LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.

Is de kwaliteit van Digitale TV van KPN slecht?

Ja
22
59%
Nee
15
41%
 
Totaal aantal stemmen: 37

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door queenfan »

Daarom blijf ik nog bij mijn oude vertrouwde kabelaansluiting, teminste nog over een aantal jaren moet het hopelijk beter geworden zijn.

En KPN denk om je hart.

grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door grootvader »

En dan nog het volgende,

Uit de tijd van grootvader kochten mensen een dure versterker maar namen heel gewone geluidsboxen; en maar klagen.

Later, toen men zo langzamerhand in zag dat een goed geluid toch staat of valt met goede boxen had men daarvorr wat meer geld over maar de kabeltjes moesten wel gewoon blijven.

Kortom, ik geef hierbij aan dat er toch iets bij KPN niet zo goed is.
Slecht beeld? Terwijl toch over het algemeen de mensen die overgestapt zijn op KPN-digitaal weinig klachten hebben?

NEE, opa heeft geen zwart/wit TV! Gewoon een nog behoorlijk moderne analoge en dat vooral omdat dat hele plasma/TFT/HDTV en noem maar op nog wel erg veel gebreken vertoont.

Bovendien, Met alleen een knots van een platte TV ben je zonder een volwaardige HDTV-techniek alleen voor de mode bezig want hetzelfde als een digitale fotocamera aanschaffen van 1,3 milj. pixels en daar een wandgrote scherpe foto van verwachten.

En voor alle duidelijkheid! De beeldkwaliteit die ik heb is minstens even goed als die UPC-kabel!

Grootvader

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door queenfan »

grootvader


Geplaatst op 19 Sep 2006 15:39 door grootvader


--------------------------------------------------------------------------------

En dan nog het volgende,

Uit de tijd van grootvader kochten mensen een dure versterker maar namen heel gewone geluidsboxen; en maar klagen.

Later, toen men zo langzamerhand in zag dat een goed geluid toch staat of valt met goede boxen had men daarvorr wat meer geld over maar de kabeltjes moesten wel gewoon blijven.

Kortom, ik geef hierbij aan dat er toch iets bij KPN niet zo goed is.
Slecht beeld? Terwijl toch over het algemeen de mensen die overgestapt zijn op KPN-digitaal weinig klachten hebben?

NEE, opa heeft geen zwart/wit TV! Gewoon een nog behoorlijk moderne analoge en dat vooral omdat dat hele plasma/TFT/HDTV en noem maar op nog wel erg veel gebreken vertoont.

Bovendien, Met alleen een knots van een platte TV ben je zonder een volwaardige HDTV-techniek alleen voor de mode bezig want hetzelfde als een digitale fotocamera aanschaffen van 1,3 milj. pixels en daar een wandgrote scherpe foto van verwachten.

En voor alle duidelijkheid! De beeldkwaliteit die ik heb is minstens even goed als die UPC-kabel!

Grootvader
AMEN

rene112
Berichten: 170
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:14

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door rene112 »

heb zowel upc als kpn kpn staat bij mijn op de slaap kamer maar dat is een drama dat wil ik wel zegen van upc heb ik geen klachten werkt zelft heel goed hier

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 19 Sep 2006 13:07 door AnnePanne


--------------------------------------------------------------------------------

blijkt toch weer dat je me eerste antwoord verkeerd hebt opgevat!!!

en dat zegt toch meer over jou dan over mij!!!
AnnePanne, ook in dit bericht (net als in je eerste bericht) kom je weer behoorlijk agressief over. Het overvloedige gebruik van de leestekens ! en ? toont aan dat je een opgefokt iemand, die niet normaal kan praten bent.
Geplaatst op 17 Sep 2006 11:30 door AnnePanne
wel ja..

heb je je antenne wel eens verplaatst??? heb je het al wel eens geprobeerd met een buiten antenne??
val je eigenlijk wel eens in dekkingsgebied??
heb je er geen andere storende apparatuur bij staan??

er zijn zoveel dingen waar mensen niet aan denken... nee die gaan gelijk klagen...
Zoals je dus in dit eerste bericht aan mij begint: wel ja.. ,
komt op mij behoorlijk bijdehand over en getuigt van totaal geen respect.
dan je eerste vraag 3x? en de toon waarop, geldt overigens ook voor de rest van jouw vragen.
Dan de manier waarop je eindigt, volslagen asociaal, wie ben jij om bij voorbaat aan te nemen dat ik aan zoveel dingen niet heb gedacht en dat ik maar meteen begin met klagen. Volslagen onzin.
Maar goed het is duidelijk, je werkt gewoon voor UPC en probeert KPN een slechte naam te bezorgen met je klantonvriendelijke medewerkersact.

Mochten er mensen zijn die vinden dat ik vriendelijk of normaal tegen zo'n iemand moet doen, doe dan zelf even normaal en denk er nog eens rustig over na.
Geplaatst op: 19 Sep 2006 17:07 Onderwerp:



heb zowel upc als kpn kpn staat bij mijn op de slaap kamer maar dat is een drama dat wil ik wel zegen van upc heb ik geen klachten werkt zelft heel goed hier
Bedoel je dan dat KPN geen ontvangst heeft, of dat het beeld er niet uitziet?

Geplaatst op: 19 Sep 2006 15:39 Onderwerp: Digitale TV-ontvangst.



En dan nog het volgende,

Uit de tijd van grootvader kochten mensen een dure versterker maar namen heel gewone geluidsboxen; en maar klagen. >>>
Bedoelt u dat mijn tv die dure versterker is en KPN een gewone geluidsbox is? Misschien heeft u daar dan wel gelijk in, ik ga ook wel overstappen naar een andere manier van tv kijken. U vergist zich wanneer u denkt dat mooi beeld op een grote televisie niet mogelijk is. DVD ziet er voortreffelijk uit en kennissen met andere Digitale tv (dus niet van KPN) hebben ook veel beter beeld.
Geplaatst op: 19 Sep 2006 14:48 Onderwerp:

Daarom blijf ik nog bij mijn oude vertrouwde kabelaansluiting, teminste nog over een aantal jaren moet het hopelijk beter geworden zijn.

En KPN denk om je hart.
Gelijk heeft u, dat ziet er een stuk beter uit (scherper vooral) dan KPN.
En bedankt dat u zich zorgen maakt over mijn hart.
Misschien lijkt het wel alsof ik niets anders aan mijn hoofd heb dan het slechte beeld van KPN, maar dat is absoluut niet het geval.
Een paar dagen geleden kwam ik op deze site terecht en toen dacht ik opeens: Hee, nu kan ik eindelijk eens klagen over KPN. Aangezien ik verder niemand ken die het ook heeft, kan ik er nooit met iemand over praten. Dit leek me wel een goede plek om eens mijn gal te spuwen. Dat ik zoveel hevige reacties zou krijgen, had ik niet verwacht.
Kennelijk mag je geen kwaad woord over KPN spreken.

Maar goed, het is al met al weer een lang stukje geworden.
Ik hoop dat de mensen niet in slaap vallen.
Laatst gewijzigd door KPN op 19 sep 2006 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Blue Sky
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2006 09:58

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Blue Sky »

Bij DVB-T (KPN) probeert men 8 digitale kanalen in 1 analoog kanaal van 6Mhz te proppen. Hetzelfde geld voor DCB-C (kabel) Op de sat is een kanaal 27 Mhz breed. Op een normale tv zie je dat niet maar op een LCD of Plasma juist heel goed. Satellite is veel en veel beter. Check ARD en ZDF maar 's op de sat, die hebben de allerhoogste bitrate en het plaatje wat dat maakt is perfect.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Blue Sky


Geplaatst op 19 Sep 2006 20:41 door Blue Sky


--------------------------------------------------------------------------------

Bij DVB-T (KPN) probeert men 8 digitale kanalen in 1 analoog kanaal van 6Mhz te proppen. Hetzelfde geld voor DCB-C (kabel) Op de sat is een kanaal 27 Mhz breed. Op een normale tv zie je dat niet maar op een LCD of Plasma juist heel goed. Satellite is veel en veel beter. Check ARD en ZDF maar 's op de sat, die hebben de allerhoogste bitrate en het plaatje wat dat maakt is perfect.
En zo is het maar net. Hoewel de kabel wel iets minder "propt".

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door AnnePanne »

je hebt het er maar druk mee he??? om mij te quoten...

volgens mij zit ik heel hoog bij jou.. zoek hulp

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 19 Sep 2006 22:35 door AnnePanne


--------------------------------------------------------------------------------

je hebt het er maar druk mee he??? om mij te quoten...

volgens mij zit ik heel hoog bij jou.. zoek hulp
En hoppa, nog een quote.
Tja, ik heb verders toch niks te doen.
Tv kijken heb ik even geen zin in.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik zag vanavond weer digitenne op een flatscreen: de kwaliteit is echt buitengewoon tragisch. Gelukkig heb ik zelf geen flatscreen.

De eigenaar van de flatscreen had trouwens gelezen dat je het geld van je tuner terug kan krijgen van kpn, als je je abonnement wilt beeindigen omdat je een flatscreen hebt gekocht.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Marssjo »

@??_

Je vergeet helaas een catagorie met mensen die op dit forum aanwezig zijn met technische kennis van (televisie en transmissie) zaken.

KPN-tv is inderdaad dramatisch van kwaliteit. De compressie is veel te hoog, resulterend in een lage bitrate. Gevolg: blokjes in beeld, geen details. En dat komt hoofdzakelijk omdat er teveel zenders in een 8 MHz breed kanaal zitten.
Zolang men nog in PAL uitzend, heeft een beeld toch echt maar 576 (zichtbare) horizontale beeldlijnen. Iedere beeldbuis-tv laat er ook maar 576 zien, echter de plasma en LCD schermen laten al gauw 768 beeldlijnen zien. Dus moeten de aangeboden 576 lijnen "opgerekend" worden naar 768 beeldlijnen. Kan je nagaan wat er met een beeld gebeurt dat bij 576 beeldlijnen al blokjes laat zien...... Een matig beeld wordt dus alleen maar nog slechter. Vandaar mijn keuze 2 weken terug voor een nieuwe tv maar dan een met beeldbuis. In mijn zoektocht het afgelopen jaar naar een nieuwe tv, heb ik werkelijk waar, nog geen één plasma of LCD scherm gezien dat het aanzien en z'n geld waard was. Allemaal BAGGER. Tenzij er een HDTV Sateliet ontvanger als signaalbron werd gebruikt. Maar vóórdat Ned1,2 en 3 en de RTL's in HDTV gaan uitzenden zal er hier nog heel wat water door de Maas stromen.
Laatst gewijzigd door Marssjo op 08 okt 2006 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Marssjo »

En dan zijn er mensen die 1000 of meer euries voor een plasma of LCD scherm uitgeven en dan kopen ze er een scartkabel bij van 5 euro!!!
En dat is ook vragen om storing...... Een goeie kwaliteit scartkabel is duur omdat daarin iedere signaaldraad is voorzien van een eigen afscherming. Alleen zo minimaliseer je de kans op interferentie door naastgelegen draden en instraling van storingsbronnen van buitenaf.
Elke keten is net zo sterk als z'n zwakste schakel !!

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Eindelijk eens iemand die goed uitlegt waarom die flatscreens zo'n waardeloos beeld geven met digitenne (en kabel). Thnx, Marssjo.

(Iedereen dus nu aan de HDTV-schotel?)

??_
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 sep 2006 02:16

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door ??_ »

@Marssjo:

De technici op dit forum behoren tot groep B (kroegtijgers die blijven hangen), dan wel tot groep D (deelnemers die namens de baas klanten willen helpen). In beide gevallen zeker lovenswaardig.
______________________________________________________________

Als noot nogmaals de definities:
A. De gewone consument met een klacht of vraag. Meestal een klacht.
B. De kroegtijgers die ooit een klacht hadden, zijn blijven hangen en met regelmaat gevraagd of ongevraagd advies of commentaar geven.
C. De zakelijke deelnemer die ongegeneerd reclame maakt onder een fictieve naam. Dat mag niet van de huisregels, maar zolang er geen functieomschrijving en bedrijfsnaam van de afzender bij staat, wordt het door de vingers gezien.
D. De zakelijke deelnemer die (namens de baas) anoniem reageert op consumenten. Sommigen daarvan stellen zich dienstbaar op. De meesten beperken zich tot het uitschelden van de klagende consument.
E. De zakelijk deelnemer die de concurrent in een kwaad daglicht stelt. Hij komt dan (namens bedrijf X) met een verzonnen klacht over concurrent Y.
F. De zakelijke deelnemer die de concurrent zichzelf belachelijk laat maken. Hij wekt (namens bedrijf X) de indruk dat hij werkt voor concurrent Y (zijnde een geval categorie D), maar doet dat op zo'n kwaadaardige manier dat iedereen denkt dat concurrent Y gestoord is.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Een dvd is ook geen HD, maar ziet er wel goed uit op mijn tv. Films die op mijn computer staan (geen dvd kwaliteit) zien er ook veel beter uit.
Bij kennissen met andere digitale tv dan KPN (geen HD) ziet het er wel een stuk beter uit op grote plasmaschermen.
Het formaat maakt niet uit. 37 cm of 105 cm alle twee erg bij KPN.
<<Zolang men nog in PAL uitzend, heeft een beeld toch echt maar 576 (zichtbare) horizontale beeldlijnen. Iedere beeldbuis-tv laat er ook maar 576 zien, echter de plasma en LCD schermen laten al gauw 768 beeldlijnen zien.>>>
"Gewone" tv is B720xH576 en daar zie je zeker B702 van. KPN is B512XH576, smaller dan dat het hoog is! Hoogbeeld LD-tv dus.
Analoge kabel is al beter dan KPN.
De beperkingen van Digitale tv die KPN laat zien, zijn NIET de standaard voor digitale tv.

DIGITALE TV KAN WEL GOED ZIJN !

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 20 Sep 2006 00:30 door Kangoeroe


--------------------------------------------------------------------------------

Ik zag vanavond weer digitenne op een flatscreen: de kwaliteit is echt buitengewoon tragisch. Gelukkig heb ik zelf geen flatscreen.

De eigenaar van de flatscreen had trouwens gelezen dat je het geld van je tuner terug kan krijgen van kpn, als je je abonnement wilt beeindigen omdat je een flatscreen hebt gekocht.
Dank je wel!
Dit probeer ik nu de hele tijd duidelijk te maken.
En dan komen er allemaal mensen met een ouderwetse beeldbuis hun mening geven. Ik begin deze topic met mijn ongenoegen over de beroerde kwaliteit van KPN op een LCD- of Plasmascherm.
Zou die regeling ook gelden voor Digitenneklanten, als het straks door KPN is overgenomen? Ik denk van niet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door queenfan »

wat een drukte om iets wat je had kunnen weten, maar goed als je de eerste wil zijn kan dit gebeuren.

Kan er geen slotje op????

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

KPN, volgens mij is digitenne al een aantal jaren eigendom van kpn. Als ik naar het laatste kanaal ga, krijg ik een soort testbeeld waarop onderin een kpn logo staat plus het digitennelogo. LDTV wordt kennelijk in de markt gezet als twee verschillende merken op net zo'n mistige manier als het internet van kpn en nu recentelijk de telefonie van kpn (slimbellen, internetplusbellen, voipservice van xs4all).

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 20 Sep 2006 10:51 door queenfan


--------------------------------------------------------------------------------

wat een drukte om iets wat je had kunnen weten, maar goed als je de eerste wil zijn kan dit gebeuren.

Kan er geen slotje op????
Dit wist ik echt niet. Op mijn oude tv ziet het er niet fantastisch uit, maar dat het er zo slecht zou uitzien op mijn nieuwe tv, dat had ik echt niet verwacht. En ik ben bepaald niet de eerste en zeker niet de laatste.
Het lijkt wel een spikkelig mozaiek, waarbij mensen misdagers lijken die niet herkenbaar in beeld mogen. (een klein beetje aangedikt)
Deze topic is bedoeld voor mensen die een lcd of plasma hebben en aan het overwegen zijn KPN te nemen. Of mensen die KPN hebben en overwegen een lcd- of plasmascherm te kopen.
:arrow: :arrow: Mijn advies: NIET DOEN! :arrow: :arrow:
Dat jij het misschien drukte om niets vindt, dat is jouw goed recht. Net zo goed als het recht, dat je deze topic links kan laten liggen, i.p.v. je er zo druk over te maken.
Er zijn talloze onderwerpen hier waar een slotje van mij op kan, maar daar ga ik niet om verzoeken. Leven en laten leven heet dat.
Aan alle mensen die zich storen aan mijn kritiek over KPN: maken jullie je nou niet zo druk en zoek een ander onderwerp om te lezen. Ga lekker UPC afkatten of zo.


@Kangoeroe
Digitenne was in handen van KPN en nog een paar andere partijen.
Een tijdje geleden wilde KPN de dienst onder hun eigen naam gaan verkopen, in het kader van Triple Play of zo.
KPN is straks nog de enige aandeelhouder en Digitenne is daarmee opgeheven.

irish1
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2005 13:27

Re: Digitale TV van KPN nog steeds erg slecht

Ongelezen bericht door irish1 »

Beste KPN,

Ik heb zelf geen digitale TV van KPN, dus kan hier niet over oordelen. Wat ik echter vreemd vind is dat iemand al meer dan 3 jaar niet te vreden is over Digitenne er dan toch naar blijft kijken. Heeft u misschien hulp nodig met het schrijven van een opzegbrief. Tevens vraag ik mij af waarom u als het beeld zo slecht is en u op de hoogte bent dat bij een Plasma tv dit probleem alleen maar groter wordt, toch zo een tv gaat aanschaffen. Zeker daar u schijnbaar niet bereid bent om afstand te doen van Digitenne. Als een produkt mij niet bevalt en zo veel frustaties oplevert ,blijf ik daar zeker geen gebruik van maken, zeker als er genoeg alternatieven zijn. Over deze alternatieven is echter ook weer een boel te zeggen zie alle verdere topics.

Gesloten