Pagina 3 van 4

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 23 sep 2006 19:13
door hharteman
Ik kan daar nog aan toe voegen, (met tussen haakjes de misverstanden.)

Ze hadden geen stamppot, duhh

Ze spreken geen Nederlands, duhh.

Het vliegtuig had 15 minuten vertraging.(NB: het zal je maar gebeuren.)

Onbeschofte Russen. ( NB: dat kunnen die Russen ook van ons zeggen.)

Kon na 18:00 uur niet meer zwemmen in het zwembad.(NB: ik meen dat er een oude Turkse wet is die dat niet toestaat en bovendien is de zaak dan net opnieuw chemisch op peil gebracht en dus niet verstandig.)

Ze willen mijn Euromunten niet accepteren als betaling. (NB: als een Turk Euro muntgeld gaat wisselen aan de bank dan betaald hij 30% provisie dus mensen betaal zoveel mogelijk met 5 en 10 euro.

Het douchewater was koud. (NB wat vroeger gaan douchen want in veel plaatsen in Turkije word het water nog verwarmt door thermoswisselaars op het dak. Zon weg, water minder warm.)

Er was geen keus bij het eten, het was elke dag hetzelfde. (NB: Turkse groenten zijn seizoengebonden en er zijn nog weinig technische faciliteiten om de houdbaarheid op te schroeven. Als het hotel alles vers bereidt is het logisch dat je veel van de jaargetijdengroente krijgt.)

De Moskee begint al heel vroeg, (NB: Voor mij meestal het sein om naar bed te gaan. Ik vind het lastiger als de kerk om 10 uur de bel luidt.)

Je kunt op ieder slak wel zout leggen als je dat wilt.
Ondanks al die narigheid ga ik dinsdag toch maar weer voor 2 weken.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 23 sep 2006 19:23
door G7
En Harteman, dan heb jij het alleen nog maar over Turkije.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 23 sep 2006 19:31
door hharteman
Inderdaad G7.
Ik wil ook alleen maar zeggen dat veel dingen die als vervelend evaren worden een reden hebben.
Kwestie van even vragen waarom.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 25 sep 2006 16:41
door Zarine
Om in de sfeer te blijven 8)

De Egyptische wijnen zijn niet te drinken
zodra je buiten je resort stapt er overal Egyptenaren op je afduiken om je van alles en nog wat aan te smeren
animatie deze was erg minimaal(einde animatie 22.00).
Ze hadden wat mij betreft alleen een wat groter stuk mogen aan houden voor de zwemmers in zee, die ruimte was te beperkt en te kunstmatig aangelegd.
alleen de laatste dag is ons niet goed bevallen, als het geld binnen is en je bent uitgecheckt mag je van geluk spreken dat je nog aan het zwembad mag liggen, je mag nog geen glasje water meer pakken, terwijl je wel gewoon voor die dag betaald heb!

Dit keer lang leve Egypte! :P

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 25 sep 2006 17:00
door G7
Wat hebben wij dan mazzel gehad. Zijn in het voorjaar naar Spanje geweest en we hadden echt NIKS te klagen. Erg he? En ik moet nog 2 keer dit jaar! :P

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 25 sep 2006 17:04
door Zarine
Ik heb medelijden met je G7 :D

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 26 sep 2006 12:53
door Laurent
Idem voor Zarine en dat ze nog lang tevreden klanten aan de balie mag krijgen. ±' :D

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 26 sep 2006 14:20
door Zarine
gelukkig heb ik geen balie :twisted:

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 26 sep 2006 16:27
door Laurent
fijn voor jouw dat je van de balie bent afgehaald :( :evil:

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 26 sep 2006 19:19
door Zarine
Zeker fijn voor mijN :roll:

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 26 sep 2006 22:17
door G7
Als je bij een touroperator werkt, heb je meestal gEEn balie. :D Wel een telefoon met headset en pc.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 27 sep 2006 12:34
door Zarine
Laurent, vertel eens, wat voor verschrikkelijke ervaringen heb jij met 'het reisburo' ?

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 27 sep 2006 13:31
door Laurent
ik denk voordurend dat ik toen Zarine ontmoet heb:::: :roll: :roll: :)


Ik boek alleen via internet rechtstreeks, de aanwezige kennis op een reisburo,s is m.i toch minimaal te noemen. :oops:

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 17 okt 2006 22:25
door Zarine
Ik boek alleen via internet rechtstreeks, de aanwezige kennis op een reisburo,s is m.i toch minimaal te noemen
Nou als je via internet 'rechtstreeks' boekt, boek je misschien wel bij mij :twisted:

Up!

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 18 okt 2006 20:52
door eeliane
Veel van die f touroperators die zo fijn en goedkoop op internet reclame maken en die je kunt boeken zonder advies, gaan met bosjes failliet, nee das lekker. Dan maar via het reisburo als er dan wat is kan je nog ergens terecht en is er iemand die je helpt met geld terugkrijgen en een nieuwe vakantie boeken.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 18 okt 2006 21:14
door G7
Ach Eeliane. Wat maakt dat nu uit? Of je nu via het net boekt of bij een reisbureau.

Je moet gewoon zorgen als je boekt waar dan ook, dat ze LID van in ieder geval SGR zijn en zijn ze dan nog lid van het ANVR, is dat ook nog mooi meegnomen.

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 18 okt 2006 22:31
door Zarine
Ik wist niet dat reisbureau's niet failliet konden gaan? :twisted:

Ik sluit me verder aan bij G7

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 24 okt 2006 16:31
door Captain Peacock
de kennis bij Reisbureau's en touroperators is zeker te vergelijken, maar het voordeel van online boeken is gewoon dat je zelf kan bepalen welke info je krijgt/leest anders dan dat je zo miepje tegenover je hebt die ooit eens met een studiereisje ergens is geweest.

en wat dat geld terughalen als de organisatie op de fles gaat..is dat niet een beetje doom-denken?

VAKANTIE IS LEUK!

GENIETEN MAAR! :wink:

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 08 nov 2006 22:41
door danieldegrood
Hallo,

Ook ik werk al een aantal jaar voor een touroperator. Met veel plezier en ik ga ook weer een winterseizoen doen. In mijn infmap plaatsen we altijd de volgende tekst:
DE 10 GEBODEN VOOR DE REIZIGER

I GIJ ZULT NIET DE ZAKEN AANTREFFEN ZOALS ZIJ THUIS ZIJN GEWEND, WANT GIJ HEEFT UW HUIS VERLATEN OM ANDERE DINGEN TE VINDEN.

II GIJ ZULT NIET ALLES TE ZWAARWICHTIG NEMEN, WANT EEN ZORGELOZE INSTELLING IS DE BASIS VOOR EEN HEERLIJKE VAKANTIE

III GIJ ZULT U NIET DOOR ANDERE REIZIGERS LATEN OPWINDEN, WANT GIJ HEEFT GOED GELD UITGEGEVEN OM U TE AMUSEREN.

IV GIJ ZULT SLECHTS DER HELFT VAN UW KLEDING MEEBRENGEN WAARVAN GIJ DACHT ZE NODIG TE HEBBEN, MAAR ….. UW DUBBELE HOEVEELHEID GELD.

V GIJ ZULT STEEDS MOETEN WETEN WAAR UW PASPOORT IS, WANT EEN MENS ZONDER PASPOORT IS EEN MENS ZONDER LAND.

VI GIJ ZULT MOETEN REALISEREN DAT DE MENS NIET GESCHAPEN IS OM OP EEN PLAATS TE BLIJVEN, ANDERS WAS HIJ MET WORTELS UITGERUST.

VII GIJ ZULT NIET ZEUREN, WANT EEN ZEURPIET HEEFT GEEN PLEZIER.

VIII GIJ ZULT U GEDRAGEN NAAR DE GEBRUIKEN VAN HET LAND.

IX GIJ ZULT NIET OORDELEN OVER EEN HEEL VOLK NAAR HET ONJUISTE GEDRAG VAN EEN ENKELING.

X GIJ ZULT U ALS EEN GAST IN EEN VREEMD LAND MOETEN GEDRAGEN WETEND, DAT HIJ DIE ZIJN GASTHEER RESPECTEERT. OOK GEWAARDEERD ZAL WORDEN.


Deze tekst heb ik van een oud collega! We moeten ook in ons achterhoofd houden dat we een rijk land zijn en in staat zijn om ergens op vakantie te gaan... Er zijn genoeg mensen die niet eens in staat zijn om op vakantie te gaan.

Ik bergijp dat sommige dingen echt erg vervelend zijn, maar bekijk bepaalde problemen met een andere oog en zie de humor er van in... Geniet van je vakantie en maak er het beste van... Want je gaat op vakantie voor je ontspanning...

Re: Klagen en zeuren

Geplaatst: 16 feb 2007 23:13
door Zarine
Klaag verder!