LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rare brief ontvangen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ik vind dat je het gewoon moet weggooien, ongeacht afzender. Of dat nou een scammer is of een serieuze instantie. Dan moeten ze maar een normale brief sturen met logo, afzender en meer tekst. Wat denken ze nou.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door mens »

Ze denken dat niemand terugbelt als er "incassobureau" bovenaan de brief staat... :lol:

dessert1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 15:52

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door dessert1 »

soms stuurd deze incasso een kaartje of een brief , met verzoek tot reageren , als u belt zult u vaak horen mag ik u telefoon nummer om u terug te bellen , indien ze je terug bellen vragen ze vriendelijk je bank nummer en controleren ze je adres gegevens met je die zij al weten , indien je dit doet dan geven hun dat door aan de deurwaarderskantoor die hun heeft ingeschakelt , meestal willen ze ook je werkgever weten , GEEF NOOIT IETS DOOR daar zij met deze gegevens naar je werkgever of bank gaan met de incasso opdracht die zij gaan innen , indien een incasso je nodig hebt sturen zij maar gewoon de normale brieven eerst met alle tekst en uitleg waarover de schuld zou gaan , LET DUS OP ALS U ZOU REAGEREN WANT ALLE GEGEVENS BEWAREN HUN ONGEVRAAGD EN GEBRUIKEN ZE , kweet niet in hoeverre de wet hier iets tegen kan doen kwa gegevensbescherming of de incassodienst dit zo mag doen het navragen van je gegevens zonder te zeggen waarom .,

bartman
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:03

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door bartman »

indien je dit doet dan geven hun dat door aan de deurwaarderskantoor die hun heeft ingeschakelt , meestal willen ze ook je werkgever weten , GEEF NOOIT IETS DOOR daar zij met deze gegevens naar je werkgever of bank gaan met de incasso opdracht die zij gaan innen , indien een incasso je nodig hebt sturen zij maar gewoon de normale brieven eerst met alle tekst en uitleg waarover de schuld zou gaan
Klinkt mij erg vreemd. Als ze alles al weten waarom zouden ze het dan (telefonisch) willen navragen?
Lijkt me ook vreemd dat een deurwaarderskantoor hier opdracht voor geeft. Een gerechtsdeurwaarder heeft toch inzage in het gemeenteregister zou ik denken?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Jan1 »

@ dessert1


Dit is inderdaad een vreemde brief.

dessert1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2007 15:52

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door dessert1 »

je hebt incassoburo die dus wel naam van je weet en adres , rest van de gegevens willen ze weten van je , een deurwaarderskantoor maakt ook gebruik der van van deze manier van gegevens verkrijgen , een gerechtsdeurwaarder gaat pas de gegevens nakijken als der een uitspraak is van de rechter voor incasso verder , let wel deurwaarder en gerechtsdeurwaarder zijn twee verschillende instanties ,,, bel ze maar keer zou ik zeggen , maar let op geef geen informatie , zeg dat de privicie is aangetast en dat u geen registratie van u wenst dan willen ze af en toe moeilijk doen en toch proberen t te vragen , en zij geven niet een twee voor welke kantoor zij informatie nodig hebben , heb ze al zelf keer gebeld en me poot fiks stijf gehouden

TML
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2007 20:36

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door TML »

De brieven die sommige mensen op dit forum hebben gekregen, zijn gestuurd vanwege openstaande rekeningen die al een tijdje in de incasso zitten. Deze mensen hebben al zeer veel brieven en soms ook emails gehad naar aanleiding van openstaande rekeningen, maar verzuimen te betalen of contact op te nemen.

Het is voor incassobureaus soms een van de laatste mogelijkheden om dit soort berichten te versturen, zodat er uiteindelijk toch nog contact kan worden gelegd met de klant, zonder dat dit gelijk naar de deurwaarder hoeft. De incassobureaus proberen dus juist extra kosten voor de klant te voorkomen met behulp van dit soort berichten. Het zijn zeker geen oplichterspraktijken, zoals hier door sommigen wordt beweerd.

thefunz
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2007 08:45

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door thefunz »

Ook ik heb zo'rarre brief ontvangen :

BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR : ...................
Neem zo snel mogelijk contact op met telefoonnummer 0299-390555
vraag naar NIB toestelnummer 7024397
notabene in 4 talen Nederlands, Duits, Spaans en Engels

geen initialen alleen de achternaam.

geen logo of iets dergelijks heel vreemd.

kliko the best way

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door spiky »

O ja????TML kent u deze mensen dan allemaal, omdat u het zo goed weet.Als dat zo is ,zouden deze mensen die brief niet zo vreemd hebben gevonden .Denkt u ook niet

afther
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2007 23:22

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door afther »

hey Tml ...

Kan jij indenken dat er bijv mensen zoals mijn vrouw ,een belangrijk ziekenhuis onderzoek heeft gehad ,en heel bang zit te wachten op de uitslag en dan ineens z,n brief op de deur mat ziet vallen met .SPOEDBERICHT ,direct contact opnemen ,(en een zwendel laar deze brief verstuurd)met spoed dit nummer bellen .
Dat ze zich de dood schrikt .
Als ik nog z,n brief binnen krijg ga ik even dit adress opzoeken en een bezoekje brengen ,,,
en niet op de koffie ....

Hell no

sharon88
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007 01:33

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door sharon88 »

Toevallig dat ik dit lees....:shock:
ik heb ook zo'n brief ontvangen, een aantal maanden geleden al.
Er stond bijna precies hetzelfde in...
En ik schrok me ook rot!:shock:
Ook omdat er met koeienletters :!:'SPOEDBERICHT':!: bij stond.
Ik heb de brief maar in de kast gelegd omdat ik het nummer eigenlijk niet op durfde te bellen. :oops: :P
Maar na een paar dagen had ik toch mijn vermoedens, en ik heb eerst maar even op google wat gezocht en ik zag verschillende dingen staan over incasso enzo... :roll:
ik heb die brief meteen weggegooid.
Ik snap ook wel dat ze er geen 'Incasso' bij zetten,
want dan had ik de Brief waarschijnlijk meteen versnippert. haha. :lol: :lol:
(ik had achteraf beter toch kunnen bellen maargoed)
Maar dan nog spookt er van alles door je hoofd als je die envelop dan openmaakt :? :shock:

schelehond
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2007 18:43

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door schelehond »

beste mensen,

iedereen die deze brief heeft gehad heeft waarschijnlijk een schuld bij PBK outsourcing. Ik ook.
Als je niet reageert op hun normale brieven krijg je dit.
Ik reageer gewoon niet op ze en krijg altijd de meest spannende brieven over hoe ze rechtszaken gaan beginnen tenzij ik binnen 5 of 8 of 14 dagen betaal. Die brieven blijven ze echter sturen, een rechtszaak is kennelijk te duur.
In ieder geval, gewoon negeren, het is een poging om je alsnog te pakken te krijgen.
En voor wie het wil weten... incassobureaus kunnen niets. Gerechtsdeurwaarders is een heel anders geval, maar van PBK heb je niets te vrezen. Jij en ik kunnen net zo goed een incassobureau beginnen, die lui mogen zelf helemaal niets behalve brieven sturen.

Susy
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2007 17:24

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Susy »

Hallo,

Wij hebben ook zo'n brief gehad eentje half oktober en nu op 16 november weer.

Belangrijke mededeling voor:

Neem zo snel mogelijk contact op met telefoonnummer 0299-390555
Vraag naar NIB toestelnummer 7028155.

Dit staat in 4 talen geschreven.

Het post adres waar het vandaag komt ( in ieder geval wat op de enveloppe staat) is postbus 650 1440 AR Purmerend.

misschien weten jullie wat het is.

Groetjes,

Susy

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door D1RK »

Als er niet duidelijk staat waarvoor het is, niet reageren, dan weten ze dat er geld te halen valt!
Gewoon volgende retour afz.
Deze brieven zijn van;

Nationaal Incasso Buro...of
Het reclame buro...
of thuiswerk...
en nog diverse andere dubieuze bedrijven die zo geld proberen te verdienen, dus niet reageren!

sharon88
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007 01:33

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door sharon88 »

Het is gewoon van n incasso bureau, die op deze manier wil dat je hun terugbelt,
om zo met hun een betalingsafspraak te maken.
En dus gewoon geld willen...
En anders gaan ze over op verdere maatregelen (kwam ik dus ook een paar dagen geleden achter) zoals deurwaarden en in sommige gevallen rechtzittingen.

Pffffff het is ook wat met dat klotengeld Grrrrrr :evil:

heidi1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2007 15:37

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door heidi1970 »

Hoi, Ik weet uit eigen ervaring dat dit geen rare brief is maar een brief van het Nationaal Incasso Bureau wat graag contact wil leggen en deze brief in principe pas stuurt als ze al meerdere keren hebben geprobeerd contact of reactie te krijgen en dat niet lukt, als je aan de hand hiervan geen contact met ze op neemt dan gaat alles naar een deurwaarder ( hogere kosten ).

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door rijk »

Dagelijks krijg ik uit , meestal GANA, mailtjes binnen dat ik weer eens een prijs heb gewonnen.
Dit soort mailtjes uit APENLANDEN moet je gewoon negeren, of terug sturen als zijnde niet bestelbaar en afzender op een geblokkeerde lijst zetten.

sametje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 11:16

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door sametje »

:roll: vandaag krijg men man een brief met vermelding : belangrijke mededeling bel naar 0299-390555 en NIBtoestelnummer.
ik heb er naar gebeld en zelfs dat nummer bestaat niet heel raar,
en er sta anders niks op juist in 4 talen

Mama 1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 12:39

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Mama 1974 »

tis gewoon een reactie van het incassobureau, je hebt gewoon niet gereageerd op hun brieven, dus proberen ze het zo..Gewoon bellen en je weet het van hoe en wat..

Mama 1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 12:39

Re: rare brief ontvangen

Ongelezen bericht door Mama 1974 »

het is dus helemaal geen oplichting als je zo'n brief thuis krijgt, maar gewoon een laatste kans om te reageren omdat je ergens een vordering hebt openstaan..Dus erg netjes nog, zodat je geen deurwaarder aan de deur krijgt..

Gesloten