Pagina 3 van 3

Re: reistijd

Geplaatst: 05 mei 2006 17:24
door Enrico2
Bent u meneer Jiba zelf soms?
Tuurlijk lees je de kleine lettertjes (als je ze kunt vinden)
U kent de site blijkbaar op uw duimpje. Dan ziet u ook dat er vluchttijden worden genoemd. Daar staat natuurlijk onder voorbehoud bij. Prima. Dat betekent voor mij als consument dat ik er van uit mag gaan dat ik op die vlucht zit tenzij er iets aan de hand zit.
Zeker als je er nota bena nog speciaal voor naar Jiba belt en dat bevestigd wordt. Nou, er is volgens Transavia helemaal niks met die vlucht aan de hand hoor. Die staat vooralsnog gewoon gepland.
Waar het om gaat, meneer Jiba, is dat als je belt er dus gewoon recht in je gezicht gelogen wordt.

Re: reistijd

Geplaatst: 05 mei 2006 18:35
door Laurent
Pharan. is Jiba ?? jakkes wat een bedrijf

Re: reistijd

Geplaatst: 08 mei 2006 16:07
door Pharan
Pharan is zeker geen Jiba. Pharan heeft wel bij Jiba gesolliciteerd, maar ook erg lullig afgeserveerd. Heb bij Bizz Travel als reisleider gewerkt, bij TUI, bij KLM en werk nu bij 999Games in Almere.
Zo: openheid van zaken. Nu 't volgende:
die info op de site had ik zo gevonden. Ik weet inderdaad waar ik naar zoek, maar iedereen moet het kunnen vinden.

Jiba houdt niemand voor de gek. Ga gewoon lekker op vakantie en neem het zoals het komt. Wil je zekerheid: boek een lijnvlucht. Je betaald wat je krijgt en vice versa. Bij charter geen garanties. Nooit! Vind het zelf ook vervelend als ik midden in de nacht op Schiphol ben en vervolgens 8 uur moet wachten omdat de vlucht eerst nog even op en neer naar Egypte moet.

Ga zelf op 11 Juni naar Kreta en houdt er rekening mee dat er vertraging is. Zou voor jullie wel gerechtigheid zijn nietwaar? Laten we er over ophouden.

Kan iemand me trouwens precies uitleggen waar het over gaat trouwens? Wat doet Jiba dat ze je voorliegen? Tijden garanderen? Wat is het verhaal?

Léon (zo mijn echte naam erbij, kan je het bij Bizz / 999 natrekken - of Jiba zo je wilt)

Re: reistijd

Geplaatst: 08 mei 2006 16:18
door Pharan
Heb net Jiba bekeken en er staan inderdaad vluchttijden onder voorbehoud op. Denk dat dit de tijden zijn die tijdens het maken van de vluchtschema's door Transavia zijn ingepland. Dit kan dan nog veranderen als er te weinig boekingen zijn (het blijven commerciele bedrijven) of zelfs nog een dag van tevoren als bijvoorbeeld een kist pech heeft en een andere kist ingezet moet worden om de passagiers te vervoeren. Dan wordt het schema omgegooid.
U kunt zelfs op de dag van vertrek geweigerd worden aan boord als dat de maatschappij beter uitkomt. Dan krijgt u wel Denied Boarding Compensation volgens EU richtlijnen.

De tijd die in uw ticket staat zegt dus vrij weinig. U kunt hier nu geen rechten aan ontlenen, behalve er van uit gaan dat u dan vliegt en hopen dat u geen vertraging heeft.

Zeggen Jiba en Transavia iets anders dan? Garanderen ze deze tijden?

Pas als u op de dag van vertrek meer dan 8 uur (of 6 weet het niet precies) vertrekvertraging heeft wordt u gecompenseerd.