LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ACN Berichtgeving komt van ervaren topposties binnen ACN
Re: ACN Berichtgeving komt van ervaren topposties binnen ACN
Wanner kom je eens met een wetenschappelijk artikel dat de werking van een aantal van de MLM producten van pakweg Nikken, Energetix e.a. bewijst?
En Walter.......,
Hoe jij in hemelsnaam ondernemer bent geworden......?
Het domme spul hier een beetje napraten........
Je kunt zelf na denken en anders kun je beter naar de lopende band...... Sorry, als "collega-ondernemer"......
SBI
Hoe jij in hemelsnaam ondernemer bent geworden......?
Het domme spul hier een beetje napraten........
Je kunt zelf na denken en anders kun je beter naar de lopende band...... Sorry, als "collega-ondernemer"......
SBI
-
doe ik ook hoor... mede waardoor er elk jaar sprake is van minimaal 5% autonome groei (buiten omzetstijging door prijsaanpassingen).Je kunt zelf na denken
maak jij je over mijn onderneming (en die van mijn echtgenote for that matter) nu maar geen zorgen.. (doen wij ook niet...omdat het goed gaat!)
(toevallig is mijn echtgenote nu net druk met via haar netwerk, mond op mondreclame .. bezig een grote klant binnen te halen, waarmee ze in 1 klap marktleider in NL wordt).
Je kent het gevaar" van het hebben van één grote klant, hè, Walter..., maar ik vermoed dat jij véél...., erg veel aan je vrouw te danken hebt...., want met argumenten kom je hier in elk geval niet aan!toevallig is mijn echtgenote nu net druk met via haar netwerk, mond op mondreclame .. bezig een grote klant binnen te halen, waarmee ze in 1 klap marktleider in NL wordt).
Maar je bent er NOG van overtuigd dat de bovenste mlm-er altijd het meest verdient.....?
Er van overtuigt dat mlm binnenkort over is want de markt is verzadigd....?
Dat alle produkten van mlmbedrijven te duur zijn en rotzooi is?
Want DAT zijn de zaken waar het hier om gaat!!!!!
SBI
-
ja, maar zij opereert in een klein marktgebied. weinig aanbieders en merendeel individuele klantjes, kleine bedrijfjes etc. Nu een grote ter aanvulling. Leuk, want als die wegvalt boeit niet, zij c.q wij kunnen ook zonder. Dat is het leuek aan haar activiteiten, zij heeft van haar hobby werk gemaakt! en we kunnen dus prima zonder de extra inkomsten die dat genereert.Je kent het gevaar" van het hebben van één grote klant, hè, Walter...,
Denk je echt dat wij op 1 paard wedden??? nou nee hoor...! (1 op stal is al genoeg wat dat betreft.. )
Goed gedaan Walter.....!
Neemt niet weg dat je een EI bent wat betreft mlm.....
SBI
Neemt niet weg dat je een EI bent wat betreft mlm.....
SBI
Ik vergeet wat Walter......
Ik stelde je een paar vragen.....:
Ben wel benieuwd of je toch nog WAT hebt opgestoken over mlm...?
SBI
Ik stelde je een paar vragen.....:
Maar je bent er NOG van overtuigd dat de bovenste mlm-er altijd het meest verdient.....?
Er van overtuigt dat mlm binnenkort over is want de markt is verzadigd....?
Dat alle produkten van mlmbedrijven te duur zijn en rotzooi is?
Want DAT zijn de zaken waar het hier om gaat!!!!!
Ben wel benieuwd of je toch nog WAT hebt opgestoken over mlm...?
SBI
-
nou...verdient.... krijgt.. (kijk maar naar al die boys en girls wellicht ook die aan de oorsprong staan van deze bedrijven... Ik ben echt van mening die die idd het meest overhouden hieraan.
Want uiteindelijk koopt iedereen lager in level de spullen bij hun bedrijf....
nou nee, en anders zijn er altijd wel weer mensen die iets nieuws bedenken om op deze wijze aan de man en vrouw te brengen....Er van overtuigt dat mlm binnenkort over is want de markt is verzadigd....?
ZOlang er nog mensen zijn die voor deze produkten geld over hebben, denk ik dat het wel door zal lopen.
te duur: ja...!Dat alle produkten van mlmbedrijven te duur zijn en rotzooi is?
rotzooi: niet alles...!
en dat is dus wat ik ervan vind.. Maar wat zegt dat nu over mij, of over mlm?? niets toch uiteindelijk?
zullen in jouw ogen wel verkeerde antwoorden zijn, maar ja... daarom zit jij in mlm en ik niet. Maar ik heb nu niet echt het idee dat ik iets verkeerd doe, wanneer ik naar de jaarrekeningen en de tijd/inzet die nodig is geweest om dat te bereiken kijk..
@ Walter,
Er ZIJN geen verkeerde antwoorden op deze vragen.
WEL beledigende en onbeschofte antwoorden.
Quote:
Om de brij heen draaien?
Over de eigenaren van een mlm bedrijf beginnen?
Over HUN toeleveranciers? Over de belastingdienst? Het varken van boer Karel?
Of gewoon niet toe willen geven dat de bovenste in mlm organisaties NIET automatisch het meest verdient?
Dat zegt mij..... dat jij nooit zelf "vergelijkend warenonderzoek" hebt gedaan.
want dan moet je zowel de prijs als de "levensduur, gebruiksduur, meerekenen in je oordeel!
Maar je velt geen "oordeel", neem ik aan?
Je volgt gewoon wat een ander je voorkauwt?
Succes Walter, vergeet niet volmondig te beamen wat mlmscammer en Econon vertellen....
SBI
Er ZIJN geen verkeerde antwoorden op deze vragen.
WEL beledigende en onbeschofte antwoorden.
Quote:
Gewoon geen antwoord dus?nou...verdient.... krijgt.. (kijk maar naar al die boys en girls wellicht ook die aan de oorsprong staan van deze bedrijven... Ik ben echt van mening die die idd het meest overhouden hieraan.
Om de brij heen draaien?
Over de eigenaren van een mlm bedrijf beginnen?
Over HUN toeleveranciers? Over de belastingdienst? Het varken van boer Karel?
Of gewoon niet toe willen geven dat de bovenste in mlm organisaties NIET automatisch het meest verdient?
Verstandige opmerking.nou nee, en anders zijn er altijd wel weer mensen die iets nieuws bedenken om op deze wijze aan de man en vrouw te brengen....
ZOlang er nog mensen zijn die voor deze produkten geld over hebben, denk ik dat het wel door zal lopen.
Wat dat over jou zegt ,Walter?Dat alle produkten van mlmbedrijven te duur zijn en rotzooi is?
te duur: ja...!
rotzooi: niet alles...!
en dat is dus wat ik ervan vind.. Maar wat zegt dat nu over mij, of over mlm?? niets toch uiteindelijk?
Dat zegt mij..... dat jij nooit zelf "vergelijkend warenonderzoek" hebt gedaan.
want dan moet je zowel de prijs als de "levensduur, gebruiksduur, meerekenen in je oordeel!
Maar je velt geen "oordeel", neem ik aan?
Je volgt gewoon wat een ander je voorkauwt?
Nee. Maar wel ondoordacht.zullen in jouw ogen wel verkeerde antwoorden zijn,
Succes Walter, vergeet niet volmondig te beamen wat mlmscammer en Econon vertellen....
SBI
-
tja daar weet jij als meester alles van!... blijkt ook weer uit de reacties op mijn reactie...WEL beledigende en onbeschofte antwoorden.
als dat jouw conclusie is.......Dat zegt mij..... dat jij nooit zelf "vergelijkend warenonderzoek" hebt gedaan.
kijk dat jij de preodukten die jij verkoopt heilig vind is jouw goed recht, dat je op de punten waar je dat niet vind of weet dat dit onterecht is dit niet verteld aan jouw klanten, ook al vragen ze ernaar vind ik dubieus, maar dat je dan de conclusie trekt dat iemand die het te duur vind (jawel ook in relatie tot door jou genoemde punten) of gewoon een overbodig produkt geen vergelijkend onderzoek doet of kan doen, vind ik gewoon een stomme opvatting/conclusie! en dat is mijn persoonlijke mening over jouw persoonlijke meningen. Klaar.
end of discussion! want het is geen discussie meer, aangezien het nu over persoonlijke meningen/opvattingen gaat.
tja maar eigenlijk wist ik al dat we uitgepraat waren...!
Vertel eens, Walter....., op hoevéél producten heb je je testen ivm met prijs/kwaliteit/levensduur toegepast? (poeslief... )Dat zegt mij..... dat jij nooit zelf "vergelijkend warenonderzoek" hebt gedaan.
als dat jouw conclusie is.......
Wees toch een vent Walter en geef toe dat je net zoveel weet van het grootste deel van mlmproducten als dat je weet van mlm.....!
Heb ik geen enkele moeite mee, Walter..., maar diep in je hart weet je dat ik gelijk heb.tja maar eigenlijk wist ik al dat we uitgepraat waren...
Succes, SBI
-
SBI arrogant ben jij wel. het is een feit dat in mlm gelogen wordt. maar het mag geen liegen genoemd worden. dus maar geen ja of nee zeggen. moet eens bij alle mlm bedrijven natrekken hoe de zgn goede vertegenwoordigers..wonen & leven. Wel heel erg slecht voor zgn topverdieners. Ja die enkele over al die 10.000 mensen zijn uitzonderingen. Overigens als ik wat vraag kun je toch gewoon een antwoord geven....opzoeken.? dat is arogant. verder geef je je helemaal geen antwoorden. blah blah ...je hoort graag je zelf denk ik, met al die belachelijke verhalen die je hier neer kalkt. Je denkt het te weten ,maar je bent eigenlijk gewoon niets. Zeker als je zoveel tijd besteed aan deze forum...Of ben je ook al gespoeld dat je het niet meer door hebt???? Lijkt er wel op.
Aan LN,
Ja. Wel eens.....
In de kerk ook wel eens.......
Jij liegt permanent..., net als de andere Dino's....
Geen gezeur.
Jullie liegen gewoon. Zie je wel, dat je het zo mag noemen!
(Je maakt tenminste niet van die superdomme opm als de Econix... )
Oh, ja... dat is waar ook.... Ik leg nooit wat uit hè? Ik klets maar wat!
Oh..., jij bent al bij dertigduizend topverdieners thuis geweest?
Lees mijn uitleg nog eens door jongen........., dan zie je dat je uit je kontzak kletst.
Je vraagt dingen op zo een manier....:
Zeg, vieze vuile laaienlichter.... wat is je schoenmaat.......?!
Nou..., dan moet je niet vreemd staan te kijken wanneer iemand je zijn schoenmaat laat voelen!!!
Onbegrijpelijk, bedoel je? Vraag even aan je broertje van 8 jaar of hij het je uitlegt!
"Het".....?
Prettige avond jongen....
Je hebt alweer bewezen dat mlm sucks.... alleen heb IK je dit keer niet begrepen....
Wil je het aub nog eens uitleggen?
SBI
wanneer je een beetje weet waar je over praat, mag dat in mijn ogen ook wel!SBI arrogant ben jij wel.
het is een feit dat in mlm gelogen wordt.
Ja. Wel eens.....
In de kerk ook wel eens.......
Jij liegt permanent..., net als de andere Dino's....
maar het mag geen liegen genoemd worden.
Geen gezeur.
Jullie liegen gewoon. Zie je wel, dat je het zo mag noemen!
(Je maakt tenminste niet van die superdomme opm als de Econix... )
.dus maar geen ja of nee zeggen
Oh, ja... dat is waar ook.... Ik leg nooit wat uit hè? Ik klets maar wat!
moet eens bij alle mlm bedrijven natrekken hoe de zgn goede vertegenwoordigers..wonen & leven.
Oh..., jij bent al bij dertigduizend topverdieners thuis geweest?
Ja die enkele over al die 10.000 mensen zijn uitzonderingen.
Lees mijn uitleg nog eens door jongen........., dan zie je dat je uit je kontzak kletst.
Je vraagt niks gewoon....Overigens als ik wat vraag kun je toch gewoon een antwoord geven
Je vraagt dingen op zo een manier....:
Zeg, vieze vuile laaienlichter.... wat is je schoenmaat.......?!
Nou..., dan moet je niet vreemd staan te kijken wanneer iemand je zijn schoenmaat laat voelen!!!
Tuurlijk... Kan iedereen hier beamen....!verder geef je je helemaal geen antwoorden.
met al die belachelijke verhalen die je hier neer kalkt.
Onbegrijpelijk, bedoel je? Vraag even aan je broertje van 8 jaar of hij het je uitlegt!
Je denkt het te weten ,maar je bent eigenlijk gewoon niets.
"Het".....?
Prettige avond jongen....
Je hebt alweer bewezen dat mlm sucks.... alleen heb IK je dit keer niet begrepen....
Wil je het aub nog eens uitleggen?
SBI
-
lucht totziens
-
http://www.mlmwatch.org voor de waarheid en niets dan de waarheid.
Multi Level Marketing wordt wel eens vergeleken met in Nederland verboden piramidespelen. In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:
"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."
Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is het feit dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM systeem, worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eind consument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants.
Ondanks dit onderscheid bestaat toch hevige kritiek op Multi-Level Marketing. Vaak vindt werving plaats op bijeenkomsten, waarbij de deelnemer van te voren niets te horen krijgt ("ik weet wat "gaafs", kom je dan en dan naar de die en die plaats in Groningen?"). Daar wordt vaak een indruk gewekt dat met hier snel rijk mee kan worden, en dat men, mits men genoeg anderen heeft geworven, niets meer hoeft te doen. Veel deelnemers zijn hier bedrogen uitgekomen, hoewel anderen beweren dat men hiervoor wel hard moet werken en niet iedereen dit doet. Ook wordt wel eens over het hoofd gezien dat een eigen bedrijf veel verplichtingen kent en dat het vaak betekent dat er in de weekends en avonden moet worden doorgewerkt. In veel gevallen gaat men pas structurele winst maken na zes tot twaalf maanden of meer, en behalen slechts een paar geluksvogels inkomens van 3500 euro per maand of meer.
Ook worden vaak producten verkocht voor relatief hoge prijzen, of worden aan de producten (ten onrechte) geneeskundige krachten toegeschreven. Veel magneetsieraden, "helende zalfjes", potentiepillen en andere dubieuze producten in deze categorie worden via MLM verkocht. Soms worden distributeurs bovendien verplicht om betaalde cursussen van het moederbedrijf te volgen, of moeten ze zeer veel goederen inkopen waarvan het zeer onzeker is of ze ze wel kwijt kunnen.
Ten slotte bestaat het risico voor de distributeur dat hij zijn vrienden en kennissen kwijtraakt omdat zij zijn verkooppraat beu worden. Veel MLM-ondernemingen zijn dat ook meermaals geconfronteerd met rechtzaken.
In het geval van ACN is er in enkele landen (o.a. Australië, Finland en België) reeds (gerechtelijk) aangetoond dat het om piramide-achtige constructies gaat en zijn er restricties opgelegd.
BRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/MLM
Hoge Raad : http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AR8424
"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevel marketing" of "netwerk marketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
Bij multilevel marketing is geen sprake van het betalen van een bepaald bedrag uitsluitend teneinde het recht tot deelname aan een organisatie of het recht tot het werven van nieuwe deelnemers/kopers te verkrijgen, maar staat de verkoop van producten centraal. De deelnemer koopt producten in voor een reële prijs, teneinde ze met winst te verkopen. In tegenstelling tot bij een piramidespel is er sprake van koop in de zin van artikel 7:1 BW. De afnemer betaalt niet voor deelname, maar voor het product. De afnemers die geen producten willen of kunnen verkopen worden derhalve niet benadeeld.
Gezien het bovenstaande is er geen reden multilevel marketing te verbieden zolang het gebruikt wordt als een methode om producten te verkopen."
Met andere woorden: het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is het feit dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM systeem, worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eind consument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants.
Ondanks dit onderscheid bestaat toch hevige kritiek op Multi-Level Marketing. Vaak vindt werving plaats op bijeenkomsten, waarbij de deelnemer van te voren niets te horen krijgt ("ik weet wat "gaafs", kom je dan en dan naar de die en die plaats in Groningen?"). Daar wordt vaak een indruk gewekt dat met hier snel rijk mee kan worden, en dat men, mits men genoeg anderen heeft geworven, niets meer hoeft te doen. Veel deelnemers zijn hier bedrogen uitgekomen, hoewel anderen beweren dat men hiervoor wel hard moet werken en niet iedereen dit doet. Ook wordt wel eens over het hoofd gezien dat een eigen bedrijf veel verplichtingen kent en dat het vaak betekent dat er in de weekends en avonden moet worden doorgewerkt. In veel gevallen gaat men pas structurele winst maken na zes tot twaalf maanden of meer, en behalen slechts een paar geluksvogels inkomens van 3500 euro per maand of meer.
Ook worden vaak producten verkocht voor relatief hoge prijzen, of worden aan de producten (ten onrechte) geneeskundige krachten toegeschreven. Veel magneetsieraden, "helende zalfjes", potentiepillen en andere dubieuze producten in deze categorie worden via MLM verkocht. Soms worden distributeurs bovendien verplicht om betaalde cursussen van het moederbedrijf te volgen, of moeten ze zeer veel goederen inkopen waarvan het zeer onzeker is of ze ze wel kwijt kunnen.
Ten slotte bestaat het risico voor de distributeur dat hij zijn vrienden en kennissen kwijtraakt omdat zij zijn verkooppraat beu worden. Veel MLM-ondernemingen zijn dat ook meermaals geconfronteerd met rechtzaken.
In het geval van ACN is er in enkele landen (o.a. Australië, Finland en België) reeds (gerechtelijk) aangetoond dat het om piramide-achtige constructies gaat en zijn er restricties opgelegd.
BRON: http://nl.wikipedia.org/wiki/MLM
Hoge Raad : http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AR8424
Laatst gewijzigd door mlmangel op 12 jan 2007 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
en jij vind WIKIPEDIA een betrouwbare bron?
iedereen kan hierop schrijven wat hij wil mbt thema's enz...
Je geloofwaardigheid zakt met de dag zo.
Avé
Avé
-
En dat zegt de man die op zijn eigen site de advertenties in de glossy's als 'Perscommentaren' vermeld heeft staan of het commentaar van ene Helen Edwards, UK, die na 24 jaar migraine in één keer zo fris was als een vogeltje na het omklikken van één of ander magneetprulletje.en jij vind WIKIPEDIA een betrouwbare bron?
Als je in het commentaar onjuistheden weet te ontdekken, wijs er dan gewoon op en zeg waarom het anders is. Weet je onjuistheden niet te vinden kom dan niet met een ordinaire suggestie dat het wel eens niet zou kunnen kloppen omdat iedereen de Wiki kan aanpassen. Dat is een beetje erg zielige aanpak van iemand die totaal geen eigen denkwereld heeft en voor de volle 100% achter anderen aanloopt. Je bent zelf al ontelbare keren gewezen op alle onwaarheden die op je website worden verkondigd en waar jij je consequent verschuilt achter het feit dat het een standaardwebsite is en jij de inhoud niet kan bepalen. Een betere illustratie van wat ik net hiervoor gesteld heb lijkt me niet denkbaar. Je bent niks anders dan een aap die een kunstje heeft geleerd, in de mlm-wereld wordt dat 'replicatie' genoemd, en uitgerekend JIJ wilt hier een uitspraak over iemands geloofwaardigheid komen ventileren?!
Schei nou uit. Kom met je bevindingen waar dit uit de Wiki afkomstige stuk niet klopt of hou anders gewoon je mond!! Aan onnozele meelopers die verantwoordelijk zijn voor de meeste postings op dit forum maar te stom zijn om voor de duvel te dansen hebben we hier al meer dan genoeg!
En wat is er dan in jou ogen in die tekst fout? Kan je deze aanduiden, en weerleggen? Of beperk je jezelf ertoe een domme, nietszeggende opmerking te plaatsen? Ach, ik begrijp het wel, dergelijke goed in elkaar gestoken teksten op een intelligente manier weerleggen is te hoog gegrepen voor je. Het grappigste van al is dat dit een vrij evenwichtige tekst is, er staat zelfs letterlijk in dat MLM legaal is in Nederland, dat zou je toch positief moeten vinden?! Nee hoor, ipv de stukken waar je het niet mee eens bent eruit te halen en te weerleggen, gooi je gelijk alles weg, ook wat jou toch zou moeten aanstaan....iedereen kan hierop schrijven wat hij wil mbt thema's enz...
Hee, dat stukje over de wetgeving wat je in de Wikipedia terug kunt vinden heeft SBI ook al eens geplaatst binnen een ander topic.
Wat ik eruit haal, is dat de verschillen tussen MLM en piramidespel minimaal zijn en erg veel lijken op het dichten van een maas in de wet...
Trouwens, de Econometrist moet je ook niet tegen je krijgen..
Pfieuw...
Wat ik eruit haal, is dat de verschillen tussen MLM en piramidespel minimaal zijn en erg veel lijken op het dichten van een maas in de wet...
Trouwens, de Econometrist moet je ook niet tegen je krijgen..
Pfieuw...