LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] duitse keuken import

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door maxx »

Budget mag het verschil van behandeling niet bepalen. Natuurlijk kan je niet iedere klant een keuken leveren.

Wij zijn daar ook eerlijk in. Als een bepaalde grens overschreden wordt is het voor ons niet verantwoord om de keuken te leveren. Dan moet er op kwaliteit beknibbeld worden en daar gaan we niet in mee.

Je kunt in een keukenplaatje behoorlijk schuiven om de prijs te veranderen. Deurtjes ipv laden, een ander merk apparatuur, werkblad van ander materiaal of afwerking, maar het houdt een keer op en dan moet je dat eerlijk aangeven.

Wij leveren in principe midden-hoog segment en dan kun je niet met de budgetboys mee. Ieder product heeft zijn prijs.

MVG

Pfffff

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ondanks alles blijf ik er bij dat wij geen keukens WILLEN verkopen van 7000 euro.
( Dus geen kunststofbladen, geen B merk apparatuur en geen klusjesmannetjes )
Heeft niets met wel of geen respect te maken, maar met profilering .

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door maxx »

Ach, je kunt de klant met dat budget van 7000 euro de deur wijzen, maar in mijn kasten liggen ook de multiplex/duropal werkbladen en wij verkopen ook andere apparatuur als Bosch, Siemens en ga maar door.
Spaanplaat werkbladen met opbouwspoelbakken, die grens ga ik echt niet passeren.

Als mensen serieus de moeite nemen om mijn winkel te bezoeken, dan zal ik ze alle aandacht geven die een klant verdient. Groot budget of niet. Trouwens, als ik de Lotto mag geloven is de kans dat een klant miljonair wordt, ongelovelijk groot. Heb jij 'm net vorige week de deur gewezen.........

MVG

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Mr.P »

Iedere klant zou welkom moeten zijn.
Een klant die nu een budget van "maar" 7000 euro heeft kan over 5 jaar weleens wat carriere hebben gemaakt en verhuizen naar een groter huis... moet toch ook vaak een keuken in. Het budget kan dan wel eens flink gegroeid zijn.

Een jaar of 5 geleden was de gemiddelde keukenprijs rond de 12.000 gulden en nu halen we onze neus op voor 7000 euro (dikke 15.000 guldens)?

Bij ons ligt de gemiddelde prijs op een hoger niveau (mede door de extra werkzaamheden die ons full-service concept met zich mee brengen). Maar aan de klant van 4, 5 of 7.000 wordt evenveel aandacht aan geschonken. Na 30 jaar levert dit een zeer trouwe klantengroep op.

Maar goed. Ieder heeft zijn eigen idee over zijn eigen zaak.

Mr.P.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

dat kan het verschil zijn maar,
keuken niet schadevrij bezorgen =========niet betalen
keuken niet foutloos uitwerken===========niet betalen
keuken er in stampen=================niet betalen
Kennelijk zijn er mensen die al deze ellende willen doormaken voor een schamele € 500,- want niet betalen betekend geen keuken of een keuken die niet af is, of niet compleet. Niet betalen betekend een keuken vol fouten. Niet betalen betekend een deurwaarder. Niet betalen is niet de oplossing maar nog meer ellende. Kortom 1 en al droefenis voor vele jaren en jaren, is dat dan wat je wil, jaren in de troep?

piedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2006 20:23

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door piedel »

Er wordt het nodige heen en weer gekletst over dit onderwerp. Feit blijft dat de keukenbedrijven in Duitsland vaak goedkoper zijn dan hun collega's in Nederland. Ik heb me de afgelopen weken suf gelopen tussen verschillende bedrijven in Nederland en Duitsland. Ik heb geen offertes uitgewisseld tussen de bedrijven maar ieder een eigen offerte laten maken. Nou, dan wordt al gauw duidelijk dat onze oosterburen het prima voor elkaar hebben. Overigens zijn niet alle duitse keukenbedrijven halleluja dus shoppen is ook daar een verplicht nummer. Ik heb zestien jaar geleden ook al eens een keuken in Duitsland gekocht en ook toen waren de buren aanmerkelijk goedkoper dan de Nederlandse bedrijven. Ik weet niet hoe groot het marktaandeel is dat naar Duitsland is verhuisd maar het zal zeker niet gering zijn. Sneu voor de nederlandse bedrijven maar het is geld uit mijn portemonnee en wie betaalt die bepaalt. Zo gemakkelijk is het.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat er zoveel professionals op dit forum verkeren. Dat maakt de argumenten soms een beetje suspect. Moderator grijp in, zou ik zeggen... :?

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

Ben bij dat de polen voorlopig volgens onze regels moeten werken! Anders zouden we helemaal niets meer verdienen, die zijn namelijk nog goedkoperde.....

piedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2006 20:23

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door piedel »

Tja Slik,

goedkoper is natuurlijk niet de enige overweging. De kwaliteit is prima (ik koop dezelfde Bulthaup als in Nederland) evenals de service. Noem eens een goede reden waarom ik niet in Duitsland een keuken zou kopen...

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

1945,.....1974.........2006?

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door pickles »

goedkoper is natuurlijk niet de enige overweging. De kwaliteit is prima (ik koop dezelfde Bulthaup als in Nederland) evenals de service. Noem eens een goede reden waarom ik niet in Duitsland een keuken zou kopen...
Zal ik eens een poging wagen?:

Mijn zwager woont net over de grens bij Zevenaar. Wist je dat heel veel Duitsers in de grensstreek in Nederland hun keuken kopen om exact dezelfde reden waarom Nederlanders daar kopen?

Toch wel grappig.. :lol:

Hou de mythe van het 'goedkope' en servicegerichte Duitsland in stand. Het is in ieder geval heel interessant om op een verjaardag te kunnen opscheppen dat je daar gekocht hebt.
Doen de Duitsers omgekeerd ook....

Snobisme van de bovenste plank :lol:

piedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2006 20:23

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door piedel »

Goed voor de nederlandse handel, dan hebben ze tenminste nog klanten. Wat de "mythe" van het goedkope Duitsland betreft: geld liegt niet ze zijn echt goedkoper. En wat service betreft heb ik niet te klagen. Het is niet mijn eerste keuken uit Duitsland. Dat zijn ongetwijfeld leuke verjaardagen bij Pickles, er wordt kennelijk opgeschept over de meest uiteenlopende zaken. Familie van Hyacinth Bouquet zeker... :lol:

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door jawi »

Waarom wel in Duitsland?

1) prijs was voor ons in ieder geval duidelijk wel een stuk lager
2) geven meteen een duidelijk gespecificeerde offerte mee, zonder die nepkortingen die we in Nederland kregen (vraag voor de gein een brochure van Siemens in Duitsland mee, en vergelijk de advies prijzen maar met NL, dan zie je meteen dat je in NL voor de gek gehouden wordt)
3) service was bij ons prima (maar ik durf niet te zeggen of dat in NL anders is)

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door pickles »

Je betaalt in Nederland ook geen adviesprijzen.

Hoe zou het toch komen dat alleen in Nederland met kortingen gewerkt wordt? Hou me ten goede, ik ben ook voorstander van het netto-prijs principe. Maar de markt is een kwestie van vraag en aanbod.
Dus waarom werkt het in Nederland zo dan?

Zal ik het vertellen?

NEDERLANDERS WILLEN KORTING! (niet verder vertellen hoor!

8) )

Zodra het woord korting valt bij de gemiddelde consument loopt het kwijl hem in de mond. Wij Nederlanders willen graag besodemieterd worden.
In Duitsland (en niet alleen in Duitsland maar om het even aan welke kant je de grens overgaat) werkt het anders

Nogmaals, prik door de 'kortingen'heen en ga voor een netto prijs. Ook in Nederland zijn voldoende keukenbedrijven te vinden die met eerlijke prijzen werken.

tinus97
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2006 13:36

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door tinus97 »

Wie o wie kan mij vertellen bij welke duitse keukenzaken je het best langs kunt gaan voor een greeploze keuken???

Alvast bedankt.

machielg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2006 20:28

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door machielg »

Wanneer starten de keukenzaken en hun verkopers eens een eigen forum, of laten ze zich beperken tot zinnige adviezen waar de door hun zo zeer gewaardeerde klanten wat aan hebben.

Pfffff

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Pfffff »

Dat doen we mijn beste als de consumenten zich hier met gerichte vragen melden en zich niet afvragen wat er wordt verdient aan ze of offertes proberen te vergelijken met alleen een prijs een een soort opstelling.
Als ik een avond los ga in het nachtleven, ben ik 200 euro kwijt. De zelfde koppijn had ik thuis kunnen krijgen voor 15 euro, inclusief de vrouw waar in ik de hele avond voor niets investeerde :lol:
Is toch geen vies woord he , WINST ?

En het heropenen van oude topics heeft ook weinig zin, indien je niets nuttigs te melden heb, net als mij overigens, maar das een ander verhaal

schampers
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:26

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door schampers »

het is een fars dat keukens in Duitsland goedkoper zijn dan in Nederland, bij keukens kopen is het veelal appels met peren vergelijken, consumenten hebben er geen weet hoe deze handel in elkaar zit en dat is in het voordeel van de grote ketens zoals DMG.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Schampers toch.............je bedoeld zeker "Farce" ipv "Fars"

En geef eens een keer informatie aan een consument op dit Forum.
Begin eens met wat topics te lezen.........misschien leer je nog wel hoe de keukenwereld in elkaar steekt.

dutchyg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2007 14:56

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door dutchyg »

Wij hebben laatst ook een keuken gekocht bij DKI. En ja, we waren eerst bij een andere keukenzaak geweest, die ons heel goed heeft geholpen. Maar het lijkt me toch logisch dat je voordat je iets duurs aanschaft wat prijsvergelijk gaat doen. Bij ons scheelde het EUR 9.000,00. Dat vind ik toch wel heel veel prijsverschil. Als het verschil niet zo groot zou zijn geweest had ik zeker wel bij de 'ontwerper' de keuken gekocht. Maar hij kon deze keuken gewoonweg niet voor die lagere prijs leveren.

Wij raden dan ook echt iedereen aan om met je ontwerp langs diverse keukenzaken te gaan. Tja, tenzij je natuurlijk het geld op je rug hebt groeien.

Onze conclusie is in elk geval, dat DKI echt scherp geprijsd is.

Gesloten