LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] harde muziek buurman

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het probleem bij geluidsoverlast is, dat veel mensen niet weten, dat geluidsoverlast helemaal niet aan tijden is gebonden.

Het zit zo:

Wanneer iemand om half twee 's nachts zijn geluidsinstallatie keihard laat spelen, en niemand zegt er iets over, dan zal de politie ook niet handelend optreden.

Wanneer iemand midden op de dag ditzelfde doet, en het geluid is niet te harden, dan mag er weldegelijk over worden gebeld.

Anders gezegd: klagen MAG, maar hoeft niet. En daar is geen tijdslimiet aan verbonden. Een blaffende hond die overdag uren aan de gang blijft mag weldegelijk (op een nette manier dan..... 8) ) het zwijgen op worden gelegd.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Burengerucht
Zelfs overdag mag men geen burengerucht veroorzaken.
Wanneer u bijvoorbeeld de radio lekker buiten zet tijdens warme zomerse dagen kan men van u verlangen om het apparaat uit te zetten.
Dit heeft dus niets met tijd te maken. Ik zeg altijd maar zo, alle musiek die ik binnen verneem en niet van ons zelf komt is te hard.
Het is behoorlijk asociaal om jouw muziek aan uw buren op te dringen.
Waar het gaat om appartementen mogen nog meer zaken niet.
Wat in appartementen niet mag aldus de wetgeving zijn de volgende zaken.
* Parket of laminaat op de vloer hebbe
* Plavuizen op de vloeren hebben.

Kortom, men moet geluidwerende en absorberende vloerbedekking gebruiken.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Klopt niet helemaal chanmaster, mijn vrouw en ik hebben in het verleden in een appartement gewoont en we hadden een massief eiken vloer daar liggen.
In het contract stond dat de vloer zwevend gelegd moest worden + een geluiddempende ondervloer.
Dus een harde vloer mag wel.

FreakerS
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2006 15:32

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door FreakerS »

Mensen vergeten vaak dat ze ooit ook eens jong zijn geweest. Neem daarbij het probleem dat tollerantie aan weerszijde vaak ver te zoeken is en het probleem dat op een normale en relaxe manier aanbellen en eens een praatje maken ook niet meer de normaalste zaak van de wereld is, en je krijgt problemen zoals deze. Toch gek dat ik daar nooit last van heb. En dat ligt echt niet aan het feit dat ik 25 ben en naar muziek met een beat luister.

De groeten!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Chanmaster, is hetgeen jij zegt, niet eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg, alleen in andere bewoordingen?

@Freaker: natuurlijk vergeet ik niet dat ik ook jong ben geweest. Maar dat rechtvaardigt nog niet dat ik daarom maar geluidsoverlast mag veroorzaken.

Geluidsoverlast is echter relatief: wat de een als gewone muziek ervaart, zal de ander als overlast ervaren.

Waar ik woon, is iemand van over de tachtig komen wonen, kortgeleden. Meneer is nogal aan de dove kant, waar ie op zich niets aan kan doen. Maar door zijn gewoonte om de hele dag tv te kijken, kan wel de hele flat meegenieten.

Toen ik echter eens op een zondag ging stofzuigen, had ik meteen zijn dochter (die hier niet eens woont) aan de deur, met het verzoek dat voortaan niet op zondag te doen. Die bewoner heeft hier inmiddels al met haast iedereen ruzie, terwijl ie zich nota bene nauwelijks buuten vertoont.

Helaas voor hem, ik heb door die houding totaal geen boodschap aan die bewoner. Wanneer het eenrichtingsverkeer is, houdt een goede verstandhouding voor mij op.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Chanmaster »

NijMeGeN


Geplaatst op 22 Dec 2006 20:18 door NijMeGeN


--------------------------------------------------------------------------------

Klopt niet helemaal chanmaster, mijn vrouw en ik hebben in het verleden in een appartement gewoont en we hadden een massief eiken vloer daar liggen.
In het contract stond dat de vloer zwevend gelegd moest worden + een geluiddempende ondervloer.
Dus een harde vloer mag wel.

Naar boven
Lees er het BW op na. Daar staat exact omschreven wat mag en wat niet mag.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Chanmaster »

bodejosm43 schreef: Chanmaster, is hetgeen jij zegt, niet eigenlijk hetzelfde als wat ik zeg, alleen in andere bewoordingen?
Het kan goed zijn dat bepaalde reactie dezelfde strekking hebben. Ik zit hier aan een desk en kan één bericht behandelen waarbij niet wordt gelezen wat derden schrijven.
Nu zit ik gewoon lekker thuis even wat vraagtukken te beantwoorden en zie uw reactie.
Kan er niets aan doen, excuses.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Niks burgerlijkwetboek chanmaster in dit geval contract van de woningbouwvereniging.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correct Nijmegen, je hebt gelijk.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Kan er niets aan doen, excuses.
In het kader van de kerstgedachte: het zij zo. Geen excuses nodig.

In het complex waar ik woon, houden veel bewoners er zelf verzonnen huisregels op na. Dit geldt voor geluidsoverlast, dit geldt voor het tijdstip van het buiten zetten van huishoudelijk afval. Oud papier wordt ook vaak buiten gezet op een moment dat het de bewoners het beste uitkomt.

Ik vraag me dan af, wat hebben we dan aan een huishoudelijk reglement?

Ook over zwevende vloeren staat er een bepaling in. Zo mogen alleen op de eerste etage tegels als vloer worden gelegd, maar een bewoner op de 4e etage in mijn flat zegt: ik heb de woning gekocht, dus ik bepaal zelf wat er gebeurt.

Hij is wel teruggefloten, en moet binnen twee maanden de tegels verwijderen. Doet hij dat niet, dan komt de woningstichting dat doen op zijn kosten. Nu heeft ie zijn woning te koop gezet. Maar de verplichting om de tegels te verwijderen, die is blijven staan. Eigen schuld, je kunt niet aan alle reglementen voorbij gaan.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

bodejosm43. ik denk dat dat per woningstichting verschilt, ze hebben volgens mij allemaal hun eigen regeltjes.

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door supernov »

Vraag ik mij overigens zowiezo af. Wat zijn de wettelijke bevoegdheden van "woning-clubjes"? Regels zijn leuk, logisch ook, maar uiteindelijk heb je die woning gewoon gekocht toch? Wanneer je je dan houdt aan de regels van de gemeente aangaande overlast e.d. dan lijkt mij dat zo'n comissie niet al teveel kan eisen.

F-riso
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2006 15:48

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door F-riso »

Ik heb nu dit hele onderwerp gelezen en wat mij opvalt is dat iedereen met regels, wettten, politie en huurbazen aankomt zetten. Zelf is bij mij tot 4 keer toe de politie aan de deur geweest wegens geluidoverlast. En nee dat is niet leuk. (er is overigends alleen maar gedreigd met inbeslasname)
Aangezien ik nog nooit welke buur dan ook aan de deur had gehad en ik eigenlijk nooit met de buren had gepraat heb ik de dag erop een bloemetje gekocht en wilde dat aan gaan bieden aan de buren omdat ik hun blijkbaar overlast had bezorgdt. Na veel moeite kon ik mijn bloemetje bij de derde buurman achterlaten en nee niemand had problemen van mijn geluid.
Daarna heb ik nooit meer politie aan de deur gehad en dat terwijl ik nog steeds af en toe van harde muziek houdt.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is probeer het eerst zelf op te lossen bij een buur. Niet op het moment dat je al gefrustreerd bent, maar een dag later ofzo. Als je gewoon met elkaar kunt praten scheelt al een heleboel.

Talll
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 jun 2005 17:08

Re: harde muziek buurman

Ongelezen bericht door Talll »

Als je goed leest kan je lezen dat ik niet bij de buurman langs kan gaan. Ik had het graag gewild! Daarom is hij op straat aangesproken. Verder is hem echter meerdere malen vriendelijk verzocht (schriftelijk) om rekening te houden met anderen maar dat hielp niet. Dan zit er voor mij toch echt niets anders op... En dit heeft geholpen, voor mij dus toch de beste oplossing.

Gesloten