LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seicento benzinetank verrot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze Fiat is niet uit Italy maar....P....
en dat merk je vanzelf.
Op www.problemcar.nl zie je verschillen tussen de modellen en dan is het dus duidelijk dat welke Fiat fabriek deze maakte.

Ik weet dat de meeste officiële FIAT dealers liever een immitatie tank monteren en dat is dus niet voor de prijzen!

Wegens dit bekende probleem zijn er goede alternatieven die langer mee gaan!

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Joe D »

japanners zijn idd van en betere kwaliteit dan de gemiddelde europeaan (lees, frans Wink

merken als fiat, renault, citroen, je zou ze eigenlijk straal moeten negeren
Lukt goed dat negeren, FIAT is niet eens Frans.

Ik heb zelf inmiddels mijn 6e Italiaan, en wederom is hij probleemloos. :wink:

ann41
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:59

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door ann41 »

Het houd maar niet op !!! Nu ook ik een lekke tank ga zo naar de garage en meld het meteen ff want moest toch alweer koelvloeistof lekt weg net ontdekt dat er een slang lek is :? Wilde hem eerst na de sloop brengen maar blijft zonde hij ziet er zo leuk uit dus opknappen en miss toch maar verkopen want word ook te klein.

janberendokko
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2010 21:48

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door janberendokko »

Ook wij hebben een fiat seicento bj. 2000 gekocht enkele weken geleden zodat er tijdens onze vakantie een auto beschikbaar was voor de overige familieleden. Mooie auto, we waren er blij mee. na het tanken bleef ik benzine ruiken. toch maar even bij de garage op de brug gehad, niets te zien. Na twee dagen vakantie belt onze dochter dat er benzine onder ligt. Niet meer meer rijden vanwege brandgevaar was onze boodschap. We zijn gisteravond teruggekomen en vanochtend de onderkant nog maar eens geInspecteerd. Alles zit mooi in de tectyl, te mooi want bij de bezinetank zitten er blaasjes onder de tectyl en daar blijkt de benzine uit te lopen. We hebben de auto bij een RDW erkende handelaar gekocht zonder garantie, dom dus. Toch denk ik dat Fiat zich de vraag hoort te stellen of een tank mag doorroesten. Vroeger werd van fiat gezegd dat hij al roeste in de folder. Dit is onze vierde fiat (tempra, marea, marea en nu seicento) nij de vorige drie is roest nooit een probleem geweest, dan moet hier toch sprake zijn van een productiefoutje? Kan er geen kunststof vervangingstank onder? of zit die dan te dicht op de uitlaat?

J-men
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2011 17:10

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door J-men »

ook wij hebben een seicento gekocht van 95 oud ja maar voorgekeurd ets alles oke alleen zat er bijna geen benzine in en toen de benzine er zat had ik het nog niet in de gaten het rook wel naar benzine maar de tankdop was ook niet origineel ik heb em een week niet gebruikt en vanmorgen zag dat er een hele plas benzine onder lag de tank was ook half vol. en die is zo verrot dat het er uit sijpelt.
heb die verkoper van marktplaats een mail gestuurd maar nog niets gehoord.
de garage waar hij voor gekeurd was zei dat hij het niet had gezien maar dat de brandstof ook nihil was. wat kan ik nog doen was zo blij met onze wagen zodat we weer wat mobieler waren.

stofzuigertje

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een lege tank (meestal op marktplaats) en deze zal niet lekken.
Maar een ervaren garage die jou onderhoud doet zal dit erg bekende probleem eerder controleren en normaal tijdig vervangen.
Een nieuwe tank, op sloop hebben ze deze ook met roest... en je kunt weer een jaar of 5 vooruit.
Helaas is deze Fiat met vele Poolse onderdelen wel goedkoop in aanschaf, en je weet nu waarom ik liever meer betaalde.

En een 16 jaar oude, dan kun je dit soort dingen verwachten en vermoedelijk heeft deze al een 2e of 3e benzine tank eronder hangen.
Ook verwacht ik op marktplaats nooit garantie, en de APK is alleen maar een veiligheidscontrole en verder niets.
Jammer van de dure benzine maar een grote beurt is beter want dan lopen ze alles na.

Als je op een auto forum gaat kijken kun je nog meer vinden.
www.nationaalautoforum.nl daar staan nog meer dingen en kun je ook vragen over andere problemen die je vrijwel zeker zult krijgen vragen.

Gesloten