Navarre, Je reactie op pagina 4 net pas gelezen.
Pieter we zijn het waarschijnlijk over een aantal zaken niet eens, maar ik begrijp jouw benadering volkomen.
Klopt als een bus. Met dien verstanden dat waar we het oneens zijn het veelal de afwikkeling of "toekomst voorspellingen" betreft. , vice versa begrijp ik jouw benadering en dat gegeven wederzijds maakt discusie mogelijk.
In mijn optiek is niet alles wat recht is ook daadwerkelijk recht, volgens mij zal de rechtbank deze zaak van vele kanten bekijken en vervolgens proberen om tot een, voor de rechtbank, rechtvaardige oplossing voor alle partijen te komen.
Zelf ben ik van mening dat voor een aantal gedupeerden de D-R niet voldoende is en dat Dexia voor deze groep zeker nog wat meer water bij de wijn mag doen.
Mee eens.
De kans daarop acht ik echter ook weer klein, aangezien Dexia zich inmiddels uit Nederland heeft teruggetrokken en derhalve niks meer te maken heeft met de imagoschade die ze in het verdere traject nog kunnen oplopen.
Ten delen mee eens. Echter de kans op een water bij de wijn actie van Dexia wordt groter wanneer de AVV op bijvoorbeeld onafhankelijk onzerzoek en of het niet redelijke zijn van schadevergoeding afketst.
Volgens mij hadden de belangenbehartigers PAL en Pay-Back in een eerder stadium de handen ineen hebben moeten slaan, om vanuit die positie een zakelijk voorstel aan Dexia gedaan te hebben.
Geen geschreeuw over boeven van het ergste soort, of waar Dexia al niet meer voor uitgemaakt is, maar op een redelijke toon proberen tot een, voor alle partijen, goede oplossing te komen.
Ten delen mee eens, Payback voor de splitsing was gesprekspartner bij het CGA, Echter Dexia heeft deze bemiddelings poging laten ploffen.
Bij de onderhandelingen met Duisenberg zijn er vele pogingen gedaan om aan de onderhandelingen deel te nemen, ondersteunt door handtekeningen actie. Echter werden iedereen die een verzoek deed met een simpel briefje afgewuif, met de mededeling dat Duisenberg te zijnertijd zal beslissen of aan het verzoek voldaan zou worden.
Daar zal het nu te laat voor zijn vrees ik, echter misschien toch nog het proberen waard.
Misschien dat wanneer beide partijen eens tegen elkaar zeggen.."oke, we hebben elkaar voor rotte vis uitgemaakt, maar als we dit nu eens vergeten en vanaf een zeker nul-punt om de tafel gaan zitten, wie weet komen we dichter tot elkaar".
Baat het niet dan schaadt het niet.
Ten delen mee eens. Te laat neen. Zie hierboven. Als AVV afketst dan kan Dexia niets anders meer dan de sterke procederende partijen mee aan de onderhandelings tafel uit te nodigen. Immers door afketsen van AVV houdt in dat SLV/EL niet de juiste vertegenwoordigers waren van de gedupeerden. Daarnaast wordt door projectgroepen met vrijwilligers deskundigen zoals Okerene en spaarvarken samengewerkt. Voorbeeld hiervan is het verweerschift waar dit topic onderwerp over gaat.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback