Pagina 3 van 3

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 26 jan 2007 12:49
door alfatrion
Of ik langs ga of een brief stuur hangt een af van de situatie. Ga ik langs dan heb ik het pas over mijn rechten wanneer een winkelier (de chef) daar niet naar handelt. Loopt een gesprek uit op niets dan ga ik direct over op een tweede brief die ik aangetekend verstuur.

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 26 jan 2007 13:00
door ikbenik
Ga ik langs dan heb ik het pas over mijn rechten wanneer een winkelier (de chef) daar niet naar handelt.
Als blijkt dat de schade is ontstaan door eigen schade dan valt dat nooit onder garantie.

Sommige mensen blijven steeds beweren dat alle schade altijd onder garantie valt. En dat is dus niet het geval.

Als blijkt dat de schade ontstaan is door fabricagefouten, dan valt dat onder garantie. De rest niet.

In de gebruiksaanwijzing staat dat ook heel duidelijk.

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 28 jan 2007 18:51
door magel725
Zolang het gros van de algemene voorwaarden bevat verboden bedingen bevat geloof ik niet dat dit vaak voor komt.
Wat je wel of niet gelooft doet er niet zo veel toe, aangezien het wel gewoon gebeurt. Elke situatie is anders en voor mensen die zich normaal gedragen wordt ook meestal een stap harder gewerkt.

Zoals ikbenik al zegt lijkt het er heel erg op dat je door alle regels de praktijk een beetje uit het zicht bent verloren. Je hebt voor elk scenario wel een aantal wetten klaarliggen in een aangetekende brief. Met zo'n instelling krijg je vanzelf allerlei problemen.

Als ik bij een klantenservice zou werken en iemand komt langs om een aantal wetten op te dreunen dan zou ik al niet eens meer helpen, tenzij hij/zij normaal zou praten. Als er daarna een aangetekende brief zou volgen met daarin weer een aantal wetten formeel opgedreund, zoals de voorbeeldbrief, dan zou ik in lachen uitbarsten en iedereen kreeg het te zien. Vervolgens werd hij ingelijst of weggegooid. Je vergeet dat je met mensen omgaat (en dat je er zelf ook een bent).

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 28 jan 2007 19:05
door ikbenik
Ik wil even ingaan op het feit dat er mensen zijn die roepen dat een consument niet beperkt mag worden.

Wat me opvalt is dat sommige mensen zich onschendbaar vinden omdat er gezegd wordt dat je de consument niet mag beperken.

Dit is echt klinklare onzin!

Dan kun je de wetboeken ook weggooien, omdat daar ook beperkingen instaan voor de consument.

Het beeld wat nu geschept wordt is dat de consument alles mag en dat de winkelier maar moet doen wat de consument zegt.

Laten we a.u.b. stoppen met deze schijnheiligheid!


Het betreffende regel waar naar verwezen wordt houdt niets anders in dat de WETTELIJKE BEPALINGEN en regels niet door de winkelier of fabrikant beperkt mogen worden.

Dus niet:
De winkelier mag de consument niet beperken!

Een voorbeeld:
Als een product uit de garantie is, mag de winkelier niet zeggen dat ze er niets meer aan doen omdat het product uit de garantie is.
De winkelier is verplicht om het probleem op te lossen, omdat de consument recht heeft op een goed werkend product.
Hiermee wordt dus niet gesuggereerd dat daar géén kosten aan verbonden mogen worden.
Dus de uitspraak van sommige mensen dat je na het verlopen van de garantie nog recht hebt op gratis reparatie of vervanging, klopt dus niet.


Een ander punt waarin de consument wel degelijk beperkt wordt met garantie is het meldingsplicht.
De wet omschrijft dat de consument verplicht is na constatering van een probleem dat die binnen 2 maanden dit meldt bij de verkopende partij.
Doet hij dat niet, dan vergooit hij zijn rechten.

Dit is om te voorkomen dat de consumenten hier misbruik van gaan maken.
En er zijn consumenten die er misbruik van maken.
Vandaar de beperking.

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 20 okt 2007 13:46
door Geetje
ik werk zelf al 5 jaar bij Blokker, dit bevalt me zeer goed alleen soms krijg je van die klanten die dus hun geld terug eisen als iets kapot is. Soms durven ze dit zelfs zonder aankoopbewijs terug te eisen. Maar er is echt bijna niemand die dan accepteerd dat wij dan geen geld terug kunnen geven. De mensen zeggen dan allemaal moet ik dan voor dit kleine domme ding (vaak mp-3 spelers) een bon bewaren. Dan snap ik de klant echt niet als ze het toch maar een dom ding vinden, waarom maken ze dan zon commotie. en ten tweede waarom snapt niemand dat de bon het garantiebewijs is, dat is toch ook bij koelkasten en tv;s en computers ook zo. ...................En wat ze dan doen, dan bellen ze het hoofdkantoor en dan belt het hoofdkantoor ons dat wij de klant het geld terug moeten geven...........dit vindt ik zo onredelijk wij als werknemer houden ons aan de regels die we oplegd krijgen...en dan moeten we van het hoofdkantoor onze exuces aanbieden aan een klant die gewoon GEEN GELIJK heeft.....daar wordt je soms ziek van...............................maar gelukkig zijn er ook leuke aardige klanten die dan je dag gelukkig weer goed maken....................................................................Ik denk trouwens dat ze nergens anders zo klantvriendelijk zijn als bij Blokker laatst nog sprak ik iemand die had een playstation gekocht bij Mediamarkt en deze ging kapot binnen de garantietijd ze had zelf de bon er nog bij..en nog moet ze 50 betalen om het op te laten sturen om een nieuwe te kunne krijgen..........dat noem ik nou geen klantvriendelijkheid......

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 25 okt 2007 15:33
door Big-V
Ik vind het nogal een denigrerende opmerking om Blokkerpersoneel "dozen" te noemen. Ik werk zelf bij Intertoys en ik ben de eerste die toegeef dat er echt een paar werken die hun naam niet eens goed kunnen spellen, maar waar heb je dat niet. Tegenwoordig worden er echt wel iets meer eisen gesteld dat lief te glimlachen bij de kassa. Ik ben misschien dan een doos, maar niet omdat ik toevallig in een winkel werk.
Mee eens.

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 08 dec 2008 16:29
door annecarlijn
KRIJG JE BIJ BLOKKER EEN TEGOED BON? DIE MAAR EEN MAAND GELDIG IS?

KOOP ER CADEAUBONNEN VAN DIE EEN JAAR GELDIG ZIJN.

IETS RUILEN BUITEN DE TIJD OF BON WEG? OF WORD U BIJ DE KLANTENBALIE OF IN DE WINKEL NIET JUIST GEHOLPEN?

BEL HET HOOFDKANTOOR
DEZE ZIJN WAT MEEGAANDER EN HEBBEN DE VASTE REGEL AUB HANDELEN

Re: Probleem met blokker.

Geplaatst: 16 apr 2011 20:13
door Peter4871
annecarlijn schreef: BEL HET HOOFDKANTOOR
DEZE ZIJN WAT MEEGAANDER EN HEBBEN DE VASTE REGEL AUB HANDELEN
Als je het hoofdkantoor belt en ze geven je gelijk is het nog steeds aan de winkel om te bepalen of ze mee gaan, hoofdkantoor geeft alleen advies.
Aangezien jij wel een mooi verhaal kunt vertellen daar, tewijl het in het echt heel anders is.
Ze weten niet wat er speelt dus kunnen het ook nooit achterhalen.

Wat je wel kan doen is i.p.v een tegoed bon een nieuw artikkel vragen.
En deze dan weer ruilen in een ander filiaal, aangezien je dan wel binnen de 8 dagen zit :wink: krijgt toch een nieuwe bon :D