Pagina 3 van 8
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 22 sep 2006 00:45
door tjoektjoek
Nicole, officieel niet. Nuon = levering; Continuon = netbeheer. Je betaalt echter wel aan Nuon omdat die de facturering doen voor Continuon. Net zoals Nuon vroeger ook de facturering deed voor Vitens.
Nuon kan je echter niet helpen met meterstanden, daarvoor moet je bij Continuon zijn of Oxxio natuurlijk.
Suc6 in ieder geval!
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 24 sep 2006 16:08
door RoZwen
Bij mij neemt de NUON de meterstanden op. Mijn probleem is dat de meteropnemer van NUON zonder afspraak aan de deur komt. Ben je er niet dan wordt er een kaart afgegeven. In mijn geval werd er door NUON een veel te grote schatting gemaakt. Dit werd evenwel door NUON gecorrigeerd na één telefoontje en het, door mij op verzoek, zenden van een foto van mijn gasmeter. NUON ok dus.
Echter neemt OXXIO deze stand van maart 2006 over op hun jaarrekening op oktober 2005. Toen was de stand natuurlijk een heel stuk lager.
Doodleuk melden ze per brief dat dit de goede stand is ook na overleg met NUON. Terwijl ik een officieele en juiste nota van NUON heb dat deze stand per maart 2006 is.
Copie van deze nota en ook een foto op verzoek van OXXIO had ik al aan hun verzonden natuurlijk.
Ze (OXXIO) geloven hun eigen meteropname bedrijf niet (NUON).
Ik zend nu een aangetekende brief, dan ook maar een procedure. Bellen en mailen doe ik niet meer.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 25 sep 2006 08:15
door Nicole1971
Ik heb ondertussen een "bewijs" van Oxxio gekregen.
Ik zet dit bewust tussen aanhalingstekens omdat ik grote twijfel heb bij de echtheid ervan.
Het schijnt van Continuon te komen, doch onderaan de pagina staat een heel ander internetadres
Daarbij staan ook op deze 2 A4'tjes wisselende meterstanden.
Ook heeft de Oxxio hier weer fouten gemaakt....de standen die er op staan gaan tot december 2005 en dan weer vanaf februari 2006.
De problemen die ik heb gaan juist over januari 2006, maar die staan er niet op vermeld...gek he?
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 25 sep 2006 18:19
door flappie
de gegevens die oxxio heeft ontvangen komen van de netbeheerder Continuon. U kunt natuurlijk ook de klanteningang proberen van netbeheerder continuon zodat u zelf iets kunt nakijken.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 07 okt 2006 16:19
door Nicole1971
...en ik blijf maar eindafrekeningen van Oxxio ontvangen, vandaag weer. En wéér van het gas....nummer 5 al.
Nu moet ik ineens 3,82 euro bijbetalen, terwijl de Oxxio 2 weken geleden 180 euro terugboekte, echter niet op mijn rekening, maar op die van mijn partner
Erg vreemd, omdat mijn partner in de tijd dat ik bij Oxxio kwam, niet eens hier woonde......
Het geschil staat nog steeds, ik verwacht één dezer dagen te horen wanneer de zitting zal zijn.
Wordt dus nog vervolgd.....
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 16 okt 2006 14:58
door kiske
oxxios klantenservice is een ingehuurd callcenter wat geen verstand van zaken heeft...
voor een echt onafhankelijk advies belt u rechtstreeks met oxxio op telefoonnummer 035-6265800
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 18 okt 2006 18:26
door elgrande
Hetgeen onder deze topic is gemeldt is ook voor mij een probleem. Ook bij mij is 190 euries afgeschreven door Oxxio zonder enige reden. Hierop heb ik mijn bank opdracht gegeven het bedrag te storneren. Oxxio zou binnen 5 dagen reageren op mijn klacht achtergelaten via hun website.
Hun verhaal was dat het was gebaseerd op de meterstanden doorgekregen door Essent. Vervolgens heb ik om een jaarafrekening gevraagd, die ik overigens nog nooit heb gehad. Voorheen was het Evolta en N.V. Ons o.i.d. Nooit een jaarafrekening gehad.
De jaarafrekening gaf andere meterstanden dan diegene die Oxxio had vermeldt. Begindatum klopte niet en was pakweg 2 maanden eerder. Kan dus mijns inziens niet. Vooral het verbruik in deze 2 maanden dat meer was dan ik normaal nog niet eens in 8 maanden verbruik was erg lachwekkend.
Ook ik heb vervolgens niet betaald en inmiddels is ook Interim Justitia ingeschakeld. Vervolgens zou Oxxio in 6 a 8 weken uitslag geven. Dit had zo rond eind augustus moeten binnenkomen. Echter niets ontvangen en maar weer contact opgenomen. Vervolgens krijg je te horen dat er nu een verzoek voor correctie is ingediend. Op de vraag hoe lang dit gaat duren krijg je vervolgens het antwoord "kan ik geen antwoord op geven". Erg lachwekkend allemaal.
Op de vraag of dit ook weer 8 weken gaat duren, wordt vervolgens instemmend op geantwoord. Maar even zien of er eind oktober meer bekend is.
Het grappige in het geheel is dat Oxxio inmiddels wel 5 maanden lang een maandbedrag heeft afgeschreven dat 4 keer hoger uitvalt dan voorheen werd afgeschreven. Alles bij elkaar opgeteld betekende dat ik inmiddels 15 maanden in het voren had betaald.
Ik geloof dat ik maar eens een incassoburo inschakel om mijn geld terug te krijgen. Inclusief rente overigens!
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe alle 50.000 nieuwe Oxxio leden in de toekomst gaan denken over hun overstap.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 24 okt 2006 11:40
door Nicole1971
Ik heb inmiddels een datum ontvangen van het SGC.
Het geschil dient op 6 november aanstaande.
Ik ga er heen, ik wil wel eens zien hoe dat zal gaan.
Wordt dus nog steeds vervolgd
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 nov 2006 15:37
door Nicole1971
Nou beste mensen, vandaag diende dus de zitting van het SGC in Utrecht.
Ik ben er zelf ook heengegaan en met succes....we hebben gewonnen!
Oxxio was er zelf ook vertegenwoordigd maar hij kreeg op alle punten ongelijk van de commissie.
Ik heb aan kunnen tonen dat Oxxio grove fouten heeft gemaakt, de meneer van Oxxio kon zelfs vandaag niet aantonen dat ik het heb verbruikt, met als gevolg dat ik die 272 euro terugkrijg uit het depot van de SGC, én ik heb met de meneer van Oxxio afgesproken dat het contract van mijn man per direct wordt opgezegd zonder kosten.
Dat kwam zo omdat tijdens de zitting bekend werd dat mijn man niet eens een contract had bij Oxxio, terwijl ik het contract bij me had.
Men wist dus van niks en dat laten we zo
Maar goed...het is achter de rug nu, het heeft lang genoeg geduurd dacht ik zo.....
Ik ben in ieder geval blij dat ik deze stap heb genomen!
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 nov 2006 15:47
door jsp
Nicole, gefeliciteerd. Een klacht via de
SGC loont dus!!
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 nov 2006 15:59
door Nicole1971
Dat zeker!
Als je ervoor zorgt dat je álle schriftelijke communicatie goed op orde hebt, dan kon je een heel eind.
Dank je wel
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 08 nov 2006 05:53
door Bob Schurkjens
Van Harte, Nicole
Oxxio verliest altijd als je inderdaad je papierwerk een beetje bijhoudt. Hopelijk is dit een opsteker voor mensen die wel klagen over Oxxio maar te zwak en te misselijk zijn om naar de SGC te stappen.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 08 nov 2006 14:20
door Nicole1971
Dank je Bob
Volgens mij waren er die dag meerdere mensen die een klacht tegen Oxxio hadden ingediend, want er was een Oxxiodag daar...helaas heb ik geen anderen gesproken, maar die meneer van de Oxxio moest weer terug naar binnen en had een flink pak met dossiers bij zich
Maar goed..ik ben er godzijdank vanaf en ik hoop echt dat meerdere mensen dat doen wat ik ook heb gedaan.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 19 nov 2006 18:21
door Ontevredenklant
Mijn advies luidt: bij problemen met Oxxio gewoon je automatische betaling stopzetten. Wij hebben zelf al diverse malen contact opgenomen met de klantenservice en iedere keer uitgelegd wat eraan schortte. Er werd vervolgens niets mee gedaan maar wel elke keer astronomische bedragen van onze rekening geïncasseerd. Bij de uiteindelijke stopzetting van de betaling, kwamen ze eindelijk in actie. Aangezien wij zelf een eigen zaak hebben, zijn wij de afgelopen maanden flink in de problemen gekomen door hun toedoen!!! Ondanks de ongeloste problemen hebben wij hier dan ook een zaak van gemaakt om in onze extra onkosten en stress tegemoet te komen. Wij maken dan ook een goede kans omdat Oxxio tevens geen papieren contract aan ons kan overleggen. Tevens blijken zij niet te beschikken over een of andere "voicelog" waarop staat dat wij telefonisch een overeenkomst met hen zijn aangegaan.
Indien zij die niet kunnen overleggen, hebben wij dan ook volgens het nederlands recht, geen contract met hen en ook geen betalingsverplichtingen. We zien wel weer wat hieruit gaat komen maar voorlopig is er vanuit Oxxio nog niets ondernomen.....
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 dec 2006 11:20
door Nicole1971
Kan iemand mij vertellen hoelang het kan duren voordat ik het geld dat ik in het depot van de sgc heb gestort, terugkrijg?
Ik heb nl nog steeds niets gehoord, laat staan ontvangen.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 dec 2006 12:03
door jsp
De 'verliezende' partij heeft een maand de tijd om in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak van de SGC. Als ze dat niet hebben gedaan lijkt me nu geen reden meer aanwezig om het geld niet meteen aan jou terug te storten. Ik zou de SGC maar eens bellen of schrijven.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 dec 2006 12:05
door Nicole1971
Oxxio ging direct akkoord met de uitspraak van het sgc dus zei de voorzitter toen dat het dus bindend was en ook niet mogelijk was om een hoger beroep aan te gaan.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 dec 2006 13:20
door jsp
In dat geval zou het netjes zijn als de SGC het depotbedrag meteen aan je terugbetaalt. Nogmaals, ik zou maar eens informeren bij de SGC.
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 06 dec 2006 13:57
door money72
Heb alle reacties doorgelezen en zie heel veel herkenbare verhalen, die ik ook uit mijn omgeving al kende, bedankt voor alle tips en heb zeker openingen gevonden om een langdurig issue in ieder geval een stap verder te brengen,
Succes aan allen die soortgelijke problemen hebben met Oxxio
Groet,
Monique
Re: Oxxio/incassoburo
Geplaatst: 21 mei 2007 11:50
door Nicole1971
Tjonge jonge...denk je na veel ellende eindelijk van de Oxxio af te zijn, alles wat netjes geregeld, zie ik vandaag dat Oxxio tóch nog even 19,30 euro af had geboekt vorige week
En dat terwijl vorig jaar november alle openstaande bedragen waren uitbetaald, wat ik teveel had betaald.
Jammer voor Oxxio, maar dat bedrag heb ik laten terugboeken..ik gun die mafkezen geen enkele rooie cent meer!!!
Dus voor iedereen die denkt van Oxxio af te zijn...hou je bankrekening in de gaten.
Schijnbaar blijven ze toch nog zo af en toe spookbedragen afboeken!