LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld betalen voor banden oppompen.

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Maarten1234

Re: Geld betalen voor banden oppompen.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Je betaald voor het gebruik van de machine. Wanneer je naar een garagehouder rijdt dan rekenen zij dikwijls ook geld en een stuk meer dan 50 cent, want hun zijn toch manuren kwijt, verder wordt dan vaak klein materiaal gebruikt. Slijtage aan slang en nippels moeten zij toch ook terug verdienen. Dit is normaal. De lucht is gratis, rest moet je betalen enne echt veel scheelt het niet hoor qua lucht bar. Die dingen worden 1 keer per jaar geijkt. Logisch dat je na verloop van tijd door slijtage en verkeerd gebruik een drukverschil krijgt. Gewoon ermee omgaan alsof het van jezelf is dan gaan de spullen ook langer mee en klopt de luchtbar ook meer. Met je eigen spullen ga je ook zuinig mee om dus waarom niet met andermans spullen welke in bruikleen worden gegeven. De kosten die daaraan verbonden zijn is gewoon een bijdrage, want de werkelijke kosten halen zij weer uit andere bronnen zoals je brandstof.

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

U mag mijn pompje wel lenen voor niets, dus die trap je dood dingen, zelfs een kind van 7 en slechts 29 Kg lukt het, te koop voor E2,49 bij Action, dus na 5x gratis, en ook het zwembad kun je opblazen, en fietsbanden, dus zo duur is het, en dan nooit kapotte meters, en bij dezelfde pomp heb je dus nooit dat je wegens afwijking een foute spanning erin stopt!

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Die goedkope pompjes zijn inderdaad fantastische dingen om in noodgevallen de banden op te pompen,

Helaas hebben de manometers vaak een flinke afwijking, en kun je niet serieus nemen, een afwijking van een ½ BAR of meer is heel normaal bij deze pompjes,

Voor een precieze meting moet je toch een goede pomp kopen of een digitale meter bij het pompstation gebruiken,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ook die laatse zijn niet altijd goed. De installaties waar je voor moet betalen zijn veelal beter onderhouden en geijkt.

GMKX

Ongelezen bericht door GMKX »

Werkelijk belachelijk!
Ik ga 2x per jaar naar de kwikfitter voor spanningscontrole.
Krijg ik nog een bakkie koffie en t kost nix.

AngeloJB

Ongelezen bericht door AngeloJB »

Heb het net in een ander topic ook al geschreven, maar zijn de compressor, de luchtdroger, het leidingwerk, de pompklokken etc. allemaal gratis verkrijgbaar? Nee toch.... Dus zal er als die apparatuur op een fatsoenlijke manier onderhouden moet worden, ook een bijdrage gevraagd worden van de gebruiker.

Ik dacht dat een test van de ANWB vorig jaar had aangetoond dat deze betaalde pompen ook de minste afwijking hebben en dat de gratis pompen zelfs tot 1 bar afwijking hebben! Lekker voor je bandenslijtage als je ze daar hebt opgepompt! Kost je meer aan nieuwe banden dan aan twee keer 50 cent om de juiste spanning te pompen!!!

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Gratisch lucht???

Nou, 't is wel een typisch nederlands onderwerp hoor!

Hé Belgen, niet lachen! want denk maar eens aan dit volgende mopje:

De trein Roosendaal- Antwerpen.
Een Nederlander zit appelpitten te eten.
Een Belg kijkt er met verbazing naar en vraagt: "Waarom doet u dat?"
't Scherpt je verstand"zegt die Nederlander.
"Geef mij er een paar"vraagt die Belg.
"Geven? Nee, kopen. 5 euro voor 10 pitten"antwoord de Nederlander.
De Belg geeft 5 euro en begint te knabbelen tot op een moment hij zegt
: "Verrek, voor die 5 euro had ik wel drie kilo appelen kunnen kopen"
Zegt die Nederlander: "Zie je wel dat het werkt?"

Maar goed, die Nederlander gaat dan wel gratis zijn banden vullen en dertig kilometer rijden om 10 liter te tanken om 30 eurocent te besparen.

Raar hoor.

Grootvader

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

haha, leuke mop :D

Saxootje

Ongelezen bericht door Saxootje »

Ik snap de frustratie ook. Gelukkig woon ik in een dorp. En bij Jora Tankstation is het nog gewoon allemaal gratis. Dat scheelt.... :lol:

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Vroeger zij mijn grootvader altijd alleen de lucht is gratis, maar helaas de moderne tijd.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Vroeger waren ze ook niet gek, :)

Ik herinner me nog van die kleine potjes met een kleine slang met vulnippel er aan, technisch bijna niet stuk te krijgen,

Het ding stelen was niet zinvol, de ventielen zaten verzonken en gelast, en paste alléén op die ene vulnippel bij de garage,

Deze potjes waren idioot makkelijk in gebruik, en je zat niet te klooien met die lange slang over of onder de auto door,

Je pakte deze bandenpomp van de vulnippel, en er zat genoeg lucht in het tankje om de banden bij te pompen, stond de band leeg dan kon het gebeuren dat je even het tankje moest vullen op de vulnippel, iets dat zeer snel gebeurd was,

M.a.w. een simpel systeem dat voor een pomp- of garagebedrijf een investering is die jarenlang meegaat zonder kapot te gaan, de enige onderdelen die hier kapot gingen waren het stukje slang en nippel, en de rubbering die op de vulnippel bevestigd zat,

Niks geen ingewikkelde dingen, en plaats een kleine accu en electronica in het potje, en je hebt een digitale meter!, die zeer nauwkeurig kan zijn!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Het is weer typisch Nederland... Als mijn banden opgepompt moeten worden dan doe ik dat bij de pomp en ik kan me niet herinneren of ik ervoor betaald heb of niet. Wat maakt die paar cent nu uit? Merk ik dat? Wordt ik er gelukkiger van als ik die 50 cent zou besparen? Kom nou. Zo is het ook bij benzine. Ik gooi de tank vol, ik betaal en ik rijd weg en het zal me een worst zijn of het bij de buren 1 cent goedkoper is. Weet je waarom? Omdat het me niet uitmaakt of ik 1/8000ste of 1/4000ste deel van mijn maandloon moet besparen. Het is namelijk allemaal weinig geld, tenzij je een echte Nederlander bent. Klagen om een stuiver en ondertussen 10 cent uitgeven om te kunnen klagen.

En over de koopkracht.. de laatste jaren zijn we erop vooruit gegaan. Dat is nu eenmaal zo, of Dilbert dat zegt of niet. En daarmee moet ik echt reageren op hetvolgende van gebruiker funktion:
jaja, zo ken ik er nog wel meer, iedereen is er op financieel vooruit gegaan
nee dilbertje. ik heb het er zelf niet naar gemaakt om diep in de schulden te komen.

laat ik beginnen op dag 1 van de probleem.

per maand hield ik netjes 70 euro van de 1290 euro MAANDSALARIS!!!!!!!!!!!!!
daarbij komt het dus aan benzine, gas/water/licht. verzekeringen, huur, etc.
voila, per maand een zakcentje na alle nodige aftrek ca 80 a 70 euro in je zak. yeeee, heb je daar een hele maand keihard gewerkt?
nu kreeg ik een boete voor snelheid.
Wie reed er te hard? Jij toch zeker? Dat had je zelf in de hand
IK LET ALTIJD OP MIJN SNELHEID. dus nietop de snelweg netjes 90, provinciale wegen steeds 70 a 75 waar 80 is toegestaan.
op een 60 weg 50 a 55. etc.
tja, en door een raar manier een snelheidsboete gekregen. was gebeurd op een stukje wegwerkzaamheden.
rare manier? hard rijden kan boete opleveren. is niets raars aan
hoppa 90 euro boete!!!
tja, dan stegen de prijzen van benzine weer, even 1 a 2% op voedsel eroppleuren. en ik zat bij de volgende maand alweer 120 euro in het rood!!!!! dit heb je dus zelf gedaan

ik zelf leef zeer goedkoop. "goedkoop 1 persoons huurwoning.
met 2 kamers, 1 woonkamertje met keukenblokje.
valt al bijna uit elkaar.
geen TV, geen radio, alleen een pc met de goedkoopste abbonement. geen geld, maar wel een pc met abo? dan heb je dus wél geld
de wc spoel ik door met regenwater. zo vaak als het maar kan.
de kachel zet ik in de winter een graadje lager.
koop alleen kleding als het écht nodig wordt. dus da het stof zo dun word, dat je mn edele delen zou kunnen zien.
eten doe ik zelf klaarmaken. haal nooit kant en klaar gerechten.
en kijk wel 2 keer als ik iets aan eten wil kopen.
ik gooi niks aan eten weg!!!!
ok, mijn auto is een ford thunderbird 5.0 liter V8. tja...
maar!!!!!!! belastingvrij, en benzine/LPG.
is van 1968!!!!
en zeg niet verkoop die auto!!!
met deze ben ik al jaren bezig geweest!!!!!!!
in de betere tijden reed ik een nieuwe model ford thunderbird ja. verkocht voor rekeningen t ekunnen betalen!!!!!!
een oud klein autotje op LPG verbruikt veel minder. hier kies je toch ook echt zelf voor
persoonlijk rij ik zo weinig als mogelijk met de auto, 15 kilometer heen en terug!!!!
het is dat er geen openbaar vervoer komt op mijn werkgebied!!!!
en fietsen?
nee, leuk voor in de zomer, maar zodra de slechte periode weer gaat beginnen?
fietsen doe je dus niet terwijl het een optie is?
en 'bijna' NIEMAND kan er iets voor doen dat hij in de problemen is gekomen!!!!!!!!!!
NIEMAND dilbert!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

owja, en om terug t ekomen voor de banden op te pompen?
die 50 cent ik wel degelijk NIET missen!!!!!!!!!

Nee, die 50 cent kan je niet missen omdat je die in een bekeuring moet steken omdat je met je 5 liter V8 Ford Thunderbird een boete kreeg omdat je een hekel hebt aan fietsen. Ik zie inderdaad echt geen manier waardoor je die 50 cent MET GEMAK op zou kunnen brengen. Goedemorgen...

En als je eens eerder nieuwe kleding zou kopen, i.p.v. een Ford Thunderbird, dan zou je netjes op een sollicitatie kunnen verschijnen en had je een baan met meer loon kunnen krijgen. Kansen genoeg in Nederland, als je maar wilt.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

geen dub uitgeven bij de strandtent maar wel gratis willen pissen.
Loop je toch even de zee in :wink:

Joyyyyy

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

het gaat gvd om het principe!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

het gaat gvd om het principe!
Waarom wordt je nu zo kwaad.

Joyyyyy