LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleidende toyota aygo brochure

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
RoB1964
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2008 17:50

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door RoB1964 »

Nou de mijne is zeer zuinig. Als ik af en toe in de stad en dan eens op de snelweg doortrek rijdt hij zo'n 1:18 niet slecht dus. Er is iets fout met jouw auto.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Of met zijn rijgedrag..........................
Wat moet ik nog meer doen dan langzaam optrekken en op tijd schakelen?
http://www.hetnieuwerijden.nl/
Het meest efficiënt rijdt u zodoende door bij het optrekken tussen 2000 en 2500 toeren naar hogere versnellingen over te schakelen (lage toerentallen) en daarin relatief veel gas te geven.
Op tijd schakelen wel goed; langzaam optrekken niet (duurt langer voor optimaal toerental/versnelling bereikt wordt).

airplane 13
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2008 22:37

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door airplane 13 »

Via de sloop heb ik twee hoofdsteunen gekocht voor €30.= per stuk, vond dat niet duur !, en ze waren schoon en zeer netjes, dus zoekt en gij zal vinden !.
Mijn Aygo loopt nu na 20000 km 1:21, en op vakantie heb ik zelfs 1:24 gehaald in het zwarte woud, Duitsland.
Ze heeft genoeg aan die 68 pk, ja, ja, dat komt allemaal uit dat kleine motertje van 1 liter.
Bij het weg rijden kun je beter meer toeren maken, omdat dat beter is 1. voor de snelheid en 2. deze moter mag max. 6000 toeren hebben, dus als ik 120 rijdt op de snelweg, zit ik op 3500 toeren, in ze 5 natuurlijk.
Dit motertype kan best wat meer toeren gebruiken, omdat het daar uit ook een stuk snelheid uit haalt.
Ik start me 1 en ga over bij 30km naar 2 en bij 45 naar ze drie en bij 65 over na ze 4, ik ga over na ze 5 bij 90 km, en dit doet ik ook als ik lange tijd 80 km moet rijden.
Met deze regels, haal je alles uit je moter wat er ook uit mag komen, en een hele belangrijke regel is, rijdt lange stukken!, want in de stad rijdt je 1:18, maar nooit minder, anders is er iets mis met je moter en of benzinepomp en of boordcomputer.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

en of boordcomputer
Die zijn ook niet helemaal zalig makend.
Bij mij geeft hij nu over de laatste 40 a 50.000km 1 op 15,6km aan terwijl mijn eigen administratie (op basis van km teller en tankbeurten) over die periode 14,3 km per liter brandstof aangeeft, Scheelt toch een kleine 10%

(in dit geval een RAV4 met 2.0 D-4D motor)

airplane 13
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2008 22:37

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door airplane 13 »

Boordcomputer is een mooi ding, maar ik ga altijd uit van wat ik tank, en dat schrijf ik op en dan maak ik een berekening, en toen kwam ik aan die 1:21 en in het zwarte woud op 1:24.
De reden dat ik boordcomputer noemde was, om het feit dat deze de benzine toevoer regelt, en veel meer, wat jij bedoeld is de computer die zegt als je zo rijdt dan verbruik je zoveel, klopt zelden of nooit wat deze zegt.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Oke, motormanagement bedoelde je dus :lol:

airplane 13
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2008 22:37

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door airplane 13 »

Oke, motor management bedoelde je dus.

Ja, inderdaad kon even niet op de naam komen, mijn dank hier voor, altijd fijn als er mensen zijn die elkaar willen helpen.
Als het motormanagement een bitje laat vallen dan gaat het niet goed met de moter, maar 1:12 heb ik nog nooit van gehoort, zelf mijn tweede auto uit 1988 loopt 1:13 en die is bijna 1000 kilo dus, ik snap niet waar je het vandaan haalt.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

OFF-Topic:
Als het motormanagement een bitje laat vallen dan gaat het niet goed met de moter,
Als je het over de duvel hebt........vanmorgen op weg en geen vermogen meer: motormanagement in de stress :cry:
(zal wel iets met brandstofpomp of turbo zijn vrees ik maar goed; 1e storing in ruim 110.000km)

Lennoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2008 09:23

Re: misleidende toyota aygo brochure

Ongelezen bericht door Lennoz »

Hallo,

Gelijk met de deur in huis vallen,
2de tank van de aygo 685Km 32 liter/450 Km autowegen.

5de tank met 400km stad/dorp 611KM

Tip: gebruik die 5de versnelling niet altijd, die is echt te zwak en kan het verbruik juist hoger maken.

het eerste streepje valt weg bij ongeveer 150Km (ter indicatie)

Waarom kan ik geen hoofdsteunen bestellen bij de onderdelenzoeker op Toyota site?

VGR

Gesloten