LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Zarine »

Volgens mij is AnnaSol gestopt met Turkije tm einde zomerseizoen :shock:

hartje 57
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2005 00:09

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door hartje 57 »

he anja 123 werk jij bij pl.want hoe kom jij aan die informatie al zo gauw. en je kunt annasol wel overal de schuld van geven.maar als je vorige week naar hart van nederland hebt gekeken op sbs 6.dat de mensen dinsdags al terug moesten en vrijdags nog niks wisten.en pl geen commentaar wou geven maar de plaatselijke tukrse agent de schuld gaf.dan vraag ik mijn eigen af waarom greep pl dan niet in.het zijn toch zijn gasten dan moet hij er zorg voor dragen dat die mensen terug kunnen.maar er staan niet voor niks zo veel klachten hier op.laat pl eerst maar eens beginnen om zijn personeel in nederland eens goed op te leiden.want daar beginnen de grote fouten als je dat hier allemaal leest.en niet altijd anderen de schuld geven.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Miquel »

Tja, of het nu allemaal aan Peter Langhout of aan Anna Sol gelegen heeft, onderstaande link laat in ieder geval zien dat Anna Sol blijkbaar niet zo van PL gecharmeerd was...

http://www.travelinside.nl/index.php/20 ... -langhout/

:? Miquel.

mariekeh85
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2006 22:56

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door mariekeh85 »

Wat een herkenbare verhalen!! Wij zijn in juli met Peter Langhout op vakantie geweest naar Turkije. Wij kregen een week van tevoren de reispapieren in huis. Een aantal dagen van tevoren werd ik gebeld met verschillende vluchtwijzigingen. Volgens de laatste vluchtwijziging gingen wij naar Schiphol. Bleek dat er geen stoelen waren in dat vliegtuig voor Peter Langhout. We zouden de volgende dag misschien kunnen vertrekken. Daar hadden wij geen zin in dus na veel gebel met Peter Langhout (de ene medewerker zei dat we 's ochtends al hadden moeten vliegen, de ander zei dat we de vorige dag al hadden moeten vliegen en weer een ander zei dat we de volgende dag zouden vliegen) mochten we zelf een vlucht naar onze bestemming boeken en konden we de kosten op Peter Langhout verhalen. Erg aardig van Peter Langhout. Ze waren waarschijnlijk al lang blij dat ze dan van ons 'gezeur' af waren. De man aan de balie van Annasol heeft geregeld dat wij op het vliegveld werden opgehaald en dit was echt perfect!
Nadat wij 2 dagen in ons appartement zaten, bleek dat Peter Langhout het appartement niet voor ons geboekt had en moesten wij naar een veel minder mooi appartement. Volgens de reisleidster terplekke konden wij daar niks tegen doen.
Ook de tijden voor vertrek kwamen heel laat. We moesten om half 12 's avonds al vertrekken bij ons appartement en om half 9 hing er pas een briefje in ons appartement. Dat had wel eerder gekund lijkt me!

Uiteraard hebben wij een klachtenbrief geschreven. Vooral voor de kosten van de vlucht naar Turkije, die we natuurlijk graag terug willen/eisen! Dit kan alleen maximaal 8 weken duren.... Dus we wachten rustig af!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik begrijp niet dat jullie in Schiphol in een vliegtuig gestapt zijn, P L was verandwoordelijk voor de vele vergissingen en onjuiste boekingen.

Vliegtijden verschuiven kan . maar geen dagen naar voren of naar achteren . SGR ANVR zaak.

De ellende op de vakantie en na de vakantie thuis kan je toch geen fijne vakantie stemming bezorgen.

Ilsepils
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2006 14:40

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Ilsepils »

In mei stonden wij op Schiphol om in te checken voor onze vakantie naar Turkije. Daar kregen wij te horen dat we 'niet op de lijst' stonden en niet mee konden. En niet alleen wij, we stonden er met 60 man. Dhr Michael Langhout is er bij gekomen, we hebben geld teruggekregen en een vervangende reis.

De reis zóuden we morgen gaan doen, ware het niet dat ik vanmorgen gebeld werd met de mededeling dat de reis niet doorgaat en we omgeboekt worden naar een andere datum. Ik had al zo'n voorgevoel, want de tickets waren er nog steeds niet, maar we hebben de afgelopen dagen 2 keer gebeld en beide keren werd ons verteld dat de tickets opgestuurd waren. Dat was dus NIET WAAR. Dan bellen ze ons 1 dag van te voren om te vertellen dat we morgen niet vertrekken!

Mijn man moet nu vanalles regelen om de vrije dagen om te wisselen, het parkeren op schiphol word nu een probleem (minimaal week van te voren reserveren lukt niet voor nieuwe datum en annuleren kan niet meer).

Tot 2 keer aan toe verheugen we ons op onze vakantie, pakken de koffers in en regelen we vanalles. En tot 2 keer aan toe word het verpest. Bedankt meneer Langhout!

Groeten
Ilse

PS Klopt dat Langhout en Annasol niet meer samenwerken, dat schijnt juist de reden voor dit probleem te zijn. Jaja, het ligt altijd wel ergens aan, maar nooit aan PL.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

tja, waarom boeken bij PL als dit soort manouvres al lang bekend zijn, de aanbiedingen zijn wel verleidelijk vanwege de lage kosten :)

wessieco
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:59

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door wessieco »

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het terug krijgen van zijn geld, of een deel ervan na de wel heel plezierige ( not) vakantie met Peter Langhout. en zo nee,. is er dan helemaal niets aan te doen, kunnen we dan niet van oplichters zoals Peter Langhout af,

wessieco
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2006 20:59

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door wessieco »

joh, ik mag hopen dat ie nooit meer uit die dip komt :lol:

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb dit jaar nog mijn geld teruggekregen van Peter Langhout.
Het ging om een reisje naar Parijs, dat door hun telefonisch, wegens "te weinig belangstelling", werd geannuleerd.
Na drie e-mails, waarvan de laatste een heel boze was, heb ik mijn geld teruggehad.
Al met al heeft dat ongeveer een maand geduurd.

Goed blijven aandringen schijnt dus wel te helpen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Laurent »

annuleringsverzekering????

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door nelisje »

Slimpie,

De reisorganisatie annulleert de reis, wat heeft dat te maken met een annuleringsverzekering?

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door januca »

Als de reisorganisatie annuleert, heb je niets aan een annuleringsverzekering. Als je die hebt afgesloten via de reisorganisatie, moet je die premie ook volledig terugkrijgen, alsmede de premie voor de reisongevallenverzekering.

Mr1
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 apr 2006 14:22

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Mr1 »

Een touroperator mag niet zomaar kosteloos de reis annuleren. Dit is gewoon een overeenkomst die zij wettelijk na moeten komen. Daar het een wettelijke overeenkomst van koop is, is dit niet door een partij zomaar op te zeggen!

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Zarine »

Wel als er aan de doorgang van de reis een voorbehoud van voldoende deelname is gekoppeld.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Voor een excursie vakantie is het altijd zo :Wel als er aan de doorgang van de reis een voorbehoud van voldoende deelname is gekoppeld..

Het geld wordt automatisch terug gestort, inmiidels bij een paar keer gebeurd.

vlasje22
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2006 17:41

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door vlasje22 »

ze mogen een reis wel annuleren,maar wanneer je het geld terug krijgt is de vraag.wij hadden een reis geboekt naar reuzengebergte ,werd geannuleerd op 22 aug en hebt tot nu toe nog geen geld terug gezien.
we bellen regelmatig en dan zeggen ze we bellen terug, of in week .. wordt het gestort . misschien moet radar er wat aandacht aan besteden, dan is het zo afgelopen met peter langhout ,want dan boekt er niemand meer.


vlasje

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door Henri42 »

Met alle respect wat moet Radar hier aan doen??, alle toeroperators gaan zo te werk, is P L al eens bij Radar aan de beurt geweest ?.

groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door groenendijka »

Terugbetalen?
Terugbetalen, daar hebben ze bij PL geen benul van. In november 2005 een reis naar het Reuzengebergte, datum 15 september 2006, geboekt.
Half augustus wilde ik zelf annuleren vanwege een dringende operatie maar kreeg een e-mail terug dat dit niet nodig was omdat de reis niet door kon gaan wegens te weinig deelname.
Let wel. Onze reis geboekt voor de malaise bij PL. In nov. 2005 dus.
Je mag dan toch verwachten dat je met een eerlijke reisorganisatie te maken hebt en je de volledige reissom teruggeboekt zal krijgen.
Niets is minder waar. Na 5 maal vragen en vanuit PL 4 beloven dat alles in orde komt nog steeds ons geld niet terug.

groenendijka
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2006 12:58

Re: Wat te doen aan de misstanden bij Peter Langhout?

Ongelezen bericht door groenendijka »

ONGELOOFLIJK
DAT PETER LANGHOUT EEN PEPERDURE ADVERTENTIE OP TELEVISIE DURFT TE VERTONEN EN UITERAARD OOK KAN BETALEN MAAR DE GEDUPEERDE REIZIGERS HET REISGELD NIET TERUG WIL BETALEN.
BETALEN WIJ DEZE ADVERTENTIE EN KUNNEN WIJ NAAR ONS TEGOED FLUITEN?

Gesloten