LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moeders......?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

Doordat ik zwaar werk deed, ben ik in de ZW beland, daar ik nu een vermoedelijke hernia heb. Ik vind werken niet erg, in tegendeel, want zo houd je contacten over. Maar als het op deze manier moet, staat het me tegen. En, bovendien is het zo, dat je wel degelijk fulltime moet werken anders wordt het gekort op je uitkering, dus een parttime job is niet aan de orde. Zou ik nu een baan kunnen krijgen tegen het minimumloon, zou ik die aannemen, omdat ik dan bijna € 200,00 meer per maand ontvang. Bovendien krijg ik dan ook vakantiegeld, wat nu is inbegrepen in de uitkering ad € 186.10 per week. Omgerekend heb ik per jaar nú nog geen € 10.000,00.
Ik heb ook taxi gereden en wilde graag weer gaan rijden, maar ze wilden dat ik terug kwam als ik 65 jaren zou zijn.
Maar waar het mij om gaat is dat de uitkeringen te laag zijn om normaal te kunnen leven. Dat is dan volgens de regering een stimulans?! Daar zou je spontaan depressief van worden.
Ik hoef geen geldelijke rijkdom, ik wil, als ik beter word/ben graag aan het werk, maar dan iets wat niet al te zwaar is. Anders gaat het weer fout en val je weer terug.
Groet, M

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Lekker wereldvreemd. En dat in een tijd waar, gegeven de demografische ontwikkelingen, steeds meer de discussie opkomt over het verhogen van de leeftijd waarop men in aanmerking komt voor AOW, of over het AOW-premie betalen door diegenen die zelf AOW genieten.
Gerland, ik ben niet wereldvreemd, dat is gewoon mijn mening. Maar snap je dan niet als mensen langer moeten doorwerken dat dat betekent dat er minder werk is voor mensen die bijvoorbeeld van school afkomen.

Stel dat iedereen straks weer 40 uur moet gaan werken. Dat betekent voor mij en mijn collega's dat we per week per persoon 6 uur meer gaan werken. Wij zitten met 50 man op een afdeling, dat betekent 300 uur per week extra. Dat zal vast te veel zijn en wat gebeurt er dan? Dan worden er wat mensen ontslagen want die zijn teveel.

En dat is ook met langer doorwerken zo, die mensen maken geen ruimte vrij voor anderen, waardoor er dus steeds meer werklozen komen. En die moeten ook weer betaald worden, dus uiteindelijk schiet niemand er wat mee op.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Geplaatst op 09 Sep 2006 00:49 door Alco
Ik volg Bailey met alles wat ze schrijft het is een schatje volgens mij Wink
Hoe moet ik dit opvatten? Als complimentje of sarcastisch?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik wil even mijn excuus aanbieden aan Karr-2, over dat ik hem ook als studerende afspiegelde. Maar ik meen dat toch echt een keer (vroeguh) gelezen te hebben, net als dat hij een een bedrijfje zou runnen, wat later ook niet klopte, volgens hem. Maargoed! Sorry!!

En Gerland zal wel weer lekker vanachter zijn/haar bureau redeneren en die weten het ook altijd beter. Denken ze :roll:

Ik heb ook en partime baan, waar ik als het moet ook tot mijn 100e zou kunnen/willen blijven. (Ben ook al aardig op leeftijd) Lichamelijk en geestelijk heel goed te doen, maar niet iedereen in in die positie.
Laatst gewijzigd door G7 op 09 sep 2006 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste,

Ik ben even de weg kwijt in je financiele handel en wandel. In de gehele discussie heb ik volgende inkomsten opgetekend:

1. Je krijgt een ZW uitkering van Euro 186,10 per week.
2. Je studerende kinderen hebben bijbaantjes en betalen hun eigen kleren en boeken, en dragen bij in de huishoudpot.
3. Je Ex betaalt onderhoudskosten voor je kinderen.

Wat is nu eigenlijk je totale budget, en is dit dan nog te weinig om normaal rond te komen?? :o

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door tienepien »

Ja mijn kinderen hebben een baan, kopen daarvoor hun eigen kleding, schoenen en persoonlijke verzorgingsartikelen (shampoo, etc.)
maar ook schoolboeken en die zijn erg duur. Bovendien geven zij
uit zichzelf, een bijdrage in het onderhoud.
De oudste krijgt na oktober geen bijdrage in de studie meer. Na 4 jaren is dat over. maar moet nog minimaal 2 jaren studeren. Dat geld wat er verdiend wordt, wordt dan ook goed besteed.

Okeej, dus je kinderen dragen bij aan de kosten. Die hoef jij dus niet allemaal zelf te dragen.
Als je studeert krijg je studiefinanciering, met in jullie geval waarschijnlijk een maximaal aangevulde beurs. Dat is als ik het goed heb zo'n 250 euro. Daarvan moet je je studie betalen, das ongeveer 1500 euro in het jaar en boeken, laten we zeggen ongeveer 700 euro per jaar. Daarnaast kun je bij IBG ook tegen gunstige voorwaarden bijlenen. Dit is bijvoorbeeld voor je kind wat geen bijdrage in zijn studie krijgt zinvol! Je kunt tot 3 jaar na je laatste stufi bijlenen.

Daarnaast moet mij van het hart dat ik het onzin vind dat je weinig in het huishouden kunt helpen omdat je zo druk bent met je studie. Een studie kost niet meer dan 40 uur per week en dan kan je echt nog wel je eigen kamer opruimen, even een sopje door de badkamer en even afwassen o.i.d. Dat doen uitwonende studenten ook en die redden het ook allemaal prima!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zoals ik dus al zei, armoede is in dit geval een gevolg van eigen keuze, niet van de overheid of andere oorzaken.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

Het is dus je eigen keuze: als je b.v. invalide raakt door een hersenbloeding, beroerte of ongeluk of wat dan ook en niet meer kunt deelnemen aan het arbeidsproces, dus terug valt op een minimun bestaan. Kies je zelf voor!

Als je van de een op de andere dag ontslagen wordt en niet direct aan de bak komt, dus terug valt in een uitkering. Ja, daar kies je zelf voor!

Enz, enz, enz.


Nee mensen, volgens Karr-2 kiezen jullie hier zelf voor. Dus niet zeuren. Armoede bestaat niet. Hadden we hier ook al niet eens eerder een discussie over gehad?

Karr-2. Jij denkt ook werkelijk , maar dan ook werkelijk alleen maar aan jezelf. Welke partij moeten we stemmen?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Volgens mij zegt Karr in dit geval!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

En ik zei: B.V.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik had het alleen over dit specifieke geval, niet over alle gevallen van heel Nederland. Bailey heeft dat door, G7 kiest ervoor zijn eigen verhaal te geloven en mij de zwarte piet toe te schuiven.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee mensen, volgens Karr-2 kiezen jullie hier zelf voor. Dus niet zeuren. Armoede bestaat niet. Hadden we hier ook al niet eens eerder een discussie over gehad?
En hier zegt je dat volgens Karr mensen zelf voor armoede kiezen. Terwijl hij toch echt schreef dat het in dit geval was, en niet voor alle anderen gevallen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door G7 »

Ik schuif jou niet de zwarte piet toe Karr-2. Maar jij hebt totaal geen weet, van wat er in sommige gezinnen speelt, met als voorbeeld dus hier Martina M.M.

Dit noem ik geen mening geven, maar oordelen over andermans situatie's, waarvan jij zelf ook hier op dit forum hebt laten weten, nooit in zult belanden. Jij praat altijd in jou straatje en die is alleen maar goed, volgens jou.

En ach Bailey? :roll: Praat ook iedereen naar de mond. Oh, oh, ik mag ook niet oordelen! :x

Maarre, ik ga nog ff een lekker stukje fietsen met dit mooie weer, dus ik lees het wel weer. :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Nee ik heb geen idee wat er in sommige gezinnen speelt, omdat ik niet sommige gezinnen ben. Ik weet alleen dat er in mijn gezin, in mijn eigen leven, in mijn specifieke geval, volgens mijn eigen mening niets aan de hand is.

Ik oordeel alleen op wat ik lees en als dat niet goed is, dan lees je het toch lekker niet?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Bailey »

En ach Bailey? Praat ook iedereen naar de mond.
Ik praat iedereen naar de mond? Hahahaha...vast niet zeker andere berichtjes van mij gelezen, want meestal ga ik overal op tegenin. Hier in irl.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door tienepien »

Mensen, WAAROM kan hier niet fatsoenlijk gediscussieerd worden zonder dat er persoonlijke aanvallen en scheldwoorden gaan vallen?
Zijn jullie hier nu zou oud voor geworden? (Vrij naar mijn moeder)

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Moeders......?

Ongelezen bericht door Son of god »

Zonder het hele draadje gelezen te hebben maar kijk eens op [/url]www.65plus.nl. Daar kun je flexibel werken zonder da ... obleem is.

Gesloten