Re: klachten over NUON
Geplaatst: 11 aug 2006 02:01
Ik heb al vanaf oktober 2004 een probleem met nuon..
waardoor ik geen gebruik kon maken van mijn woning wegens het feit dat er geen zekerheid was of er sprake was van een correcte aanmelding..ik wilde geen nuon maar essent. Daarnaast kon ieder moment de stroom van mijn huis stopgezet worden...daar ik een alleenstaande moeder ben leef van een studifinanciering en mijn dochter reuma heeft en schoolgaan is het voor ons geen optie om in een woning te gaan zitten waarvan er geen zekerheid is om we stroomlevering kregen..die werd wel ongevraagd geleverd aan de woning maar kon daar ik geen overeenkomst had gesloten met de nuon..en ook telkens geen specificatie kreeg wat ik moest betalen (had overigens wel centjes opzij gezet.maar wilde gewoon alles zwart op wit hebben en zekerheid..ik had overigens nog geen wateraansluiting maar dat ging via de hydron aansluitkosten daarvan waren 500 euro..na bijna een jaar kon ik met behulp van een advocaat eindelijk overstappen naar essent..maar haalde mijn tentamens niet door de stress en zorgen die het mij baarde..het is verschrikkelijk om in een provincie te komen wonen..waarbij je absoluut niet weet of je bij een energielevancier terecht kan,,je wel de rekening wil betalen..maar telkens geen algehele specificatie krijgt en ook het incassobureau je in gelijk stelt..maar de nuon je laat soreken met tig call center medewerkers waarvan de ene persoon je uitscheld en beschuldigd voor leugenaar..de ander je verteld dat je strafbaar bent etc..en dan sta je daar..met je kindje..ndat de regeling is getroffen tussen mijn advocaat en de juridische afdeling van de nuon die betrekking had op de ganse tijd dat ik volgens Nuon bij hen was aangemeld inclusief een aantal eindrekeningen jaarekeingen (het ging om 8 maanden) kon ik eindelijk naar Essent deze maatschappij heet mij overigens zooo ontzettend goed geholpen..ik heb de regeling netjes afbetaald..wel had de nuon op 1 dag 6x 82 euro ingehouden (had toen tentamens dus was volledig overstuur geraakt ook tentamen niet gehaald daardoor..+ in de spanning gezeten hoe alles af zou lopen..waardoor ik andere tentamens ondanks zeer hard leren en mijn goede kennis niet heb kunnen halen en ik voorts een heel jaar extra aan collegegeld kon betalen..toch na de regeling met de advocaat en overgang naar essent had ik niets meer van nuon vernomen (netbeheer betaal ik aan essent en wordt afgedragen via hen naar nuon)..totdat het juni was en ik 4 aanmaningen kreeg op 1 dag en het verhaal van voren afgaan ging..ik heb met zoveel medewerkers gesproken en iedereen zegt wat anders en is er i eimand die mij zou helpen ze is al 3 maanden bezig maar kan me geen bevesting sturen van haar bevindingen ze wilde ook zelf contact met de juridische afdeling mar dat lukte haar niet..ik kan haar ook niet persoonlijk bereiken..en terugbellen heeft ze 2 keer gedaan, dan blijkt er ook nog een of andere gemeente op mijn klantnr te zijn ingeschreven en moet al 3 maanden telkens het verhaal opnieuw vertellen..en ondanks het feit dat al de aanmaningen die ik krijg betrekking hebben op de periode van het vorig jaar ..en de factuurnr overeenkomen met de factuurnr's uit de regeling die is voortgekomen via mijn advocaat en juridische afd. v nuon.. en dus de aanmaningen als niet verzonden kan beschouwen kan beschouwen staat overigens zelf in de brieven stond er ineens een incaaseerder voor mijn deur onverwacht zonder aankondiging om mij af te sluiten (ik betaal maandelijks 180 euro aan essent heb daar geen achterstanden..en dan dit...Het meest schandalige vind ik dan nog dat ik dan eindelijkz o blij was dat ik LIVE iemand van de Nuon kon spreken (vorig jaar had ik ook een super lieve incasseerder die gelijk contact opnam met de nuon zelf) maar deze man zei me weer contact op te nemen met de klantenservice (duh waarom was hij er uberhaupt toch ook jegens de ondeskundigheid van de klantenservice? ) Vervolgens had de man het lef om te zeggen tegen mij dat er vorig jaar nog helemaal geen sprake was van vrije energiemarkt ..en daar moet je dan dus op vertrouwen? De man bekeek mijn betalingsbewijsjes en de aanmaningen en ipv van goed te kijken en te zeggen ja mevrouw ik zie dat u betaald hebt..en ik zal het direct doorgeven..vertelde hij me dat hij er geen wijs uit kon..dat is toch schandalig ik ben door nuon zo ontzettend gedupeerd ik ben de ganse dag overstuur..en via essent proberen ze ook al te claimen dat ze een vordering op mij hebben en willen via hen 521 euro hebben.
Maandag heb ik weer tentamenperiode en moet ik nu echt Al mijn tentamens inhalen anders kan ik mijn bachelor niet halen en dus mijn master niet doen..dat betekent dus dat ik helemaal mijn master niet meer kan halen omdat ik maar 4 jaar recht heb op studifinacniering heb en wegens mijn leeftijd geen recht heb op een lening..+ daarnaast heb ik omdat het vorige gedoe zich ook in augustus 2005 afspeelde ook een jaar extra moeten doen met de goede hoop het alsnog nu in te kunnen halen..en WEER ipv van studeren ben ik maar aan het malen..ik had er vorig jaar zoveel tijd ingestoken..Ik ga nu toch weer terug naar mijn advocaat ik heb ten eerste mijn betalingsbewijsjes..vorig jaar ging ik akkord met een regeling omdat ik zo verschrikkelijk moe was geweest van het gevecht ondanks dat ik geen gebruik maakte van de woning en nooit een leveringscontract had afgesloten met hen..wilde ik gewoon op een goede manier van hen af..dan maar betalen maar dan had ik in ieder geval bewijs dat er was betaald..en kon ik met een gerust hart naar essent..ik heb overigens geen sptijt van de transfer want essent bel je gratis ze bellen zelfs nog terug ook..sturen ook gespreksbevestitingen en je kan naar ze toe..en nu heb ik via hun klachtendienst (had ook betrekking op nuon) een vast contact persoon die ik altijd kan bellen en bereiken + dat zij ook een aantal keer had gebeld wanneer ze me niet kon beireken dan stuurde ze mij een brief..terwijl ik bij de nuon geen van dat alles heb..en maar van het kastje naar de muur gestuurd word maar dan wel bijna werd afgesloten..De spanning is zo hoog en ik kan er gewoon niet mer tegen... er blijven maar de gekste bedragen naar me toe komen..en ik ben boos en net als. Ik heb zo ontzettend veel verlies geleden door de nUon maar echt tot in de duizenden euro's en waarschijnlijk dalijk nog meer + mijn carriere naar de maan..als ik niet kan afstuderen dan is alles voor niets geweest
Ik ben nu boos echt boos. Ook mbt terugbellen vanaf maandag zijn mijn tentamens en begint daarna mijn school weer en kan dan niet mijn mobiel aanlaten staan..maar heb ook geen geld genoeg om mijn voicemails af te luisteren (klinkt mischien stom maar om met zijn tweetjes van een studiefinacniering te leven is nu eenmaal geen vetpot..+ dat mijn telefoonrekening zo hoog is geworden dat ik deze dus niet kan betalen in 1 keer (alleen maar 0900 service nummers..kost 10 ct per minuut en je wordt soms 20 minuten in de wacht gezet..brief sturen heeft geen zin want dan hebben ze het niet ontvangen..en later terugbellen is ook niet altijd een optie..
Ik wil er ook tegenin net als fiasco
waardoor ik geen gebruik kon maken van mijn woning wegens het feit dat er geen zekerheid was of er sprake was van een correcte aanmelding..ik wilde geen nuon maar essent. Daarnaast kon ieder moment de stroom van mijn huis stopgezet worden...daar ik een alleenstaande moeder ben leef van een studifinanciering en mijn dochter reuma heeft en schoolgaan is het voor ons geen optie om in een woning te gaan zitten waarvan er geen zekerheid is om we stroomlevering kregen..die werd wel ongevraagd geleverd aan de woning maar kon daar ik geen overeenkomst had gesloten met de nuon..en ook telkens geen specificatie kreeg wat ik moest betalen (had overigens wel centjes opzij gezet.maar wilde gewoon alles zwart op wit hebben en zekerheid..ik had overigens nog geen wateraansluiting maar dat ging via de hydron aansluitkosten daarvan waren 500 euro..na bijna een jaar kon ik met behulp van een advocaat eindelijk overstappen naar essent..maar haalde mijn tentamens niet door de stress en zorgen die het mij baarde..het is verschrikkelijk om in een provincie te komen wonen..waarbij je absoluut niet weet of je bij een energielevancier terecht kan,,je wel de rekening wil betalen..maar telkens geen algehele specificatie krijgt en ook het incassobureau je in gelijk stelt..maar de nuon je laat soreken met tig call center medewerkers waarvan de ene persoon je uitscheld en beschuldigd voor leugenaar..de ander je verteld dat je strafbaar bent etc..en dan sta je daar..met je kindje..ndat de regeling is getroffen tussen mijn advocaat en de juridische afdeling van de nuon die betrekking had op de ganse tijd dat ik volgens Nuon bij hen was aangemeld inclusief een aantal eindrekeningen jaarekeingen (het ging om 8 maanden) kon ik eindelijk naar Essent deze maatschappij heet mij overigens zooo ontzettend goed geholpen..ik heb de regeling netjes afbetaald..wel had de nuon op 1 dag 6x 82 euro ingehouden (had toen tentamens dus was volledig overstuur geraakt ook tentamen niet gehaald daardoor..+ in de spanning gezeten hoe alles af zou lopen..waardoor ik andere tentamens ondanks zeer hard leren en mijn goede kennis niet heb kunnen halen en ik voorts een heel jaar extra aan collegegeld kon betalen..toch na de regeling met de advocaat en overgang naar essent had ik niets meer van nuon vernomen (netbeheer betaal ik aan essent en wordt afgedragen via hen naar nuon)..totdat het juni was en ik 4 aanmaningen kreeg op 1 dag en het verhaal van voren afgaan ging..ik heb met zoveel medewerkers gesproken en iedereen zegt wat anders en is er i eimand die mij zou helpen ze is al 3 maanden bezig maar kan me geen bevesting sturen van haar bevindingen ze wilde ook zelf contact met de juridische afdeling mar dat lukte haar niet..ik kan haar ook niet persoonlijk bereiken..en terugbellen heeft ze 2 keer gedaan, dan blijkt er ook nog een of andere gemeente op mijn klantnr te zijn ingeschreven en moet al 3 maanden telkens het verhaal opnieuw vertellen..en ondanks het feit dat al de aanmaningen die ik krijg betrekking hebben op de periode van het vorig jaar ..en de factuurnr overeenkomen met de factuurnr's uit de regeling die is voortgekomen via mijn advocaat en juridische afd. v nuon.. en dus de aanmaningen als niet verzonden kan beschouwen kan beschouwen staat overigens zelf in de brieven stond er ineens een incaaseerder voor mijn deur onverwacht zonder aankondiging om mij af te sluiten (ik betaal maandelijks 180 euro aan essent heb daar geen achterstanden..en dan dit...Het meest schandalige vind ik dan nog dat ik dan eindelijkz o blij was dat ik LIVE iemand van de Nuon kon spreken (vorig jaar had ik ook een super lieve incasseerder die gelijk contact opnam met de nuon zelf) maar deze man zei me weer contact op te nemen met de klantenservice (duh waarom was hij er uberhaupt toch ook jegens de ondeskundigheid van de klantenservice? ) Vervolgens had de man het lef om te zeggen tegen mij dat er vorig jaar nog helemaal geen sprake was van vrije energiemarkt ..en daar moet je dan dus op vertrouwen? De man bekeek mijn betalingsbewijsjes en de aanmaningen en ipv van goed te kijken en te zeggen ja mevrouw ik zie dat u betaald hebt..en ik zal het direct doorgeven..vertelde hij me dat hij er geen wijs uit kon..dat is toch schandalig ik ben door nuon zo ontzettend gedupeerd ik ben de ganse dag overstuur..en via essent proberen ze ook al te claimen dat ze een vordering op mij hebben en willen via hen 521 euro hebben.
Maandag heb ik weer tentamenperiode en moet ik nu echt Al mijn tentamens inhalen anders kan ik mijn bachelor niet halen en dus mijn master niet doen..dat betekent dus dat ik helemaal mijn master niet meer kan halen omdat ik maar 4 jaar recht heb op studifinacniering heb en wegens mijn leeftijd geen recht heb op een lening..+ daarnaast heb ik omdat het vorige gedoe zich ook in augustus 2005 afspeelde ook een jaar extra moeten doen met de goede hoop het alsnog nu in te kunnen halen..en WEER ipv van studeren ben ik maar aan het malen..ik had er vorig jaar zoveel tijd ingestoken..Ik ga nu toch weer terug naar mijn advocaat ik heb ten eerste mijn betalingsbewijsjes..vorig jaar ging ik akkord met een regeling omdat ik zo verschrikkelijk moe was geweest van het gevecht ondanks dat ik geen gebruik maakte van de woning en nooit een leveringscontract had afgesloten met hen..wilde ik gewoon op een goede manier van hen af..dan maar betalen maar dan had ik in ieder geval bewijs dat er was betaald..en kon ik met een gerust hart naar essent..ik heb overigens geen sptijt van de transfer want essent bel je gratis ze bellen zelfs nog terug ook..sturen ook gespreksbevestitingen en je kan naar ze toe..en nu heb ik via hun klachtendienst (had ook betrekking op nuon) een vast contact persoon die ik altijd kan bellen en bereiken + dat zij ook een aantal keer had gebeld wanneer ze me niet kon beireken dan stuurde ze mij een brief..terwijl ik bij de nuon geen van dat alles heb..en maar van het kastje naar de muur gestuurd word maar dan wel bijna werd afgesloten..De spanning is zo hoog en ik kan er gewoon niet mer tegen... er blijven maar de gekste bedragen naar me toe komen..en ik ben boos en net als. Ik heb zo ontzettend veel verlies geleden door de nUon maar echt tot in de duizenden euro's en waarschijnlijk dalijk nog meer + mijn carriere naar de maan..als ik niet kan afstuderen dan is alles voor niets geweest
Ik ben nu boos echt boos. Ook mbt terugbellen vanaf maandag zijn mijn tentamens en begint daarna mijn school weer en kan dan niet mijn mobiel aanlaten staan..maar heb ook geen geld genoeg om mijn voicemails af te luisteren (klinkt mischien stom maar om met zijn tweetjes van een studiefinacniering te leven is nu eenmaal geen vetpot..+ dat mijn telefoonrekening zo hoog is geworden dat ik deze dus niet kan betalen in 1 keer (alleen maar 0900 service nummers..kost 10 ct per minuut en je wordt soms 20 minuten in de wacht gezet..brief sturen heeft geen zin want dan hebben ze het niet ontvangen..en later terugbellen is ook niet altijd een optie..
Ik wil er ook tegenin net als fiasco