![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Maar wie trapt daar dan nog in ? ( Zalm misschien ? )
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En wat doet Dexia.... zij leveren geen bewijs maar gaan in cassatie5) Zijn er aankopen van en/of pandrechten op aandelen die op de een of andere wijze zijn gekoppeld aan de naam van [A.]? Zo ja, wilt u daarvan afschriften overleggen?
En Dexia kon dit niet aantonen in de daarop volgende hoorzitting......De rechtbank oordeelt daarom dat Dexia voorshands niet is geslaagd in het leveren van het van haar gevraagde bewijs. Gezien de verstrekkende gevolgen van een beslissing die inhoudt dat Dexia de aandelen niet heeft verworven en daarmee geen uitvoering heeft gegeven aan de overeenkomst, zal Dexia nogmaals in de gelegenheid worden gesteld, het verlangde bewijs te leveren aan de hand van de hierna te noemen bewijsmiddelen.
De rechtbank laat Dexia daarom toe haar stelling verder te bewijzen met schriftelijk bewijs of getuigenbewijs, waaruit blijkt (1) dat de bulkorder WV3D-TOO is verwerkt door Amsterdam Exchanges N.V., thans Euronext Amsterdam, de houder van de effectenbeurs, en (2) dat de bijschrijving van de op grond van deze bulkorder verkregen aandelen in het girodepot dat DSS aanhoudt bij Euroclear Nederland, het centraal instituut als bedoeld in art. 34 Wge, is verwerkt door Euroclear. Verder laat de rechtbank Dexia toe te bewijzen dat zij terstond na de bijschrijving van de aandelen in het verzameldepot een kennisgeving aan [gedaagde] heeft gezonden, zoals art. 25 lid 1 Wge dwingend voorschrijft.
Ik dacht, eens even kijken wat er in mijn contracten staat over aandelen op naam.Verder 'lijkt Zweiphenning nog steeds slachtoffer van het misverstand dat aandelen individueel identificeerbaar zijn'. Net zoals de ene euro niet van de andere is te onderscheiden, zitten aandelen in verzameldepots zonder dat ze individueel aan een klant zijn te koppelen, betoogt Dexia.
Als het Hof straks vast zou moeten stellen dat er inderdaad geen aandelen voor lessee zijn gekocht, dan moet dus volgens Dexia de ongeldigheid van het contract nog steeds aangetoond worden.'Zelfs indien zou komen vast te staan dat Dexia geen aandelen voor cliënten zou hebben verkregen, dan nog zijn de met die cliënten gesloten overeenkomsten te beschouwen als overeenkomsten die strekken tot verrekening van koersverschillen, waaruit voor de cliënten geldschulden kunnen voortvloeien', vindt Dexia.
In een latere Brief van La Bouchere stelt die bank.de voor u aangeschafte aandelen
ABN AMRO, ING, KON OLIE, en UNILEVER .
Het is er nooit van gekomen maar volgens mij wordt hier toch beweerd dat ze ze die aandelen hadden.Wij zijn met Legio-lease onder meer overeengekomen dat wij de door u te leasen effecten ten behoeve van Legiolease in bewaring zullen nemen
en aan u zullen uitleveren.
Ja E.C., je zegt het goed, bij voorbaat stond waardevermindering al vast en moest er bijbetaald worden......De aandelen werden idd wel op naam gezet als je na het verlopen van je contract de aandelen overnam, je moest dan echter wel de waardevermindering bijbetalen. Nogmaals een bewijs dat de aandelen wel gekocht zijn.
Echter.....volgens jeanjean is hetgeen Vasco vd Boon in het FD plaatst onjuist, dus...........het broodje aap verhaal zal nog even in de lucht blijven hangen.Geïndividualiseerde aankoopbewijzen zondert het Bosche hof uit van dit bevel, omdat Dexia voldoende aannemelijk had gemaakt inderdaad aandelen te hebben gekocht.
Ik kan dit nergens terugvinden...Nu heb ik ook niet lang gezocht omdat ik zo moet gaan werken...Op de vraag of er nu wel of niet aandelen gekocht zijn is het hof in Den Bosch zeer duidelijk.
Geïndividualiseerde aankoopbewijzen zondert het Bosche hof uit van dit bevel, omdat Dexia voldoende aannemelijk had gemaakt inderdaad aandelen te hebben gekocht.
Om een antwoord te vermijden is Dexia in cassatie gegaan.5) Zijn er aankopen van en/of pandrechten op aandelen die op de een of andere wijze zijn gekoppeld aan de naam van [A.]? Zo ja, wilt u daarvan afschriften overleggen?