleinkinderen die nog (beetje) open staan voor informatie van buiten. De vraag blijft of ze er ook daadwerkelijk iets mee gaan doen en dat is hun eigen beslissing.
De keuze voor het invullen van manier van leven, ligt altijd bij hun zelf.
Weltrusten.