Pagina 3 van 5
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 23 jun 2006 01:47
door Ali Bensalah
Hoe sneller de wagen rijdt, hoe groter wordt de afwijking van de snelheidsmeter
gewoon even belangstellend: waarom zou die afwijking exponentieel zijn en niet lineair?
(wat op zich ook de strekking was van mijn originele verhaal)
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 23 jun 2006 11:19
door Shareena
Heej An, we hebben geen inruilauto! Dit wordt onze eerste eigen auto! Me vriend rijdt nu in een bedrijfsauto! Altijd handig en lekker goedkoop ; alleen mag ik er niet in rijden! Dus er moest wel een eigen autootje van komen!
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 27 okt 2006 21:23
Heeft 1 van jullie ook ervaring met iemand achterin vervoeren , tenminste een volwassene of is dit eigenlijk toch te benauwd?
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 22 jan 2007 12:53
door Pie-air
Ik ben zelf sindskort de trotse eigenaar van een felblauwe Peugeot 107!
De wagen bevalt super, ruim voorin, lekker snel toch.
Ik zat te twijfelen tussen de C1 of de 107, die 2 vond ik het mooist, maar uiteindelijk voor de 107 gegaan omdat ik die voorkant gewoon weg super vind!
Over de zuinigheid kan ik nog weinig zeggen aangezien ik hem net 4 daagjes rij.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 14 mar 2007 21:04
door leeuw107
Voor ons is het de Peugeot 107 geworden.
Volgende week vrijdag halen we hem op. Die neus....tja....een échte peugeot, met die mooie spleetogen.
Ach...en over smaak valt niet te twisten. Wij hebben nog wel even getwijfeld tussen de C1 en de 107....maar toch weer die neus....Doorslaggevend.
Hoe hij bevalt??? we laten het jullie weten.
Groetjes Son
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2007 22:14
door Robmans
Zelf ben ik 11 maanden in het bezit van de Toyota Aygo. Op dit forum heb ik vandaag een onderwerp geplaats over een probleem dat in mijn ogen groter is dan men bij Toyota Nederland wil laten weten aan de buiten wereld. Het betreft hier
lekkage aan de deurrubbers van velen Toyota Aygo's! Bezitters van deze auto raad ik aan om regelmatig onder de maten te voelen of de vloerbekleding nat is. Zelf hebben wij hier vanaf dag 1 al last van en dit probleem speelt nu al 11 maanden. Wij rijden met handoeken onder onze matten om de boel droog te houden! Bij Toyota Nederland en bij alle Toyota dealers is dit probleem bekend. De deurrubbers sluiten niet goed af en hierdoor komt al rijden opspattend water van de banden naar binnen via de deurrubbers en dit water krijpt vervolgens de bodem aan de binnenkant van de auto in. Mij dealer in Almere heeft gezegd al een stapel kachten te hebben liggen van klanten die nieuwe rubbers moeten hebben. MAAR het probleem is dat deze gemodificeerde rubbers er niet zijn! Telkens worden de nieuwe ontwerpen weer afgekeurd omdat ze niet voldoen. Ik heb mijn dealer en Toyota Nederland nu een termijn van 31 dagen gegeven om dit probleem definitief op te lossen omdat ik een auto zonder water erin wil hebben. Lijkt me niet meer dan normaal he? Of dit ze gaat lukken betwijfel ik maar ik houd jullie op de hoogte.
Overigens heb ik al meerdere bezitters van een Toyota Aygo gesproken die dit zelfde probleem hebben met hun Aygo. Dit is dus niet een incidenteel geval op zich, maar ik denk dat er honderden (en misschien nog wel meer) van deze klachten zijn over de nieuwe Aygo.
Wordt vervolgd......
Meer info over dit onderwerp en over dit probleem kun je vinden op dit forum
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=606192#606192
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 22 jul 2007 14:19
door vPuffelen
Hans hier, ik wil even reageren op de discussie van An en Sharena,
ik rijd al 5 jaar een Daihatsu en met veel plezier, nooit enige trammelant mee gehad. Ik ga nu over op de Toyota Aygo omdat ik dat een heel leuke auto vind. Was de inruil voor mijn Daihatsu niet goed geweest, dan had ik ook voor de Sirion gekozen.
An ik hoop dat je ongelooflijk veel plezier zult beleven aan je Daihatsu Sirion zoals ik van mijn Aygootje.
Hans
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 23 jul 2007 20:54
door An
Jeetje, dat is een tijdje geleden zeg!
Nou, wij zijn tot nu toe een jaar later, nog steeds superblij met de Sirion. Krijgt binnenkort zijn eerste beurt. Tot op heden nog geen enkel mankement of probleem mee gehad.
Nu achteraf, ben ik toch wel blij dat wij toen voor de Daihatsu hebben gekozen. Niet alleen vanwege zijn zuinigheid, maar ook qua ruimte binnen in. Ik heb natuurlijk die ander wagens ook al van dichtbij kunnen aanschouwen, maar die ruimte hebben ze beslist niet als van de Sirion.
Ik moet toegeven, uiterlijk vind ik nog steeds die Toyota Aygo de leukste, maar wij zijn toch zeer tevreden met de onze. Zelfs onze zoon, die zijn eerste auto moest kopen vanwege de afstand naar zijn werk, heeft een nieuwe Daihatsu Sirion ervoor aangeschaft, omdat hij al ervaring met de onze had.
Leuk Hans
dat je hier nog even over begon.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 16 feb 2008 23:36
door Jonathan100
Ik heb 3 week geleden een Citroen C1 gekocht. Prachtig autootje die niet aanvoelt als een kleine auto. Alleen valt het verbruik nu nog wat tegen, rij meestal op 80km wegen en af en toe op de snelweg maar het verbruik is nu 1 op 18,5. Heb gehoord dat hij na een tijdje wel zuiniger wordt, klopt
dat ? En zo ja hoeveel zuiniger. Zijn er mensen die een nieuwe C1 hebben gekocht en de ervaring hebben dat ie na een bepaalde tijd zuiniger loopt?
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 02 mar 2008 12:17
door emperor16
Sinds oktober 2006 heb ik al weer ruim 30000 probleemloze kilometers afgelegd met mijn Aygo. Deze auto rijdt beter dan sommige grotere wagens zoals de Citroën C2, C3. 1:20 of zuiniger is heus haalbaar. Er zijn natuurlijk genoeg auto's met meer comfort, maar lange afstanden afleggen met een van de drieling is geen enkel probleem. Vorig jaar ben ik met de Aygo naar Berlijn geweest, en dat was goed te doen. Dit jaar zijn Frankrijk en/of Italië aan de beurt.
Er zijn in deze klasse ruimere auto's, maar combinatie van leuk uiterlijk, rijplezier, betrouwbaarheid en lage kosten maken de C1/107/Aygo voor mij en vele anderen onweerstaanbaar.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 02 mar 2008 16:30
door Consumentt
3 x lelijk die hokjes. Ik zou er nog niet in mee willen rijden.
Maar waarschijnlijk pas ik er ook niet in. Een beetje dubbelgevouwen tegen elkaar aan zitten schurken, nee dank u.
En bij het boodschappen doen wil ik iets meer mee kunnen nemen dan 2 pakken melk, een brood en een zak aardappelen.
Enig voordeel is dat dat pubers geen ruzie meer maken op de achterbank, want ze kunnen niet meer mee.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 16 mar 2008 19:57
door Shareena
Maar waarschijnlijk pas ik er ook niet in. Een beetje dubbelgevouwen tegen elkaar aan zitten schurken, nee dank u.
En bij het boodschappen doen wil ik iets meer mee kunnen nemen dan 2 pakken melk, een brood en een zak aardappelen.
Ik zou me toch maar wat meer verdiepen in dingen, voor je wat gaat roepen.. Klinkklare onzin namelijk!
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 16 mar 2008 22:20
door Consumentt
Ja als je 1.60 bent en maatje 36 dan pas je overal in.
En als je verliefd bent dan is het wel lekker zo tegen elkaar schurken.
Kofferbak volgens de gegevens 139 ltr
Mijn vrouw heeft een auto met kofferbak van het dubbele hiervan en daar past al niks in. Waarom noemen ze dit soort autootjes toch altijd boodschappenauto's? Dan moet je er wel je boodschappen in kwijt kunnen toch
1/2 brood, 1/2 liter melk en aardappels per kilo meenemen dan maar.
Maar ik vrees dat door de tollenaars in Den Haag er over een paar jaar alleen maar van deze k*twagentjes rond zullen rijden in Nederland. Jakkes.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 17 mar 2008 19:27
door Shareena
Ik ben geen 1.60 ne heb geen maatje 36, dus gelul..
139 liter of niet, ik kan de boodschappen voor de hele week doen voor 3 personen en heb er geen problemen mee... Mensen moeten altijd wat te zeuren hebben zonder er verstand van te hebben!
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 13:12
door P@tje
De drieling is geen boodschappenauto. Het is een woon-werkverkeer auto. Ik zie deze auto als DE auto voor erbij.
Als je dit soort auto's als gezinsauto wilt inzetten en niet teveel waarde hecht aan rijeigenschappen en rijgeluiden, neem dan een Daihatsu.
Ik neem er een autootje bij voor W-W verkeer en stel dus geen eisen aan uitrusting en ruimte. Wel aan zuinigheid en rijeigenschappen.
Heb proefgereden in Sirion en Aygo, maar de Aygo rijdt boven verwachting en zo leuk dat ik het kicken vind. Ga er eentje bestellen.
@Consumentt: doe eens stoer en maak eens een proefritje in de Aygo. Het rijdt beter dan je zult verwachten en al ben je 1.95 m je past er in.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 13:30
door bhsado
Je kunt deze auto's leuk vinden of niet. Laat iedereen fijn zijn eigen keuze maken. Ik rij zelf in een 107.
Het is een prima auto voor woon werkverkeer.
Zelf houd ik het verbruik ook bij, om te kijken of de verschillende brandstoffen (V-power, energy e.d.) nog wat doen in het verbruik. Tot nu rijd de auto het beste op normale euro 95 (makro). Verbruik ligt tussen de 1:19 en 1:23. Het toerental moet je proberen rond de 2000 rpm te houden. Dat lijkt erg laag maar is voor de 3 cylinder geen probleem.
Net bericht gehad van belasting dienst dat de belasting van mijn 107 naar beneden gaat per 1 april.
Je kunt het als K$T wagens zien.... of als sociaal. Ze rijden zuinig, hebben weinig ruimte nodig, en liggen ook niet continue bumper te kleven op de linker weghelft... dus meer ruimte voor de sociale rijder die probeert in wegmisbruikers te komen
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 13:37
door P@tje
V-power heeft wel degelijk een effect, als de motor inwendig vervuilt is. Omdat de meeste Aygo's vrij nieuw zijn, zal de inwendige vervuiling nog meevallen en zal V-power / Ultimate niet merkbaar resulteren in betere brandstofconsumptie. Maar regelmatig gebruik zal er wel aan bijdragen dat de brandstofconsumptie laag blijft, zoals je was gewend.
Geweldig he de belasting voor de drieling of Cuore zijn zo laag, die kun je voor een heel jaar in 1x voldoen. Het bedrag voor de drieling komt in mijn provincie uit op 88 euro voor een HEEL JAAR.
(Waarom zou je nog in een belastingvrije 25jr + auto willen rijden vraag ik mij af. Zelfs op LPG zijn die duurder om in te rijden.)
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 13:58
door bhsado
@ P@tje,
Ik heb de speciale brandstof zeker een paar keer geprobeerd. De winst in verbruik was er niet voldoende om het prijsverschil goed te maken. Wellicht als de motor langer in gebruik is dat het wel invloed gaat uitmaken. Probleem is uiteraard wel dat bij de drie-ling alles direct invloed heeft op het verbruik (kort gezegt hoe vaak en veel draait de motor > 2000 rpm). Dat is wel vaker het geval met auto's met een erg lichte motor.
Ben erg tevreden over mijn 107. Zeker de airco en ruimte maakt het voor mij een prima woon werkverkeer auto.
Wat veel van deze drie-ling rijders doen is overdrijven. Het is geen vervanging voor een goede middenklasser. Qua rijden en comfore niet.
ps
Het rijdt beter dan je zult verwachten en al ben je 1.95 m je past er in.
. Ben zelf langer en heb ruimte over....
Moet wel toegeven dat de 3 cylinder in het begin erg sympathiek klinkt, maar gaat toch vervelen. De motor draait prima, en heeft prima koppel om snel te schakelen.... maar een 4 cylinder loopt toch mooier... Dat blijft met keuzes maken. Het kan altijd beter mooier sneller en groter. De keuze voor de 107 is voor mij een hele bewuste geweest. Tweede auto met lage kosten (qua belasting en verbruik). Ook de waarde vastheid speelt mee. Er zal altijd vraag zijn na dit soort leuke auto's.
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 14:12
door P@tje
eens. Wat je zegt geldt ook voor mij.
Naast een eventuele Aygo, wat dan een bewuste en weloverwogen keuze zal zijn, staat nog een fatsoenlijke middenklasser die > 1 op 15 gemiddeld (benzine) scoort. Voor erbij zoek ik dus bewust naar een auto die 1 op 20 haalt, en bij mij zal dat met de Aygo wel gaan lukken.
Een auto die 1 op 17 of 18 haalt, zou me te gek worden voor erbij. Het verschil klinkt weinig, maar is toch 100 km op een tank.
Ondanks wat je aangeeft over de Aygo denk ik dat een ritje naar St. Tropez met 2 personen in een Aygo/C1/107 goed te doen is.
PS al zou er een 4 cilinder in de Aygo verkrijgbaar zijn, ik zelf kies echt voor de 3 cilinder. Dat is een halve 6 cilinder namelijk en dat heeft toch wel wat, die roffel in combinatie met verbruik en prestatie
Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?
Geplaatst: 19 mar 2008 14:36
door bhsado
Dat klopt.
Je kunt met de drie-ling heel ver rijden. Het is maar net hoe je daar op insteld. Als ik met mijn gezin in de 107 naar italie zou moeten gaan dan kan dat wel... maar beter en veiliger rijd het in een 307SW
In het begin leek het wel dat je in een V6 rijdt. Ik heb de 107 al een tijd in gebruik en blijf heel erg tevreden. Om het verbruik te halen is het zeker in het begin enorm oppassen. Ik ken mensen die niet boven de 1:18 komen. Alles heeft te maken met het op tijd schakelen en rustig rijden. Het grappige is wel dat je met dezelfde manier van rijden ook in de andere auto's gaat rijden.... met een erg positief resultaat qua verbruik.
Je moet de opmerking... dat de drie-ling geen vervanging is voor een goede middenklasser niet negatief zien... maar meer de zaken wel in het goede perspectief te zetten.
Het is een goed product maar het is allemaal erg kaal en kosten efficient uitgevoerd.
Voorbeelden:
- Geen temperatuur meter voor de motor.
- Enkele drager achterruit (blijft zwak).
- Geen binnen verlichting als bijrijder de deur opent.
- rubbers blijven problematisch (heb overigens geen lekkage). Ze zijn te licht/dun uitgevoerd. Afhankelijk van temperatuur geeft dat toch de nodige rammeltjes e.d.
- Stuur is prima maar had beter met leer o.i.d (erg dure optie) bekleed kunnen zijn. Nu is het erg plastic.
- Vervanging van lampjes en zekering zeker een keer oefenen.
positief is wel dat de drie-ling een volwaardig reserve wiel heeft.
Dit alles uiteraad om de kosten te drukken. Dit maakt de auto niet slecht maar heeft alles te maken met kosten reductie. Dit is dan ook de consequentie als voor zo'n auto kiest. Je kunt voor de prijs van de drie-ling ook een prima tweede hands middenklasser kopen (met alle nadelen/voordelen van dien).
Mensen en gebruikers moeten niet zo zwart/wit (beste/slechtste) denken je mag ook te vreden zijn......
Alleen valt het verbruik nu nog wat tegen, rij meestal op 80km wegen en af en toe op de snelweg maar het verbruik is nu 1 op 18,5. Heb gehoord dat hij na een tijdje wel zuiniger wordt, klopt
dat ? En zo ja hoeveel zuiniger.
Ik heb verbruik van de 107 vanaf het begin gemeten. Heb vanaf het begin rond de 1:20 gehaald. Soms nog wat zuiniger en soms net iets minder zuinig.
Vraag: Heeft u de (optionele) toerenteller?. Probeer dan bij het optrekken en bij het rijden zo te schakelen dat de toeren onder de 2000 rpm blijven. Dat zal zeker even wennen zijn. De motor rommeld dan wel lekker. Ook in de file kun je heel snel in de 2de versnelling rijden. De toeren teller staat dan iets boven de 1000 rpm. Het lijkt allemaal erg logisch maar het is zeker wennen.
Deze informatie van het vroegtijdig schakelen heeft mij ook doen besluiten om de toerenteller als optie erbij te kopen (bij de 107 overigens maar 50 euro). De toerenteller verdient zichzelf terug...