Pagina 3 van 23

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 aug 2007 16:30
door jor
En dat allemaal voor een zeer minieme bijdrage.

Het is maar wat je miniem noemt. €25.- en een Lifetime abbo voor €250.-. Lifetime lijkt me erg hoog gegrepen voor een site/shopje dat geen KVK of normale voorwaarden heeft. Tel daarbij het 0900 verhaal bij en tel uit je winst. moontje77, Fijn dat het voor u zo goed gaat, Nu voor de rest nog. :wink:


ps De aanbieding op dit moment €99.- voor de rest van je leven. :idea:

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 aug 2007 16:35
door gravedigger
Partner van de eigenaar of medewerkster? Wat ben je moont?

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 aug 2007 22:24
door Playco
Wij werken dus niet gratis.
Onze club vraagt een lidgeld.
We zijn ingeschreven bij de KVK of hoe je dat ook wil noemen en zijn met alles 1.000 % in orde, dat kan van 90% van de verkopers op marktplaats die na hun werk in Duitse winkels snel wat shoppen om het dan met winst, maar zonder factuur en garantie te gaan verkopen.

De 0900-lijn is enkel voor mensen die liever telefoneren dan een email te sturen of gratis via MSN of Windows Live contact te nemen...
ER IS DUS NIEMAND VERPLICHT DEZE 0900 - lijn te gebruiken.
MAAR ALS WE DAAR MOETEN AAN BESTEDEN, DAN KAN DAT NIET TEN KOSTE VAN ANDERE DINGEN...

Er zijn dus af en toe wat van onze echte leden (kanovaarder is dat dus niet eens !) die recht hebben op spreken.

Alle anderen moeten gewoon hun IQ boven de 70 zien te krijgen volgens sommigen, want het zit er dan bij velen toch diep onder.

Intussen groeit onze club.
En jawel: er zijn een paar wettelijke regels, waaraan we ons moeten houden, maar niet wat de levertermijn betreft: die is 90 dagen maximaal.

Zendingen uit USA en China zijn 6 tot 10 weken onderweg en dan zit je snel aan 90 dagen.

Andere dingen zijn dan weer binnen de 3 dagen leverbaar...

dit ligt enkel en alleen in handen van de leveranciers, en daarvoor zijn wij niet verantwoordelijk.

Nu gaan we gewoon werk maken van het verwijderen van deze laster door TROS RADAR, want tenslotte slaat het nergens op, is er niemand die ons ooit voor wat dan ook kan en mag slecht maken...

en dan heeft het neutrale moontje zeker 200% gelijk als ze zegt dat we dit soort dingen meer dan beu zijn, vooral omdat ze enkel en alleen gevoed zijn door enkele mensen die wellicht partner zijn van een paar web shops...

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 aug 2007 22:34
door jor
Quote:
Om de goede service vlot te laten verlopen en niet zoals bij discountcard.nl een 0900-lijn te moeten gebruiken, hebben we een web shop gemaakt
Misschien zou je zelf eens kunnen proberen de waarheid te vertellen. Een paar dagen geleden had je nog geen 0900 nummer en dan blijkt het wel op de website te staan. Jammer maar op leugens of onwaarheden word je afgerekend. De opmerking dat dit komt van een andere webwinkel is te dom om op te reageren. Miscchien haalt radar het weg. Bij www.google.nl blijft het toch zichtbaar.

Ps Ik heb geen band met welke webwinkel dan ook, Wel heeft iemand van mijn familie na vele Maanden nog steeds niets geleverd gekregen!! Ik vind dat dit hier gewoon aan de orde mag worden gesteld. Anders zou elke oplichter ( ik zeg niet dat u een oplichter bent ) wel zijn nare reactie's kunnen laten verwijderen. Ook zijn er door mij Geen links naar welke winkel dan ook geplaatst, Kan playco hetzelfde zeggen.??
Wij werken dus niet gratis.
Onze club vraagt een lidgeld.
We zijn ingeschreven bij de KVK of hoe je dat ook wil noemen en zijn met alles 1.000 % in orde,
Dit kunt u nu wel zeggen Maar het Dient op de website te staan. en daar staat op wat losse opmerkingen niets.

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 aug 2007 22:48
door kanovaarder
Die Playco toch (door kanovaarder/grootvader)

Citaat uit de reactie van Playco
Nu gaan we gewoon werk maken van het verwijderen van deze laster door TROS RADAR, want tenslotte slaat het nergens op, is er niemand die ons ooit voor wat dan ook kan en mag slecht maken...

en dan heeft het neutrale moontje zeker 200% gelijk als ze zegt dat we dit soort dingen meer dan beu zijn, vooral omdat ze enkel en alleen gevoed zijn door enkele mensen die wellicht partner zijn van een paar web shops...
------------------------------------------
Weet u wat amsterdammers in dit soort gevallen zeggen?
"Ach man, ga fietsen stelen op het Damrak"
oftewel; Loop heen!

Dit is wel een consumentenrubriek hoor!!
En in dit geval consumenten die hun beklag doen over uw "bedrijf"wat u zo halstarrig een "club"blijft noemen!!

Dacht u nou echt dat de redactie van Tros Radar deze klachten en mijn commentaar uit dit Forum zouden halen?
Wel, als dit u zou lukken dan heeft u gelijk dit forum in zijn totaliteit kunnen laten verdwijnen.

Ik heb al eens vaker gezegd dat uw eigen reacties voldoende aanwijzingen geeft om nu juist GEEN zaken te doen met u!!
Dat U dit kennelijk niet inziet laat eerder zien dat UW I.Q op die 70 zit.

U ingeschreven bij een Kamer van Koophandel?
Durf dan hier aan te geven bij welke, onder welke naam en geef dan uw inschrijvingsnummer!!

En ja, u mag mij best gaan vervolgen hoor!
Laster mijnerzijds?
Kom man, laat je nakijken!
Gent heeft een hele goede afdeling voor mensen zoals u.

Ik heb veel kunnen lachen met Belgische vrienden maar u heeft een bord voor uw kop.
Nog een groter bord dan op dit ogenblik uw politici.

Grootvader
(slot) omdat elke volgende reactie alleen maar water naar de zee dragen is.

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 30 aug 2007 11:41
door jor
Nu gaan we gewoon werk maken van het verwijderen van deze laster door TROS RADAR, want tenslotte slaat het nergens op, is er niemand die ons ooit voor wat dan ook kan en mag slecht maken...

en dan heeft het neutrale moontje zeker 200% gelijk als ze zegt dat we dit soort dingen meer dan beu zijn, vooral omdat ze enkel en alleen gevoed zijn door enkele mensen die wellicht partner zijn van een paar web shops...

Naar boven

En , ? Was het veel werk? :wink:

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 30 aug 2007 14:02
door CordialDuckie
Is de discussie gestopt!? Fascinerend hoe dit allemaal verloopt!

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 01 sep 2007 09:21
door humphrey
Het is inmiddels genieten geblazen met ons inkoop clubje. Voor diegene die wellicht niet helemaal thuis is in de speelgoedhandel;

Playmobil wordt geproduceerd in Duitsland, Tsjechie en Malta. De levertijd van Playmobil bedraagt ongeveer een week. Playco heeft uiteraard niet de mogelijkheid bij Playmobil in te kopen want zij doen alleen zaken met betrouwbare bedrijven. Playco is dus afhankelijk van tussenleveranciers met een directe link naar Playmobil. Door deze tussenhandel zal de levertijd wellicht wat oplopen tot laten we zeggen 2 of 3 keer de levertijd van Playmobil. Dan kun je dus met 3 weken alles leveren.

Playco kocht tot voor kort in bij particulieren in de USA en liet dat vrachtje op een boot naar Belgie varen. Inmiddels biedt USPS deze service niet meer en is er alleen de mogelijkheid van luchtpost. Overkomst indicatie; 10 dagen.

China? Playmobil produceert niet in China dus Playco koopt geen enkel product in China. Fantasie heeft dat; je anders voordoen dan je bent.

Samengevat: 90 dagen levertijd? Hahahaha; waarom heeft iedere fatsoenlijke Playmobil webshop in NL dan 14 dagen levertijd? Laat duidelijk zijn; geen enkele webshop in NL koopt in bij Playmobil, allen zijn aangewezen op tussenleveranciers. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat hun IQ wat boven de 70 ligt en zij weten hoe je een bedrijf runt.

Kom Playco, maak weer eens wat reclame voor je zelf en reageer op de voor jullie typerende wijze. Hoe meer Google links naar jullie fantastische naam hoe beter toch?

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 01 sep 2007 11:50
door humphrey
Kijk, ons verzamelclubje zoekt nog meer vrienden. Vandaag noemen ze zich voor de verandering TOYS UNLIMITED. Dat maakt het voor iedereen wel zo duidelijk.

:D Het wordt gewoon een groot feest met " alle know-how" al in huis. Wedden dat iedereen zit te springen om nog meer van deze top-ondernemers?


Beste Speelgoedliefhebbers,

TOYS UNLIMITED barst stilaan uit haar voegen.
Daarom zoeken we een of meer partners voor Nederland (ook voor Duitsland, UK, Spanje, Frankrijk, Italië).

Als partner krijg je één of meer regio's toegewezen en kan je ons uniek systeem gebruiken.
Er staat een 15 web shops met unieke tools als een "verlanglijstje" en nog veel meer, je eigen emailadres ter beschikking, je krijgt alle know-how en alle leveranciers hebben wij al.

Ook voor verzendingen moet je niet instaan, maar dit kan op termijn wel.

Er zijn geen investeringen vereist... al is op termijn (na een proefperiode) franchise wel aan te raden.

Reageer snel met een email met alle nodige info over jezelf.
We zullen je dan contacteren per email of telefoon en indien je in aanmerking komt, je uitnodigen voor een gesprek in een van onze vestigingen.

Neem je toekomst in handen en bouw mee met ons.

TOYS UNLIMITED - More than just toys !

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 25 sep 2007 15:36
door frans 1964
We hebben ook geen goede ervaring met playco.een bestelling gedaan op 10 mei 2007 van een bouwkraan van lego tot nu geen levering. Diverse mails gedaan met de vraag van wanneer de bestelling geleverd zal worden,maar ze blijven maar uitstellen met een nogal dreigende houding ten opzichte van ons.Kan iemand ons vertellen hoe we ze zover krijgen dat playco gaat leveren of terug betalen.

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 20 nov 2007 10:47
door vraagjes
hallo,
ik heb al een hele tijd geleden iets bij ze besteld en allemaal gekregen maar nu wil ik van het lidmaatschap af.
dit moet aangetekent naar curacao.
maar nu lees ik hier dat het bedrijf is over genomen.
ben ik dan nog verplicht lid? en moet ik me afmelden? of is dat automatisch gedaan omdat ze zijn overgenomen?
waar zo nooit iets van gemeld hebben, trouwens.
weet iemand hier antwoord op?

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 24 nov 2007 21:13
door noortjeh
hallo,

ook ik heb twee bestellingen in september gedaan en slechts een heel klein deel hiervan ontvangen.
ook ik krijg steeds maar mailtjes terug met '..morgen wordt de rest..., volgende week...., problemen met de pakketservice....'enz enz
ook mijn dochter's verjaardag is inmiddels alweer geweest op 11 november, zonder het bestelde kado.
ik houd nu mijn hart vast voor de bestelde 5-december kadootjes.
plotseling blijkt, in tegenstelling tot het eerder toegezegde, dat ineens 5 artikelen niet voor 20 december leverbaar zijn. kan dat dan maar allemaal zomaar? ze willen hiervoor tegoedbonnen geven....die wil ik dus écht niet (zeker zodat ik weer iets kan bestellen met drie maanden levertijd)
ik heb per email aanvullende afspraken gemaakt, kan ik hen daar nu op een of andere manier niet aan houden??

ik hoor iedereen met hetzelfde probleem zitten, kunnen we hier nou niks aan doen? allemaal aangeven, opgeven bij 'opgelicht of kassa'.
doet tros radar hier nu verder niets mee?
ik weet al wel dat aangeven bij de politie zowiezo helemaal geen zin heeft, ik heb eerder een soortgelijk incident via marktplaats gehad en ik vermoed dat dat proces verbaal ergens van een tafel af geveegd is, hier doen ze nl. helemaal niets aan.

dit is zo frustrerend!!! :x :evil:

bovendien wil ik ook van het lidmaatschap af, hoe pak ik dit aan??

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 24 nov 2007 23:43
door kanovaarder
Nou,dan toch maar reageren op die Playco-ellende.

Playco mag zich dan wel een club noemen maar ze handelen wel in goederen.
Daardoor hebben zij zich te houden aan de consumentenwetgeving van de landen waarin zij handelen en met in achtneming van de europeesche wetgeving, ook al zeggen zij gevestigd zijn in Curaçau.

Dat wil dus zeggen dat goederen binnen 30 dagen geleverd moeten zijn en als die termijn wordt overschreden dan heeft men bij vooruitbetaling recht op het gehele bedrag teruggestort op uw rekening.
Voldoet men daar niet aan dan kan men contact opnemen met :
[email protected]

Wel moet dit vooraf zijn gegaan door een aangetekende brief met bericht van ontvangst waarin u de niet leverende leverancier in gebreke stelt, deze alsnog de gelegenheid geeft om binnen 7 werkdagen alsnog te leveren en anders het reeds betaalde binnen 1 week teruggestort moet zijn op uw rekening.

Daarna kunt u het incassotraject gaan volgen door te vragen om hun "laatste waarschuwingsservice".
Heeft u een faxadres van die "club" dan kan zo'n ingebrekestelling ook per fax.
Het gaat namelijk alleen om de bewijsvoering.
Zelfs een e-mail met een bericht van ontvangst zou voldoende kunnen zijn ware het niet dat playco op zo'n e-mail stellig niet zal reageren.

In dit geval is men niets aan playco verschuldigd want hun "lidmaatschap"is pure nep en hoogstwaarschijnlijk zijn zij met hun rare constructie ook nogeens strafbaar.

Advies:
Maak van alle e-mailcontacten met die "club"ook screendump's
(Alt+Printscreen en opslaan in een tekstverwerker).

Grootvader

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 03 dec 2007 22:08
door astra12
Helaas heb ook ik een bestelling bij playco geplaatst. Een deel ervan heb ik binnen 14 dagen ontvangen, maar op het tweede deel wacht ik al meer dan 3 maanden. Aangezien de leveringstermijn van 90 dagen is verstreken, heb ik playco verzocht hetgeen ze hebben naar mij toe te sturen (waarvoor ik de verzendkosten ook al heb betaald), en voor de rest maar tegoedbonnen te geven. Als ze dit niet willen of er niet op reageren, ga ik uitzoeken welke juridische stappen ik kan nemen, want dit kan natuurlijk niet !

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 05 dec 2007 22:28
door astra12
Tja, playco heeft dus inderdaad de artikelen die er wel zijn toegestuurd, voor de ontbrekende 2 artikelen krijg ik een tegoedbon. Je zult als klant dus rekening moeten houden met een maximale levertermijn van 90 dagen .....

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 09 dec 2007 21:51
door Wendybr
Voor mensen die net als ik iets besteld hebben:
Het is wel degelijk een winkel/magazijn in België. Ik ben er geweest en heb de spullen opgehaald. Ik wilde het eigenlijk thuis laten bezorgen maar dat ging zo lang duren dat ik bang werd dat ik naar mijn (bijna)300 euro kon fluiten. Voor mij was het een rit van een uur, dus best te doen.

Het laatste product is (nu ruim een half jaar later) nog steeds niet geleverd. Ik mocht het omzetten in een ander product maar ook hier hoor ik niets meer over. Wat me opvalt is dat ik op mijn mail geen reactie meer krijg sinds ze dat 0900 nummer hebben geopend. :?

Het is niet erg als iets niet leverbaar is maar geef dat dan gewoon toe ipv die eindeloze mailtjes met: "volgende week meer duidelijkheid," "maandag gaan we versture"etc. Omdat ik bij de winkel heel vriendelijk werd geholpen snap ik niet goed waar playco mee bezig is.

Mbt het lidmaatschap: voorlopig heb ik van playco nog geld tegoed dus automatisch verlengen voor een jaar? Ik dacht het niet :twisted:

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 10 dec 2007 23:10
door Playco
Wat Wendy zegt slaat nergens op natuurlijk.

Er was inderdaad een afhaalpunt bij een bedrijf in een bedrijvencentrum.
Dat is nu niet het geval meer, want het bedrijvencentrum wordt gesloten.

Maar een extern bedrijf waar je goederen kan oppikken, dat net zoals het KIALA-systeem werkt, is natuurlijk niet hetzelfde als een winkel...

Verder kan iedereen zich perfect wenden tot de gratis messenger-service en e-mail-support, die altijd zeer snel beantwoord worden.

Niemand wordt verplicht naar de 0900-lijn te bellen.

Verder kan kanovaarder nu eindelijk eens ophouden zich te moeien met zaken waar hij niets vanaf weet ? Alles is wettelijk en iedereen die bestelt, gaat akkoord met onze clubvoorwaarden. Wij leveren namelijk zelf niets buiten de FUN+PASS, en deze geeft u recht op bestellen tot een bepaalde limiet.

Wat wendy betreft: deze pass en uw lidmaatschap zijn altijd voor 2 jaar ineens, dus opzeggen nu kost u sowieso 35 euro.
Opzeggen aan het einde van het 2de jaar kost u niets (uitgenomen aangetekend schrijven dan).

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 11 dec 2007 06:11
door jor
Niemand wordt verplicht naar de 0900-lijn te bellen.

Verder kan kanovaarder nu eindelijk eens ophouden zich te moeien met zaken waar hij niets vanaf weet ? Alles is wettelijk en iedereen die bestelt, gaat akkoord met onze clubvoorwaarden
Dat kan best wezen maar kanovaarder mag van mij gewoon zijn verhaaltje over de luizige service van Playco neerzetten. Dan weten de klanten tenminste waar ze aan toe zijn. De opmerking dat niemand het achterlijk dure 0900 nummer(melkkoe) hoeft te bellen slaat nergens op, mensen zullen altijd proberen snel in contact te komen met Playco en worden dan getracteerd op hoge kosten en zelfs dan worden ze niets wijzer.Blijven plaatsen die klachten is het enige dat werkt, via google.nl word dan zichtbaar of een bedrijf goed of slecht presteert.

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 11 dec 2007 19:23
door Wendybr
Beste Playco, toen ik lid werd heb ik de voorwaarden opgeslagen (zie hieronder). Het is toch echt maar voor 1 jaar en helemaal onderaan staat ook dat de prijs van het lidmaatschap niet meer kan veranderen..............


-------------------------------------------------
Wij werken met een lidmaatschap.
Dit lidmaatschap geeft enkel privileges en houdt geen enkele verplichting in.
Dit wil zeggen dat u tijdens uw periode KAN gebruik maken van de supervoordelige prijzen en voorwaarden MAAR u NIET MOET.
Er zijn 2 soorten lidmaatschap:
JAARLIJKS VERNIEUWBAAR: € 25,00 per jaar.
Steeds geldig voor 12 maanden + de extra tijd van het kwartaal waarin u lid wordt.
B.v. U wordt lid op 15 mei 2007, dan duurt uw lidmaatschap tot en met 30.06.2008 (het einde van dat kwartaal het jaar erop).
Bij verlenging zal het volgende lidmaatschap lopen van 01.07.2008 tot en met 30.06.2009 en zo verder.
* Uw lidmaatschap wordt automatisch hernieuwd, wanneer u niet per aangetekend schrijven uiterlijk op de laatste dag van februari, mei, augustus of november heeft opgezegd (de maand die in het laatste kwartaal van uw lidmaatschap valt). In ons voorbeeld is dat dan 31.05.2008.
Dit aangetekend schrijven richt u naar
Business Promotions NV
Naamsesteenweg 303
3001 Leuven - België
* De verlenging houdt in dat u aan dezelfde voorwaarden verder lid mag blijven.
* De prijs van het lidmaatschap verandert niet meer.

Re: Playco/ Playcollect

Geplaatst: 12 dec 2007 11:40
door kanovaarder
Playco, is dat werkelijk een club???

Wanneer men dit onderstaande leest dan begrijpt men dat die Playco wel op een heel rare manier bezig is.
Niet alleen schermd men met het woord club terwijl men bezig is met commerciële activiteiten maar onwettig dus niet ingeschreven bij een Kamer van Koophandel.
(ECI-die boekenclub bijv. is wel ingeschreven bij de KvK zoals het hoort!)
Ook het clublidmaatschap is nergens op gebaseert omdat dit veel geld kost zonder enige tegenprestatie (ECI nogmaals als club kent dit -natuurlijk-niet).

En nog nooit eerder in de geschiedenis van het bedrijfsleven heeft een Naamloos Vennootschap zich "een club"willen en durven noemen.
zie onder:
Business Promotions NV
Naamsesteenweg 303
3001 Leuven - België

En dan gevestigd buiten Europa?
Eerder zou ik in dit hele Playco-verhaal denken aan het witwassen van zwart geld.
Zeker gezien ook de vele beledigingen en bedreigingen die deze club hier op dit forum al tentoongesteld heeft.

Kortom, Playco???
Loop er met een ruime bocht omheen!
Alleen al om uw eigen geweten schoon te houden!

Grootvader