LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gmail

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: gmail

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als de aanbieder genoeg informatie geeft heeft die zijn werk prima gedaan de comsument moet uiteindelijk beslissen of hij de raad opvolgt

RJ vd Braak
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2006 18:11

Re: gmail

Ongelezen bericht door RJ vd Braak »

Juist. Zolang een ISP wijst op alle gevaren en eventuele oplossingen zijn ze goed bezig. Helaas lijken een aantal gebruikers niet instaat om de voorwaarden door te lezen die Google aangeeft. Wie is dan de schuldige??

remcoskelter
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2006 18:45

Re: gmail

Ongelezen bericht door remcoskelter »

De kern van het hele betoog is:
Mensen moeten gewaarschuwd worden voor mogelijke gevaren of nadelige effecten van Google maar ook van andere zaken op internet of andere moderne vormen technologie. Waarschuwen, daar is niets mis mee.
:shock:
Zo kunnen we bezig blijven, maar toch...

De kern van mijn hele betoog is dat er aan gmail geen gevaren of nadelige gevolgen zitten waar je bij andere toepassingen op internet niet mee te maken krijgt!
Opa, geef dat eens toe.

RJ vd Braak
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2006 18:11

Re: gmail

Ongelezen bericht door RJ vd Braak »

Een voorbeeld bij de voorwaarden:

3. Wat doet Google met mijn persoonlijke gegevens?

Google gebruikt deze informatie om u een betrouwbare service te bieden. De inhoud van e-mailberichten of uw persoonlijke gegevens worden niet gedeeld met of verstrekt aan derden, uitgezonderd in die gevallen waarin de wet en het gezond verstand dit voorschrijven. Raadpleeg het gedeelte 'Wanneer kunnen we uw persoonlijke gegevens vrijgeven' van ons privacybeleid voor meer informatie. Deze uitzonderingen zijn standaard in de branche en zijn voor e-mailproviders noodzakelijk om hun gebruikers te ondersteunen en te voldoen aan de wettelijke vereisten.



Persoonlijke gegevens zijn mij heilig, echter het niet doorlezen van de voorwaarden van Google mail en het daarna klagen is meer dan lachwekkend!
Laatst gewijzigd door RJ vd Braak op 09 mei 2006 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: gmail

Ongelezen bericht door Moppentappers »

google moet de berichten wel opslaan anders kan je ze niet lezen.
wees blij dat google adverteert waarom? het zorgt ervoor dat google Gmail bestaat zij moeten ook hun geld verdienen
die scanners scannen trefwoorden dus daar valt niets op aan te merken

RJ vd Braak
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2006 18:11

Re: gmail

Ongelezen bericht door RJ vd Braak »

Kortom gebruik google als vakantie email adres. Het kost geen cent!?! Natuurlijk moeten ook deze heren en dames een boterham verdienen. Dat is de realiteit, en gaan lopen klagen dat hotmail en gmail gerichte reclame gebruiken is (helaas voor sommige) helaas ook een realiteit.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: gmail

Ongelezen bericht door opa »

Algemeen,
Internet anno 1995 kan je niet vergelijken met internet anno 2006.
IN de eerste periodes waren er geen Virussen, spam of Firewalls etc etc maar dit terzijde.

Remco,
Wat wil u dat ik toegeef?
Ik geef alles toe, maar wil niet zeggen dat ik het eens ben met uw inzichten of uw visie.


RvdBraak:
Slecht voorbeeld Opa. Wat als AH niets had door gegeven aan de klanten die dit product hadden gekocht?
Dit is juist Exact wat ik bedoel te zeggen :shock:
de conclusie of de lessen die je hieruit kan trekken, als iemand anders beslist dat de gescande gegevens uit uw brief wisseling gebruikt mogen worden voor een Ander doel, dan alleen zijnde voor een commerciele doelstelling, dan is het ineens geoorloofd om die gegevens te mogen gebruiken. Die gegevens liggen in handen van o.a. Google en daar kom je dus al op de dunne scheidingslijn van de privacy schending.
Want Let op:
Wie bepaal op dat moment wanneer er welke gegevens mogen worden gebruikt? Is dit e directie van Google? Is dit de overheid die gebruik wil maken van de gegevens van Google?
Ik kan mij pijnlijk genoeg nog iets herinneren uit verleden, heeft te maken met 5 mei.

Persoonlijk plijt ik voor ruime voorlichting en RADAR zorgt in dit geval voor die voorlichting.
Samen met RADAR plijten ook een aantal vooraanstaande advocaten en privacy bewakers voor zorg over onze privacy en volkomen terecht.
Of zien die allen het verkeerd?

Daedalus
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 mei 2006 01:18

Re: gmail

Ongelezen bericht door Daedalus »

Internet anno 1995 kan je niet vergelijken met internet anno 2006.
IN de eerste periodes waren er geen Virussen, spam of Firewalls etc etc maar dit terzijde.
Eén van de eerste virussen komt uit 1982, dus in 1995 waren die er ook echt wel.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: gmail

Ongelezen bericht door opa »

Eén van de eerste virussen komt uit 1982, dus in 1995 waren die er ook echt wel.
Onetwijfeld, maar hoevel internet ebruikers waren er rond 1995 in verhouding tot 2006?

RudolfvanDaelen
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:49

Re: gmail

Ongelezen bericht door RudolfvanDaelen »

OK, de standpunten zijn genoegzaam bekend en helaas komen we zo niet veel verder.

Het is goed dat programma's als Tros Radar de burger attent maken op bepaalde "gevaren" die kleven aan een al te doldriest en onnadenkend gebruik van Internet. De burgers hadden dit zelf ook wel kunnen vinden, nalezen bij gebruiksrechten e.d. of kunnen vermoeden, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet of te weinig. Ongeveer vergelijkbaar met de veronderstelling dat elke burger de wetten van ons land en die van Europa zou moeten weten (onbekendheid is immers geen excuus, al geruime tijd overigens). Mensen lezen liever niet te veel kleinen lettertjes. De manier waarop Tros Radar dit doet is niet geheel mijn smaak maar om de burgers wakker te schudden en niet al teveel te vermoeien met vakjargon hebben zij gekozen voor een wat sappiger berichtgeving dan voor sommigen wenselijk.
Daarnaast staat het een ieder vrij om al dan niet gebruik te maken van Gmail of zelfs maar Internet. Zoals er een knop op de tv zit, kun je er ook voor kiezen om Internet en alle zaken die zich daarop bevinden niet te gebruiken.
De veronderstelling dat er veel privé blijft tegenwoordig is m.i. een wonderschone droom. Inderdaad de diverse klantenkaarten, pinnen, gebruik van mobiele telefoons, trajectkaarten openbaar vervoer, en ik vergeet er vast nog wel een paar.
Het verschil tussen scannen en lezen is volgens mij gelegen in het simpele feit dat bij lezen er min of meer begrip ontstaat over de gelezen tekst terwijl bij het scannen van een tekst er slechts vastgesteld wordt of diverse woorden al dan niet gebruikt worden. Bij laatstgenoemde ontbreekt derhalve het volledige begrip van de tekst.

Rudolf W van Daelen
(en vast wel bekend op Internet).

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: gmail

Ongelezen bericht door opa »

Rudolf,

Op paar kleine puntjes na, kan het volkomen met uw bericht eens zijn.

Scannen:
Instanties belast met veilighied, bezitten zeer geavanceerde 'scanners' :lol:

remcoskelter
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mei 2006 18:45

Re: gmail

Ongelezen bericht door remcoskelter »

Tja, mooie post inderdaad.

Jammer genoeg heb ik geen aflevering gezien van Radar waar de kijker werd gewezen op de gevaren van internet.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: gmail

Ongelezen bericht door opa »

Remco,

als vaste kijker, is er poosje geleden een uitzending geweest met dergelijk onderwerp.
U moet mij niet kwalijk nemen dat ik datum niet meer paraat heb.

Danielle3
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 nov 2005 08:53

Re: gmail

Ongelezen bericht door Danielle3 »

Ik vind Gmail echt geweldig en ik vind de reclame handig die bij mijn emails "eruitkomen".

Gesloten