Kleine keukenzaken in Nederland kunnen leveren voor de duitse prijzen lees ik veel.
Als ik een keukenzaak binnenloop dan wil ik keuze hebben uit mega veel keukens ik wil zien ik wil voelen ruiken verglijken enz enz.
Vond dat toch wel prettig in duitsland daar waren zoveel opstellingen en verschillende keukens dat is gewoon mega groot.
Wil mijn keuken zien staan als showroom model en niet alleen een deurtje in me hand houden of een stukje graniet.
En dan te horen krijgen dit word het dan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Re: Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Nou ik ben ook even langs de 2 bekende Duitse keukenzaken geweest, maar kan er niet van zweren. Bij Ekelhoff een mooie prijs maar ze verkopen alleen maar graniet. Van Ardland een keurige offerte via de mail en ik ben er ook nog even langs om het in het echt te bekijken maar de prijs die ik daar voor de keuken moest betalen ligt € 2000,- hoger!!! dan de prijs die ik hier in Nederland van een keukenzaak heb. Van Ardland moet ik wel zeggen dat ze erg klantvriendelijk zijn en mooie keukens hebben maar ik zoek het toch liever dichterbij huis.
Bij Ekelhoff geen offerte gekregen en alleen een eindbedrag. Voor anderen scheelt het misschien wel veel geld maar in ons geval dus niet.
Bij Ekelhoff geen offerte gekregen en alleen een eindbedrag. Voor anderen scheelt het misschien wel veel geld maar in ons geval dus niet.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 sep 2006 16:13
Re: Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Ook een keuken gekocht bij Kuchenland. Hermut Vennegerts, zeer prettig gesprek, goede tips. Geen Nederlandse offerte prijs laten zien. Wel de tekening meegenomen. Deze maak je in feite toch eigenlijk zelf door aan te geven wat je wilt. Bovendien kost het je zeeën van tijd om elke keer van niks een tekening te laten maken. De ene keer heeft de ene levernacier er voordeel bij, een andere keer de ander. Kuchenland heeft door 3 zeer vriendelijk en deskundige mensen de keuken gemonteerd. Er mist nog wat afwerking van de luifel en de vensterbank (moest opgemeten worden). Helaas is 1 pit van de inductieplaat defect. Door zeer traag reageren van de Nederlandse klantendienst van Siemens (vakantienaweeën, monteurs ziek) moet ik tot 11 oktober 2006 wachten op reparatie. Dat noemt zicch dan een a-merk.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 26 jul 2006 22:15
Re: Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Maar je hebt wel garantie van 5 jaar op siemens app van Siemens Nederland gekregen?
Want de app wordt gekocht van een Duitse keukenbedrijf
Want de app wordt gekocht van een Duitse keukenbedrijf
Re: Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Tja, het ene heeft met het andere te makenOok een keuken gekocht bij Kuchenland
Re: Ervaring duitsland en ned. verschillen niet zo, prijs wel!
Ook wij hebben een keuken bij Kuchenland in Nordhorn gekocht en.......ik zou er zo weer heen gaan. Inderdaad moet je van te voren een afspraak maken, en inderdaad kan het iets later worden dan gepland, maar als het dan na sluitingstijd is gaan ze gewoon door. Ze nemen zeker de tijd voor je. Van tevoren zijn we eerst in Nederland verschillende keukenzaken afgegaan. We wisten dus wat het hier zou kosten. En met die prijs in je achterhoofd kan je er heel wat uithalen. Voorlopig moeten we het allemaal zelf betalen en ga je voor een goede prijs.
Wat gesuggereerd wordt over een b-merk is ook onzin. Hetzelfde merk dat we daar gekocht hebben hebben we ook in Nederland gezien en volgens die Nederlandse verkoper was dat een heel goed merk. 'Daar betaal je dus wel meer voor'. Niet dus.
Natuurlijk is Service ook belangrijk. Ik had zelf de vaatwasser aangesloten (dat Kuchenland dat niet doet heeft te maken met de verzekering) en was vergeten het dopje uit de afvoerleiding te halen (wist ik veel). Ik bellen met Kuchenland en zij zijn direct gekomen (ook al zou het een Siemens probleem geweest zijn). Ook het afstellen van een draaikast die na een paar weken iets aanliep hebben ze kosteloos verholpen. In onze ogen is die service perfect. En nee, ik heb daar geen aandelen, dit is mijn bevinding.
En wat heb je aan een gespecificeerde offerte als je toch een totaalprijs moet betalen?
ps. de garantie is van Siemens Nederland.
Wat gesuggereerd wordt over een b-merk is ook onzin. Hetzelfde merk dat we daar gekocht hebben hebben we ook in Nederland gezien en volgens die Nederlandse verkoper was dat een heel goed merk. 'Daar betaal je dus wel meer voor'. Niet dus.
Natuurlijk is Service ook belangrijk. Ik had zelf de vaatwasser aangesloten (dat Kuchenland dat niet doet heeft te maken met de verzekering) en was vergeten het dopje uit de afvoerleiding te halen (wist ik veel). Ik bellen met Kuchenland en zij zijn direct gekomen (ook al zou het een Siemens probleem geweest zijn). Ook het afstellen van een draaikast die na een paar weken iets aanliep hebben ze kosteloos verholpen. In onze ogen is die service perfect. En nee, ik heb daar geen aandelen, dit is mijn bevinding.
En wat heb je aan een gespecificeerde offerte als je toch een totaalprijs moet betalen?
ps. de garantie is van Siemens Nederland.