LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afrekening sprintplan

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
marlyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jul 2006 08:17

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door marlyn »

mij man & ik hebben gelijk gebelt naar sprintplan om onze wat over gebleven geld van renterekening gelijk laten overboeken naar onze bank rekening. Anders we zullen dat ook nog kwijt.

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Mijn laatste termijn is vandaag afgeschreven en ik ben benieuwd of ik er nog wat van terug ga zien..

5 jaar lang € 68.07 in de maand..

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Cornelia88,

Mijn inschatting: je krijgt ongeveer 200 of 300 eurootjes.
Totale verliespost voor je dus:

60 x 68,07 = euro.4.084,20 minus die circa 200,-- tot 300,-- = circa 3.850,--


Verdiensten voor AEGON/SPAARBELEG euro.4.084,20
Alleen al op jouw ene SprintPlan-contract ! En zij sloten circa 120.000 van die contracten (met een gemiddelde maandbetaling die nog iets hoger ligt dan die van jou, namelijk 200 GULDEN, dus euro.90,75 PER MAAND. (dit blijkt uit een persbericht van Consument & Geldzaken uit 2004 dat ik in handen heb !)

Kassa voor AEGON SPAARBELEG !

kippie
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 aug 2005 08:14

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door kippie »

dieptriest.. Aegon is dus gewoon schatrijk geworden van dat Sprintplan.
Ik las in het blad van VCG dat er volgend jaar wat meer bekend is over de rechtzaak? We blijven hoop houden dat we het geld ooit terug zullen zien en ondertussen vooral doorgaan met ademen en doorleven.


Voor mij nooit meer AEGON!

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Ik heb vandaag mijn afrekening van het sprintplan ontvangen..

Ik heb 5 jaar lang, 68.07 euro per maand betaald. (4084)
Ik krijg terug 2480 euro..
Dus al met al een verliespost van 1600 euro..

Ik had rekening gehouden met ongeveer 200 euro, het is meer geworden.. Ik ben er ook heel blij mee, als je kan praten over blij zijn.. Het gevoel dat ik ondanks alles genaaid ben, blijft wel staan!

SandraK
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 sep 2005 10:28

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door SandraK »

Cornelia,

Dan heb jij nog veel terug gevangen. ik kreeg maar 73 euro terug met dezelfde inleg.
Mijn advocaat is er nu mee bezig, niet geschoten is altijd mis.

Groetjes,

SandraK

petervd
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 20:19

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door petervd »

In de periode 1998-1999 deelgenomen met Sprintplan met fl. 15.000. Wel iedere dag op teletekst en op de site van spaarbeleg de stand gecheckt... Na ongeveer een jaar was het saldo bijna fl. 22.000. Direct geïnformeerd naar afkoopkosten. Die waren fl. 300 (redelijk toch?) Natuurlijk direct afgekocht en nooit meer meedoen.... De waarde minus lening werd direct op de renterekening gestort, ondanks het feit dat ik na een eigen controle ontdekte dat ik 2 termijnen van fl. 100 niet had betaald.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

PetervD,

Jouw rekensommetje of Spaarbeleg's administratie klopt niet.
De boeterente bij voortijdige afkoop is altijd 5% van het geleende bedrag geweest en dus geen 300,-- gulden, maar 750,--.

Verder is de toevallige winst die jou is toegevallen alleen mogelijk geweest voor de klein groep SprintPlan deelnemers die de eerste maanden van 1998 gingen deelnemen (en al na een jaar uitstapten) toen het SprintPlan Garantiefonds nog alleen belegde in de Euro Stock 50 index en niet in drie beursindices, de Japanse, europese en Amerikaanse beursindices.

Ook een paar ander onzinelementen in je sprookjesverhaal. De koers van participaties Aegon Garantiefonds (geen beursgenoteerd fonds) is nooit op teletekst of dagelijks op de site van Spaarbeleg te vinden geweest. Die koers werd namelijk slechts een keer per maand berekent door Spaarbeleg zelf en niet publiek gemaakt.

petervd
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2006 20:19

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door petervd »

Toch is mij slechts fl 300 in rekening gebracht. Ik volgde de koersen van de nikkei, sap 500 en ftse waarin werd belegd. op die wijze kon ik wel degelijks dagelijks checken. jehoeft mij niet te geloven en hoef ook geen gratis reclame te maken of iemands probleem te bagatelliseren. ik heb slechts mijn eigen ervaring...

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door singsing »

Belgische justitie hard voor KPMG en Dexia Bank


BRUSSEL (ANP-AFX) - De Belgische justitie acht accountant KPMG en de Dexia Bank mede verantwoordelijk voor de jarenlange vervalsing van jaarcijfers bij het spraaktechnologiebedrijf Lernout & Hauspie (LHSP). Oprichters Pol Hauspie en Jo Lernout konden zo de aandelenkoers van hun bedrijf opvijzelen.
Volgens de dagvaarding verleende KMPG "hulp bij het opstellen van jaarrekeningen waarin valse omzet is opgenomen". De accountant zou ook meer provisie hebben gekregen dan afgesproken, aldus de Vlaamse zakenkrant De Tijd die de dagvaarding dinsdag onthulde.
Justitie is vooral hard voor Dexia Bank. Dexia verleende kredieten aan de oprichters, wetende dat die zouden worden gebruikt om de omzet van LHSP kunstmatig te verhogen. In 1999 was 137 van de 323 miljoen euro gerapporteerde omzet vals.

*Het gaat maar door, valse verklaringen, KPMG helpt wel mee!

taurus1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2006 15:30

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door taurus1971 »

gek wordt je van die zogenaamde snelle beursjongens,
het is toch ook wel een hele kunst,
iemand een dikke worst voorhouden en er vervolgens met zijn geld vandoor gaan.de financiele bedrijven zijn niet meer te vertrouwen,eigenlijk zou het wel eens goed zijn om een directeur van een bedrijf eens te gaan pesten,auto in de fik,bedrijf in de brand steken,het mag niet,maar ooo,wat is de verleiding groot.
vandaag trouwens een auto met een iets te grote sticker van lenen.nl de vangrail in geramd,dat voelt goed.
defam en zijn aandelenlease hebben we reeds voor de rechter gedaagd,ik denk dat spaarbeleg spoedig volgt.
jammer dat er geen auto's rondrijden met een spaarbeleg-sticker.......

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door ad »

De volgende zaak dient zich al weer aan.
Onder de naam 'Woekerpolis-affaire' besteed TrosRadar maandag a.s. een item over het afsluiten van beleggingsverzekeringen waarmee veel Nederlanders het schip zijn ingegaan. Blijkt dat er veel verborgen kosten inzitten waar men van te voren niet van op de hoogte was.
Ik ben benieuwd.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door peewee »

Ben benieuwd of Tros Radar dan aandacht schenkt aan de actie die al door Consument & Geldzaken is ondernomen medio oktober jl richting Verbond van Verzekeraars. Er is ook al een aparte website over: www.beleggingspolisclaim.nl Ook het blad 'Geldzaken'van Ver C & G besteedde in het laatste nummer hier veel aandacht aan.
De problematie rondom beleggingsverzekeringen is overigens een beetje oud nieuws, want speelt al ruim 10 jaar. In 1995 al een kritisch rapport van de Econ. Faculteit van de Universiteit van Amsterdam. Eerst een KoersPlan-affaire in 1998/1999 en sinds medio 2005 loopt er al een rechtszaak tegen Spaarbeleg over dit KoersPlan (=een beleggingsverzekering). Ook KASSA besteedde hier al eerder aandacht aan.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: afrekening sprintplan

Ongelezen bericht door santygo »

Meer info over het product "koersplan" van Spaarbeleg?

www.koersplandewegkwijt.nl

of

http://tinyurl.com/tbqqk

Gesloten