Pagina 3 van 5

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 16 jun 2006 14:52
door tierreliet
ik heb op 19 mei besteld en als je dan niet aan je voorwaarden kan voldoen dan stort je meteen het geld terug zoniet dan ben je een OPLICHTER en dan zegt de direktie dat ze de problemen niet uit de weg gaan nou die problemen heb je al in febr gekregen en nu zal er wel iemand ergens van ons allen geld z'n eigen liggen vol te zuipen en te ???? we zijn met z.n allen opgelicht dus eigenlijk meteen allemaal aangifte doen

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 16 jun 2006 15:55
door Toolboy
@ de dvd man
Winkelwijs dvdman?problemen met leveringen van dvd`s en cd`s.
En uw eerste post op dit forum na de oproep van ixsnl :wink: :wink:
Verdacht!

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 16 jun 2006 20:34
door 444746
Het boeit me trouwens niet hoe ik miijn geld terug krijg, ALS ik het maar terug krijg, tot nu toe heb ik er nog steeds geen vertoruwen in.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 16 jun 2006 22:00
door groen47
Nieuwe gedupeerde: op 4 april besteld en betaald, en nog niets ontvangen. In mei een antwoord gehad op mijn vraag waar mijn bestelling bleef, en daarna geen antwoord meer op e-mail.

Ik vind dit alles schandalig. Overweeg juridische stappen. Moeten een uiterste datum stellen (bv 1 juli 2006) en dan met elkaar actie gaan ondernemen (Consumentenbond? Ik ben lid.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 16 jun 2006 23:34
door Zwart6
Hierbij info die ik gisteravond dus op 15-06-2006 op de site van de Kamer van Koophandel vond:

Naam: Dynamic Consultants Holding B.V.
Vestigingsadres: Gewenten 47
Vestigingsplaats: 4704RE Roosendaal
Internetadres: http://www.winkelwijs.nl
KvK-nummer: 20083028 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement

Blijkbaar heeft Winkelwijs.nl faillissement aangevraagd!!!

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 17 jun 2006 09:16
door animal
Joh, wat een verrassing dat ze faillissement aangevraagd hebben. Het lijkt er toch wel sterk op dat we geen geld terug gaan zien van deze organisatie. En wat het nog veel erger maakt is dat Winkelwijs dit al een paar maanden aan zag komen.

Ik stel voor om niet meer af te wachten en om iedereen aangifte te laten doen in de eigen woonplaats of bij de politie te Roosendaal. Laat je niet afschepen dat het een civiele zaak zou zijn over een non-levering. De laatste 3 maanden wist Winkelwijs dat ze niet konden leveren en hebben toch de producten aangeboden en ons geld geïnd. Dit is dus duidelijk OPLICHTING.

Alle mails en beloftes zijn alleen maar bedoeld geweest om tijd te rekken zodat men tijdig faillissement aan kon vragen. Overigens ga ik er niet vanuit dat we nog geld terug zien. Als consument kom je bij een faillissement altijd als laatste.

Toch wil ik iedereen ook verzoeken om dit, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, daar aan te melden. Wellicht dat dit als een gezamenlijke zaak opgepakt wordt, waardoor we als groep in het faillissement misschien toch nog iets voor elkaar kunnen krijgen.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 17 jun 2006 13:08
door 444746
Misschien een zaak voor *opgelicht*??

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 17 jun 2006 17:34
door BasBois
Helemaal mee eens omdat:

- er al vanaf maart problemen waren en winkelwijs gewoon bestellingen bleef opnemen, anders gezegd: nog even gauw de zakken bleef vullen
- ik nu mijn DVD bij bolpuntcom heb besteld: deze had ik binnen *drie* dagen in huis. Winkelwijs gooide het er op dat de uitlevering tenminste 2 weken ging duren (leverancier had de DVD niet)
- winkelwijs koppelde de problemen eerst aan "bedrijfsprocessen", er zijn echter financiële problemen. Zo te lezen op het forum is winkelwijs failliet .....
- wanneer je willens en wetens de klant om de tuin leidt, geld vangt terwijl je niet kunt uitleveren, dan noem ik dit (ook) oplichterij, dus zeker een zaak voor *opgelicht*

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 17 jun 2006 17:55
door Medion
ik nu mijn DVD bij bolpuntcom heb besteld: deze had ik binnen *drie* dagen in huis.
Ik had ook bij bol.com besteld zou ook binnen "3dagen" zijn werden er 8, omdat ze op hun site 3 dagen hadden staan heb ik een klacht ingediend,
inmiddels een week of 6 geleden, niets meer van ze gehoord, kreeg nog wel een formulier per mail opgestuurt waarin ze vroegen hoe de klacht afwikkeling was geweest, ik zei natuurlijk "fantastisch", paar dagen later kreeg ik notabene een code die ik kon gebruiken die recht gaf op: mijn eerst volgende bestelling zonder verzendkosten, Hallllllllllllllllo Bol punt com?

Groetjes,

Medion.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 18 jun 2006 14:42
door groen47
Toen mijn bestelling uitbleef, heb ik de site nog enige keren bezocht. Ik las toen: nu geen verzendkosten! (vroeger geen verzendkosten boven de 100 euro). Logisch dat ze dat aanbieden: als je toch niet verzendt, kun je je klanten toch nog enigszins tegemoet komen.

Waar houdt onzorgvuldig handelen op, en waar begint de oplichting?

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 19 jun 2006 13:44
door cyrilletje
Ik heb 27 april besteld bij hun en nu ik dit zo allemaal lees moest ik wel even slikken. Ik heb winkelwijs gelijk een mail gestuurd (aangezien ik ze telefonisch niet kan bereiken, want ze nemen niet op) dat ik mijn geld binnen een week terug op mijn rekening wil zien. Als het binnen een week er nog niet op staat dan ga ik eerst aangifte doen en daarna klaag ik ze aan wegens oplichting. Het is maar goed dat er 2 advocaten in mijn vriend zijn vrienden kring zit. En het rare is dat winkewijs hier op dit forum claimt dat ze al hun klanten op de hoogte hebben gebracht, maar dan zijn ze mij toch echt vergeten. Ik heb maar 1 keer mail van hun gehad en dat was een antwoord op een mail die ik zelf gestuurd had. NOOIT MEER WINKELWIJS VOOR MIJ!!!

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 19 jun 2006 18:32
door Yorik
Dan zal je 'vriendenkring van advocaten' je vast en zeker wel kunnen uitleggen dat 'aangifte doen' en 'aanklagen wegens oplichting' hetzelfde is.

Failliet is failliet, van een kale kip kun je geen veren meer plukken.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 19 jun 2006 19:02
door gerland
Failliet is failliet, van een kale kip kun je geen veren meer plukken.
Inderdaad, wat dat betreft heeft cyrilletje natuurlijk wel gelijk:

NOOIT MEER WINKELWIJS VOOR MIJ!!!

Voor niemand dus! :lol:

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 20 jun 2006 13:20
door cyrilletje
Hey daarom ga ik naar mijn advocaten. Ik heb er de ballen geen verstand van, maar ergens moet er iets te doen zijn aan dit hele gebeuren. :evil:

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 21 jun 2006 10:48
door dsvk
ook ik heb besteld, nu alweer bijna twee maanden geleden bij winkelwijs.
steeds keurige mails terug, over niet voorradig, dan de leverancier die het ook niet heeft, dan de mogelijk te annuleren. Dit dus ook gedaan. Zou binnen 30 dagen mijn geld terug krijgen.
Nu een mail dat er financiele problemen zijn. Kan dus naar mijn geld fluiten, denk ik.
Wat kan ik ondernemen?

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 21 jun 2006 11:44
door jpmh
Vanmorgen even op de site van de K.v.K. gekeken. De mededeling spreekt voor zich. Wel een telefoonnummer van de Curator.
We moeten daar onze vordering maar melden?
Het is weer diep treurig!

Naam: Dynamic Consultants Holding B.V.
Vestigingsadres: Gewenten 47
Vestigingsplaats: 4704RE Roosendaal
Internetadres: http://www.winkelwijs.nl
KvK-nummer: 20083028 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0165-592000

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 21 jun 2006 13:23
door negativek3fan
27 mei een dvd besteld en betaald, nog steeds niet ontvangen en op email wordt niet gereageerd. Eens kijken wat de rechtsbijstand kan doen.

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 22 jun 2006 11:55
door 444746
Is er nog een mogelijkheid dat ik mijn 43,90€ terug krijg??

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 22 jun 2006 13:58
door tierreliet
http://www.winkeloverzicht.com/Winkelwijs-270.html

hier moet je eff heengaan en lezen hier ga ik egt van kotsen

Re: Hoe zit het met Winkelwijs.nl?

Geplaatst: 22 jun 2006 14:00
door tierreliet
betrouwbaar enne levertijd onbekend jah dat is het zeker levertijd onbekend en dat betrouwbaar is helemaal niet dus