Voor diegenen die klagen op de onduidelijkheid die kpn ten toon spreid in het aanbieden van hun paketten, even het volgende. KPN wordt door de OPTA nog altijd gezien als eenmonopolist. Dat betekent dat alles wat KPN doet in het marktsegment internet en telefonie eerst door de OPTA moet worden goedgekeurd om de concurrentie te beschermen. Dat is de reden waarom KPN InternetPlusbellen ook niet goedkoper mag maken (ze zouden het graag willen om te kunnen concrreren tegen Wanadoo en Tiscali - dus maar gekocht - en o.a. tele2).
Om dus slim te zijn heeft KPN het product slimbellen in de markt gezet, en vraag me niet hoe het exact zit, maar het wordt zo gepositioneerd dat KPN vindt dat het een product is dat niet door de OPTA gereguleerd hoeft te worden (De concurrentie van KPN is het daar niet mee eens en heeft dus de slaaphond OPTA wakker gemaakt).
De onduidelijkheid is dus puur om een prodcut in de markt te kunnen zetten onder de noemer van 'niet gereguleerd portfolio' zodat ze eindelijk eens een VoIP dienst kunnen leveren tegen een concurrerende prijs. Ik ben het met jullie eens dat het niet duidelijk is, maar als je het lastig vindt, moet je de OPTA bellen en zeggen dat ze KPN hun VoIP-producten maar goedkoper moeten laten maken.
En ja, het is naturrlijk een verkapt abonnement. Het zijn wel belminuten, maar je bent elke maand een vast bedrag kwijt. Noem het hoe je wilt. Het is goedkoper dan analoge telefonie en je krijgt er een trage internetverbinding graties bij. Kun je ook eens mailen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |